Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wasmachine Brandt valt direct in pauze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    die wegwerpmaatschappij bestaat al even hé. Destijds zijn er heel wat automerken verdwenen omdat ze geen vervangmarkt hadden, die hun wagens gingen een mensenleven mee en dus konden zij er uiteindelijk geen nieuwe meer verkopen. Ik vermoed dat het met wit en ander goed eveneens zo is. Zelf laten wij nooit een groot toestel herstellen als het buiten garantie is, we zijn op termijn goedkoper af met een redelijk toestel kopen en bij een niet zelf te herstellen defect te vervangen. Momenteel gaan ze wat langer mee omdat de kindjes al wat jaren het huis uit zijn en deze apparaten dus minder hard moeten werken.
    Hier bij ons is het precies een copie van wat jij schrijft. Wij zijn beiden zestigers, waarom bvb. een heel dure Miele wasmachine kopen die 30 à 40 jaar kan meegaan...
    Ik denk niet dat, mochten wij nog leven, wat ik betwijfel, wij nog zelf onze was gaan doen wanneer we 103 en 101 jaar oud zijn

    Comment


    • #17
      Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      ... Destijds zijn er heel wat automerken verdwenen omdat ze geen vervangmarkt hadden, die hun wagens gingen een mensenleven mee en dus konden zij er uiteindelijk geen nieuwe meer verkopen ...
      Dat geloof ik niet. Alleen al het feit dat de globale automarkt de afgelopen honderd jaar (zowat?) elk jaar gegroeid is wil zeggen dat er altijd nieuwe klanten waren. Automerken die verdwenen waren er die niet competitief genoeg waren of niet kapitaalkrachtig genoeg waardoor ze werden opgekocht door concurrenten. Kan je een paar merken noemen die puur verdwenen omdat hun auto's te goed waren?
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #18
        Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Kan je een paar merken noemen die puur verdwenen omdat hun auto's te goed waren?
        Minerva !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #19
          Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Minerva !
          Of die ten onder gingen aan hun kwaliteit weet ik niet zo zeker, ik lees : "In 1934 ging Minerva ten onder aan de economische recessie. Het bedrijf fuseerde met een ander Belgisch automerk, Imperia. Het bedrijf bleef bestaan."

          PS Van de Imperiafabriek kan je vandaag de dag in het Luikse nog altijd een gedeelte zien.
          Die fabriek was vooral bekend omwille van het testcircuit dat ze op het dak van de fabriek gebouwd hadden.
          Ook van dit testcircuit kan je nog bepaalde stukken zien. Deze heb ik een paar jaar geleden nog genomen :

          Imperia 1
          Imperia 2
          Imperia 3
          Imperia 4

          Comment


          • #20
            Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Nee, ik denk het niet, maar wie z'n toestellen 'tot in de eeuwigheid' blijft bijhouden/herstellen, die zit na een aantal jaren met bucht.
            Een machine van 20 j oud zal veel meer water en veel meer elektriciteit verbruiken tov de modernere 'bucht' .
            Energielabel weet je wel, die gaan van A tot G en voor wasmachines geven die ook het waterverbruik aan.
            Bwa, die energielabels zijn m.i meer marketing en politiek correct gebakken lucht, dan echte feiten. In deze "ecologische" tijden staat het natuurlijk goed als er een A++ label op plakt, en het ding dan zogezegd véél minder verbruikt. Heeft er iemand dat ooit al eens echt gemeten ?
            En waar zit uw "besparing" als je een nog perfect werkend oud product vervangt door een nieuw eneregiezuinig product ? Die zijn toch ook niet gratis ?
            Eerst 600 euro ophoesten om daarna 25 euro per jaar minder aan electriciteit te betalen ?
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Bwa, die energielabels zijn m.i meer marketing en politiek correct gebakken lucht, dan echte feiten. In deze "ecologische" tijden staat het natuurlijk goed als er een A++ label op plakt, en het ding dan zogezegd véél minder verbruikt. Heeft er iemand dat ooit al eens echt gemeten ?
              En waar zit uw "besparing" als je een nog perfect werkend oud product vervangt door een nieuw eneregiezuinig product ? Die zijn toch ook niet gratis ?
              Eerst 600 euro ophoesten om daarna 25 euro per jaar minder aan electriciteit te betalen ?

              Het zou me ten zeerste verwonderen mocht iedere fabrikant zomaar het label naar zijn hand zetten door er op te zetten wat ze willen.
              Het is natuurlijk een ieder zijn goed recht om zo te reageren, maar dan gaan én de economie én het milieu naar de knoppen.
              Als het dat is wat je wil, ok dan .

              PS Je moet ook goed lezen, ik vervang geen 'nog perfect werkend oud product door een nieuw energiezuinig product'.
              Onze wasmachine was wel degelijk defect.
              En voor de electriciteitsbesparing moesten wij het ook al niet doen, die hebben wij 'gratis' door de zon.
              Heb er trouwens reeds 600 kw teveel door de vele zon die we kregen, en er komen er nog elke dag bij tot einde van het jaar wanneer onze afrekening komt.
              Moet je ze niet afkopen .
              Last edited by Guest17; 30 augustus 2015, 15:00.

              Comment


              • #22
                Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                Ik heb me er eens beperkt mee bezig gehouden om te onderzoeken wat die energylabels moeten voorstellen.
                En de conclusie is dat je dat met een behoorlijke korel zout moet nemen. Het is een indicatie over de energieprestaties maar geen feit.
                Op tv was er daar ook wat comotie rond en bleek idd dat fabrikanten ZELF mogen bepalen welk label een toestel draagt.

                Ook even opmerken dat veel met gedrag te maken heeft.
                Zo had je op de oude wasmachines de stand "halve was". De duurtijd werd dan kort gehouden en was eigenlijk al een "eco" stand impliciet los van je tijdswinst.
                Maar niemand gebruikte dat. Ik heb daar veel van mijn hemden op gewassen omdat ze eigenlijk niet vuil waren.

                Nu zijn de zaken omgekeerd.
                Een "normaal was" is de oude ecostand. En je was is maar half gedaan. Voor nette mensen die elke dag twee verse hemden aandoen is dat ruim voldoende.
                Maar als het vrouwtje er werkbroeken of sportkledij van mij moet instoppen dan lukt het niet op de eco stand. De was kwam er gewoon vuil uit.
                We hebben een optie van +-300 euro moeten betalen op de Miele om een "sportswear" mode te hebben dat net zoals de oude machines normaal hoeveelheid water gebruikt (lees: net zoals vroeger).

                Dus je moet bijbetalen om een normaal wasmachien te hebben LOL. Anders krijg je eentje dat maar half zijn werk doet. Zo kan je altijd sparen natuurlijk.

                Comment


                • #23
                  Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                  Enkele jaren geleden heb ik een oude koelkast vervangen omdat die in de zomermaanden bijna constant bleef draaien.
                  Aan de achterkant hing er een blok ijs, er was dus vocht in de isolatie getrokken waardoor de isolatiewaarde flink achteruit gegaan was.
                  Bij die koelkast heb ik toen het verbruik gemeten terwijl de compressor draaide, nadien heb ik hetzelfde gedaan bij de nieuwe A++ koelkast.
                  Het verbruik van de draaiende compressor was bij de A++ minder dan de helft van het verbruik bij de oude koelkast.
                  De nieuwe koelkast draait maar ongeveer 1/3 van de tijd, terwijl de oude koelkast ongeveer de helft van de tijd draaide toen de isolatie nog goed was.
                  Er is dus wel degelijk een merkbaar verschil in verbruik tussen een 25 jaar oude koelkast en een nieuwe met A++ label.
                  Of je de meerprijs van een A+++ ooit terugverdient tegenover die van een A++, dat is iets anders, dat verschil in verbruik is vrij beperkt terwijl de meeste A+++ koelkasten toch een heel stuk duurder zijn.
                  Bij een koelkast is het erg simpel om het over een bepaalde periode verbruik te meten bij een bepaalde omgevingstemperatuur.
                  Zet er een verbruiksmeter tussen, en laat ze een paar dagen werken in een ruimte met een constante temperatuur, op die manier is het heel simpel om verschillende merken en types met elkaar te vergelijken.
                  Ik vermoed dat er een aantal vaste parameters zijn voor die test, als die gerespecteerd worden, dan weet je als klant ook wat je kan verwachten van het verbruik.

                  Met een auto ligt dat anders, niet iedereen behandelt het gaspedaal op dezelfde manier.
                  Daarom kan bij sommigen het verbruik heel sterk afwijken van wat de fabrikant opgeeft.

                  Mijn oude tv met beeldbuis verbruikte ongeveer 200W, de huidige verbruikt maar 50W (gemeten met een verbruiksmetertje in het stopcontact).
                  Ondertussen heb ik niet veel opties meer om het elektriciteitsverbruik nog lager te krijgen zonder aan comfort in te boeten, alle lampen zijn al vervangen door led lampen (en nog één spaarlamp omdat er in dat armatuur niets anders past).
                  Ik betaal per maand ook maar zo'n 65 euro voor gas + elektriciteit...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik heb me er eens beperkt mee bezig gehouden om te onderzoeken wat die energylabels moeten voorstellen.
                    En de conclusie is dat je dat met een behoorlijke korel zout moet nemen. Het is een indicatie over de energieprestaties maar geen feit.
                    Op tv was er daar ook wat comotie rond en bleek idd dat fabrikanten ZELF mogen bepalen welk label een toestel draagt.

                    Ook even opmerken dat veel met gedrag te maken heeft.
                    Zo had je op de oude wasmachines de stand "halve was". De duurtijd werd dan kort gehouden en was eigenlijk al een "eco" stand impliciet los van je tijdswinst.
                    Maar niemand gebruikte dat. Ik heb daar veel van mijn hemden op gewassen omdat ze eigenlijk niet vuil waren.

                    Nu zijn de zaken omgekeerd.
                    Een "normaal was" is de oude ecostand. En je was is maar half gedaan. Voor nette mensen die elke dag twee verse hemden aandoen is dat ruim voldoende.
                    Maar als het vrouwtje er werkbroeken of sportkledij van mij moet instoppen dan lukt het niet op de eco stand. De was kwam er gewoon vuil uit.
                    We hebben een optie van +-300 euro moeten betalen op de Miele om een "sportswear" mode te hebben dat net zoals de oude machines normaal hoeveelheid water gebruikt (lees: net zoals vroeger).

                    Dus je moet bijbetalen om een normaal wasmachien te hebben LOL. Anders krijg je eentje dat maar half zijn werk doet. Zo kan je altijd sparen natuurlijk.
                    Tsja Miele, de Mercedes onder de wasmachines hé.
                    Zal wel normaal zijn bij Miele, want ik heb me altijd laten vertellen dat je bij Mercedes zelfs moet bijbetalen voor richtingaanwijzers .

                    Serieus nu, onze AEG van 600 euro heeft die stand voor extra vuile kledij, alleen staat die bij AEG als 'jeans' vermeld (volgens mijn vrouwtje toch, en ik zal ze maar geloven zeker).
                    Ik zal morgen een checken in de handleidng hoeveel meer water en electra ze verbruikt op die stand en ook hoe veel langer het eventueel duurt voor de was gedaan is.
                    Last edited by Guest17; 30 augustus 2015, 22:10.

                    Comment


                    • #25
                      Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      .........................................
                      Ondertussen heb ik niet veel opties meer om het elektriciteitsverbruik nog lager te krijgen zonder aan comfort in te boeten, alle lampen zijn al vervangen door led lampen (en nog één spaarlamp omdat er in dat armatuur niets anders past).
                      Ik betaal per maand ook maar zo'n 65 euro voor gas + elektriciteit...
                      Hier is het omgekeerd, door al die toestellen die alsmaar zuiniger worden en spaarlampen ed te plaatsen (want de gewone gloeilampen zijn bijna niet meer te vinden) krijgen wij onze opbrengst van de zonnepanelen niet meer op.
                      En mocht er mij iemand een reden kunnen geven waarom ik het teveel aan kw gratis zou moeten weggeven...
                      Ook de prijzen van de brandstoffen zijn gekelderd, wij bestelden vorige week 2.000 liter gasolie voor verwarming en die kosten exact 450 euro minder als de 2.000 liter die wij vorig jaar in oktober geleverd kregen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Dat geloof ik niet. Alleen al het feit dat de globale automarkt de afgelopen honderd jaar (zowat?) elk jaar gegroeid is wil zeggen dat er altijd nieuwe klanten waren. Automerken die verdwenen waren er die niet competitief genoeg waren of niet kapitaalkrachtig genoeg waardoor ze werden opgekocht door concurrenten. Kan je een paar merken noemen die puur verdwenen omdat hun auto's te goed waren?
                        Borgward bv. Die wagens waren te goed de eigenaars bleven er mee rijden. Nieuwe klanten vinden toen de auto populairder werd lukte niet echt omdat zij natuurlijk te duur waren ten opzichte van bv de toenmalige volkswagens en simca's. Simca is dan weer verdwenen omdat het opgekocht is door Chrysler dacht ik. Net zoals Glas destijds (eind jaren zestig) opgekocht werd door bmw en zo zijn er nog vele andere geweest
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #27
                          Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          En mocht er mij iemand een reden kunnen geven waarom ik het teveel aan kw gratis zou moeten weggeven...
                          Je buren er gelukkig mee maken
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #28
                            Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Je buren er gelukkig mee maken
                            Die zijn nu reeds heel gelukkig, omdat ze van mijn moestuin delen, Frakske .

                            Comment


                            • #29
                              Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                              Verschil tussen de merken ligt vooral in de service.
                              Als een Miele na 15 jaar in panne valt, dan kan je met bijna zekerheid het onderdeel nog vinden.
                              Onze Brandt wasmachine was stuk na 6 jaar en onherstelbaar wegens geen stukken meer leverbaar.
                              Vorig jaar een Brandt oven voor de derde keer stuk en het afwasmachien vertoont ook kuren.
                              Geen enkel Brandt toestel heeft hier een aanvaardbare levensduur gekend, dat komt dus nooit meer binnen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: wasmachine Brandt valt direct in pauze

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Verschil tussen de merken ligt vooral in de service.
                                Als een Miele na 15 jaar in panne valt, dan kan je met bijna zekerheid het onderdeel nog vinden.
                                Onze Brandt wasmachine was stuk na 6 jaar en onherstelbaar wegens geen stukken meer leverbaar.
                                Vorig jaar een Brandt oven voor de derde keer stuk en het afwasmachien vertoont ook kuren.
                                Geen enkel Brandt toestel heeft hier een aanvaardbare levensduur gekend, dat komt dus nooit meer binnen.
                                VerSeg,

                                Ik heb dat meegemaakt met een dure Scholtès oven, ruzie gehad tot en met omwille van defect, komt hier ook nooit meer binnen.
                                Om een voorbeeld te geven: vooraleer zij de oven wilden komen halen moest ik papier tekenen dat ik akkoord was om herstelling te betalen, enz...

                                Comment

                                Working...
                                X