Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wasmachine Brandt valt direct in pauze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Verschil tussen de merken ligt vooral in de service.
    Als een Miele na 15 jaar in panne valt, dan kan je met bijna zekerheid het onderdeel nog vinden.
    Onze Brandt wasmachine was stuk na 6 jaar en onherstelbaar wegens geen stukken meer leverbaar.
    Vorig jaar een Brandt oven voor de derde keer stuk en het afwasmachien vertoont ook kuren.
    Geen enkel Brandt toestel heeft hier een aanvaardbare levensduur gekend, dat komt dus nooit meer binnen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
    VerSeg,

    Ik heb dat meegemaakt met een dure Scholtès oven, ruzie gehad tot en met omwille van defect, komt hier ook nooit meer binnen.
    Om een voorbeeld te geven: vooraleer zij de oven wilden komen halen moest ik papier tekenen dat ik akkoord was om herstelling te betalen, enz...
    De één Scholtès de andere Brandt of nog iets anders, zo is er van elk merk wel eens iemand die niet tevreden is, en dat zal ook zo zijn voor de heel dure Miele toestellen.
    Om iets extreem als voorbeeld te geven : mijn ouders hadden ooit een Ford Taunus 12M (voor de ietwat ouderen onder ons), nog nooit geen slechtere wagen gehad, stond bijna meer in herstelling dan dat mijn vader er kon mee rijden.
    De jaren dat hij met die Ford reed, heeft hij waarschijnlijk meer met de fiets naar z'n werk gereden dan met de auto, en het was niet bij de deur.
    Gevolg, sedert 1967 is er nooit geen Ford meer gekocht door mijn ouders, noch door mezelf en met ons velen in de familie... alhoewel ik denk dat Ford vandaag de dag ook niet meer slecht is.

    Ik wil maar zeggen, éénmaal een slechte ervaring met een bepaald merk en de meeste mensen haken af van dat merk.
    Ik zou zelfs meer durven zeggen, je zou al goed gek moeten zijn om dan nog voor hetzelfde merk te kiezen.
    Last edited by Guest17; 31 augustus 2015, 12:37.

    Comment


    • #32
      Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

      2 weken geleden was de AEG wasdroger met warmtepomp (niet goedkoop, maar met Miele hebben wij ook al problemen gehad) kapot, na 4 jaar.
      Blijkbaar gekend probleem, op Google direct oorzaak gevonden: 1 IC op de print, weerstand vervangen door grotere waarde.
      Print gedemonteerd en de electronicaonderdelenhandel achter de hoek (AIETEC in Heverlee, vind je wel niet overal op het platteland) heeft de 2 stukken erop gesoldeerd (SMD zou mij niet gelukt zijn).
      Totale kosten € 2.13 stukken en € 8 werk.
      Print er terug in en droger beter dan nieuw.

      Volgende dag geen warm water, CV ketel code 11=stroomschakelaar voor warm water blijft hangen.
      Kap eraf, tik op de schakelaar, alles OK sindsdien.
      Als het nog gebeurt, schakelaar kost € 30.
      Alhoewel ik wettelijk verplicht ben om de 2 jaar de technieker te laten komen, dus hij kan het volgende keer meteen doen.


      Gisteren mijn vrouw ongerust: haar auto geeft code 82 = smeeroliekwaliteit.
      Ze heeft een afspraak met de garage gemaakt morgenvroeg, maar ze is belet en ik zal gaan.
      Als die gasten enkel de code resetten zal het hun beste dag niet zijn.
      Last edited by palombian; 2 september 2015, 20:51.

      Comment


      • #33
        Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Print gedemonteerd en de electronicaonderdelenhandel achter de hoek (AIETEC in Heverlee, vind je wel niet overal op het platteland) heeft de 2 stukken erop gesoldeerd (SMD zou mij niet gelukt zijn).
        Totale kosten € 2.13 stukken en € 8 werk.
        goeie tip, ik kan ook niet zo goed solderen aan dergelijke dingen
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #34
          Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

          Gisteren kreeg de 9 jaar oude AEG 80860 vaatwas van mijn ouders kuren, ze weigerde alle diensten en er kwam foutcode i30 op (zou iets te maken hebben met vuilresten en/of pomp.
          Wijzelf hebben dit type machine ook nog gehad, en bij ons hield ze het 10 jaar vol.
          Buiten dus met dat ding en vandaag wordt de nieuwe al geleverd... nu is het eens Bosch geworden .

          Comment

          Working...
          X