Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Ik heb een tv en een soundbar van Sony en ben er heel tevreden over. De soundbar (300W met subwoofer) heeft 230€ gekost en het geluid is overdonderend, het hele appartement davert als ik die openzet. Het beeld is ook prima, wel nog gewoon full hd. Nu zal de beeldkwaliteit ook niet bij iedere Sony dezelfde zijn. Er zijn 4K tv's voor 900€ en er zijn er ook van 3000€ voor hetzelfde formaat. Logisch dat de high-end tv's beter beeld zullen geven.
    Last edited by alex606; 23 oktober 2015, 17:23.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      3D is echt geen meerwaarde, 4K lijkt mij wel aanbevolen.
      10 jaar voor een TV is echt niet slecht hoor.
      Volledig mee eens.
      Ik zou 3d laten liggen want dat kijk je toch nooit, maar 4k zou ik zeker doen als je een echt groot scherm neemt.
      Persoonlijk vind ik Samsung de beste beeldkwaliteit, maar dat was ook toen ik 5 jaar geleden ging winkelen voor eentje

Comment

Heb je de nieuwe oled al eens bekeken van LG.... de menu's worden eerder een kleutertuin maar beeld is OMG awesome prijs ook natuurlijk...

Nu heb je voor 5000 euro het beste van het beste (wat nog steeds veel geld is voor mij persoonlijk, maar ik maak niemand zijn rekening)..
        Ik zou je ook aanraden in de 4k lijn te kijken.
        Mooi resultaat met een redelijke prijs.
        Hou enkel rekening met de display zelf. kleine eenvoudige test is kijk onder alle hoeken naar de tv. Als het zwart op je beeld blauw lijkt te zijn onder bepaalde hoeken zit je met lage kwaliteit van beeldplaat zelf. (dit is één van de redenen dat sommige goedkoop zijn)

3D is een gadget op je tv en soms leuk is maar blijft gadget (3d vb dat leuk is = avatar)

Platte schermen herstellen buiten waarborg is "not done"

45€ dossierskosten en zendingkosten
        75€ per werkuur technieker , weet dat het nano chirurgie is om iets te maken dus gaan ze dat eerder vervangen. de tijd van een lamp te vervangen is voorbij.
        Onderdeel (als je miele wasmachine uiteen zou halen en de losse stukken kopen kost het 3X de prijs van het volledige nieuw toestel)
        -> reden van dure wisselstukken. voor de technieker dit in handen heeft is dit al zeker door 8 mensen verplaatst van fabrikant naar de hersteller (officieel)

Vandaar "not done" en koop een nieuwe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Janssens Bekijk bericht
          Nu heb je voor 5000 euro het beste van het beste (wat nog steeds veel geld is voor mij persoonlijk, maar ik maak niemand zijn rekening)..
          .../...
          Platte schermen herstellen buiten waarborg is "not done"

45€ dossierskosten en zendingkosten
          75€ per werkuur technieker , weet dat het nano chirurgie is om iets te maken dus gaan ze dat eerder vervangen. de tijd van een lamp te vervangen is voorbij.
          Laat ons even rekenen ...
          Verplaatsing: 45€
          Werkuren: 150€
          Onderdeel 750€
          Totaal: 945€

Een TV van 1000, 1500 of zelfs 2500€ gooi je dan beter weg ... maar stel dat je die van 5000€ gekocht hebt.
          Dan geef ik toch nog liever 945€ uit voor een "dure" herstelling dan 5000€ voor terug een nieuwe TV.
          Ik weet het, na 2 jaar kost die zoveel niet meer ... maar tegen dan is er weer iets nieuw en wil je toch weer het laatste nieuwe.

Maar als het paneel stuk is, dan willen ze meestal zelfs niet meer herstellen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Re: Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Ben toevallig vandaag ook Tv's gaan bekijken. De meeste grote merken ontlopen mekaar nauwelijks ( en dan is het nog de vraag of de schermen niet allemaal uit dezelfde fabriek komen

Maar OLED springt er toch echt uit hoor. De 55" UHD LG kost momenteel 3.999 euro.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Doen he, wat houdt je tegen, altijd toekomstgericht kopen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Doen he, wat houdt je tegen, altijd toekomstgericht kopen!
                Hmm, dat moet eenieder voor zich uitmaken.

OLED is stilaan in prijs aan het zakken, OLED-TV's zijn minder lang op de markt dan de huidige LCD's, dus je kan in feite nog niets zeggen over de duurzaamheid.

Maar inzake beeldkwaliteit zie ik toch héél duidelijk een verschil, daar waar het bij LCD-TV's onderling veel minder zichtbaar is.

OK, allemaal "fabrieksinstellingen" die de TV van hun beste kant laten zien, maar dat is zowel voor de LCD's als voor de OLED's.
                Dus ze stijden met gelijke middelen.

Maar als je niet te veel tooeters en bellen wil, dan heb je tegenwoordig voor een dikke 1000 euro toch wel een deftig toestel denk ik.

Philips (TP Vision) zou je ook kunnen overwegen omwille van de ambilight, maar ik hoor dan weer horrorverhalen over slecht werkende software. Maar ja, als je het SmartTV gedeelte niet al te veel gebruikt, doet dat er eigenlijk niet toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ben toevallig vandaag ook Tv's gaan bekijken. De meeste grote merken ontlopen mekaar nauwelijks ( en dan is het nog de vraag of de schermen niet allemaal uit dezelfde fabriek komen

Maar OLED springt er toch echt uit hoor. De 55" UHD LG kost momenteel 3.999 euro.
                  Hebben juist dit weekend een andere TV gekocht. Ook een 55" UHD, maar geen OLED LG. Gewoon omdat we dat prijsverschil niet verantwoord vinden voor het klein beetje kwaliteitsverschil in beeld. Een goeie LED TV zorgt ook wel voor een heel goed beeld. En als je die 2000€ (ongeveer) die je dan uitspaart uitgeeft aan een goeie surroundinstallatie dan zal je dat veel meer plezier doen beleven dan die OLED.
                  Die OLED is effectief beter, maar het prijsverschil is gewoon te groot..

Mijn 9 jaar oude TV was een Loewe Connect 32" full HD (die trouwens nog altijd voortreffelijk werkt). Deze kostte toen meer dan die nieuwe Sony van 55". Het beeld van die nieuwe is beter (hoewel die Loewe met zijn Sharp panel in die tijd top was), de klank is duidelijk slechter (maar dat is altijd al een goed punt van een Loewe geweest). Het belang van die surroundinstallatie wordt dan wel weer duidelijker.

Nu : voor het ogenblik heb ik de TV met een optische kabel aangesloten op een Marantz M-CR603 met B&W 686 luidsprekers. En de klank daarvan is echt al behoorlijk goed...
                  Maar de plannen voor een echte surround (en nieuwe stereo-keten) liggen al klaar. De kabels trouwens ook al. Nu alleen de centen nog ...
                  Last edited by polleke_cgc; 25 oktober 2015, 11:49.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Ook een LG Polleke?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ook een 55" UHD, maar geen OLED LG. Gewoon omdat we dat prijsverschil niet verantwoord vinden voor het klein beetje kwaliteitsverschil in beeld.
                      Ook dat is weer heel persoonlijk.

Is als met muziek, de ene vindt een soundbar extreem goed en de andere wil de betere versterker en speakers.

Zo ook met TV-beeld, de ene is tevreden en vindt de kwaliteit goed, de andere is alleen tevreden met het beste der beste.

Nu wil ik zelf nog geen 4 of 5 duizend Euro geven voor OLED.
                      Zal nog wel zakken want deze dat vorig jaar aan 7.999€ stond, die heb ik vorige maand aan 4.499€ zien staan.

Buiten dit vind ik het verschil in kleur, vooral het zwart, toch nog wel heel groot ... ook in vergelijking met recente TV's van 3.000€.

Overdag met veel licht valt dat in winkels niet altijd zo goed op, daarom zou je altijd in een verduisterde kamer moeten vergelijken.

Buiten LG heb ik nog geen OLED gezien, Samsung, Sony, Panasonic en Philips hadden ooit eens aangekondigd daar niet mee verder te gaan (ontwikkeling).
                      Ik weet niet of het nog zo is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ook dat is weer heel persoonlijk.

Is als met muziek, de ene vindt een soundbar extreem goed en de andere wil de betere versterker en speakers.

Zo ook met TV-beeld, de ene is tevreden en vindt de kwaliteit goed, de andere is alleen tevreden met het beste der beste.

Nu wil ik zelf nog geen 4 of 5 duizend Euro geven voor OLED.
                        Zal nog wel zakken want deze dat vorig jaar aan 7.999€ stond, die heb ik vorige maand aan 4.499€ zien staan.

Buiten dit vind ik het verschil in kleur, vooral het zwart, toch nog wel heel groot ... ook in vergelijking met recente TV's van 3.000€.

Overdag met veel licht valt dat in winkels niet altijd zo goed op, daarom zou je altijd in een verduisterde kamer moeten vergelijken.

Buiten LG heb ik nog geen OLED gezien, Samsung, Sony, Panasonic en Philips hadden ooit eens aangekondigd daar niet mee verder te gaan (ontwikkeling).
                        Ik weet niet of het nog zo is.
                        Bij Vanden Borre in Korbeek-Lo staat er eentje redelijk duister opgesteld. Maar die draait natuurlijk ook alleen een promo-filmpje.
                        Dat is net zoals de promo CD's van B+W

In feite zou men er eens gewoon Telenet moeten op loslaten.

Comment

Nee : geen LG, een Sony...
                          Samsung vonden we nogal felle kleuren hebben. Die LG's zijn voor het ogenblik het enige merk dat erin slaagt om die Oled's in groot formaal aangemaakt te krijgen. Maar te weinig concurrentie zorgt er nu voorlopig wel nog voor dat die dingen pokkeduur zijn...

De LED-TV is op dit ogenblik volledig doorontwikkeld. Daarvan weet je wat je krijgt, en ook dat de levensduur (als je geluk hebt, zoals mijn Loewe) goed kan zijn.
                          Van Oled weten we dat niet. Dat Samsung OLED gebruikt in zijn GSM'kes die toch om de jaar vervangen worden is hiervoor niet direct een indicatie. Ze slagen er op dit ogenblik niet in om OLED panelen op vol formaat aan een concurrentiële prijs aan te maken.

En geluid : voor mij is dat toch behoorlijk belangrijk. Een deftige installatie is voor mij toch belangrijk. En dat beetje minder goed beeld, dat er dan voor zorgt dat ik meer daaraan kan spenderen : voor mij is dat dik in orde.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Pol, een Samsung kan je ook met fletse kleuren instellen.
                            Voor een winkel staat die standaard op winkelmodus, dat is met alles op 100% ... veel merken doen iets dergelijk om in heldere ruimten een ietswat beeld te hebben.
                            Is eerste dat je moet aanpassen om eigen zin te bekomen.
                            Maar wat te fel is dat kan je minderen, wat te flets is dat krijg je niet altijd goed.

De enige Sony dat ik deftig vond van beeld was eentje van 8.000€ en dan had die nog last van blokvorming bij snelle beelden.
                            Maar ook hier kan mogelijks een instelljng een en ander verbeteren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Pol, een Samsung kan je ook met fletse kleuren instellen.
                              Voor een winkel staat die standaard op winkelmodus, dat is met alles op 100% ... veel merken doen iets dergelijk om in heldere ruimten een ietswat beeld te hebben.
                              Is eerste dat je moet aanpassen om eigen zin te bekomen.
                              Maar wat te fel is dat kan je minderen, wat te flets is dat krijg je niet altijd goed.

De enige Sony dat ik deftig vond van beeld was eentje van 8.000€ en dan had die nog last van blokvorming bij snelle beelden.
                              Maar ook hier kan mogelijks een instelljng een en ander verbeteren.
                              We hebben nochtans goed vergeleken : zeker geen in daglicht badende winkel, dus ook die zwartwaarden kon je goed beoordelen. OLED is daar effectief beter.
                              Als je een Loewe gewoon bent (met dat Sharp-panel dat voor redelijke zachte kleuren zorgt) dan is Samsung "te" sprankelend van kleur. Van mij mag het gewoon natuurlijker zijn. Mijn LG-tablet met IPS scherm vind ik ook natuurlijker kleuren hebben dan mijn OLED Samsung GSM.
                              Naar mijn oordeel deed die Sony met dezelfde prijs van een Samsung het gewoon beter. En dan is de keuze makkelijk... Maar het is uiteraard persoonlijk.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Zolang er plasma bestaat zal het hier plasma blijven.
                                Wij hebben hier een Panasonic waar we terug uiterst tevreden over zijn.
                                Panasonic TC-P65ZT60.

Comment

Working...
                                X