Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Wat brengt de toekomst : elektriciteit of waterstof ?


    Toch even het vermelden waard, vind ik...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #77
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      100pk, als ik me niet vergis (in de veronderstelling dat je het over het laatste model hebt).
      Lijkt me genoeg om vlotjes te rijden. Zou je uitstoot danig verminderen als ze je pk's softwarematig omlaag halen, denk je ?
      Nee, 120 pk, het is een 1.4 turbo automaat. Automaat bij Mervia is automatisch = aan turbo uitvoering, vandaar de 120 pk zeker ?
      Ik was verplicht voor een automaat te kiezen wegens mijn beperking aan de onderste ledematen, anders was het zeker de 100 pk geweest.
      Maar van mij mogen ze die 120 pk gerust naar 100 of 90 brengen... als hij dan ook maar minder uitstoot EN, niet te vergeten, minder verbruikt .
      Mijn vorige had ook maar 90 pk en ik heb met de huidige nog nooit ondervonden dat hij er 120 heeft en/of men de vorige dat hij er slechts 90 had.

      Maar het ging hier zeker over wanneer de ander merken gaan biechten... volgens mij zijn ze allemaal in hetzelfde bedje ziek, we zullen misschien nog verschieten wat er allemaal zal uitkomen.

      Comment


      • #78
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Nee, 120 pk, het is een 1.4 turbo automaat. Automaat bij Mervia is automatisch = aan turbo uitvoering, vandaar de 120 pk zeker ?
        Ik was verplicht voor een automaat te kiezen wegens mijn beperking aan de onderste ledematen, anders was het zeker de 100 pk geweest.
        Maar van mij mogen ze die 120 pk gerust naar 100 of 90 brengen... als hij dan ook maar minder uitstoot EN, niet te vergeten, minder verbruikt .
        Mijn vorige had ook maar 90 pk en ik heb met de huidige nog nooit ondervonden dat hij er 120 heeft en/of men de vorige dat hij er slechts 90 had.

        Maar het ging hier zeker over wanneer de ander merken gaan biechten... volgens mij zijn ze allemaal in hetzelfde bedje ziek, we zullen misschien nog verschieten wat er allemaal zal uitkomen.
        Lekker motortje... Maar 'k zou de pk's toch niet omlaag halen, er is ook nog zoiets als rijplezier.
        En een automaat verbruikt altijd iets meer dan dezelfde motor met handgeschakelde versnellingsbak, moet je ook incalculeren.
        En je vorige met 90 zal even vlot aangevoeld hebben, die was immers een stuk kleiner en lichter...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #79
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Maar van mij mogen ze die 120 pk gerust naar 100 of 90 brengen... als hij dan ook maar minder uitstoot EN, niet te vergeten, minder verbruikt .
          Minder pk hoeft niet per defenitie minder uitstoot en/of verbruik te betekenen..
          Mijn BMW met 163pk verbruikt een pak minder dan mijn vorige audi met 120pk
          ..en de BMW liegt veel minder dan de Audi wat betreft fabrieksopgave...en ik rij niet zachter met de BMW...integendeel

          Comment


          • #80
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            VW-rijder of Opel-hater ?
            ...
            Ben niet zo haatdragend hoor. Vind het allemaal een beetje gefoefel hoe de fabrikanten met de klant en de EU omgaan. Hun mes moet snijden langs twee kanten.
            Het is toch allemaal geen heldere wijn dat geschonken wordt.

            Ik rijd trouwens zelf met een VW en volgende wagen zal waarschijnlijk terug een VW worden maar ik zou niet vies zijn van een Opel hoor. Zijn ook goede wagens mijn inziens.

            Vandaag roept Renault 15000 wagen wereldwijd terug voor een "probleem" met de katalisator. Maar met de uitstoot is echt geen probleem hoor beweren ze.
            Dient een katalisator in mijn klein verstand niet om een deel van de uitstoot te neutraliseren/ontbinden in minder schadelijke gassen?
            En volgens het nieuwsbericht moeten klanten zich verwachten aan een aanpassing die een halve werkdag duurt per wagen.
            Dat is niet ff een knoppeke omzetten denk ik toch.

            Ook al ben ik geen slachtoffer of betrokken partij ik voel mij als consument toch een beetje als kleuter behandeld in heel die kwestie.

            VW heeft dan wel heel dom gedaan met het initieel in de wagens te stoppen. Ze zijn wel van dag 1 na de ontdekking correct geweest tov de consument: ja we zijn in de fout, wir schaffen das. En de kous was af.

            Comment


            • #81
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Minder pk hoeft niet per defenitie minder uitstoot en/of verbruik te betekenen..
              Mijn BMW met 163pk verbruikt een pak minder dan mijn vorige audi met 120pk
              ..en de BMW liegt veel minder dan de Audi wat betreft fabrieksopgave...en ik rij niet zachter met de BMW...integendeel
              Ik rij ALTIJD zacht, want ik heb kinderen en kleinkinderen, en met mij wellicht vele andere weggebruikers ook.
              Vandaar dat mijn pk's gerust een pak naar omlaag zouden mogen.
              Begrijp trouwens nog altijd niet waarom zezo zoveel mogelijk pk's willen persen uit een zo klein mogelijk motor...
              Last edited by Guest17; 20 januari 2016, 07:43.

              Comment


              • #82
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ik rij ALTIJD zacht, want ik heb kinderen en kleinkinderen, en met mij wellicht vele andere weggebruikers ook.
                Vandaar dat mijn pk's gerust een pak naar omlaag zouden mogen.
                Begrijp trouwens nog altijd niet waarom zezo zoveel mogelijk pk's willen persen uit een zo klein mogelijk motor...
                Ik heb ook een kind... maar je kan toch ook sportief maar verantwoord rijden? Niets mis mee ? Kyoto-norm boeit mij niet hoor...

                Comment


                • #83
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Wat is dat sportief rijden?

                  Is dat vol gas optrekken aan de lichten?
                  Of bochten nemen op de grens van de grip?

                  Laat me niet lachen, je kan en mag niet sportief rijden op de openbare weg. Je kan hoogstens vlot rijden, en dat is voor mij gewoon rijden met aangepaste snelheid zonder te slakken.
                  Met normaal gas vertrekken aan de lichten, en als er plaats is doorrijden als je ergens af slaat, dat is voor mij gewoon vlot rijden.
                  Slakken, dat is 30 rijden waar je 50 mag en kan, en 75 op de autostrade. Daar krijg ik het ook van.


                  Sportief rijden doe je op een circuit.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Wat is dat sportief rijden?

                    Is dat vol gas optrekken aan de lichten?
                    Of bochten nemen op de grens van de grip?

                    Laat me niet lachen, je kan en mag niet sportief rijden op de openbare weg. Je kan hoogstens vlot rijden, en dat is voor mij gewoon rijden met aangepaste snelheid zonder te slakken.
                    Met normaal gas vertrekken aan de lichten, en als er plaats is doorrijden als je ergens af slaat, dat is voor mij gewoon vlot rijden.
                    Slakken, dat is 30 rijden waar je 50 mag en kan, en 75 op de autostrade. Daar krijg ik het ook van.


                    Sportief rijden doe je op een circuit.
                    Dat is dan uw mening over sportief rijden...niet de mijne...

                    Volgas optrekken kan hoeft niet maar kan geen kwaad volgens mij... tegenwoord zorgen die ESP technologien er wel voor dat je banden niet doorslippen...
                    ...ook het is wel interresant bijv. om iemand in te halen met een vlotte versnelling ...
                    Zit ook regelmatig voor mijn werk in Germany... en daar kan je ook eens deftig doorsnokken...

                    Op de autostrade heb je veel aan meer koppel hoor... in de stad zet ik mijn wagen meestal uit sport-mode omdat je dan te snel bent tov de anderen....

                    Comment


                    • #85
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Ik heb ook een kind... maar je kan toch ook sportief maar verantwoord rijden? Niets mis mee ? Kyoto-norm boeit mij niet hoor...
                      Het is natuurlijk ieder voor zich, maar hoe die combinatie te rijmen valt ?

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Wat is dat sportief rijden?

                        Is dat vol gas optrekken aan de lichten?
                        Of bochten nemen op de grens van de grip?

                        Laat me niet lachen, je kan en mag niet sportief rijden op de openbare weg. Je kan hoogstens vlot rijden, en dat is voor mij gewoon rijden met aangepaste snelheid zonder te slakken.
                        Met normaal gas vertrekken aan de lichten, en als er plaats is doorrijden als je ergens af slaat, dat is voor mij gewoon vlot rijden.
                        Slakken, dat is 30 rijden waar je 50 mag en kan, en 75 op de autostrade. Daar krijg ik het ook van.


                        Sportief rijden doe je op een circuit.
                        Kan het niet beter verwoorden ! 100% akkoord.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Het is natuurlijk ieder voor zich, maar hoe die combinatie te rijmen valt ?
                          Dat is een heel andere discussie... ik geloof persoonlijk niet in het kyoto gegeven.... zoiets werkt niet (toch niet globaal) volgens mij.... welke invloed heeft een vulkaan uitbarsting op kyoto? of een massa bombardement in Syrië/Irak?
                          Al die zever is enkel om geld uit iedereen zijn zakken te halen

                          ...maar dit is enkel puur mijn gedacht hoor...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Kan het niet beter verwoorden ! 100% akkoord.
                            Gelukkig is dit een vrij land en kan iedereen zijn mening hebben...
                            Frank De Boosere heeft zo eens op tv gezegd dat hij het liefst wil dat iedereen 70 km/u doet...zou nog beter zijn voor het milieu...en Formule 1 moet verboden worden enz...

                            Trouwens sportief rijden op een circuit met een gewone auto zou ik toch ook niet aanraden aan de meesten... tenzij ze grote kosten willen...(en dan bedoel ik nog niet eens door het crashen)

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              Denk dat de kosten op de openbare weg nog hoger kunnen oplopen.
                              Boetes zijn dan nog niks, maar menselijke schade....

                              Comment


                              • #90
                                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Denk dat de kosten op de openbare weg nog hoger kunnen oplopen.
                                Boetes zijn dan nog niks, maar menselijke schade....
                                Het overkomt altijd een ander... denken ze, tot er iemand van hun eigen familie omvergekegeld wordt door een sportief rijder .
                                Maar ja, het is inderdaad een vrij land, en sommigen associëren dat misschien wel met "ik moet me niet aan de verkeersregels houden" want laat die en andere regels nu net onze absolute vrijheid wat beknotten... en maar goed ook (in mijn ogen toch) . Maar soit, eenmaal hardrijder/sportief rijder altijd hardrijder/sportief rijder, daar helpt geen lievemoederen aan, tot......
                                Maar we dwalen (te) ver af van de originele vraag, dus houdt het hier op voor mij.
                                Last edited by Guest17; 20 januari 2016, 11:53.

                                Comment

                                Working...
                                X