Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet- opnemen via CI+ module

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet- opnemen via CI+ module

Marc, ik weet dat het om een tweede systeem gaat, maar ik ken uw manier van werken ondertussen al redelijk goed denk ik.
    Dat het een andere TV is, maakt niet zoveel uit ... config blijft ongeveer identiek.
    Het signaal via de CI+ zal niet slechter zijn dan via de Digibox + AV, bespaar u de verloren kost.

Dat je blokjes hebt op bepaalde zenders ligt in 99% van de gevallen aan het signaal op de kabel.
    Dit kan aan een slechte kabel liggen, vooral indien doorgelust.
    Maar mogelijks kan de kabel op een andere connector aangesloten worden van de versterker (Telenet kastje met meestal 4 uitgangen), de versterking is verschillend op de uitgangen.
    Een sterker signaal kan soms een oplossing zijn.

Dat Telenet uw vragen niet allemaal kan beantwoorden is eigenlijk nog logisch, het betreft geen vragen over hun producten maar over de functionaliteiten van uw TV.
    Een CI+ heeft geen HDD, dus kan je daarmee standaard niet opnemen.
    Echter biedt uw TV wel de mogelijkheid om op te nemen op een HDD en ook het signaal dat gedecodeerd wordt door de CI+.

Die adapter klikt niet goed op de TV ... dat is toch een onderdeel van uw TV en niet van Telenet?

Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en merken, dat het onmogelijk is om alle mogelijkheden te kennen ... als je dan valt op iemand dat niet technisch aangelegd is, dan kan je al zeker geen zinnig antwoord verwachten op iets buiten hun standaard productkennis.

Je kan het bekijken als een auto en aanhanger ... het werkt ook samen net als die CI+ en uw TV, maar de ene verkoper heeft daarom niet alle technische kennis van het andere.
    De verkoper van aanhangers zal u ook kunnen antwoorden op basisvragen zoals hoe je die moet aankoppelen en de mogelijkheden, maar zal ook niet antwoorden op een vraag hoe de GPS correct in te stellen om je aanhanger op de juiste locatie te krijgen.

Ik begrijp je frustratie en buiten standaard zaken kan je er vaak niet terecht ... maar moeten ze wel support kunnen geven op iets dat niet van bij hun komt?
    Last edited by VerSeg; 6 november 2015, 15:28.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

+1
      En inderdaad, de personen die vooraan aan de balie zitten zijn vooral getraind in het verkopen van abo's, administratieve zaken oplossen, SIM kaarten omwisselen etc.
      Voor technische onderwerpen is er de "tweede" lijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        +1
        En inderdaad, de personen die vooraan aan de balie zitten zijn vooral getraind in het verkopen van abo's, administratieve zaken oplossen, SIM kaarten omwisselen etc.
        Voor technische onderwerpen is er de "tweede" lijn.
        Inderdaad, ben daarom ook rechtdoor gelopen, balie voorbij en ineens naar achter - daar zat vorige keer een heer die écht technisch onderlegd was.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

@ Freddy:

1) Over de CI+ kwaliteit geef ik U 100% gelijk: is inderdaad zeer goed. Ik weet niet of de kwaliteit béter is dan via de digibox, want de tweede TV is een UHD en heeft op zich ook al een schitterend beeld. ( akkoord, het moet ook nog deftig binnenkomen )

2) Blokjes: was dus enkel op de zenders van "de Reyerslaan" ??? Kan een kabel dan selectief slecht zijn ???

Hout vasthouden: sinds gisterenavond is alles weer in orde.

3) Over de CI adapter, het is dus niet de CI+kaart die in de adapter waggelt, maar eerder de adapter in de TV.

OK, maar is dan de sleuf van de TV één femtometer te breed, of is de kaart een femtometer te smal ???

4) Akkoord over de opname; de medewerker die ik ( ik dacht maandag ) sprak vertelde mij dat de CI+ kaart enkel voor het decoderen zorgt en al de rest is software van de TV. Maar iemand die interesse in zijn job heeft kan toch op algemene vragen antwoorden ? Ik heb het gisteren dus met mijn TV getest en heb het antwoord: TV mag af. tuner zal in standby ook wel werken.

Ik heb alleen spijt dat ik geen twee tuners in de TV heb, maar ja, je kan niet alles hebben

Over het Telenet-kastje; je doelt op de UTP-kabels ? Want de coax wordt niet gesplit.

Er gaat 1 UTP-kabel naar de woonkamer en de andere naar mijn bureau. Dus nog 2 slots over.
          Komt die blokjesvorming dan door een slechte UTP-verbinding ? Is de coax niet verantwoordelijk voor het beeld ?

Telenet praat vaak over slechte kabels of verbindingen, maar ik weet haast zeker dat alles hier goed is.
          En voor een coax heeft de kwaliteit van de kabel pas echt belang als je over erg lange lengte spreekt. En de lange coaxen die hier in de kruipkelder liggen zijn zeker van prima kwaliteit.
          Als het aan de kwaliteit van mijn kabels zou liggen zou ik toch ALTIJD een "slecht" beeld moeten krijgen ?

Comment

Freddy, final () question:

- Beeld door de AV versterker sturen is misschien niet écht nodig, maar....

- Het is wél makkelijk als ik 1 HDMI tussen versterker en TV heb, en de andere HDMI's kan aansluiten op die versterker.
            Kan dat nu in mijn situatie ???

Op mijn TV heb ik slechts 3 HDMI ingangen, maar op mijn versterker heb ik er 5.

Wat ik zéker moet aansluiten:

* MEDIASPELER
            * BLU RAY SPELER
            * eventueel LAPTOP

Last edited by Alfa Centauri; 7 november 2015, 11:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              2) Blokjes: was dus enkel op de zenders van "de Reyerslaan" ??? Kan een kabel dan selectief slecht zijn ???
              Marc, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een slecht contact er inderdaad voor kan zorgen dat slechts enkele zenders er last van hebben.
              Hier was het een slecht contact in de cabine op straat, maar dan hadden ook de buren er last van.
              Als het bij u op één TV wel OK is en op de andere niet, dan kan dit logischerwijze eerder intern te zoeken zijn.

3) Over de CI adapter, het is dus niet de CI+kaart die in de adapter waggelt, maar eerder de adapter in de TV.
              OK, maar is dan de sleuf van de TV één femtometer te breed, of is de kaart een femtometer te smal ???
              Kunt ge dat niet op een of andere manier bevestigen met een tape?
              Is toch de achterkant van de TV.
              Hier klikt dat redelijk goed vast, al is die adapter op zich maar een heel licht stukske dat ge niet te vaak moet bekijken.

Over het Telenet-kastje; je doelt op de UTP-kabels ? Want de coax wordt niet gesplit.
              Marc, die CI+ ondersteunt geen interactiviteit en dus wordt UTP daarvoor helemaal niet gebruikt.

Komt die blokjesvorming dan door een slechte UTP-verbinding ? Is de coax niet verantwoordelijk voor het beeld ?
              De coax komt van straat uw woning binnen en gaat naar een splitter/versterker ... meestal 1 ingang en 4 uitgangen.
              Die kabels zijn daar met een connector opgevezen, de coax die dus verder naar uw woonkamer of bureau gaat.
              Die 4 uitgangen hebben een verschillende versterking (staat er opgeschreven) ... soms voldoet het de kabel te verzetten naar een iets hogere versterking om het probleem op te lossen.
              Normaal kan Telenet dit komen doen, maar mogelijks rekenen ze iets aan als het aan uw kabels ligt.
              Nu doen ze de iedereen mee toer, iedereen heeft recht op één gratis bezoek om alles in orde te brengen, ook al ligt het aan uw instellingen of configuratie.
              Mogelijks kan je daar nog gebruik van maken?

Als het aan de kwaliteit van mijn kabels zou liggen zou ik toch ALTIJD een "slecht" beeld moeten krijgen ?
              Het is niet altijd de kabel, meestal zelfs niet ... maar wel vaak eens een slechte connector.
              Ge kunt het met wat foefelen zelf uitzoeken hé ... ge hebt één TV waar alles OK is en één waar het niet OK is ... ge verhuist de TV met slecht beeld naar de plaats waar goed beeld is en sluit die op die kabel aan, kan je meteen weten al iets uitsluiten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

- Het is wél makkelijk als ik 1 HDMI tussen versterker en TV heb, en de andere HDMI's kan aansluiten op die versterker.
                Kan dat nu in mijn situatie ???
                Marc, in principe moet je HDMI out van je versterker aan de HDMI 2 (ARC) van je TV aansluiten, maar uw versterker moet dan ook ARC ondersteunen of het kan nooit werken.
                Indien je versterker geen ARC ondersteunt, dan kan je best gewoon een optische kabel gebruiken van je TV naar de versterker.
                Hiervoor van de optical OUT van de TV naar een optical IN op de versterker.

Ik zit hier met hetzelfde probleem, mijn versterker heeft ook geen ARC ondersteuning en dan is er geen andere oplossing.
                Dus tussen versterker en TV één HDMI en één optische kabel.
                Werkt eveneens prima met surround ondersteuning.
                Als je andere toestellen sluit je zoals gewoonlijks aan op de HDMI-ingangen van je versterker.
                Welk type versterker is het als ik vragen mag (mogelijks ergens overgekeken)?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

YAMAHA AV RECEIVER RX-S600

Op de HDMI OUT staat "ARC"

Momenteel gaat de HDMI ARC van de TV naar de HDMI OUT ARC van de versterker.
                  En de mediaspeler. ( Xtreamer Pro - al een oud modelleke ) Zit nu op HDMI2 van de versterker.

HDMI1 heb ik opengelaten voor een Blurayspeler.

Maar het TV signaal gaat met deze setup dus nooit door de versterker als ik het goed begrijp.
                  Wél de mediaspeler en later eventueel ook de Bluray ?
                  Last edited by Alfa Centauri; 7 november 2015, 13:24.

Comment

YAMAHA AV RECEIVER RX-S600

Op de HDMI OUT staat "ARC"

Momenteel gaat de HDMI ARC van de TV naar de HDMI OUT ARC van de versterker.
                    En de mediaspeler. ( Xtreamer Pro - al een oud modelleke ) Zit nu op HDMI2 van de versterker.

HDMI1 heb ik opengelaten voor een Blurayspeler.

Maar het TV signaal gaat met deze setup dus nooit door de versterker als ik het goed begrijp.
                    Wél de mediaspeler en later eventueel ook de Bluray ?
                    Het beeld van de TV zal nooit door de versterker gaan en dat heeft ook geen enkel nut.
                    Het geluid van je TV (als je smart functies of CI+ zou gebruiken) gaat dan wel naar de versterker.
                    Als je de mediaplayer of later BluRay gaat gebruiken, dan gaat zowel beeld als geluid door de versterker.
                    Dat is uiteindelijk toch wat je wil hebben?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Het beeld van de TV zal nooit door de versterker gaan en dat heeft ook geen enkel nut.
                      Het geluid van je TV (als je smart functies of CI+ zou gebruiken) gaat dan wel naar de versterker.
                      Als je de mediaplayer of later BluRay gaat gebruiken, dan gaat zowel beeld als geluid door de versterker.
                      Dat is uiteindelijk toch wat je wil hebben?
                      Ja, perfect, dank U !

Ik zat daar alleen maar wat met in mijn hoofd, omdat dit in de woonkamer wél zo het geval was, maar daar staat een digicorder.

Comment

Working...
                      X