Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De enige Sony dat ik deftig vond van beeld was eentje van 8.000€ en dan had die nog last van blokvorming bij snelle beelden.
    Sony heeft de beste 4K TV van 2015 momenteel, klik hier voor de review. Vooral de upscaling van full HD naar 4K is uitstekend bij Sony.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Sony heeft de beste 4K TV van 2015 momenteel, klik hier voor de review. Vooral de upscaling van full HD naar 4K is uitstekend bij Sony.
      Maar dat is zoals met alles een zeer persoonlijke mening, ook bij reviews.
      Probleem ligt anders.
      Bij Sony gaat het niet zo goed en de service is ook verminderd.
      Tussen de topmerken ligt Sony ook hoog op het lijstje met de meeste pannes.
      Ze vallen niet allemaal uit natuurlijk en andere merken kennen ook problemen.
      Maar van een paar verkopers (verschillende winkels) vernam ik dat de uitval daarbij het grootst is.
      Zal toch iets van waar zijn?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het is duidelijk dat ge het niet zo voor Sony hebt. Wij hebben 2 Sony tv's en ze doen het allemaal prima.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Dat zegt hij toch niet? Maar je kan toch niet ontkennen dat het moeilijk gaat bij Sony?
          Dus is het toch normaal dat je dan twee keer nadenkt...

(getypt op een superlichte, ongelofelijk dunne xperia tablet met schitterend scherm)
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Sony heeft het moeilijk gehad maar de laatste 2 jaar gaat het beter. De meeste mensen kijken naar de smartphones en daar doet Sony het qua verkopen niet goed. Maar er zijn genoeg andere divisies, en Sony heeft er heel wat, die het wel goed doen. Grootste leverancier van sensors (en ook de beste, iphone/nikon...), playstation 4 succes vs xbox one, nr.1 mirrorless in de wereld, professionele videocamera's staan ze aan de top, Sony Pictures doet het prima met topfilms en series (breaking bad), en ik zal wel nog wat vergeten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Het is duidelijk dat ge het niet zo voor Sony hebt. Wij hebben 2 Sony tv's en ze doen het allemaal prima.
              Lees eerst nog eens wat er echt staat en niet wat je er zelf van wil maken.

Nergens beweerde ik dat alle Sony TV's defect gaan en dat jij niet tevreden kan zijn, ik heb enkel aangekaart dat "volgens enkele verkopers" dit merk een groot aantal defecten kent.

En waar haal je dat ik niet voor Sony ben?
              Ik heb "mogelijks" veel meer Sony materiaal in huis dan u.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Maar je kan toch niet ontkennen dat het moeilijk gaat bij Sony?
                De paar Sony winkels die ik kende zijn gesloten geweest omdat het er slecht gaat.
                Ook die in Leuven is nu Samsung geworden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

De paar Sony winkels die ik kende zijn gesloten geweest omdat het er slecht gaat.
                  Ook die in Leuven is nu Samsung geworden.
                  LOL ! Ja dat is waar; toen ik pas een iPhone had met Lightning connector, heb ik daar nog naar willen bellen, om een Sony dock te kopen. ( was ongeveer het enige merk die dat had ). Kon geen gegevens meer vinden. Ben toen dan zelf maar eens naar Leuven gegaan en héél de winkel stond vol met Samsung !!! ???

Nu ik heb hier naast mijn iPad nog een Xperia tablet en daar ben ik héél tevreden over: superdun, kan je tenminste een film op kijken zonder zere polsen, ook een mooi beeld en een goed gecalibreerd scherm, waterdicht, enz...

Maar om nu direct een TV van Sony te kopen, zou ik toch ook 2x nadenken. Met laptops zijn ze toch ook al gestopt ? Niet ?

Aan de huidige TV's valt wellicht nog weinig te repareren, maar als je problemen krijgt binnen de garantie-periode is het toch fijn als je probleem goed opgevolgd wordt.

Zondag had ik bv. een vraag naar LG gestuurd, gisteren al antwoord !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Bij Sony gaat het niet zo goed en de service is ook verminderd.
                    Tussen de topmerken ligt Sony ook hoog op het lijstje met de meeste pannes.
                    Die stelling is ondertussen toch al achterhaald ze. Het is inderdaad enige tijd zeer slecht geweest bij Sony, maar ze hebben een aantal strategische beslissingen genomen die nu hun vruchten afwerpen. Ze zijn inderdaad gestopt met laptops, ze hebben zeer zwaar gesneden in hun 'eigen' winkels en nog een paar van die ingrepen. Anderzijds hebben ze zwaar geïnvesteerd in bvb de beeldsensorenmarkt. Dat draait nu zo goed dat ze al wereldleider op zich zijn, ze nemen daarenboven nog eens Toshiba over en gaan er nu zelfs een apart dochterbedrijf voor oprichten. Ook op alle andere vlakken draaien ze mee aan de absolute top. De Xperia reeksen zijn de absolute wereldtop als je ze elk in hun segment bekijkt en met de Z5 geven ze zowel iPhone als Samsung ruimschoots het nakijken. Dat deden ze volgens mij trouwens al met de Z1. Kijk trouwens ook maar eens naar de aandelenkoersen, zegt ook al genoeg. Maar ja, Apple en Samsung staan iets sexier zeker? Lees, hun marketing is blijkbaar nog iets beter.

Ik vrees dan ook dat dat gebrek aan kwaliteit voor een kwalijke reputatie is. Maar ja, zo'n 'reputatie' geraak je natuurlijk niet gemakkelijk kwijt. En jezelf, of een paar verkopers, als voorbeeld nemen om de kwaliteit van een merk te beoordelen is sowieso onmogelijk (en voor alle duidelijkheid, dat bedoel ik niet als verwijt hé). Dan zou ik evengoed kunnen zeggen dat ik niet weet hoe de service van Sony is, want heb dat nog nooit nodig gehad, alles wat ik heb van Sony (a lot , mijn vrouw verdenkt mij ervan zelf verantwoordelijk te zijn voor de stijging van hun aandelen), heeft nog nooit gehaperd.

Comment

Het is niet zozeer het merk dat bepaalt of iets mis gaat, als je dingen vergelijkt van ongeveer dezelfde prijs.
                      Mijn zus haar 5 jaar oude koel/vrieskast is onlangs ook stuk gegaan. Pertank een Miele (wat dus eigenlijk een Liebherr is) : normaal zowat de rolls van dergelijke dingen.
                      Het ding is niet herstelbaar. Maar de winkel heeft haar op de nieuwe wel een behoorlijk grote korting toegestaan.
                      Qua garantie is ook de winkel heel belangrijk.
                      Bij ons is de droogkast van Bosch na 2.5 jaar stuk. Uiteraard uit garantie. Diezelfde winkel waar we die Sony hebben gekocht, heeft ons toch uit de brand geholpen : Hoewel enkel het onderdeel al een goeie 250€ kost, heeft die herstelling ons 56€ gekost...
                      Voor ons was dat de hoofdreden om die TV dus ook daar te kopen...
                      Daar was hun commentaar op de betrouwbaarheid dat zowel Sony als Samsung het behoorlijk goed doen. Een Philips bv. een heel stuk minder.

Hoe een winkel reageert op dergelijke dingen is voor mij stukken belangrijker dan ergens het merk dat erop staat. Ik vond die Sony i.v.m. de Samsung gewoon beter. En de LG OLED's dus veel te duur. We zullen tussen hier en 10 jaar wel zien of het ding betrouwbaar is.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X