Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wanneer biechten de andere merken op?

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Brandstofverbruik kan omlaag na tuning.
    Scheelt soms tot 1 liter minder in verbruik en toch een pak meer pk en koppel.
    Van dat eerste ben ik grote voorstander , van de tweede grote tegenstander , dus ...
    Ik was van mening dat indien men de pk's naar beneden kon schroeven het verbruik navenant zou dalen... maar ik ben dan ook een noob op dat gebied (en nog op vele andere gebieden ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik was van mening dat indien men de pk's naar beneden kon schroeven het verbruik navenant zou dalen... maar ik ben dan ook een noob op dat gebied (en nog op vele andere gebieden ).
      Dat het zuiniger kan, is een feit, daar moeten we niet over twijfelen.
      Maar het verbruik hangt grotendeels af van gewicht, luchtweerstand, rolweerstand en natuurlijk ook van je voet.
      Om een ding kan je onmogelijk heen, wil je een voorwerp van X Kg van punt A naar punt B verplaatsen, dan heb je daar energie voor nodig.

Comment

Zit daar niet het probleem ? Meer PK/Koppel iets minder verbruik en een NOx uitstoot die pakken hoger ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als iedereen op die manier redeneert, dan krijgen we hier dezelfde toestanden als in China, waar op heel wat plaatsen verschillende dagen per jaar een dikke smog hangt.

Als iedereen wel mee helpt, dan wordt het al heel wat gemakkelijker om de opwarming van de aarde nog wat tegen te houden.

Een reden waarom aardolie op dit ogenblik zo goedkoop is, is dat de olieproducerende landen op die manier proberen om de ontwikkeling van hernieuwbare energie af te remmen.
          Door de goedkope olie worden milieuvriendelijkere alternatieven in verhouding duurder, en wordt er minder geld gestoken in onderzoek.
          Met andere woorden, ze proberen iedereen "verslaafd" te houden aan hun olie.
          +1

Zelfde met electriciteit en die oude kerncentrales.

Comment

Als ze na die tuning metingen uitvoeren, dan mag je er zeker van zijn dat de uitstoot van NOx een veelvoud is van de wettelijk toegelaten norm, nog veel hoger dan dat de fabrikant er zelf over gaat bij het programmeren van de inspuiting.
            Als het werkelijk zo simpel zou zijn om meer pk's en koppel uit een motor te halen, en tegelijk ook nog eens het verbruik te verminderen, dan zouden de fabrikanten dezelfde parameters instellen als de tuners.
            Ik ben er zeker van dat de fabrikanten ook wel weten hoe ze een motor krachtiger moeten maken, maar zij moeten zich daarbij wel houden aan de uitstootnormen (daarvoor hadden ze bij VW net de sjoemelsoftware uitgevonden).
            Die autotuners die via de software auto's sneller maken trekken zich niets aan van de uitstootnormen, het enige dat voor hun telt is dat er geld in de kassa komt...
            Met een lager verbruik lijkt het alsof een auto milieuvriendelijker is geworden (minder CO), maar de hoeveelheid NOx die er dan meer in de lucht geblazen wordt is veel gevaarlijker.

Er zijn landen waar ze tijdens de jaarlijkse controle nog wat meer meten dan alleen maar de hoeveelheid roet bij een diesel, en als ze daar zien dat er geknoeid is, dan kan je ook meteen een flinke boete krijgen.
            In die landen kunnen er ook ergens onderweg controles worden uitgevoerd, het is dan niet genoeg om de software terug in "fabrieksinstelling" te brengen voor de technische controle, want er is altijd wel een kans dat je wagen op een ander tijdstip wordt gecontroleerd.

Je moet eigenlijk wel een echte egoïst zijn (letterlijk "ikke, en de rest kan stikken") als je, wetende dat je wagen meer gevaarlijke stoffen uitstoot na zo'n tuning, om dan toch nog de software te laten aanpassen voor een paar pk en NM extra die je toch niet nodig hebt om tegen de reglementaire maximumsnelheden te kunnen rijden.
            Last edited by Black B@ndit; 20 januari 2016, 19:46.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als iedereen wel mee helpt, dan wordt het al heel wat gemakkelijker om de opwarming van de aarde nog wat tegen te houden.

Maar als je daar niet in gelooft, dan kan je nu nog meer met de auto gaan rijden (en sneller), want de brandstof is al jaren niet meer zo goedkoop geweest.
              Ik hoop alleen maar dat de meesten wel hun gezond verstand gebruiken, en dat ze allemaal proberen om zo weinig mogelijk energie te verspillen.
              Black B@ndit, ik bewonder jouw eerlijke overtuiging, echt waar, maar ik kan me daar echt niet in vinden....

De brave naieve Europeaan zal wel minder gas geven met zijn auto en meer bijdragen voor het millieu, binnenkort mag je geen open haard meer aansteken, het wc niet meer doortrekken, niet meer roken of vlees eten want oei het millieu...

....en aan de andere kant van de bol maar lachen en zuipen en feesten en olievelden in de fik steken, duizenden bommen per dag droppen,....

Comment

Een fatsoenlijke tuner (als die al bestaan) houdt zich aan de toleranties die een fabrikant aan elke motor/auto mag/moet geven, ook bij de homologatie, er kan dus wel ' iets ' gespeeld worden met de software instelling vd. motor.
                - -
                Fabrikanten spelen daar zelf ook mee, vaak omdat het moet : niet elk land heeft dezelfde fiskale wetgeving bv. of er zijn speciale kortingen in een bepaald land (denk bij ons aan de 17 % eco korting voor sommige auto's in 2008-2010 bv.). Ook op alles wat niet met eco te maken heeft of zelfs eco onvriendelijk (airco bv.)Wat ze toen allemaal uitgestoken hebben tot leugens toe en veel onzin bepalingen bij de verkoop ... na de levering mochten bepaalde aanpassingen wel). Bv. ' speciale ' aerodynamische velgen .. (gewoon stalen velgen met een wieldop), speciale smalle bandjes genre Michelin Ecodinges, radiator met lamellen die automatisch open en dicht zouden gaan .. niet dus, enz... ) Ford Fiesta Econetic bijvoorbeeld.

En Dpix : tijd om hier dan wat kerncentrales te laten ontploffen ... je zou eens moeten zien hoe schoon de natuur nu wel is rond Tsjernobyl ... sic. Niemand vraagt om iets op te geven, wel om naar mogelijkheid wat te matigen.

Toilet doorspoelen met 3 liter ipv. vroeger 10 liter, open haard voor de sfeer (waarvoor anders ?) vervangen door een lcd scherm, houtkachel vervangen door houtpelletkachel, niet meer roken op café restaurant of op het werk, idd., minder vlees eten ... een dagje overslaan, hondenpoep oprapen, ... zo'n zaken.
                Last edited by Empe; 20 januari 2016, 20:56.

Comment

En maar leuteren over een paar gram meer of minder CO2 die je auto uitstoot, terwijl BASF-Antwerpen jaarlijks een paar miljoen ton CO2 en dagelijks tonnen zwaveldamp in de lucht mag blazen. Kyoto wasda ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    En maar leuteren over een paar gram meer of minder CO2 die je auto uitstoot, terwijl BASF-Antwerpen jaarlijks een paar miljoen ton CO2 en dagelijks tonnen zwaveldamp in de lucht mag blazen. Kyoto wasda ?
                    Tja, kan moeilijk zonder uitstoot.

Maar uiteraard moet ook BASF de uitstoot reduceren en dat doen ze ook.

Zo werkt het : ieder naar best vermogen en iedereen mag de eigen accenten leggen en kiezen.

Ik door ipv. een stuk vlees van 220 gram te nemen per persoon, dat te verminderen naar 180 gram ... (als voorbeeld) of door mijn Peugeot 307 Cabrio met 2.0 l. diesel na bewezen diensten te vervangen door een Ford Fiesta Econetic 1.6 diesel euronorm 5. Een douche te nemen en geen bad meer. Enzoverder, dat vraagt geen inspanning en vermindert het comfort of amusement niet.

En momenteel door het appartement van de dochter bijkomend te isoleren. Goed voor het comfort, goed voor de portemonnee en ... goed voor het milieu. En voor die arme zelfstandige die er zijn brood mee kan verdienen.

Last edited by Empe; 21 januari 2016, 00:18.

Comment

Mijn klacht baart blijkbaar ook anderen zorgen.
                      Net gehoord dat de minister gevraagd zou hebben aan Renault en Opel om naar de klant toe klare wijn te schenken. En dat de huidige (geheimzinnige) manier van communicatie niet zo wenselijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

En Dpix : tijd om hier dan wat kerncentrales te laten ontploffen ... je zou eens moeten zien hoe schoon de natuur nu wel is rond Tsjernobyl ... sic. Niemand vraagt om iets op te geven, wel om naar mogelijkheid wat te matigen.
                        En welke goeie alternatieven hebben we op korte termijn dan?

Toilet doorspoelen met 3 liter ipv. vroeger 10 liter, open haard voor de sfeer (waarvoor anders ?) vervangen door een lcd scherm, houtkachel vervangen door houtpelletkachel, niet meer roken op café restaurant of op het werk, idd., minder vlees eten ... een dagje overslaan, hondenpoep oprapen, ... zo'n zaken.
                        We kunnen ook allemaal beginnen breien i.p.v. foto's trekken... wollen sokken en truien en dan hoeft de verwarming misschien niet meer op...

niet meer roken op café restaurant of op het werk, akkoord, dat heeft met gezondheid van anderen te maken...

open haard vervangen door een lcd scherm... Ja, goei idee, dat zal even gezellig zijn....

houtkachel vervangen door houtpelletkachel => overweeg ik misschien, maar blijkbaar zijn daar ook veel nadelen aan... moet ik nog uitzoeken... er zijn blijkbaar veel pellets met minder zuivere samenstelling...
                        hondenpoep oprapen? Wat heeft dat er sowieso mee te maken?

Neen, sorry... ben niet overtuigd dat wij veel invloed gaan hebben op het klimaat... ik toch alvast niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          En welke goeie alternatieven hebben we op korte termijn dan?

We kunnen ook allemaal beginnen breien i.p.v. foto's trekken... wollen sokken en truien en dan hoeft de verwarming misschien niet meer op...
                          ..
                          hondenpoep oprapen? Wat heeft dat er sowieso mee te maken?

Neen, sorry... ben niet overtuigd dat wij veel invloed gaan hebben op het klimaat... ik toch alvast niet
                          Nee, niemand vraagt om iets volledig te laten vallen ... gewoon de houding een beetje aanpassen.

Daarom zet ik hondenpoep oprapen erbij, dat heeft niets met klimaat te maken, maar is ook één van die handelingen die eigenlijk doodnormaal zou horen te zijn en waar elk individu iets aan kan doen. Wat maakt nu dat klein drolletje van mijn Maltezer nu uit ... wel, weinig, maar vele kleintjes maken 1 groot + het gaat om het besef, de instelling van het individu.

Roken op café heeft met gezondheid te maken en uitstoot van auto's en dergelijke niet ?

En tja, als het om overtuiging of geloof gaat dan is er geen discussie mogelijk, inch Allah. Klimaatverandering ? God's wil en God zal het wel oplossen of niet, als we het maar beter hebben in de hemel ...

Comment

Nee, niemand vraagt om iets volledig te laten vallen ... gewoon de houding een beetje aanpassen.
                            .
                            Ik vraag me terrecht af welk alternatief er is voor het afzetten van kerncentrales?
                            Ben je dan akkord voor de bouw van nieuwe? (goeikope electricteit voor de toekomst)

Daarom zet ik hondenpoep oprapen erbij, dat heeft niets met klimaat te maken, maar is ook één van die handelingen die eigenlijk doodnormaal zou horen te zijn en waar elk individu iets aan kan doen. Wat maakt nu dat klein drolletje van mijn Maltezer nu uit ... wel, weinig, maar vele kleintjes maken 1 groot + het gaat om het besef, de instelling van het individu.
                            Die ruim ik ook netjes op hoor... en is net een iets groter drolletje van een Rottweiler

Heeft ook onrechtstreeks met milleu te maken maar niet het oprapen ervan...hondendrollen zijn negatief zijn voor het millieu...
                            Kunnen ze de hondenfokkerij ook nog aanpakken in de toekomst... geen huisdieren meer...

Roken op café heeft met gezondheid te maken en uitstoot van auto's en dergelijke niet ?
                            Roken op café is meer een direkte keuze/beleefdheid.... heeft idd. minder met milleu te zien

En tja, als het om overtuiging of geloof gaat dan is er geen discussie mogelijk, inch Allah. Klimaatverandering ? God's wil en God zal het wel oplossen of niet, als we het maar beter hebben in de hemel ...
                            God, Allah en hemel... tja... die boeken en verhalen mogen ze ook afschaffen voor mijn part

Comment

Ik ben mezelf hier weer heel geliefd aan het maken

Voor de rest valt het wel mee hoor (denk ik)

Comment

Tuurlijk...

Als iedereen zo denkt zitten we echt ver van huis.

Duitsland gaat de kerncentrales toe doen, en ze zullen daar in slagen door de versnelde uitbouw van alternatieve energie.
                                Dat is ook wat het laatste klimaatakkoord onderschrijft.

En blijkbaar werkt het al een beetje hé. De olieproducerende landen krijgen zo schrik dat ze hun voorraden niet meer verkocht krijgen dat ze nu alles op de markt brengen, met resultaat!

Het zal niet de enige factor zijn, maar toch wel een groot stuk bijdragen.

Daarenboven zullen zij die hun houding niet aanpassen gewoon meer en meer betalen voor vervuilende uitstoot. Daar zal je niet aan ontsnappen.

Maar dat je niet inziet dat er echt iets aan het veranderen is, dat verwondert me.

Comment

Working...
                                X