Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbedeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Postbedeling

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    In de winkels had je vroeger en ook nu andere problemen.
    Je bestelt, moet een voorschot geven en na een paar dagen is het product er.
    Tot je er toekomt ... dan beginnen de excuses dat de leverancier niet langsgeweest is, dat er plots geen voorraad meer is, dat ze vergeten te bestellen zijn, dat ze niet willen bestellen omdat ze niet genoeg hebben en transport moeten betalen, .... zaken die ze weten maar niet vertellen bij verkoop.

    (knip)

    Eindconclusie ... als ze uw geld maar hebben.
    Zelfde ervaring. Winkels waar je bestelt, 50% voorschot betaalt, 2-3 keer langsgaat als je in de buurt bent, om de paar maand eens telefoneert en dan 2 jaar later krijg je te horen dat het niet meer leverbaar is.

    En CD winkels? Eerlijk gezegd weet ik er in de buurt eigenlijk geen zijn en de kans dat die iets hebben dat ik op mijn lijstje heb staan is klein. En dan begint het verhaal hierboven weer. Bestel ik liever op het net en wacht een week of 2.

    Comment


    • #47
      Re: Postbedeling

      Waar je over praat anonymous is eigenlijk een evolutionair vaststellen.
      Er spelen meerdere factoren mee in het benaderen van het probleem.

      Ik was enkele dagen geleden nog in een zeer kleine buurtwinkel omdat 1 van mijn pakjes daar toekwam als "afhaalpunt".
      In zijn koelbank lag vervallen kaas, een potje yourt dat ik maar even niet zal omschrijven. Het aanbod verder zeer beperkt. En zo kunnen we nog even doorgaan.
      1 aan het werk (af en toe) en wachten op de bel heel dag. Daar met een gezin met twee kinderen van leven.
      Je kan je best voorstellen dat dit niet efficient is allemaal.
      Jammer voor die mensen maar ik denk dat dat spelleke daar niet lang meer zal duren.

      Wij doen ons huishoudinkopen in de grote supermarkt. Zeer ruim aanbod, alles vers, garantie (wat je bij een klein winkel niet krijgt), scherpe prijs en nog veel voordelen.
      Het heeft allemaal met schaal, distributie en vraag te maken.

      Op ebay moet mijn persoonlijke teller ergens op 2000 aankopen staan. Stuk voor stuk dingen die ik in de plaatselijke handel niet kan vinden of toch niet aan de prijs dat ik wil betalen.
      Op internet vind ik hetzelfde artikel in 10 kleuren en 10 smaken.

      Recent nog mijn lichtmeter moeten vervangen. Hier in de buurt kan ik dat NIET vinden in de detailhandel of zelfs mediamarkt of zo, dichtste speciaalzaak waar ze het op stock hebben is 70km van mijn deur. Kost me tijd en naft om er om te gaan, parkeerproblemen, files, etc etc...
      Paar klikken op internet en 2 dagen nadien heb ik het in huis zonder mijn gat op te lichten. Kwam van cameranu uit nederland trouwens.

      Nog een markant voorbeeld:
      Twee weken terug moest ik BH´s hebben voor mijn hoogbejaarde moeder. Heb zeer mooi BH´s gevonden voor 30 euro het stuk via internetwinkel. Detailhandel had die maat niet eens op voorraad!! En koste daar 80 euro het stuk!! Hunkemueler ook geweest, maat ook niet beschikbaar.
      Nu moet het lukken dat de mensen die mijn moeder dagelijks moeten helpen wassen (in het rusthuis) aan mij komen vragen waar ik dergelijk mooi BH´s wel kunnen vinden heb!

      En zo kan ik nog even doorgaan.

      Moet je mij nog proberen te overtuigen waarom ik wel bij een buurtwinkel of detailhandel zou willen kopen?
      Ik heb er gewoon geen zin meer in.

      En ja, het kost banen plaatselijk maar die worden dan wel ingevuld op ander plaatsen zoals reeds aangekaart.

      Dan is er ook nog het "service" aspect. Welke service? Op veel zaken word al geruime tijd geen service meer gegeven. Zelfs niet van de fabrikanten uit.
      Hier op het forum staat een markant voorbeeld van iemand dat een Canon 5D mk3 heeft waar een probleem mee is.
      Die mens kan zelfs binnen EUROPA !!!!! nergens meer terecht met zijn probleem.
      Welke service?

      Comment


      • #48
        Re: Postbedeling

        Ik ken ook zo een buurtwinkel met een tweetal kleine houten rekjes met daarop een paar conservenblikken, een pak bloem, een pak zout, enkele pakjes sigaretten en nog wat andere kleinigheden.
        Ook een grote bol jonge kaas waar je enkele sneetjes kan laten afsnijden.
        Alle aankopen worden netjes in een groot boek geschreven onder de naam van de buur/koper, die op het einde van de maand de rekening gaat betalen.
        Alles gebaseerd op wederzijds vertrouwen dus, leuk hé.

        Alleen heb ik hier wel een paar foutjes gemaakt door alles in de tegenwoordige tijd te schrijven, het moest in feite in de verleden tijd geschreven worden.
        Dit gebeurde wel degelijk echt, maar wel eind de jaren '50 toen ik als klein manneke op boodschappen werd gestuurd.

        Nu leven we echter anno 2015 dacht ik. Die winkels bestaan nu (bijna) niet meer, en trouwens wie durf nu nog zijn klein mannen alleen langs de straat sturen !?
        Last edited by Guest17; 4 november 2015, 09:27.

        Comment


        • #49
          Re: Postbedeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Zelfde ervaring. Winkels waar je bestelt, 50% voorschot betaalt, 2-3 keer langsgaat als je in de buurt bent, om de paar maand eens telefoneert en dan 2 jaar later krijg je te horen dat het niet meer leverbaar is.
          Winkeliers kunnen het ook online boeken met de zelfde leveringsvoorwaarden als klanten hé. Waarmee ik wil zeggen: klanten die het zelf online bestellen kunnen ook voorhebben dat het gekozen product niet meer leverbaar is. Dat een klant of een winkelier bestelt, maakt weinig verschil.

          En wat het voorschot betreft, dat moet dan maar correct terugbetaald worden wanneer het niet kan geleverd worden... maar langs de kant van de winkelier is het zo dat als ze géén voorschot vragen, er heel wat klanten gewoon niet meer terugkomen om het product af te halen, omdat ze het plots niet meer nodig hebben of elders gehaald hebben. En dan zit de winkelier natuurlijk met een product opgescheept waar hij niet meer vanaf geraakt en waar hij zelf zijn centen in gestoken heeft.

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Dan is er ook nog het "service" aspect. Welke service? Op veel zaken word al geruime tijd geen service meer gegeven. Zelfs niet van de fabrikanten uit.
          Hier op het forum staat een markant voorbeeld van iemand dat een Canon 5D mk3 heeft waar een probleem mee is.
          Die mens kan zelfs binnen EUROPA !!!!! nergens meer terecht met zijn probleem.
          Welke service?
          Inderdaad betreurenswaardig... Maar had hij het via ebay uit China laten overkomen, dan had hij wél de service gehad misschien?
          Even terugsturen en misschien je camera nooit meer weerzien?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Op ebay moet mijn persoonlijke teller ergens op 2000 aankopen staan. Stuk voor stuk dingen die ik in de plaatselijke handel niet kan vinden of toch niet aan de prijs dat ik wil betalen.
          Op internet vind ik hetzelfde artikel in 10 kleuren en 10 smaken.

          Recent nog mijn lichtmeter moeten vervangen. Hier in de buurt kan ik dat NIET vinden in de detailhandel of zelfs mediamarkt of zo, dichtste speciaalzaak waar ze het op stock hebben is 70km van mijn deur. Kost me tijd en naft om er om te gaan, parkeerproblemen, files, etc etc...
          Paar klikken op internet en 2 dagen nadien heb ik het in huis zonder mijn gat op te lichten. Kwam van cameranu uit nederland trouwens.

          Moet je mij nog proberen te overtuigen waarom ik wel bij een buurtwinkel of detailhandel zou willen kopen?
          Ik heb er gewoon geen zin meer in.
          Dat is nou net het punt.... enfin, oorzaak/gevolg.
          Net omdát iedereen massaal afstand doet van de lokale handel, zijn er heel wat die failliet gaan, minder spelers op de markt, en moet je elke keer verder rijden om nog een detailhandel te vinden.

          Beeld je even in dat er geen internet is. (ik kom nog uit een tijdperk dat er nog geen sprake was van internet)
          Jouw 2000 aankopen van ebay had je ondertussen ook gedaan, in de detailhandel. Eenvoudigweg omdat die bloeiende detailhandel er toen was. Het is ondanks internetshoppen dat de problemen ontstaan zijn.

          Ik vind het vrij frappant dat we problemen van detailhandel gaan opsommen als we er zelf de oorzaak van zijn. Het komt net door ons dat zij er nu het slachtoffer van zijn, en dat jij 70km moet omrijden en geen parking vindt, files, geen stock...

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Wij doen ons huishoudinkopen in de grote supermarkt. Zeer ruim aanbod, alles vers, garantie (wat je bij een klein winkel niet krijgt), scherpe prijs en nog veel voordelen.
          Het heeft allemaal met schaal, distributie en vraag te maken.
          Als ik sommigen bezighoor is het precies alsof je in de kleinhandel geen verse dingen meer kan vinden?
          De bakker/slager/kaaswinkel/biowinkel/kruidenier/markt/... ik ken er genoeg waar ik ga en waar ik nog nooit problemen heb gehad.

          Ik heb al vaker in de supermarkt dingen gekocht waarna ik thuiskom en merk dat het over datum was, sindsdien let ik er in de winkel altijd op.
          Zoek maar eens uit wat er in je gummy-brood van de supermarkt zit als synthetica en bewaarmiddelen, gemaakt in de andere kant van de wereld, ingevroren, en gewoon hier ter plaatse afgebakken als zijnde "vers".

          Ook groenten en fruit zijn in bepaalde supermarkten écht niet vers hoor. Hoe vaak heb ik al eens beschimmelde broccoli e.d. gezien in de koelvakken van de winkel.
          Bovendien, een dagelijks groot en vers aanbod is niet evenredig met de afname. Niet iedereen gaat dagelijks naar de supermarkt. Met gevolg dat supermarkten heel vaak grote voedseloverschotten hebben die ze moeten weggooien.

          Wil je het echt vers hebben, dan ga je best naar de markt voor groenten/fruit.
          En de kortste keten, via de boer, bestaat natuurlijk ook: http://www.rechtvanbijdeboer.be/nl/home
          Is ook nog steeds goedkoper dan in de supermarkt waar je alle tussenschakels betaalt. En die initiatieven dringen zich eenmaal op omdát er wat schort aan de supermarkten. Zij importeren ook uit alle uithoeken van de wereld.
          Ik was enkele jaren terug in de Colruyt in Aalst, waar ik zakjes ajuinen zag uit Tasmanië... Je zit dan in dé ajuinenstad... alsof de boeren hier geen goeie ajuinen kweken?
          Of gunnen we het onze boeren niet? Ze worden zo al uitgeperst en weggepest door onze overheid, en dan steken grote ketens hun nog eens een mes in de rug.
          En iedereen werkt dat blindelings in de hand. Diegene die er toch bewust van zijn, doen met oogkleppen voort en kijken enkel naar hun portemonnee.

          De toekomst is dat we hier in België niets meer zullen maken, en dat alles geïmporteerd zal worden.
          Last edited by anonymous; 4 november 2015, 10:14.

          Comment


          • #50
            Re: Postbedeling

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

            ...........................................
            En de kortste keten, via de boer, bestaat natuurlijk ook: http://www.rechtvanbijdeboer.be/nl/home
            Is ook nog steeds goedkoper dan in de supermarkt waar je alle tussenschakels betaalt. En die initiatieven dringen zich eenmaal op omdát er wat schort aan de supermarkten. Zij importeren ook uit alle uithoeken van de wereld.
            En als je rechtstreeks naar de boer gaat om te kopen, dan benadeel je de detailhandel niet . Je maakt wel rare kronkels hoor.
            En dat men naar z'n portemonnee kijkt .... je handelt niet als een "goede huisvader" wanneer je het niet doet denk ik.

            PS Gisteren in de namiddag bij Vivabox rechtstreeks twee paketten besteld (omdat ze het in de detailhandel Ici Paris XL in Waregem en Deinze niet hadden).
            Deze morgen rond 10 u geleverd .
            Gelukkig ben ik niet tot de winkels in Waregem en Deinze gereden, maar had ik vooraf gebeld.

            Comment


            • #51
              Re: Postbedeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              En als je rechtstreeks naar de boer gaat om te kopen, dan benadeel je de detailhandel niet . Je maakt wel rare kronkels hoor.
              Neen, die cd winkel zal nog steeds overleven als ik aardappels bij de boer koop.

              Je gaat bij de boer ook niet meteen een koe kopen, je kan nog steeds bij de slager voor vlees.
              Detailhandel kan artisanale bereidingen maken die je niet bij de boer...
              Brood koop je ook niet rechtstreeks bij de boer, wel bij een bakker...

              Groenten en fruit bijvoorbeeld kan wél rechtstreeks, of via de markt,...
              soit, you get my point. Die twee hoeven elkaar niet te benadelen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              En dat men naar z'n portemonnee kijkt .... je handelt niet als een "goede huisvader" wanneer je het niet doet denk ik.
              Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, als je enkel naar jezelf kijkt, dan niet.
              Maar als je het globale plaatje bekijkt en ziet hoe er anderen in je familie failliet gaan, of in heel Vlaanderen in elke familie wel mensen onrechtstreeks een andere job moeten zoeken.
              't is een kwestie van gezamelijk de lokale economie steunen (iets meer uitgeven, maar het geld blijft in de lokale economie in circulatie),
              of individueel je portefeuille beschermen en de Chinese economie steunen (je zal zelf minder uitgeven, maar het geld komt niet meer terug).

              Comment


              • #52
                Re: Postbedeling

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Sorry, maar als het in Belgë met PostNL zou verstuurd worden bestel ik bij die winkel niet meer en laat ik ook weten waarom. Die kerels smijten dat gewoon bij de eerste de beste die ze op straat tegenkomen binnen, steken nooit een briefje in de bus en je kan zelf enkele dagen naar je pakje zoeken bij alle buren in straat.

                Ergste is dat PostNL in België niet eens een bedrijf is: geen handelsregister, geen website, geen contactadres niets. Enkel PostNL Pharma heeft een vestiging in Belgïe en die zijn de klachten over de pakketdienst ook beu. Verder doet PostNL in Nederland steeds alsof PostNL België een alleenstaande afdeling in België is waar ze niets mee te maken hebben.

                Zelfs aangetekende zendingen leveren ze niet aan huis maar bij de eerste de beste. PostNL België neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Als je pakje niet toekomt heb je niets. Je kan zelfs niet eens te weten komen waar informeren.
                Dat is op zich jouw probleem niet hé. Je hebt een 'contract' met jouw leverancier, niet met PostNL. Maw, heb je het niet ontvangen omdat die pipo het aan de eerste de beste in de straat is gaan afgeven (of nog erger, zoals ik ooit meegemaakt heb, het gewoon aan de deur zet en zelf een krabbel op zijn machientje zet), dan moet je een formele klacht sturen naar je leverancier en die moet het voor jou oplossen. Nieuw product of terugbetaling. En daarna moet hij het maar gaan uitvechten met PostNL. Zelf al twee keer in die situatie geweest (één keer PostNl en één keer TNT) en telkens door de winkel waar ik besteld had perfect verder geholpen geweest. Ok, ik had mijn spullen enkele dagen later, maar ik heb ze correct gehad.

                Comment


                • #53
                  Re: Postbedeling

                  Het is gewoon evolutie.
                  In de tijd waren er ook mensen die vasthielden aan petrollampen en electriciteit niet wilde. De petrolhandelaar evenals de kolenhandel hebben hun deuren mogen sluiten.

                  Wat betreft de bakker ken ik er een die zich steenrijk heeft gepeeld met bakker te zijn. Moet lukken dat hij zijn eieren inkocht bij een stal waar wij zeer goed bevriend mee waren. Die bewuste bakker kocht al de vuiligheid op voor een schamel prikje. Steen steen rijk is em geworden.
                  Gelukkig zijn niet alle bakkers of plaatselijk handelaars zo. Gelukkig maar.
                  Maar als ik in de supermarkt koop dan heb ik wel een extreem groot aanbod in vergelijk met al die klein winkeltjes waar ik mijn tijd verdoe aan rondrijden.
                  De supermarkt kan zich niet permiteren om slechte goederen in het rek te laten liggen.

                  In al die jaren hebben wij 2 incidenten gehad in de supermarkt:
                  - stuk vlees was bedorven binnen vervaldatum (geld kregen wij prompt terug bij Delhaize) probeer eens uw geld terug te krijgen bij een slager?
                  - een 6 pack ice tea waar slijm in ronddreef (geld prompt terug gekregen bij de colruyt zonder morrelen)

                  Ik snap uw betoog wel hoor en ergens heb je gelijk. Maar ik vrees dat we in een nieuw tijdperk aangekomen zijn en daar in moeten meegaan.
                  Mits wat kleine ongemakken zoals de poststaking hebben we er voorlopig nog geen nadelen van ondervonden om te kopen op internet.

                  Zo herinner ik ook de oude jaren waar die buurtwinkels en plaatselijk handelaren ook niet altijd even betrouwbaar waren.
                  Foefelen is van alle tijden. Op internet is die kans kleiner door ingebouwde garantiesystemen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Postbedeling

                    Allemaal groeipijnen van een veranderende economie.

                    Kleinhandel zal blijven bestaan als ze een aanvaardbare meerwaarde bieden ten opzichte van de internetwinkels.

                    Als ik een TV met beugel wil kopen, en ik wil ook nog dat de winkel die ophangt, dan zal ik die niet bij Coolblue kopen, maar waarschijnlijk bij een lokale winkel (weet niet of VDB of Krefel dit doen...).
                    Als ik die gewoon op de kast wil zetten, en de internetwinkel is 200€ goedkoper... dan moet de gewone winkel eens goed nadenken waarom ik die 200€ moet betalen.

                    Zelfde bij banken. Als ik bij een grootbank 2-5% instapkosten moet betalen, en de enige wederdienst is dat ze me slecht advies geven... Dan moeten ze niet verwonderd zijn dat ik elders ga hé.

                    Alle hoge marge business komt zo onder druk, omdat het aantrekkelijk is om er in te stappen voor anderen. Als ze dan met een ander business model komen dat aanslaat, dan is de trend gezet.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Postbedeling

                      Mooi voorbeeld vandaag.
                      Heb 2 microfoonstatieven relatief dringend nodig.
                      Op naar de plaatselijke speciaalhandel...

                      Ja meneer die hebben we enkel in het zilverkleur niet in het zwart.
                      Kan ik die bestellen in het zwart dan?
                      Nee, we zitten in speractie wegens stockverkoop en mogen dan wettelijk gezien niet bestellen. Je moet wachten tot 15 december.
                      We hebben wel het model 25 in stock maar die kost de helft meer.
                      Jamanee ik wil model 22 die is even goed en ik heb er al staan zodat die bij elkaar passen!
                      Ik denk er nog even over na.

                      Een half uur was ik er al aan kwijt en had nog niets.

                      Even gesnurft en zag ze staan op coolbue, model 22 zwart en op vooraad, gratis thuislevering MORGEN indien besteld voor 23 uur, Prijs 0,49 euro duurder, verder geen kosten.
                      Nu mag je 5 keer raden wat ik gedaan heb? En wie wie om zeep helpt.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Postbedeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Allemaal groeipijnen van een veranderende economie.

                        Kleinhandel zal blijven bestaan als ze een aanvaardbare meerwaarde bieden ten opzichte van de internetwinkels.

                        Als ik een TV met beugel wil kopen, en ik wil ook nog dat de winkel die ophangt, dan zal ik die niet bij Coolblue kopen, maar waarschijnlijk bij een lokale winkel (weet niet of VDB of Krefel dit doen...).
                        Als ik die gewoon op de kast wil zetten, en de internetwinkel is 200€ goedkoper... dan moet de gewone winkel eens goed nadenken waarom ik die 200€ moet betalen.

                        Zelfde bij banken. Als ik bij een grootbank 2-5% instapkosten moet betalen, en de enige wederdienst is dat ze me slecht advies geven... Dan moeten ze niet verwonderd zijn dat ik elders ga hé.

                        Alle hoge marge business komt zo onder druk, omdat het aantrekkelijk is om er in te stappen voor anderen. Als ze dan met een ander business model komen dat aanslaat, dan is de trend gezet.
                        Krefel plaatst beugels voor de TV.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #57
                          Re: Postbedeling

                          En wat vragen ze daar voor?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Postbedeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Dan is er ook nog het "service" aspect. Welke service? Op veel zaken word al geruime tijd geen service meer gegeven. Zelfs niet van de fabrikanten uit.
                            Hier op het forum staat een markant voorbeeld van iemand dat een Canon 5D mk3 heeft waar een probleem mee is.
                            Die mens kan zelfs binnen EUROPA !!!!! nergens meer terecht met zijn probleem.
                            Welke service?
                            Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.
                            Er is d'office toch een garantie van 2 jaar op zo'n toestel?
                            Wanneer 'de winkel' je die garantie geeft, moet die winkel je maar meteen een nieuw evenwaardig toestel geven om je uit de nood te helpen, en maar zien dat de winkel van zijn leverancier het product hersteld krijgt.

                            De vraag is, waar heeft die persoon het toestel gekocht? In een buitenlandse webshop?

                            Trouwens, we gaan misschien binnenkort naar 5 jaar... lees ik vandaag in een voorstel:
                            Groen lanceert een ‘Plan C’ om de ‘circulaire economie’ een boost te geven. Ingebouwde fouten in producten moeten eruit, en herstellen moet opnieuw mogelijk worden – compleet met een uitgebreide garantie van vijf jaar.

                            Is dat nu maar een aanvoelen of gingen wasmachines vroeger echt langer mee? En zijn die elektronische tandenborstel en die staafmixer er nu allebei mee opgehouden net nadat de garantie verstreken was? En dan die batterij van die smartphone... Volgens Groen is het allerminst ‘maar een aanvoelen’. Steeds meer producten worden gebouwd met een ‘ingebouwde veroudering’, of zitten zo in mekaar dat herstellen bijna uitgesloten is of even duur wordt als vervangen.

                            En dat moet stoppen, vindt Groen-voorzitster Meyrem Almaci. Haar partij komt daarom met een actieplan en wettelijke initiatieven om de circulaire economie een boost te geven – een ‘Plan C’, zo u wil.

                            Daarbij wil Groen de wettelijke garantietermijn optrekken. Nu is twee jaar Europees verplicht, maar lidstaten kunnen dat individueel optrekken. Engeland, Ierland, Noorwegen, Schotland, IJsland, Zweden, Nederland en Finland tonen dat het kan. Zij trokken de garantietermijn al op tot drie, vijf en zelfs zes jaar.

                            ‘In België kunnen we die garantietermijn progressief verlengen naar vijf jaar. Heel wat producenten zijn zelf vragende partij voor dit soort wetgeving’, zegt Almaci, verwijzend naar gesprekken die ze voerde met industriële spelers. ‘Als we een langere garantie wettelijk verplichten, is het voor hen interessanter om producten te maken die langer meegaan. En dat geldt niet alleen voor degenen die het nu correct doen, terwijl de anderen regelrecht frauderen.’
                            Groen lanceert een ‘Plan C’ om de ‘circulaire economie’ een boost te geven. Ingebouwde fouten in producten moeten eruit, en herstellen moet opnieuw mogelijk worden – compleet met een uitgebreide garantie van vijf jaar.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Postbedeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.
                              Er is d'office toch een garantie van 2 jaar op zo'n toestel?
                              Wanneer 'de winkel' je die garantie geeft, moet die winkel je maar meteen een nieuw evenwaardig toestel geven om je uit de nood te helpen, en maar zien dat de winkel van zijn leverancier het product hersteld krijgt.



                              Trouwens, we gaan misschien binnenkort naar 5 jaar... lees ik vandaag in een voorstel:

                              http://www.standaard.be/cnt/dmf20151108_01961379
                              D'office 2 jaar garantie ... daar moet je voorzichtig mee zijn.

                              De eerste 6 maanden heb je dat. Die andere 18 maanden heb je dat ook maar dan moet je wel zelf bewijzen dat het om een constructiefout gaat.

                              Hoe lang is de garantietermijn?

                              De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed.

                              De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.

                              Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.

                              Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.
                              Last edited by Empe; 9 november 2015, 17:35.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Postbedeling

                                Toestel is net buiten garantie.
                                Er is geen sprake van buitenlandse aankoop ofzo.

                                Canon heeft de man wel voorgesteld "binnen te doen en alles te laten calibreren"(tegen betaling) wat eigenlijk in deze casus ook maar boter aan de galg is.

                                Mijn punt is gewoon dat onze wegmerpmaatschapij zover gevorderd is dat er zelfs geen degelijk technisch onderzoek meer gedaan word.
                                We zijn zover dat je enkel nog "standaard vervangingen kan krijgen" printje hier of daar vervangen, is het opgelost dan is het goed, if not = pech.

                                En dat is in ander sectoren niet anders.
                                Vriend van me heeft wel veel pech gehad met zijn Philips TV. 6 keer!!! zijn ze bij hem thuis geweest om wel iets te vervangen. PCB hier, PCB daar... Finaal ook een ander LCDpanel in gezet.
                                TV kost nu dubbel van de normale kostprijs. Maar voorlopig blijft hij wel werken LOL.

                                Comment

                                Working...
                                X