Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD schijf aankopen voor oudere pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SSD schijf aankopen voor oudere pc

Helaas niet de mogelijkheid om AHCI in te stellen in de bios.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Helaas niet de mogelijkheid om AHCI in te stellen in de bios.

mir
      Na wat opzoekwert: RAID/IRRT is AHCI on that Dell

Dus als je RAID/IRRT kan instellen is het ook goed...
      En moest je toch problemen hebben met het booten, dan maar op IDE laten staan en ietwat mindere performance accepteren...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
        ok dat je een clean install doet, zal altijd iets beter draaien dan een clone....
        Leg eens uit welke winst je gaat hebben.
        Als uw huidige installatie geen problemen heeft, dan is het meer tijdverspilling dan wat anders.
        Je bent dan uren of dagen bezig alvorens alle instellingen terug staan zoals je het voordien had.
        Hoe vaak is het echt de moeite?
        Als uw huidige installatie problemen heeft welke je niet opgelost krijgt, dat is iets anders.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dat had ik ook gevonden maar hier kan ik enkel IDE of RAID selecteren.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Hoi,

HDD bijplaatsen..15 minuten
            Windows terug instaleren op de SSD...30 minuten
            Drivers zoeken en terug plaatsen..30 minuten
            Eventueel nog wat probleempjes en instellingen uitzoeken...60minuten

Op een halve dag ben je terug alive.
            Opstarten van de oude pc met de nieuwe SSD....15 seconden

mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Leg eens uit welke winst je gaat hebben.
              Als uw huidige installatie geen problemen heeft, dan is het meer tijdverspilling dan wat anders.
              Je bent dan uren of dagen bezig alvorens alle instellingen terug staan zoals je het voordien had.
              Hoe vaak is het echt de moeite?
              Als uw huidige installatie problemen heeft welke je niet opgelost krijgt, dat is iets anders.
              Dat is iets wat enkel mir kan beantwoorden...

Als hij de keuze maakt om vers te installeren zie ik hier geen problemen mee...
              Zowieso is de rotzooi qua bestanden, temp files, ... ermee weg, oude restanten van installaties ook,...

Daarnaast heb je inderdaad meer werk om alles terug goed te zetten, programma's installeren, settings en drivers terug te zoeken,...

Ikzelf clone ook HDD's naar SSD's, maar mijn installaties zijn eerst 'proper' gemaakt met programma's zoals ccleaner en dergelijke...

Ik kan dus enkel maar adviseren, enkel Mir weet hoe hij hiermee verder wil gaan... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
                Zowieso is de rotzooi qua bestanden, temp files, ... ermee weg, oude restanten van installaties ook,...
                Als je alles opnieuw installeert, dan heb je net veel (resterende) tijdelijke bestanden die je vaak zelf moet opkuisen.
                Oude programmabestanden ... ja als je vaak vanalles uitprobeert heb je er mogelijks wat meer.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Drie weken geleden een oudje wat opgekalfaterd.
                  Mobo Intel DG33TL met CPU Q6600 Core 2 Quad. Twee HDD schijven en 4 x 1GB Ram.
                  Geheugen vervangen door 2 x 2GB RAM en HDD2 verangen door een Samsung SSD 840 Pro series van 250GB.
                  De Samsung software geïnstalleerd op de HDD1 (C schijf dus).
                  Heropgestart en in het BIOS de SATA als IDE verandert in SATA AHCI want dit heeft pas het volledige rendement van de SSD schijf. (In mijn geval dus eigenlijk niet omdat het Mobo SATA 300 is en geen SATA 600, maar toch zo gedaan omdat Samsung dit aanraadt.)
                  Wijzigingen in het BIOS verlaten en de wijzigingen opslaan en de Pc gewoon laten opstarten.
                  Eens opgestart in de verkenner gekeken of Windows (8.1) de SSD zag en dat was het geval.
                  Dan de Samsung software opgestart en de C overgezet naar de SSD C. Jaja, alles van de HDD C moeiteloos overgezet door de Samsung software naar de SSD schijf die ook de drive letter C meekreeg.
                  Dat overzetten is een fluitje van een cent en gaat vrij snel.
                  Daarna Pc afgezet en de schijven gewisseld van plaats en terug opgestart.
                  De SSD was de C schijf en de HDD werd de D schijf.
                  Meer is daar niet aan gelegen. Enkel nog het OS in de Magician software optimaliseren voor een SSD schijf en je doet nu met uw oude HDD wat je wilt eruit of formateren of gewoon laten zoals ze is en verder gebruiken om data op te slaan. Ik heb mijn HDD volledig geformatteerd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Drie weken geleden een oudje wat opgekalfaterd.
                    Mobo Intel DG33TL met CPU Q6600 Core 2 Quad.
                    Mijn dagelijkse PC is nog met een Q6600 Core2Quad ;-) (natuurlijk met SSD, HDD's in raid, goede GPU,...)
                    Maar deze CPU voldoet eigenlijk nog perfect aan mijn eisen, zelfs met foto of videobewerkingen encoderingen geen probleem...

Comment

De GPU is bij mij een Nvidia GeForce 8500GT en op die Pc draait Adobe Lightroom en Photoshop CS6 zonder dat ik de zandloper zie.
                      Als ik soms lees dat een CPU i7 en 32GB Ram + een force GPU nodig is voor Office en adobe zaken te draaien, dan vraag ik mij waarover we bezig zijn.
                      Ok, 16GB Ram en een deftige i5 zal wel iets sneller zijn dan wat er nu insteekt, maar net zoals u zie ik de noodzaak niet om alles te vernieuwen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                      X