Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wanneer biechten de andere merken op?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Duitsland gaat de kerncentrales toe doen, en ze zullen daar in slagen door de versnelde uitbouw van alternatieve energie.
    Dat is ook wat het laatste klimaatakkoord onderschrijft.

En blijkbaar werkt het al een beetje hé. De olieproducerende landen krijgen zo schrik dat ze hun voorraden niet meer verkocht krijgen dat ze nu alles op de markt brengen, met resultaat!
    Duitsland wel...en België? Ze hebben in ieder geval geprobeerd om een milieuvergunning te krijgen voor de bouw van een steenkoolcentrale in de Antwerpse haven....

We zullen wel weer heel duur gaan importeren van het buitenland zeker?

Comment

Op een normale manier te werk gaan lukt hier toch niet in dan Belgenlandje. Ze gaan 2 nieuwe biogascentrales bouwen waar wij dubbel en dik moeten voor betalen (en die nooit rendabel zullen zijn : iets wat men nu al weet).
      In Ruien stond een aangepaste centrale die was aangepast voor biomateriaal. Die centrale is enkele jaren geleden gesloten omdat Electrabel ze niet rendabel vond en nu gaan ze er nog een paar bijbouwen.
      Ze zijn zot in België... Je kan veel zeggen over kerncentrales, maar die zijn tenminste wel rendabel gebleken (want dus allemaal vlotjes aan Frankrijk verkocht...), en effectief wel veilig. En Frankrijk zal er wel voor zorgen, dat als ze gesloten worden het afvalprobleem voor België is...

Voor auto's is elektriciteit blijkbaar DE oplossing, maar als het over elektrische verwarming gaat (bv. met accumulatoren die 's nachts worden opgeladen), moet er blijkbaar een Turteltaks geheven worden. Ofwel is elektriciteit een ramp voor het milieu, ofwel niet. Maar beide combineren lijkt me toch wat moeilijk...

We weten allang dat de automobielnijverheid op alle mogelijke manier zit te loby-en om die milieunormen zo vaag mogelijk te houden. Vooral de luxe-merken voelen dat probleem en doen daar het meest aan mee.
      Als je enkel kijkt hoe die normen vastgelegd zijn en hoe de homologaties verlopen bij de constructeurs kan je alleen maar vaststellen dat het gewoon belachelijk is...
      Last edited by polleke_cgc; 21 januari 2016, 12:33.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Ze zijn zot in België... Je kan veel zeggen over kerncentrales, maar die zijn tenminste wel rendabel gebleken (want dus allemaal vlotjes aan Frankrijk verkocht...), en effectief wel veilig. En Frankrijk zal er wel voor zorgen, dat als ze gesloten worden het afvalprobleem voor België is...
        Amen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ik vraag me terrecht af welk alternatief er is voor het afzetten van kerncentrales?
          Ben je dan akkord voor de bouw van nieuwe? (goeikope electricteit voor de toekomst)
          Die kerncentrales zijn gebouwd met een welbepaalde beperkte leefduur. Dat wist men van in het begin en daar betalen we ook al vanaf het begin geld voor : het opzij zetten van een spaarpot om die kerncentrales ten gepaste tijden (na die welbepaalde leefduur) stop te zetten en te beginnen ontmantelen en de afval te verwerken/beheren.

Niet alle kerncentrales moeten dus dicht, enkel die dat sterk verouderd zijn en aangetoond al sterke verouderingsverschijnselen vertonen. Maar nee, dat oud spul moest en zal in gebruik blijven (tegen bijzonder hoge kostprijs, zowel financieel als met hoog risico). En nog deze week komen ze dan zeggen dat er teveel electriciteit is, dat ook de buurlanden teveel electriciteit hebben, .... en dat daardoor dus de prijs per kwh. om van te huilen is, je weet wel : die markt van vraag en aanbod. Plus dat we dan nog tal van andere centrales MOETEN hebben (gasgestookte bv.) voor in geval van nood (kerncentrales vallen stil of ontploffen zeker ?) EN we zijn juist bezig om andere energieopwekkers verder uit te werken (wind, zeewater, bio massa, ...).
          Maw. " Zet die ploat af " om kerncentrales als enige goede of enig mogelijke oplossing te zien. We moeten er van af, zo simpel is het, en uiteraard gepland en ten gepaste tijd (als ze een grijze baard hebben zoals sommige in Doel en Tihange).
          Er was destijds ook geen alternatief voor die soepele, korte, dunne kindervingertjes om de draden van de weefgetouwen te ontwarren ... de sector zou kapot gaan ...
          Lood in autobrandstof was ook nodig (en zelfs bewezen volkomen natuurlijk in onze lucht aanwezig en ongevaarlijk) ... sinds jaren kan het toch. Paarden vielen dood in de wei ... mensen stelden vragen ... moesten jaaaaren strijden, kregen gelijk (wettelijk EN wetenschappelijk) dat lood gevaarlijk was ... heelder wijken moesten worden afgegraven ... soit, ook omdat een bepaalde sector meende dat men niet zonder loodverwerking kon blijven bestaan .... nu doet die sector het nog altijd bijzonder goed en eindelijk met wat minder vervuiling.
          En de voorbeelden zijn talrijk.

ER IS EN ZAL ALTIJD EEN ALTERNATIEF ZIJN, men moet het willen zoeken. Maar nee, men wil liever het zoeken naar alternatieven beletten of nog voor een tijd financieel tegenwerken.

Die ruim ik ook netjes op hoor... en is net een iets groter drolletje van een Rottweiler

Heeft ook onrechtstreeks met milleu te maken maar niet het oprapen ervan...hondendrollen zijn negatief zijn voor het millieu...
          Kunnen ze de hondenfokkerij ook nog aanpakken in de toekomst... geen huisdieren meer...
          Niemand zegt dat toch, dat zeg jij nu om pseudo grappig te zijn (en met een emoticon opdat we het zeker grappig zouden vinden). Gewoon : doe die mentaliteitswijziging, zet die knop in je hoofd om .. om hondendrollen te laten liggen ... was het voorbeeldje. We komen van de tijd dat het overal mocht liggen, dan in de goot (wie herinnert zich nog dies stenen met een kakkend hondje op in de stoep, richting goot ?), tot een tijd geleden dat we eindenlijk inzagen dat het niet meer dan normaal is dat men de hondenpoep opruimt. Maar er zijn er nog altijd veel te veel die menen dat dat ene ******je geen kwaad kan of zich afvragen waarom zo ik het oprapen als mijn buurman ze toch laat liggen ...
          En terloops, hondenfokkerij IS aangepakt en toch zijn er nog altijd honden verkrijgbaar. Maar niet meer op de markt, niet meer ongereglementeerd, enz. Ook met katten, al jaaaaaren met paarden. Het gaat niet om afschaffen het gaat om de uitwassen, de overdrijving, het lijden, enz. tenminste wat meer onder controle te krijgen en te houden.
          Maar je hebt gelijk, waarom doen we dat hier bij ons (en onze buren) als ze aan de andere kant van de bol zelfs honden opeten .... tja, zo'n houding lost alles op zeker ?

Roken op café is meer een direkte keuze/beleefdheid.... heeft idd. minder met milleu te zien
          En autorijden is geen keuze of rijden met een te vervuilende of te zware auto is geen keuze ? Roken inperken (door een verbod op bepaalde plekken) heeft evenveel als ' het ' milieu te maken als luchtvervuiling ... het kost ons geld, nu en op lange termijn, ook al verdienen we er een pak aan. (en " we " dat zijn we dus allemaal, vertegenwoordigd door onze zelfgekozen politiekers en regeringen).

God, Allah en hemel... tja... die boeken en verhalen mogen ze ook afschaffen voor mijn part
          Weer een emoticon, dat moet toch echt een kick geven. Nee, geloof kan een heel nuttig iets zijn, een houvast voor mensen in donkerder of korter wordende dagen, zieken, enz ... Ook hier weer : wat jij er over denkt moet maar gebeuren .. nee, het kan SAMEN bestaan als we daar maar voor willen open staan. Ik geloof niet, maar ik zeg toch meer dan 10 keren per dag het woordje GOD, van GODverdoemme wat een idioot tot God wat een wijf ... en alles daartussen, boven en onder.

Als je op een forum zit om je geliefd te maken ... tja ...
          Last edited by Empe; 21 januari 2016, 18:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Niemand zegt dat toch, dat zeg jij nu om pseudo grappig te zijn

Blij dat je me grappig vindt... Bedankt
            Nee, op jouw onzin ga ik niet meer reageren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Je moet eigenlijk wel een echte egoïst zijn (letterlijk "ikke, en de rest kan stikken") als je, wetende dat je wagen meer gevaarlijke stoffen uitstoot na zo'n tuning, om dan toch nog de software te laten aanpassen voor een paar pk en NM extra die je toch niet nodig hebt om tegen de reglementaire maximumsnelheden te kunnen rijden.
              Heb mijn comment geplaatst op vraag van een vorige comment die het wel handig zou vinden om een lager verbruik te hebben.
              Heb persoonlijk geen probleem met tuning, dat beslist ieder voor zich.
              Maar voor alle duidelijkheid, en omdat ik geen egoïst ben, mijn wagen is niet getuned. Heb tenslotte al +300 PK en een pak koppel, dus vermogen genoeg, voorlopig.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

PS : dit is trouwens een hilarisch filmpje van de ideale wereld over de sjoemelsoftware

Heeft uw auto last van sjoemelsoftware of andere manipulatietechnieken? Geen nood: de mannen van "De ideale wereld" brengen redding. Of hun interventie ook echt iets uithaalt, is zeer de vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Heb mijn comment geplaatst op vraag van een vorige comment die het wel handig zou vinden om een lager verbruik te hebben.
                  Heb persoonlijk geen probleem met tuning, dat beslist ieder voor zich.
                  Maar voor alle duidelijkheid, en omdat ik geen egoïst ben, mijn wagen is niet getuned. Heb tenslotte al +300 PK en een pak koppel, dus vermogen genoeg, voorlopig.
                  Dat heb je mijn vraag toch niet goed gelezen pete, ondanks het feit dat je mijn vraag gequot hebt.
                  Ik had enkel interesse in minder verbruik, en om dat te bereiken mochten de pk's gerust een pak lager... maar jij hebt het over een pak meer pk's, maar met mijn 120 pk heb ik er reeds vééél te veel .

Comment

Het verbruik van je auto wordt bepaald door:

- gewicht van je auto (zeker in stads en fileverkeer)
                    - aerodynamica
                    - basisconfiguratie van je motor (8 cilinder 5l zal altijd meer verbruiken dan een 2l 4 cilinder), turbo of niet etc.
                    - milieunorm (om bepaalde uitstootnormen te halen gaat het verbruik lichtjes omhoog)

Zolang je motor niet continu aan de grens van zijn kunnen werkt zal een kleinere motor bijna altijd minder verbruiken dan een grotere.
                    Dat is meteen de reden waarom je vandaag de dag zo veel kleine turbo benzinemotoren ziet, en ook waarom ELKE dieselmotor nu een turbo heeft.
                    De tijd van een 3l diesel met 109 pk is voorbij. Dat haal je vandaag uit een 1.5 turbo d.

Die motoren naar beneden tunen heeft weinig zin om het verbruik te verlagen (toch niet als je meer dan 2-3% wil winnen).

Volgende keer een kleinere motor kopen hé, en een lagere lichte auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Het verbruik van je auto wordt bepaald door:

- gewicht van je auto (zeker in stads en fileverkeer)
                      - aerodynamica
                      - basisconfiguratie van je motor (8 cilinder 5l zal altijd meer verbruiken dan een 2l 4 cilinder), turbo of niet etc.
                      - milieunorm (om bepaalde uitstootnormen te halen gaat het verbruik lichtjes omhoog)

Zolang je motor niet continu aan de grens van zijn kunnen werkt zal een kleinere motor bijna altijd minder verbruiken dan een grotere.
                      Theoretisch kan dat kloppen, maar in praktijk is het vaak iets anders.

Ik denk dat veel afhangt van hoeveel een constructeur wil investeren en dat zie je vooral aan de prijs.

Alhoewel dezelfde motor vaak in verschillende voertuigen gebruikt wordt en het verbruik dan ook enorm uiteenlopend kan zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

PS : dit is trouwens een hilarisch filmpje van de ideale wereld over de sjoemelsoftware

http://deredactie.be/permalink/1.2550917
                        Mja, hilarisch. Heb geen seconde gelachen eigenlijk...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Misschien geen gevoel voor humor ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Juist

'k Vind het ook triestig hoe ze (oudere) mensen zo durven respectloos vernederen, publiek vernederen.
                            Ter amusement voor het volk zijn brood en spelen. (Om ze af te leiden van het echte probleem.)
                            Eén van die mensen ken ik. Dat maakt het nog erger.
                            Last edited by Skitch; 21 januari 2016, 22:54.
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

http://deredactie.be/permalink/1.2550917
                              HAHA, super.
                              Ik denk dat die Jetta nog draait op DOS.

Comment

Wiedergutmachung

Comment

Working...
                                X