Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rentalcar.com..., maar!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rentalcar.com..., maar!

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Avis is zeer betrouwbaar, maar vrij duur.
    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Je kan nooit veralgemenen wat rental co's betreft.Locatie en tijdstip spelen een grote rol.
    /QUOTE]
    Ik heb net vergeleken voor de periode 1 t/m 15 december 2016 voor verhuur vanaf ALC. Avis is 2 tot 3 keer zo duur dan zijn concurrenten.(Natuurlijk voor hetzelfde type auto en verzekering), en dat is het ganse jaar zo. In de zomer is bijna een derde van de auto's die je hier ziet rijden, een huurauto. Uiterst zelden zie je er een met een sticker van Avis. Meestal is het dan een dikke Mercedes of BMW (@1500€ of meer per week)

Comment

Kan hier niet meer reageren, ik vlieg niet genoeg.
      Last edited by Guest17; 18 januari 2016, 15:05. Reden: Aanpassing op aandringen van anonymus

Comment

Ik heb net vergeleken voor de periode 1 t/m 15 december 2016 voor verhuur vanaf ALC. Avis is 2 tot 3 keer zo duur dan zijn concurrenten.(Natuurlijk voor hetzelfde type auto en verzekering), en dat is het ganse jaar zo. In de zomer is bijna een derde van de auto's die je hier ziet rijden, een huurauto. Uiterst zelden zie je er een met een sticker van Avis. Meestal is het dan een dikke Mercedes of BMW (@1500€ of meer per week)
        Daarom dat ik zei periode EN locatie. Mijn voorbeeld (TOS) was Avis 2 maal zo duur in 2013 dan SIXT in 2015 (beide in maart) maar de goedkoopste (zelfs bij de brokers) in Melbourne en op Tasmanie. In de US hebben we zowat alle groten gehad (Avis, Alamo, National, Budget, Hertz) waarbij de verschillen dikwijls ook zeer groot waren zeker eens je met one way rentals begint (DFW-ORD bv.)
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Na een zogezegde interessante deal via rentalcar als tussenpersoon voor Avis, weer iets bijgeleerd. Neem dus nooit een bijkomende dekking (full omnium) via hen, want bij nader inzicht blijkt dit een gecompliceerde optie te zijn....

Als je dus een bijkomende dekking wil op een huurwagen, doe het dan bij de maatschappij die je de wagen verhuurt, en niet bij de tussenpersoon, zijnde rentalcars.
          Dit voor hen die hiermee ooit te maken krijgen...
          Kortom, als je dus via een tussenpersoon boekt: niet op voorhand de verzekering boeken bij de tussenpersoon, maar ter plaatse aan de balie van het verhuurbedrijf zelf.

Moet je dezelfde logica best doortrekken voor andere opties: vb: gps, kinderzitjes, 2e bestuurder, ... ?

Als je die zaken op voorhand boekt, dan ken je de prijs. (en kan je online nog op je gemak vergelijken met andere verhuurders alvorens je effectief boekt)
          Als je die zaken ter plaatse aan de balie bijboekt, kan je voor verrassingen staan als ze plots totaal andere tarieven hanteren... (of hebben ze die gps, kinderzitje, .. plots niet voorradig.)

Comment

Daarom dat ik zei periode EN locatie. Mijn voorbeeld (TOS) was Avis 2 maal zo duur in 2013 dan SIXT in 2015 (beide in maart) maar de goedkoopste (zelfs bij de brokers) in Melbourne en op Tasmanie. In de US hebben we zowat alle groten gehad (Avis, Alamo, National, Budget, Hertz) waarbij de verschillen dikwijls ook zeer groot waren zeker eens je met one way rentals begint (DFW-ORD bv.)
            Vraagsteller vroeg inlichtingen voor het huren van een auto in december te Alicante. Ik heb hem daarop geantwoord nadat ik de afgelopen 5 jaar tientallen keren een auto heb gehuurd in Alicante bij verscheidene firma's, zowel via tussenpersonen als rechtstreeks bij de verhuurder. Ik denk niet dat vraagsteller enig nut heeft aan de tarieven in Tasmanië of de USA. En ik blijf erbij, AVIS is het hele jaar de duurste verhuurder in Alicante.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Kortom, als je dus via een tussenpersoon boekt: niet op voorhand de verzekering boeken bij de tussenpersoon, maar ter plaatse aan de balie van het verhuurbedrijf zelf.

Moet je dezelfde logica best doortrekken voor andere opties: vb: gps, kinderzitjes, 2e bestuurder, ... ?

Als je die zaken op voorhand boekt, dan ken je de prijs. (en kan je online nog op je gemak vergelijken met andere verhuurders alvorens je effectief boekt)
              Als je die zaken ter plaatse aan de balie bijboekt, kan je voor verrassingen staan als ze plots totaal andere tarieven hanteren... (of hebben ze die gps, kinderzitje, .. plots niet voorradig.)
              - verzekering : dat heb je goed begrepen.

-Babyzitje : zijn meestal zo smerig dat ik er nog geen hond zou durven inzetten. Breng vanuit België een kinderzitje mee. Bij de meeste vliegmaatschappijen mogen buggies of kinderzitjes gratis mee in de bagageruimte.
              Je kan in Spanje bij de Carrefour redelijk goede kinderzitjes kopen voor 25€. Dat is nog altijd goedkoper dan er een te huren (bij Avis 12€/dag). Probleem is dan wel de rit van ALC naar een winkel die zitjes verkoopt.

-GPS huren ? tarief 15€ per dag voor een antiek model (bij Avis). Breng er een mee van België. Een nieuwe kost amper nog 100€.

-2e bestuurder : Wordt ter plaatse bij afhalen van de auto geregeld. Denk eraan dat dit afhankelijk van welke maatschappij dit 6 tot 15€/dag kan kosten. Kijk of dit wel de moeite waard is als de 2de bestuurder maar eens een enkele keer zou rijden.

Je huurt een auto voor 14 dagen @ 200€. Daar komt nog de prijs van een tank brandstof bij. Voor de brandstof van een Fiat 500 durft men 80€ vragen terwijl de benzine hier 1,05€/l kost (men noemt het "tankservice" waardoor je op de benzine nog eens BTW moet betalen). Neem een all-risk verzekering van 280€, 2de bestuurder 120€, kinderzitje 180€, GPS 210€ en je zit al bijna aan 1000€. Tenzij je regelmatig grote afstanden gaat rijden, ben je dikwijls goedkoper met de taxi.
              Last edited by notex; 18 januari 2016, 19:45.

Comment

Vraagsteller vroeg inlichtingen voor het huren van een auto in december te Alicante. Ik heb hem daarop geantwoord nadat ik de afgelopen 5 jaar tientallen keren een auto heb gehuurd in Alicante bij verscheidene firma's, zowel via tussenpersonen als rechtstreeks bij de verhuurder. Ik denk niet dat vraagsteller enig nut heeft aan de tarieven in Tasmanië of de USA. En ik blijf erbij, AVIS is het hele jaar de duurste verhuurder in Alicante.
                Aangezien we nu al in januari zijn zijn al de posts op deze pagina dan ook niet relevant meer Ik gaf gewoon een meer algemene stelling. Ik denk dus niet dat de vraagsteller nog enig nut heeft aan de laatst gequote tarieven

Het huren van extra's moet je idd. proberen te vermijden. Heeft je GPS geen kaarten van je bestemming dan loont het om te kijken of er geen OSM kaarten voor je model beschikbaar zijn. Onze nieuwe GPS is mede daarom een Garmin geworden, gratis OSM kaart er op en probleemloos een paar 1000 Km op grote en kleine wegen gereden. Zelfs de verwachte reistijd klopte.

Bij tanken kan je nog een extraatje verdienen als het meezit. Onze laatste huurwagen was 3/4 vol bij vertrek. Door hem vol af te leveren werd het extra volume aan een goede AU$4 van de rekening getrokken terwijl we aan AU$1.15 getankt hebben Je kan dat natuurlijk niet kiezen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Aangezien we nu al in januari zijn zijn al de posts op deze pagina dan ook niet relevant meer Ik gaf gewoon een meer algemene stelling. Ik denk dus niet dat de vraagsteller nog enig nut heeft aan de laatst gequote tarieven
                  Vraagsteller dbr heeft onderstaande vraag gesteld op 17 januari 2016.
                  We vliegen einde van het jaar naar ALC. Daar voor 2 weken auto huren, bij voorkeur vw polo of opel adam.
                  Dan bedoelt hij toch december 2016, want wie gaat in januari 2016 info vragen over een reis die hij in december 2015 gaat doen

Je kan beter eerst voorgaande bijdragen eens goed lezen, alvorens antwoorden te geven waarmee je jezelf voor schut zet.
                  Blijkbaar ben je nog niet bekomen van de jaarwisseling 2015-2016 want je recente bijdragen zijn weinig relevant
                  Last edited by notex; 19 januari 2016, 01:18.

Comment

-Babyzitje : zijn meestal zo smerig dat ik er nog geen hond zou durven inzetten. Breng vanuit België een kinderzitje mee. Bij de meeste vliegmaatschappijen mogen buggies of kinderzitjes gratis mee in de bagageruimte.
                    Je kan in Spanje bij de Carrefour redelijk goede kinderzitjes kopen voor 25€. Dat is nog altijd goedkoper dan er een te huren (bij Avis 12€/dag). Probleem is dan wel de rit van ALC naar een winkel die zitjes verkoopt.

-GPS huren ? tarief 15€ per dag voor een antiek model (bij Avis). Breng er een mee van België. Een nieuwe kost amper nog 100€.

-2e bestuurder : Wordt ter plaatse bij afhalen van de auto geregeld. Denk eraan dat dit afhankelijk van welke maatschappij dit 6 tot 15€/dag kan kosten. Kijk of dit wel de moeite waard is als de 2de bestuurder maar eens een enkele keer zou rijden.

Je huurt een auto voor 14 dagen @ 200€. Daar komt nog de prijs van een tank brandstof bij. Voor de brandstof van een Fiat 500 durft men 80€ vragen terwijl de benzine hier 1,05€/l kost (men noemt het "tankservice" waardoor je op de benzine nog eens BTW moet betalen). Neem een all-risk verzekering van 280€, 2de bestuurder 120€, kinderzitje 180€, GPS 210€ en je zit al bijna aan 1000€. Tenzij je regelmatig grote afstanden gaat rijden, ben je dikwijls goedkoper met de taxi.
                    Goeie tips .

Komen er een paar goed van pas om hier en daar te besparen.

Comment

Heeft er iemand goede ervaringen met verhuurbedrijven in ijsland?
                      Life through a lens..

Comment

Op La Palma betalen wij zoals ik reeds schreef inderdaad een 200 euro voor 14 d. Tweede chauffeur is gratis (de rijbewijsnrs. worden gewoon op het contract vermeld), je brengt de auto terug met de tank even ver gevuld als bij begin huur (beginstand tank wordt aangeduid op huurcontract).
                        Kinderzitje komt (reeds voor de tweede keer) nagelnieuw uit de doos en uit plastiek (ook bij de mensen die net voor ons waren).
                        Is dit elke keer zo, dat weet ik niet, wij hadden het alvast twee keer voor (misschien wordt het na één verhuur gewoon verkocht ??).
                        Ook de all-risk verzekering is inbegrepen in deze 200 euro.
                        Een GPS heb je niet nodig wanneer er een GSM's en/of tablet met O(pen) S(treet) M(ap) aanwezig is in de wagen, en die kaarten worden dagelijks bijgewerkt.
                        Hoe ze het klaarspelen voor die prijs is een klein wonder (misschien omdat er zo weinig toerisme is op La Palma ??), maar is mij alvast geen zorg .
                        Enne wij huurden telkens een wagen van een iets hogere klasse (dan wat door de meesten gehuurd wordt), nl. een Renault Mégane.
                        En ook niet te versmaden, de literprijs voor euro 95 is nu 0,898 € .
                        Last edited by Guest17; 24 januari 2016, 15:56.

Comment

Working...
                        X