Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf en olieverbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: VW Golf en olieverbruik

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Een nieuwe auto bouwen is ook heel vervuilend en veeleisend op energetisch gebied.
    Als men nog maar alleen het "ijzer" neemt: ijzererts delven, transporteren naar de hoogoven, met steenkool dat ijzererts "aan de kook" brengen totdat met ruwijzer heeft. Dat ruwijzer, op hoge temperatuur legeren tot staal. Dat staal omvormen tot bvb. plaat, met zinklaagje. De plaat, op rollen, naar de autofabriek vervoeren. Die platen omvormen tot carrosserie onderdelen......
    Als chemicus ken je het proces "van delfstof tot staalplaat" zelfs beter dan ikzelf.
    'k Vind je dus helemaal geen vervuiler.
    PS: 'k Hou mijn hart vast met de chemische vervuiling die de batterijen van elektrische auto's kan (zal) teweeg brengen. En ik heb het, nog, niet over een oude batterij die in een bos gedumpt wordt......
    Als een oude auto gerecycleerd wordt, dan is er toch al een stuk minder energie nodig om er terug staal en aluminium van te maken dat kan gebruikt worden om er een volgende auto van te maken.
    Er zitten nog een heleboel andere recycleerbare grondstoffen in een oude auto, ook de accu's van elektrische wagens zullen wel te recycleren zijn.
    De ouderwetse loodaccu is heel gemakkelijk te recycleren, de meeste accu's die nu gebruikt worden zijn al voor een groot percentage gemaakt uit gerecycleerd lood van versleten accu's.
    Lithium-ion cellen zijn wel veel moeilijker te recycleren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #77
      Re: VW Golf en olieverbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als een oude auto gerecycleerd wordt, dan is er toch al een stuk minder energie nodig om er terug staal en aluminium van te maken dat kan gebruikt worden om er een volgende auto van te maken.
      Blijkbaar worden veel van de voor ons afgeschreven auto's niet naar de recyclage Bart, maar naar
      het buitenland waar ze een tweede leven krijgen.
      Als je tegenwoordig een auto van 5á 6 jaar over laat, belt de garage naar een opkoper uitvoerder voor
      een prijsbepaling, het overaanbod aan tweedehandswagens is hier veel te groot door de verkoop van nieuwe wagens.
      En wat ze er daar in bv. Afrika mee aanvangen na dat tweede leven........

      Comment


      • #78
        Re: VW Golf en olieverbruik

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Och ja Paul, ik geloof je dat je eens in stilte lacht wanneer ik een auto na 125.000 km weg doe. Ik gun je dat pleziertje zelfs, maar jij rijdt blijkbaar graag met oude auto's, en ik rij nu eenmaal graag met nieuwe auto's. Ik rijd natuurlijk niet steeds met een nieuwe auto, want na één dag is die al niet meer nieuw. Maar wanneer je, zoals ik, al die autotechniek niet begrijpt, of misschien zelfs niet wil begrijpen, dan vind ik het maar logisch dat ik om de vier à vijf jaar een nieuwe koop, gewoon omdat ik graag met een bedrijfszekere auto rij.
        Wanneer ik een defect zou voorhebben dan weet ik begot niet waar dit aan te wijten is, daarom maakt ik het liever niet mee.

        Jij slaapt graag in een tent bij je buitenlandreizen, dat is je goed recht natuurlijk. Ik slaap graag in een mooi hotel of soms al eens in een mooie gîte, en ik mag hopen dat ook dit mijn goed recht is.

        Ik hou het er maar op dat je inderdaad een moeilijke dag achter de rug hebt, maar dan is het soms beter/verstandiger van je niet af te reageren op ....
        Anders ga je toch wat meer Valium moeten kopen en/of op voorraad houden .
        Dat is inderdaad je goed recht Ivan :-)
        Ik zeg altijd : iedereen heeft het recht op het zijne, maar ik ook op het mijne :-)

        Om terug OT te keren dan maar.

        Op de vraag : hoe goed of slecht is een merk of een model ? is er maar één antwoord : statistiek (met al haar genadeloze grensgevallen van de Gauss-curve). En dan heb je een betrouwbare populatie nodig.
        Ik heb GEEN Toyota maar ik moet constateren dat Toyota steeds weer opnieuw hoge toppen scheert inzake betrouwbaarheid.
        Ik moet constateren dat Mercedes zwaar weggezakt is in de betrouwbaarheid. Dat is in de statistiek betrouwbaar te interpreteren. Iemand hemelt een merk op waarvan amper auto's worden verkocht, is dit statistisch verantwoord ? (ik ken statistieken). Antwoord : neen

        Collega van me is getrouwd met iemand uit de outback, Australië
        Weet je wat ze daar zeggen ?
        If you want to go to the outback, take a Defender, if you want to come back, take a Landcruiser.

        @ Ivan, dit is natuurlijk je goed recht (wie ben ik verdomme om me daarmee te moeien zeg ?)
        Maar de exclusieve dingen zal je onder die omstandigheden niet gezien hebben.
        En net daar gaat het me om

        Comment


        • #79
          Re: VW Golf en olieverbruik

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          ...........................................

          @ Ivan, dit is natuurlijk je goed recht (wie ben ik verdomme om me daarmee te moeien zeg ?)
          Maar de exclusieve dingen zal je onder die omstandigheden niet gezien hebben.
          En net daar gaat het me om
          Volledig akkoord Paul, dat we daardoor vele zaken missen is juist. Wij verlaten wel meestal de platgetreden paden...als een mooi en gezellig terrasje en/of bar maar niet te ver uit de buurt is .
          Onze leeftijd zeker ??

          Comment


          • #80
            Re: VW Golf en olieverbruik

            Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
            Graag eens informeren of jullie hier ervaring mee hebben of dat ander forumleden ditzelfde probleem hebben.
            Mijn dochter heeft een VW Golf van eind 2014 met een benzine motor 1.4TSI nu begint deze olie te verbruiken.
            Van begin juli tot nu heeft ze al een liter moeten bijvullen en is het lampje van de olie al twee maal gaan branden.
            Haar golf heeft 22000km nu omwille van verschillende artikels dat deze motoren wel degelijk een probleem hebben met olie verbruik en dat de garantie bijna verlopen is moest ze toch op onderhoud.
            Wij hebben dit aangeklaagd in de garage en ze gaan dit onderzoeken nu wat VW zelf zegt en dit komt niet van de garage zelf, dat de norm van olie verbruik (wil aanspraak maken op garantie) zou zijn vastgesteld op 1L per 1000km. Dus dat betekent dat de motor meer dan 1L zou moeten verbruiken op 1000km, ik vind dit wel heel eigenaardig en vreemd ik heb nog nooit een wagen gehad die zoveel olie verbruikt.
            Ik denk dat VW deze norm zo hoog heeft gelegd om te ontsnappen aan schadeclaims.
            Wat is jullie ervaring of heeft er iemand hetzelfde aan de hand.
            Hieronder een link naar het artikel.

            http://www.autoblog.nl/nieuws/olieve...-pan-uit-76451
            Die norm 1L/1.000Km is er reeds 50 jaar Marc, natuurlijk houden ze zich daar aan.
            Maar is tegenwoordig ondenkbaar, heeft zij een rechtsbijstand bij die wagen? Aanschrijven zou ik zeggen.
            Het is ook algemeen bekend dat met die 1.4 motoren met kettingdistributie van een paar jaar terug veel problemen zijn en waren,
            een "eerlijke" garage zou je daar moeten in volgen, doen ze dat niet, dreig dan dat je er een advocaat zal op aanspreken.
            En verzamel op internet fora zoveel mogelijk info over die motoren, ver zal je niet moeten zoeken.
            Last edited by Guest42; 23 november 2016, 17:26.

            Comment


            • #81
              Re: VW Golf en olieverbruik

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Volledig akkoord Paul, dat we daardoor vele zaken missen is juist. Wij verlaten wel meestal de platgetreden paden...als een mooi en gezellig terrasje en/of bar maar niet te ver uit de buurt is .
              Onze leeftijd zeker ??
              Dat valt niet te ontkennen
              Ik begin ook te voelen dat ik minder vlot in en uit mijn tentje geraak ...
              Nu, ik geef me in ieder geval nog lang niet gewonnen ....

              Comment


              • #82
                Re: VW Golf en olieverbruik

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Die norm 1L/100Km is er reeds 50 jaar Marc, natuurlijk houden ze zich daar aan.
                http://www.autoblog.nl/nieuws/olieve...-pan-uit-76451
                Toen ik in deze topic dezelfde fout maakte ( L/100km ipv L/1000km), vroeg men of het een VW tweetakt versie was.

                Comment


                • #83
                  Re: VW Golf en olieverbruik

                  Is de dochter lid van testaankoop ? Dat werkt wel hoor !
                  Mijn perte totale Audi (20 jaar) was opeens van 0 € 1800€ waard bij de "expert" toen ik zei dat ik het ging aankaarten bij TA.

                  En zojuist valt me te binnen : bestaat het Slick 50 additief nog ? Dat zou ik toch eens proberen.

                  Comment


                  • #84
                    Re: VW Golf en olieverbruik

                    Ja dat is inderdaad de norm voor de VW-tweetakt versie sinds jaren.!!!!!!!!

                    Comment


                    • #85
                      Re: VW Golf en olieverbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      En zojuist valt me te binnen : bestaat het Slick 50 additief nog ? Dat zou ik toch eens proberen.
                      Om dan te vernemen dat men zelf geprutst heeft en geen aanspraak meer kan maken op enige garantie?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: VW Golf en olieverbruik

                        Slick50 bestaat inderdaad nog.

                        Ik heb dat 20 jaar geleden toegepast op een 3-tal auto's.
                        Nooit iets echt negatief van ondervonden, maar ik kan ook niet bewijzen dat het wel werkt...

                        Ik wil de garagist (of 2dehands handelaar) nog tegen komen die kan bewijzen dat er SLick50 in een motor gebruikt is.

                        Mijn vader heeft ooit een Opel gehad die vanaf 30.000km een olieverbruik had van 1.5l per 1000km. Dat was bijvullen bij iedere tankbeurt.
                        Opel heeft daar nooit iets voor willen doen, zat net binnen de specs volgens hen.

                        Ik vind 1l op 10.000km aanvaardbaar, en ik heb dat enkel gehad met een Passat 1.6d met 280.000 km op de teller.

                        Comment


                        • #87
                          Re: VW Golf en olieverbruik

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Toen ik in deze topic dezelfde fout maakte ( L/100km ipv L/1000km), vroeg men of het een VW tweetakt versie was.
                          Sorry notex, aangepast, was om te zien of iedereen nog goed bij de pinken was......

                          Comment

                          Working...
                          X