Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wanneer biechten de andere merken op?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Denk dat de kosten op de openbare weg nog hoger kunnen oplopen.
    Boetes zijn dan nog niks, maar menselijke schade....
    ...Ik doelde eerder op kosten aan uw voertuig...remmen in de fik of smelten o.i.d.... (stond duidelijk niet crashen bij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Het overkomt altijd een ander... denken ze, tot er iemand van hun eigen familie omvergekegeld wordt door een sportief rijder .
      Maar ja, het is inderdaad een vrij land, en sommigen associëren dat misschien wel met "ik moet me niet aan de verkeersregels houden" want laat die en andere regels nu net onze absolute vrijheid wat beknotten... en maar goed ook (in mijn ogen toch) . Maar soit, eenmaal hardrijder/sportief rijder altijd hardrijder/sportief rijder, daar helpt geen lievemoederen aan, tot......
      Maar we dwalen (te) ver af van de originele vraag, dus houdt het hier op voor mij.
      OMG serieus?

Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik hiermee moet? lachen of bleiten...

Comment

Dat ze verdikke eerst maar eens die Ligier doodskistjes van de weg halen,
        die dingen en deze die er mee rijden moeten aan geen enkele norm voldoen.
        Gisteren hier in de buurt maar weer eens bewezen...

Comment

Er is ook nog een groot verschil tussen sportief rijden en onverantwoord rijden maar sommigen hier willen het verschil niet zien vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Er is ook nog een groot verschil tussen sportief rijden en onverantwoord rijden maar sommigen hier willen het verschil niet zien vrees ik...
            Voorbeeld : ik woon in Zuidwestvlaanderen bij Kortrijk en werk in Tourcoing, net over de grens. Momenteel zijn daar aan de grensovergang in Rekkem (E17) nog steeds grenscontroles. Omdat er de laatste tijd nogal wat ongevallen geweest zijn, is de snelheid er nu al van rond Kerstmis beperkt tot 70km/u over een afstand van een viertal kilometer (ongeveer van de oprit in Kortrijk tot aan de grens). Ik ben zelf een vlotte rijder maar ik hou me eraan (al is het maar omdat de boetes heel hoog zijn, en meteen te betalen, als je dan al geluk hebt dat je niet meteen je rijbewijs mag afgeven), maar ik ben dan ook veruit de enige. Zelfs vrachtwagens komen heel dicht tot bij me gereden, trekken ne keer met hun lichten tot ze het beu zijn en halen me met een agressieve inhaalbeweging in.
            Nochtans werd er meerdere keren gewaarschuwd op de radio (heb het van m'n ouders die naar Radio 2 W-Vl luisteren) dat er heel streng zou gecontroleerd worden maar niemand trekt het zich bijkbaar aan.
            Wat is er mis met dit plaatje ?
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Voorbeeld : ik woon in Zuidwestvlaanderen bij Kortrijk en werk in Tourcoing, net over de grens. Momenteel zijn daar aan de grensovergang in Rekkem (E17) nog steeds grenscontroles. Omdat er de laatste tijd nogal wat ongevallen geweest zijn, is de snelheid er nu al van rond Kerstmis beperkt tot 70km/u over een afstand van een viertal kilometer (ongeveer van de oprit in Kortrijk tot aan de grens). Ik ben zelf een vlotte rijder maar ik hou me eraan (al is het maar omdat de boetes heel hoog zijn, en meteen te betalen, als je dan al geluk hebt dat je niet meteen je rijbewijs mag afgeven), maar ik ben dan ook veruit de enige. Zelfs vrachtwagens komen heel dicht tot bij me gereden, trekken ne keer met hun lichten tot ze het beu zijn en halen me met een agressieve inhaalbeweging in.
              Nochtans werd er meerdere keren gewaarschuwd op de radio (heb het van m'n ouders die naar Radio 2 W-Vl luisteren) dat er heel streng zou gecontroleerd worden maar niemand trekt het zich bijkbaar aan.
              Wat is er mis met dit plaatje ?
              100% mee akkoord... ze zouden zeer streng moeten optreden voor zoiets... Vooral ook aan wegenwerken waar die arbeiders hun leven riskeren ben ik de eerste om te vertragen en rustig te passeren...
              Er is een groot verschil met Duitsland... daar rijden ze ook ferm door maar als er een obstakel of werken zijn rijden ze allemaal (bijna) zoals het hoort...

Daarmee... sportief wil niet perse ontwerantwoord zeggen...

Comment

Helaas voor jouw opinie is in dit land zeker 90% van de tijd, gezien de verkeersdrukte, het ene gelijk aan het andere.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

rijden ze allemaal (bijna) zoals het hoort...

Daarmee... sportief wil niet perse ontverantwoord zeggen...
                  Die (bijna) is dat misschien iedereen min Dpix ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

OMG serieus?

Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik hiermee moet? lachen of bleiten...
                    Moest ik in uw plaats zijn, ik zou het op lachen houden.
                    Bleiten kan U nog altijd als het één van uw dierbaren overkomt .

Comment

• Re: Wanneer biechten de andere merken op?

Moest ik in uw plaats zijn, ik zou het op lachen houden.
                      Bleiten kan U nog altijd als het één van uw dierbaren overkomt .
                      Gelukkig bent u niet in mijn plaats

Als je sportief maar toch verantwoord rijden gaat associëren met "verkeersregels overtreden" en "mensen omverkegelen" zegt dat meer over uzelf dan over mij...

Comment

Leg dan eens uit wat sportief rijden is?
                        Wat onverantwoord rijden is, dat weet ik al.

Comment

Alle regels in acht toch vlot door het verkeer rijden...zorgen dat er genoeg afstand tussen de voertuigen blijft... niet meer niet minder...
                          Als het mag (bijv. in Duitsland) eens goed doortrekken maar genoeg afstand bewaren...

Niet op het linkervak blijven rijden tegen 90/u op de autosnelweg maar vlot naar rechts gaan zoals het hoort...
                          Niet de autosnelweg oprijden tegen 50/u... dat is pas onverantwoord....
                          Niet bumperkleven of het pinkerke opzetten...

Neen... gewoon vlot rijden... en als er geen verkeer is mag dat heel vlot zijn...

Comment

Dat is vlot rijden ... zolang je eerste zin van toepassing blijft.

Comment

Dat is een heel andere discussie... ik geloof persoonlijk niet in het kyoto gegeven.... zoiets werkt niet (toch niet globaal) volgens mij.... welke invloed heeft een vulkaan uitbarsting op kyoto? of een massa bombardement in Syrië/Irak?
                              Al die zever is enkel om geld uit iedereen zijn zakken te halen

...maar dit is enkel puur mijn gedacht hoor...
                              Als iedereen op die manier redeneert, dan krijgen we hier dezelfde toestanden als in China, waar op heel wat plaatsen verschillende dagen per jaar een dikke smog hangt.

Als iedereen wel mee helpt, dan wordt het al heel wat gemakkelijker om de opwarming van de aarde nog wat tegen te houden.
                              Maar als je daar niet in gelooft, dan kan je nu nog meer met de auto gaan rijden (en sneller), want de brandstof is al jaren niet meer zo goedkoop geweest.
                              Ik hoop alleen maar dat de meesten wel hun gezond verstand gebruiken, en dat ze allemaal proberen om zo weinig mogelijk energie te verspillen.

Een reden waarom aardolie op dit ogenblik zo goedkoop is, is dat de olieproducerende landen op die manier proberen om de ontwikkeling van hernieuwbare energie af te remmen.
                              Door de goedkope olie worden milieuvriendelijkere alternatieven in verhouding duurder, en wordt er minder geld gestoken in onderzoek.
                              Met andere woorden, ze proberen iedereen "verslaafd" te houden aan hun olie.

Vroeger hadden de olieproducerende landen al lang afspraken gemaakt als de prijs zover zou gezakt zijn, nu zouden ze nog meer olie produceren om de prijs te verlagen zodat ze er nog meer kunnen verkopen.
                              Ze hebben schrik dat ze na verloop van tijd hun olie niet meer verkocht krijgen, omdat er dan misschien een beter alternatief voorhanden is.
                              Op dit ogenblik zijn we nog niet zo ver, maar als die tijd er komt, dan zitten die landen wel in grote problemen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar mochten ze het verbruik dmv software nog wat kunnen verlagen zou het toch mooi meegenomen zijn niet .
                                Ik ben toch geen sportieve rijder, dus dat vermogen kan voor mij gerust heel wat lager... als het al mogelijk is natuurlijk.
                                Brandstofverbruik kan omlaag na tuning.
                                Scheelt soms tot 1 liter minder in verbruik en toch een pak meer pk en koppel.
                                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                                X