Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbedeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Postbedeling

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Voor mij moeten er nu nog 2 pakjes uit china aankomen.
    Ik denk dat het stilaan weer tijd is om NIET in china te bestellen.
    Uit vorige ervaringen is gebleken dat indien je voor de feestdagen gaat bestellen in china, het ergens in januari zal aankomen.
    Ik vermoed dat het te maken heeft met de douane waar ze hun dagen oppakken voor het jaareinde en niets er nog door geraakt.
    De ernstige vertragingen zijn pas weer weg na pakweg eind februari is mijn aanvoelen.

    Is dat ook jullie vaststelling?
    Nu lukt het alleszins nog redelijk goed. Ik had het slechter verwacht.
    De twee pakjes voor mij die van ginder kwamen, en die gisteren geleverd werden, heb ik besteld op 16 en 17 oktober.
    Dus ongeveer twee weken geleden, en we moeten dan nog rekening houden met de bedeling die gestaakt heeft.
    Normaal gezien zou het dus slechts een dikke week geduurd hebben.

    Comment


    • #32
      Re: Postbedeling

      Lijkt me wel dat iedereen hier geregeld 'pakjes' besteld, die uit de andere kant van de wereld moeten komen?
      Of is het bij iedereen hier 'toevallig' deze week dat ze eens een pakje bestellen?


      En natuurlijk overal verschillende koeriers die het hele land moeten rondrijden met pakjes, tegen slechte arbeidsvoorwaarden/omstandigheden.

      We hebben het natuurlijk allemaal zelf gezocht, als 'klant', vind ik dan.

      Kijk bijvoorbeeld naar de cd winkels... De laatste maand heb ik er enkele bezocht -er blijven er niet meer veel over- en ik vind het spijtig dat ik me daarvoor een stuk verder moet verplaatsen dan vroeger.
      Dingen die je niet in voorraad hebt kan je er ook meteen bestellen, weetwel... Maar iedereen wil het thuis bestellen, waardoor heel wat fysieke winkels failliet zijn gegaan, jobs verloren... en er zijn jobs bijgekomen in de logistiek: privé postbedeling tot bij je thuis.
      Denk je maar aan kledij, schoenen, je kan het niet passen online, maar toch bestellen. Soms is een winkel zoveel praktischer.

      Soit, het is allemaal mogelijk gemaakt door de komst van internet, maar het is nog steeds de schuld van de gebruikers die de keuze maken, én de privatisering van postorderbedrijven dat er nu heel wat problemen zijn omwille van cuncurrentie, moet sneller en goedkoper, slechtere arbeidsvoorwaarden, staking tot gevolg ...


      Eindconclusie: het feit dat je pakje nu soms bij de buurman terecht komt, of slecht afgeleverd, had je niet voor als je het in de winkel kocht/bestelde. Dat zijn persoonlijke afwegingen natuurlijk. En je hoeft er ook niet voor thuis te blijven.

      Comment


      • #33
        Re: Postbedeling

        Hier al jaren niks meer foutgeleverd, maar ik laat leveren op firma-adres, daar is tijdens kantooruren altijd receptie.

        Wat ik lokaal kan kopen, koop ik ook lokaal - behalve als het prijsverschil het niet de moeite maakt.
        De meeste pakjes die ik ontvang zijn autoonderdelen uit Frankrijk of UK, hier in België zo goed als niet te krijgen, en meestal dan nog dubbel zo duur.

        Comment


        • #34
          Re: Postbedeling

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Maar iedereen wil het thuis bestellen, waardoor heel wat fysieke winkels failliet zijn gegaan, jobs verloren... en er zijn jobs bijgekomen in de logistiek: privé postbedeling tot bij je thuis.

          Eindconclusie: het feit dat je pakje nu soms bij de buurman terecht komt, of slecht afgeleverd, had je niet voor als je het in de winkel kocht/bestelde. Dat zijn persoonlijke afwegingen natuurlijk. En je hoeft er ook niet voor thuis te blijven.
          In de winkels had je vroeger en ook nu andere problemen.
          Je bestelt, moet een voorschot geven en na een paar dagen is het product er.
          Tot je er toekomt ... dan beginnen de excuses dat de leverancier niet langsgeweest is, dat er plots geen voorraad meer is, dat ze vergeten te bestellen zijn, dat ze niet willen bestellen omdat ze niet genoeg hebben en transport moeten betalen, .... zaken die ze weten maar niet vertellen bij verkoop.

          Sorry maar dat een service waatvoor je betaalt niet correct uitgevoerd wordt, dat kan je toch niet je eigen schuld noemen?
          Die mannen vragen geld voor de levering, jij betaalt dat mee in je aankoop ... wat je betaalt, moet je ook krijgen in zoverre mogelijk.

          Ik zal tegen mijn baas ook eens zeggen dat ik maar de helft van mijn werk nog doe en de rest maar half zoals ik dat wil en niet zoals contractueel overeengekomen.
          Eens zien hoe lang het gaat duren.

          Als je een pakket verstuurt, dan wordt er een verzendnota opgemaakt ... dat is een contractuele verbinding om het pakket bij de geadresseerde af te leveren volgens de algemene voorwaarden.
          Die voorwaarden hebben ze zelf opgesteld, niet jij of ik of de buren.

          Eindconclusie ... als ze uw geld maar hebben.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Postbedeling

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            De meeste pakjes die ik ontvang zijn autoonderdelen uit Frankrijk of UK, hier in België zo goed als niet te krijgen, en meestal dan nog dubbel zo duur.
            Dus een gat in de markt, allez, als je een business opent in autoönderdelen? ....

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            In de winkels had je vroeger en ook nu andere problemen.
            Je bestelt, moet een voorschot geven en na een paar dagen is het product er.
            Tot je er toekomt ... dan
            dan word je met de voornaam aangesproken als je de winkel binnenwandelt, krijg je een tas koffie aangeboden terwijl je even wacht, ...een leuke babbel met de bediende/zaakvoerder.
            Intussen een gratis magazine meekrijgen, gauw wat nieuwe releases beluisteren (cd winkel),...of andere producten waar je een demootje van te zien krijgt.

            Ja, er waren vroeger leuke kleinhandels waar ik ging en waar ik met veel nostalgie aan terugdenk.

            Toen ik deze zomer nog een nieuwe gitaar (zonder aankoopverplichting) ging uittesten in een winkeltje, kreeg ik ook koffie aangeboden, relaxte sfeer, had ik een leuke babbel met de luthier en kijk... tevreden klant.
            Op de internetwinkels kon ik diezelfde ook bestellen: tot zelfs 120 € duurder zonder uit te kunnen testen.
            Ik heb liever persoonlijk contact. Goed gevoel bij.
            Bepaalde dingen koop ik toch gewoon graag in de echte wereld: schoenen moet je kunnen passen, niet downloaden.
            Terugsturen en al die rompslomp, waarom toch?

            Comment


            • #36
              Re: Postbedeling

              Online aankopen/verkopen en persoonlijk ophalen of afgeven lijkt mij ook erg sociaal (zelf al gedaan).
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #37
                Re: Postbedeling

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Dus een gat in de markt, allez, als je een business opent in autoönderdelen?
                Een heel, heel kleine markt hier, voor oude Japanse 4x4 wagens
                Heb overigens ook persoonlijk contact met de winkel in UK, het is alleen moeilijk om even zelf binnen te springen. Maar ik ben zeker, moest ik erheen gaan, dat ze me ook wel koffie zouden geven

                Comment


                • #38
                  Re: Postbedeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Lijkt me wel dat iedereen hier geregeld 'pakjes' besteld, die uit de andere kant van de wereld moeten komen?
                  Of is het bij iedereen hier 'toevallig' deze week dat ze eens een pakje bestellen?
                  ..............................
                  Nee hoor, ik bestel daar regelmatig. Vandaag of morgen gaat er weer een bestelling richting China.
                  En als je het waarom van deze bestelling wil weten : ik ga hier en elders geregeld zeevissen (van op de kant) en heb daarvoor heel wat imitatie(aas)visjes nodig.
                  Die kocht ik vroeger bij de plaatselijke hengelsportwinkel en betaalde (ze verschillen in prijs) voor de 10/11 cm exemplaren rond de 20 euro per stuk.

                  Tot ik eens op dat merk/type begon te googelen en vaststelde dat je de identieke in China kan krijgen tegen ongeveer 5 euro per stuk.
                  Wanneer ik er een tiental koop, want je speelt nogal wat van die dingen kwijt, dan heb ik door een beetje op de computer te tokkelen in één minuutje ongeveer 150 euro uitgespaard.
                  Daarvoor kan ik al heel wat koppen koffie kopen hoor. En die vissen, och zij weten toch het verschil niet tussen een duur of goedkoop imitatievisje.

                  En waar zou de plaatselijke hengelsportwinkel zijn visjes en ander gerief kopen denk je ??? Juist .

                  En voor de lieve glimlach van de m of vr winkelbediende moet je ook al niet doen, in 99 % van de gevallen krijg je de spreekwoordelijke schop onder je achterste eens ze je geld vasthebben, een paar uitzonderingen niet te na gesproken.

                  Maar voor onze voedingswaren gaan wij ook altijd naar dezelfde plaatselijke handelaars. Want daarin kunnen de smaken/kwaliteit nogal verschillen, en daar komt onze gezondheid ook bij kijken, maar voor vele andere kleinigheden...leve China en andere goedkope online verkopers.
                  Last edited by Guest17; 3 november 2015, 12:40.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Postbedeling

                    Net de levering van een pakje gemist blijkbaar.

                    Briefje in de brievenbus van DPD dat ze zich vandaag gemeld hebben om 10u59 (waren net even boodschappen gaan doen, wat kan gebeuren) en dat ze morgen 04/11 zullen terugkomen.
                    Ook een bijgaande brief "Machtiging tot levering/achterlating van pakket" waarmee je eventueel toestemming kan geven om het pakket op een door jou te omschrijven plaats achter te laten (tuinhuis, aan voordeur, bij buur....enz) ZONDER ONTVANGSTBEWIJS evenwel, en op risico van de bestemmeling.

                    Toch mooi dat ze de toelating vragen niet ?

                    Je kan/mag ze blijkbaar niet allemaal over dezelfde kam scheren hé.

                    PS Voor de geïnteresseerden, het betrof hier een bestelling van allerlei "medicatie" (waarvoor je geen voorschrift van de dokter nodig hebt evenwel) die we gedaan hebben wij Newpharma.
                    Je moet maar eens de prijzen van Newpharma gaan vergelijken met die van je plaatselijk apotheek .

                    Comment


                    • #40
                      Re: Postbedeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      dan word je met de voornaam aangesproken als je de winkel binnenwandelt, krijg je een tas koffie aangeboden terwijl je even wacht, ...een leuke babbel met de bediende/zaakvoerder.
                      Laat het ons eens houden bij de realiteit, niet bij de enkele uitzonderingen waar men van vader op zoon al 50 jaar bezig is.

                      Ik krijg inderdaad koffie, thee, cola, water, ... aangeboden als ik een BMW of Audi ga (proberen) kopen.
                      Ga ik echter bij Peugeot, Citroën, Fiat, Renault, Nissan of dergelijke binnen, dan kan de koffie er niet meer vanaf.

                      Ja, er waren vroeger leuke kleinhandels waar ik ging en waar ik met veel nostalgie aan terugdenk.
                      U haalt het goed aan, "vroeger" waren er van die winkels waar ze uw naam kenden, maar voornamelijk waar ze wisten wat een klant betekent.

                      Bepaalde dingen koop ik toch gewoon graag in de echte wereld: schoenen moet je kunnen passen, niet downloaden.
                      Terugsturen en al die rompslomp, waarom toch?
                      Schoenen moet je inderdaad passen, kledij ook ... maar dan begint het.
                      Mijn vrouw heeft graag schoenen van Buffalo (met hoge zool) ... probeer ze maar eens te vinden in een effectieve winkel.
                      Ik probeer een nieuwe vest te kopen, ben wat zwaarder gebouwd en kan dat de laatste jaren niet meer vinden in een gewone winkel.
                      Vroeger geen probleem bij o.a. SKM en dergelijke ... wel 50% duurder dan normaal, maar je kon het nog vinden.
                      Maar ook dat is gedaan, van de grotere maten (en ik heb zeker niet de grootste maat) doen ze er maar één binnen per collectie ... is iemand je voor, dan heb je niets meer want bijbestellen kan ook niet meer.
                      Wat wil je dan nog anders doen dan online zoeken?

                      Om het terug bij winkels te houden die wat boeken of muziek verkopen.
                      Nu moet je naar een genre Fnac mits niet veel kleine winkels te vinden zijn, daar kennen ze uw naam zeker niet en die willen ze ook niet kennen.
                      Je bent klant nummer zoveel met order nummer zoveel als ge iets bestelt.
                      Ik eis zeker niet dat ze overal mijn naam kennen of gebruiken, maar tenminste dat ze u erkennen als mens en klant en behulpzaam zijn.

                      Het grote verschil met vroeger is dat ze hun winkel vaak niet zelf meer open houden, ze zetten er goedkope jobstudenten in of wat WE-werkers.

                      Als je toch maar een nummer bent, waarom niet online kopen, terugsturen is anders ook niet zo moeilijk (doe ik normaal niet, tenzij defect of verkeerd).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Postbedeling

                        Ha, ben (weeral) in blijde verwachting ... pakje zou onderweg zijn vanuit dichtsbijzijnde postkantoor ... :

                        Spullen gaan uiteraard retour ... daarvoor ga ik nu eens wel persoonlijk naar één van hun winkels (Handyman).

                        Waarom kocht ik online ? Levertijd als ik bestelde en zou afhalen in de winkel was 2-3 dagen ... als ik liet thuis leveren 1-2 dagen ... dan ga ik toch voor de snelste oplossing ?

                        Toppunt is dat het om een artikeltje gaat dat dubbel zoveel kost bij hen als elders online (zo'n 52 euro versus 25 euro elders online). Zie : http://www.handyman.be/nl-be/product...50/3548048151/

                        en vergelijk : http://www.vandenborre.be/accessoire...at-150-akg-789

                        Ze vroegen mij gisteren al of ik tevreden was met het verloop van mijn bestelling ... na mijn eerlijke reaktie kreeg ik antwoord :

                        Beste,



                        Het spijt me uw wedervaren met Bpost te moeten lezen. Jammer genoeg hebben wij geen invloed op hun werking, van zodra het pakje bij ons vertrekt zijn ook wij afhankelijk van hun afhandeling.

                        Ik geef uw verhaal ook door aan onze webshop verantwoordelijke, zij kan contact opnemen met Bpost om hen uw relaas door te geven.

                        Ik hoop dat het pakje u alsnog vandaag bereikt. Indien u het toch wil retourneren kan dit via ons of de winkel op het Kiel.



                        Met vriendelijke groeten,



                        Maarten Aerts




                        Met vriendelijke groet / Cordialement,
                        Handyman BVBA
                        Je ziet en leest : we leven allemaal op HOOP ;;;
                        Last edited by Empe; 3 november 2015, 14:13.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Postbedeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Laat het ons eens houden bij de realiteit, niet bij de enkele uitzonderingen waar men van vader op zoon al 50 jaar bezig is.

                          Ik krijg inderdaad koffie, thee, cola, water, ... aangeboden als ik een BMW of Audi ga (proberen) kopen.
                          Ga ik echter bij Peugeot, Citroën, Fiat, Renault, Nissan of dergelijke binnen, dan kan de koffie er niet meer vanaf.
                          't ging in mijn geval over een kleine zelfstandige cd-winkel. Die vent verdiende niet zo veel op zijn cd's tov iemand die auto's verkoopt en heel wat meer winst kan afromen.
                          Hij moést wel goeie service bieden om te overleven... en doordat iedereen plots begon te downloaden en online ging kopen, kwamen er minder klanten, en moest hij zijn prijzen duurder maken om zijn huur te kunnen betalen. Gevolg: minder klanten door duurdere prijzen... en ja, intussen is hij er niet meer en blijven er enkel nog grote ketens over zoals Mediamarkt/Fnac. Bilbo is er gelukkig nog... maar Free Record Shop is intussen ook al weg, voornamelijk franchisewinkels.
                          Probleem met van die franchisenemers is dat ze vaak niet hun eigen ding mogen verkopen, maar enkel wat hun 'keten' hen opdringt uit hun catalogus. En zo zie je enkel commerciële rotzooi liggen, waardoor de échte muziekliefhebber uiteindelijk zijn ding elders moet zoeken en wegblijft.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Postbedeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            En waar zou de plaatselijke hengelsportwinkel zijn visjes en ander gerief kopen denk je ??? Juist .
                            Tja, die plaatselijke winkelier moet ook zijn brood verdienen, normaal dat die wat winst incalculeert.
                            Probleem is dat wanneer iedereen zo voortdoet, de kleine zelfstandigen een andere job zullen moeten zoeken, en de mensen in China er rijk van zullen worden.
                            We denken enkel aan onze eigen portemonnee natuurlijk... maar dat komt onze economie niet ten goede.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            En voor de lieve glimlach van de m of vr winkelbediende moet je ook al niet doen, in 99 % van de gevallen krijg je de spreekwoordelijke schop onder je achterste eens ze je geld vasthebben, een paar uitzonderingen niet te na gesproken.
                            Ik heb ooit zelf in een winkel gestaan als verkoper. (intussen wel al meer dan 10 jaar terug... maar mijn liefde voor lokale handel komt voornamelijk uit de stiel...)

                            Soms gaf ik een dik uur met passie uitleg aan een klant, waarna die opeens zegt: "bedankt voor de uitleg, en nu ga ik het online kopen daar is het goedkoper.", of je zag ze er rechtover de grote keten binnenwandelen en het daar gaan halen waar ze de uitleg niet kregen maar het wel goedkoper was.

                            Ik begrijp best verkopers die zich niet meer met de glimlach blijven uitsloven voor bepaalde klanten. Buiten geld krijgen ze er ook nooit een glimlach voor terug.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Postbedeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              ........................................

                              Ik heb ooit zelf in een winkel gestaan als verkoper. (intussen wel al meer dan 10 jaar terug... maar mijn liefde voor lokale handel komt voornamelijk uit de stiel...)

                              Soms gaf ik een dik uur met passie uitleg aan een klant, waarna die opeens zegt: "bedankt voor de uitleg, en nu ga ik het online kopen daar is het goedkoper.", of je zag ze er rechtover de grote keten binnenwandelen en het daar gaan halen waar ze de uitleg niet kregen maar het wel goedkoper was.

                              Ik begrijp best verkopers die zich niet meer met de glimlach blijven uitsloven voor bepaalde klanten. Buiten geld krijgen ze er ook nooit een glimlach voor terug.
                              Dergelijke kopers zijn dan wel de echte dommekl..... hé. In een winkel krijg je één mening/uitleg van de verkoper, die dus liefst een uitleg geeft om te verkopen.
                              Op het www vind je de handleiding van zowat elk toestel en tientallen of honderden meningen van mensen die het reeds gekocht hebben.
                              Ik weet wel dat je die reviews met een korrel zout moet nemen, want meestal schrijf je enkel een review als er iets niet goed is, maar toch.
                              Zie je bvb. bij een pak mensen dezelfde klacht weerkeren dan zal er toch wel enige waarheid achter schuilen en dan koop je beter niet.

                              Maar van mij mag iedereen gaan winkelen waar hij/zij wil of zich goed voelt.

                              Een steak kan bij de ene beenhouwer lekker en mals zijn bij een ander slecht en taai dat weet ik ook en ik koop bij de eerste.
                              Maar wanneer ik bvb.een zonnekap voor één of andere Canon lens nodig heb, en ik zie dat ze bij Canon 30 euro kost en in China 5 euro... dan weet ik het wel, want het model is identiek en de Chinese zal even goed de zon weren .

                              En sommigen dan maar klagen dat alles zo duur is...tsja als je geen prijzen gaat vergelijken kan het inderdaad heel duur zijn.

                              En dat we de Chinezen rijker maken... dan moet je eens kijken naar het wagenpark van de Belgen, die maken de Duitsers, de Zweden, de Fransen, de Jappen, de Koreanen, de Roemenen, de Italianen....enz rijker, is dat dan beter of minder erg ? Ik weet niet welke Belgische wagen je ons kan aanraden .

                              Ik rij al sedert jaar en dag met Opel, en zorgde er dus, weliswaar voor een heel klein stukje, voor dat een deel van de Belgen werk had, maar wat doet Opel....juist.
                              Dus steunen of niet steunen, wanneer het op een ander beter en/of goedkoper kan, dan vertrekken ze hier toch, wees daar maar zeker van.

                              Nu hebben we nog een stukje Volvo en een stukje Audi, maar voor hoelang nog denk je ?
                              Last edited by Guest17; 3 november 2015, 16:46.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Postbedeling

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                En dat we de Chinezen rijker maken... dan moet je eens kijken naar het wagenpark van de Belgen, die maken de Duitsers, de Zweden, de Fransen, de Jappen, de Koreanen, de Roemenen, de Italianen....enz rijker, is dat dan beter of minder erg ? Ik weet niet welke Belgische wagen je ons kan aanraden .
                                Ik rij met een stadsfiets van L'Avenir, Belgisch merk toch?

                                Comment

                                Working...
                                X