Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Soortgelijke observaties werden de laatste weken ook in België gepubliceerd.
    Het gaat wel over fijn stof en niet over stikstofdioxide.
    Dit was de waarde waarmee "gesjoemeld" werd.
    Niet alles over één kam scheren dus.
    Diesels hebben al generaties lang een roetfilter, dat is - buiten een aantal gangsters - niet het grote probleem (geweest).

    PS: zelf rij ik nog altijd met mijn niet upgegrade Touran Bluemotion 2011.
    Dit was in België - itm Duitsland - niet verplicht.
    2/3 van de Belgische eigenaars hebben het wel "gratis" laten doen na een aantal aanmaningen van de importeur (de laatste aangetekend).
    Zoveel werd de uitstoot niet verbeterd (van 10 keer teveel naar 6 keer), dit ten koste van groter verbruik, minder koppel bij lage toeren en een kortere levensduur van de injectoren, EGR klep en roetfilter.
    De EGR klep van de 1.6 motoren had trouwens een belachelijke constructiefout (potentiometer in het terugmeetgedeelte of zoiets) wat door VW nooit is toegegeven, integendeel, ze hebben hun stock nog kunnen installeren aan een maximum prijs bij al die brave klanten waarbij de klep redelijk snel na de upgrade de geest gaf.
    Ik heb de mijne (na 160.000 km) laten vervangen bij een onafhankelijke garage (en ik heb het oude stuk gezien, hoegenaamd geen roet in of zo) voor een erg redelijke prijs.
    Uiteraard kan ik nooit meer een officiële VW garage binnen. De auto wordt op afstand uitgelezen, ze zullen de upgrade uitvoeren en waarschijnlijk de EGR klep moeten vervangen wegens zgn niet compatiebel.
    In Duitsland hebben de eigenaars enkele duizenden EUR vergoeding gekregen van VW, in België nada.

    Nochtans heb ik er een redelijk groot vertrouwen in dat de laatste versie van de EURO 6 motoren wel degelijk "proper" is.

    Er wordt inderdaad de vraag gesteld of de coronacrisis de vergroening gaat terugdraaien.
    Volgens mij zijn we al te ver om nog rechtsomkeer te maken.
    In Duitsland spreekt men al opnieuw over een "cash for clunkers" premie. Maar ondertussen staan er al tienduizenden elektrische auto's klaar bij VW en andere producenten, ze gaan niet terug diesels gaan maken.

    Wat er nu gebeurt gaat sowieso de automobielverkoop veranderen. Bij veel dealers stond het water al aan de lippen, een aantal gaat het niet overleven.
    Binnenkort kopen we een (elektrische) wagen op het internet. Daarvoor zijn (nog) minder onderhoudsateliers voor nodig, waarom zouden de fabrikanten dan nog een dealernetwerk moeten in leven houden met het sprookje van (duur betaalde) klantenbinding ?
    Last edited by palombian; 23 april 2020, 10:03.

    Comment

    Working...
    X