Re: Telenet- opnemen via CI+ module
Marc, ik weet dat het om een tweede systeem gaat, maar ik ken uw manier van werken ondertussen al redelijk goed denk ik.
Dat het een andere TV is, maakt niet zoveel uit ... config blijft ongeveer identiek.
Het signaal via de CI+ zal niet slechter zijn dan via de Digibox + AV, bespaar u de verloren kost.
Dat je blokjes hebt op bepaalde zenders ligt in 99% van de gevallen aan het signaal op de kabel.
Dit kan aan een slechte kabel liggen, vooral indien doorgelust.
Maar mogelijks kan de kabel op een andere connector aangesloten worden van de versterker (Telenet kastje met meestal 4 uitgangen), de versterking is verschillend op de uitgangen.
Een sterker signaal kan soms een oplossing zijn.
Dat Telenet uw vragen niet allemaal kan beantwoorden is eigenlijk nog logisch, het betreft geen vragen over hun producten maar over de functionaliteiten van uw TV.
Een CI+ heeft geen HDD, dus kan je daarmee standaard niet opnemen.
Echter biedt uw TV wel de mogelijkheid om op te nemen op een HDD en ook het signaal dat gedecodeerd wordt door de CI+.
Die adapter klikt niet goed op de TV ... dat is toch een onderdeel van uw TV en niet van Telenet?
Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en merken, dat het onmogelijk is om alle mogelijkheden te kennen ... als je dan valt op iemand dat niet technisch aangelegd is, dan kan je al zeker geen zinnig antwoord verwachten op iets buiten hun standaard productkennis.
Je kan het bekijken als een auto en aanhanger ... het werkt ook samen net als die CI+ en uw TV, maar de ene verkoper heeft daarom niet alle technische kennis van het andere.
De verkoper van aanhangers zal u ook kunnen antwoorden op basisvragen zoals hoe je die moet aankoppelen en de mogelijkheden, maar zal ook niet antwoorden op een vraag hoe de GPS correct in te stellen om je aanhanger op de juiste locatie te krijgen.
Ik begrijp je frustratie en buiten standaard zaken kan je er vaak niet terecht ... maar moeten ze wel support kunnen geven op iets dat niet van bij hun komt?
Marc, ik weet dat het om een tweede systeem gaat, maar ik ken uw manier van werken ondertussen al redelijk goed denk ik.

Dat het een andere TV is, maakt niet zoveel uit ... config blijft ongeveer identiek.
Het signaal via de CI+ zal niet slechter zijn dan via de Digibox + AV, bespaar u de verloren kost.
Dat je blokjes hebt op bepaalde zenders ligt in 99% van de gevallen aan het signaal op de kabel.
Dit kan aan een slechte kabel liggen, vooral indien doorgelust.
Maar mogelijks kan de kabel op een andere connector aangesloten worden van de versterker (Telenet kastje met meestal 4 uitgangen), de versterking is verschillend op de uitgangen.
Een sterker signaal kan soms een oplossing zijn.
Dat Telenet uw vragen niet allemaal kan beantwoorden is eigenlijk nog logisch, het betreft geen vragen over hun producten maar over de functionaliteiten van uw TV.
Een CI+ heeft geen HDD, dus kan je daarmee standaard niet opnemen.
Echter biedt uw TV wel de mogelijkheid om op te nemen op een HDD en ook het signaal dat gedecodeerd wordt door de CI+.
Die adapter klikt niet goed op de TV ... dat is toch een onderdeel van uw TV en niet van Telenet?
Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en merken, dat het onmogelijk is om alle mogelijkheden te kennen ... als je dan valt op iemand dat niet technisch aangelegd is, dan kan je al zeker geen zinnig antwoord verwachten op iets buiten hun standaard productkennis.
Je kan het bekijken als een auto en aanhanger ... het werkt ook samen net als die CI+ en uw TV, maar de ene verkoper heeft daarom niet alle technische kennis van het andere.
De verkoper van aanhangers zal u ook kunnen antwoorden op basisvragen zoals hoe je die moet aankoppelen en de mogelijkheden, maar zal ook niet antwoorden op een vraag hoe de GPS correct in te stellen om je aanhanger op de juiste locatie te krijgen.
Ik begrijp je frustratie en buiten standaard zaken kan je er vaak niet terecht ... maar moeten ze wel support kunnen geven op iets dat niet van bij hun komt?

Comment