Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf en olieverbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: VW Golf en olieverbruik

    dacht ook aan de onderhoudsbeurten die te ver uiteen liggen
    maar ben eens gaan googelen en er zou een serieus probleem zijn zoals al aangehaald
    de distributie ketting, deze zou uitrekken met serieuze gevolgen
    dat olie verbruik is ook een kwaaltje van VW dit zou liggen aan de zuigerveren zijn van een te hard materiaal ten opzichte van de cilinderwand. Hierdoor draait de motor stuk.
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #32
      Re: VW Golf en olieverbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Het is niet de eerste keer dat je een verkeerde indrukt hebt, of iets verkeerd leest hé Verseg.
      Ik herhaal nogmaals dat ik dan wel ontzettend veel geluk gehad heb dat wij het met geen van onze Opels hebben gehad.
      Het spijt me, ik kan er ook niks aan doen, dat die van ons geen olie verbruikten .
      Ik had je volledige reactie gelezen en het ging om het deel dat je nu even achterwege laat.
      Wanneer ik hier alles een doorneem, moet veel wel met de rijstijl te maken hebben
      Verwijst dit volgens u dan niet eerder naar de bestuurder dan naar geluk met de mechaniek?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: VW Golf en olieverbruik

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Toch raar dan dat ik in tientallen jaren (zal nu ongeveer 40 jaar zijn) Opelrijden ik dit nog nooit gehoord en/of meegemaakt heb.
        Ook nog nooit meegemaakt en ik ben al Opel-rijder sinds 1988...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: VW Golf en olieverbruik

          zou de ts starter aanbevelen dit artikel eens te lezen.
          Een aantal benzinemotoren van de groep Volkswagen zou een abnormaal hoog olieverbruik hebben, wat tot de beschadiging van de motor kan leiden.

          zeker het laatste stukje !
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #35
            Re: VW Golf en olieverbruik

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik had je volledige reactie gelezen en het ging om het deel dat je nu even achterwege laat.
            Verwijst dit volgens u dan niet eerder naar de bestuurder dan naar geluk met de mechaniek?
            Allee kom, je hebt gelijk en je krijgt er nog een lolly bij ook .

            Blijkt nu wel uit enkele reacties, dat er hier meerdere Opelrijders zijn die net als ik nooit olie dienen bij te voegen.

            Mocht ik ooit een auto hebben waar ik, als is het maar een vingerhoed, olie moet bijvoegen tussen twee onderhoudsbeurten, dan vliegt die onverbiddelijk de deur uit, zelfs al is het er één van een heel (ge)bekend merk. Zo'n auto(s) moet ik niet, want er zijn er genoeg auto's die geen olie verbruiken en/of lekken.

            Comment


            • #36
              Re: VW Golf en olieverbruik

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ook nog nooit meegemaakt en ik ben al Opel-rijder sinds 1988...
              Dat kan best zijn, maar dat is geen referentie voor anderen.
              Er zijn ook miljoenen mensen die tevreden zijn van een Canon DSLR, toch zijn er mensen die met een defect of probleem-toestel zitten.

              Het zou inderdaad spijtig zijn mocht iedereen problemen ondervinden, maar het is niet omdat iemand nooit problemen ondervonden heeft dat dit ook voor iedereen zo is (of omgekeerd).
              Al wat door de mens gemaakt wordt, ook al is het meeste geautomatiseerd, kan eens stuk gaan of een foutje bevatten.

              En het is inderdaad zo, als je al die jaren geen problemen hebt, dan heb je veel geluk.
              Er zijn ook mensen die pech hebben ...




              En dat kan natuurlijk ook bij alle merken.
              Er zijn natuurlijk ook mensen die nooit naar de olie of waarschuwingen kijken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: VW Golf en olieverbruik

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Mocht ik ooit een auto hebben waar ik, als is het maar een vingerhoed, olie moet bijvoegen tussen twee onderhoudsbeurten, dan vliegt die onverbiddelijk de deur uit, zelfs al is het er één van een heel (ge)bekend merk. Zo'n auto(s) moet ik niet, want er zijn er genoeg auto's die geen olie verbruiken en/of lekken.
                Welke garantie heb je dat de volgende geen olie gaat verbruiken?
                Het is pas als je hem hebt en wat kilometers gedaan hebt, dat je weet of die olie verbruikt of niet.
                Zou je die dan terug wegdoen en nogmaals een nieuwe kopen?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: VW Golf en olieverbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Welke garantie heb je dat de volgende geen olie gaat verbruiken?
                  Het is pas als je hem hebt en wat kilometers gedaan hebt, dat je weet of die olie verbruikt of niet.
                  Zou je die dan terug wegdoen en nogmaals een nieuwe kopen?
                  Volgende nieuwe zal nog wel een jaar of vier/vijf duren, huidige is nog maar 8 maanden oud.
                  Maar om op je vraag te antwoorden, ja ik doe die onmiddellijk weg (ook als is hij maar een jaar oud of zo bvb) en koop een nieuwe.
                  Maar zolang ik bij Opel blijf, en ik weet niet om welke reden ik zou veranderen, zal dit waarschijnlijk niet gebeuren.
                  Tenzij ik na al die Opels opeens een Opelmaandagauto luk, maar in die theorie geloof ik lang niet meer nu alles al decennia gerobotiseerd is.

                  Comment


                  • #39
                    Re: VW Golf en olieverbruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat kan best zijn, maar dat is geen referentie voor anderen.
                    Er zijn ook miljoenen mensen die tevreden zijn van een Canon DSLR, toch zijn er mensen die met een defect of probleem-toestel zitten.
                    Toeval (of niet) wil dat ook m'n ouders nog nooit problemen hebben gehad met Opel en zij zijn Opel klanten sinds 1984.
                    Ook m'n schoonouders en het gros van de familie langs m'n vrouw haar zijde rijdt met Opel, met volle tevredenheid (haar oom heeft trouwens heel z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt, tot hij een tweetal jaar voor het bedrijf sloot, op pensioen gegaan is).
                    Heb ooit eens een defecte startmotor gehad bij een Astra G, onder garantie vervangen. Voor de rest nooit kosten gehad, buiten het reguliere onderhoud en slijtage. M'n pa ooit eens wat software problemen gehad met een Opel Omega, maar voor de rest...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #40
                      Re: VW Golf en olieverbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Toeval (of niet) wil dat ook m'n ouders nog nooit problemen hebben gehad met Opel en zij zijn Opel klanten sinds 1984.
                      Ook m'n schoonouders en het gros van de familie langs m'n vrouw haar zijde rijdt met Opel, met volle tevredenheid (haar oom heeft trouwens heel z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt, tot hij een tweetal jaar voor het bedrijf sloot, op pensioen gegaan is).
                      Heb ooit eens een defecte startmotor gehad bij een Astra G, onder garantie vervangen. Voor de rest nooit kosten gehad, buiten het reguliere onderhoud en slijtage. M'n pa ooit eens wat software problemen gehad met een Opel Omega, maar voor de rest...
                      De Opels van mijn ouders reken ik er dan nog helemaal niet bij. Zij rijden met Opel sedert 1968, en nu nog steeds.
                      Hun huidige is een Opel kadett E (dacht ik) van ongeveer 20 jaar oud, maar nog in 'perfecte' staat (maar ze rijden nu nog hoogstens een 1.000 km per jaar).
                      Ik heb reeds verschillende keren aangedrongen op een nieuwe, maar mijn vader wil geen nieuwe meer kopen omdat hij zelf 90 jaar is .

                      Comment


                      • #41
                        Re: VW Golf en olieverbruik

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Toeval (of niet) wil dat ook m'n ouders nog nooit problemen hebben gehad met Opel en zij zijn Opel klanten sinds 1984.
                        Ook m'n schoonouders en het gros van de familie langs m'n vrouw haar zijde rijdt met Opel, met volle tevredenheid (haar oom heeft trouwens heel z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt, tot hij een tweetal jaar voor het bedrijf sloot, op pensioen gegaan is).
                        Heb ooit eens een defecte startmotor gehad bij een Astra G, onder garantie vervangen. Voor de rest nooit kosten gehad, buiten het reguliere onderhoud en slijtage. M'n pa ooit eens wat software problemen gehad met een Opel Omega, maar voor de rest...
                        De Opels van mijn ouders reken ik er dan nog helemaal niet bij. Zij rijden met Opel sedert 1968, en nu nog steeds.
                        Hun huidige Opel is ongeveer 20 jaar oud, maar nog in 'perfecte' staat (maar ze rijden nu nog hoogstens een 1.000 km per jaar).
                        Ik heb reeds verschillende keren aangedrongen op een nieuwe, maar mijn vader wil geen nieuwe meer kopen omdat hij zelf 90 jaar is .

                        Comment


                        • #42
                          Re: VW Golf en olieverbruik

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Toeval (of niet) wil dat ook m'n ouders nog nooit problemen hebben gehad met Opel en zij zijn Opel klanten sinds 1984.
                          Ook m'n schoonouders en het gros van de familie langs m'n vrouw ...
                          U kaart nu een paar personen aan op de miljoenen Opels dat er rijden ... niet echt een referentie om te kunnen zeggen dat alle Opels OK zijn.

                          Jullie behoren dus tot de gelukkigen die geen problemen hebben.
                          Elk merk heeft wel wat minder tevreden klanten ... maar vooral gelukkig ook tevreden klanten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: VW Golf en olieverbruik

                            Zeg wat je wil, maar ik denk niet dat hier één iemand is met een auto met slechts 22.000 Km die
                            gelukkig zou zijn met een olieverbruik van 1L/1000 Km.
                            Dat was toch waar het hier over gaat dacht ik.
                            Mijn Subaru zakt op 15.000 Km zo een 5mm op de peilstok is ongeveer een halve liter of zo goed als niets.

                            Comment


                            • #44
                              Re: VW Golf en olieverbruik

                              Het gaat hier toch niet om een alleenstaand geval ?
                              In de vs. alleen zijn er 125.000 klanten die een schadevergoeding gekregen hebben.
                              Voor wat europa betreft zullen het er een veelvoud meer zijn.
                              De vw group ag heeft een duidelijk probleem !
                              zeker als deze schadeclaim een feit wordt
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: VW Golf en olieverbruik

                                Maar wie controleert regelmatig zijn oliepeil ????? En hoe?? (wagen horizontaal,tien minuten niet gedraaid etc.)En wie weet zijn oliepeilstaaf nog zitten,als hij of zij er nog één heeft tenminste.(ik heb er geen meer,weeral van die elektronica die fout kan lopen.Kun je niet aflezen zonder de motor te starten en dan tien minuten wachten.Peilstaaf eruit,afvegen,en erin en eruit in 30 sec.)
                                Alleen paniek als er een lampje aanfloept ??? Maar dan zit je al op de limiet,ondertussen misschien al 1.5 of 2 liter er doorgedraaid.
                                Maar nee;mijn motor verbruikt geen olie????Elke motor verbruikt olie,maar moet binnen aanvaardbare grenzen blijven.
                                Wat niet weet,niet deert.

                                Comment

                                Working...
                                X