Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Even een vraagje voor alle "overgestapten":
    (Ik heb niet de moed gehad om de 14 pagina's in dit Topic te analyseren, maar ben toch zo onbeleefd om de vraag te stellen:

    Ik had namelijk graag van jullie gehoord of het register van mijn huidige W7 zal "opgekuist" worden tijdens de installatie?
    Of zal ik al het slib, dat er in de loop van 3 jaar in vast komen te zitten is, moeten meenemen naar W10?
    Bij een upgrade naar Windows 10 wordt Windows clean geïnstalleerd naast de oude versie, programma's worden dan gekopieerd naar de nieuwe versie en de oude versie wordt Windows.old.
    Dus ook het register wordt eigenlijk opnieuw aangemaakt.
    Last edited by VerSeg; 16 oktober 2015, 00:04.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Momenteel draait op mijn pc nog W7, ik overweeg een overstap naar W10 maar heb een vraagje over mijn email-programma.
      Ik werk nu met Windows Live Mail 2011, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit programma er niet meer is in W10.
      Na enkele jaren heb ik toch serieus wat e-mails die ik niet wil kwijt raken (aankopen software met serienummers enz...)
      Wordt mijn email-programma verwijdert na de upgrade, zal ik mijn mails niet kwijt zijn ?
      Last edited by cypho; 16 oktober 2015, 20:28.
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bij een upgrade naar Windows 10 wordt Windows clean geïnstalleerd naast de oude versie, programma's worden dan gekopieerd naar de nieuwe versie en de oude versie wordt Windows.old.
        Dus ook het register wordt eigenlijk opnieuw aangemaakt.
        Als je daarvan zeker bent, dan doe ik vandaag de overstap!
        Maar volgens mij is dat wat rooskleurig voorgesteld.
        Wat met de programmaspecifieke instellingen die ik in de loop der tijd heb gedaan?
        Last edited by dréten; 16 oktober 2015, 06:44.

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Bij het installeren, kan je kiezen om de persoonlijk bestanden en apps te behouden.
          Rudi

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Bij een upgrade naar Windows 10 wordt Windows clean geïnstalleerd naast de oude versie, programma's worden dan gekopieerd naar de nieuwe versie en de oude versie wordt Windows.old.
            Dus ook het register wordt eigenlijk opnieuw aangemaakt.

            Had je gedacht !! Geloof maar beter NIET wat Verseg zegt! Ik heb net een lange week W10 gevecht achter de rug met een ASUS N71JQ laptop. Er wordt bij installatie en roll-back juist NIETS opgekuist.. Hoe ik dat weet ? De laptop heeft een brakke AMD Mobility video kaart die zelfs met de nieuwste AMD drivers problemen geeft onder W7 .. wat je dus niet direct in de mot hebt .. Bij upgrade naar W10 gaat dus na een tijdje letterlijk het licht uit. Je scherm wordt gewoon zwart als de lichtintensiteit niet boven de 75% stond en de Fn knoppen werken niet meer. Dat kan je, helaas maar gedeeltelijk, patchen in het register door nieuwe sleutels toe te voegen .. wel, mijn beste, die sleutels werden na een pijnlijk install en rollback avontuur met tussenin uren gegoogel, toegevoegd aan het register onder W7 en na andermaal een upgrade naar W10 en een even desastreuze rollback staan die sleutels zowel in W10 als terug in W7 .. zoveel voor een "register opkuis" ! Of gaat ge mij nu vertellen dat W10 geen "alien" register keys kan onderscheiden ? Het zou een nieuwe definitie van "opkuis" definieeren ...
            Trouwens weet ge wel wat Verseg daar vertelt ? De programmas gekopieerd naar de nieuwe versie, en ik maar lezen, sinds het ontstaan van Windows (een hééél eind terug!) dat dit nooit heeft gewerkt .. en ah ja, wat met hun registerinstellingen dan ? die specifieke registersleutels vallen vanuit de blauwe lucht automagisch op hun plaats in het register want W10 kent al die speciefieke sleutels die van toepassing zijn in uw specifiek geval ? nou moe, dat is een verrekt grote hoop kansberekening !

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Had je gedacht !! Geloof maar beter NIET wat Verseg zegt! Ik heb net een lange week W10 gevecht achter de rug met een ASUS N71JQ laptop. Er wordt bij installatie en roll-back juist NIETS opgekuist!
              Regulus heeft weer NIET gelezen wat er staat.

              Ik heb geschreven dat Windows clean wordt geïnstalleerd en daarna (programma)gegevens worden "gekopieerd".
              Het oude register staat mee in de Windows.old folder.

              Over rollback of cleanup heb ik het zelfs nooit gehad.

              Hardware wordt opnieuw gedetecteerd en waar mogelijk nieuwe drivers gebruikt.
              Dit neemt niet weg dat er mogelijks geen correcte drivers bestaan voor bepaalde hardware.
              Ook met een volledig cleane installatie kan je dan in de problemen komen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Toch nog steeds een goeie reden dat ik de omschakeling nog niet gedaan heb.
                Nooit als de eersten een nieuwe upgrade doen bij Windows, want dan zijn de bugs er nog niet uit.
                De eerste testers zijn wel vaker de pineut.
                'Misschien' dat ik het nog gauw doe in de laatste maand dat het gratis kan, volgend jaar.


                Maar al mijn programma's opnieuw installeren? Velen ervan zijn (legale) downloads die ik dan moet weervinden als ze nog bestaan. En dan hopen dat mijn user nog actief is en en ik mijn key nog vind.
                Het laatste jaar heb ik voor enkele hobbies een hele setup klaargestoomd dat nu eindelijk perfect werkt en op elkaar afgestemd is.
                Alle instellingen, persoonlijke configuraties, met bijhorende presets, macro's actions, noem maar op.
                Je kan begrijpen dat ik niet sta te springen om dat allemaal omzeep te halen of terug te installeren.
                En dan is er nog een andere huisgenoot die de computer gebruikt voor belangrijke zaken, dus die mag niet even enkele dagen 'in panne' liggen.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Toch nog steeds een goeie reden dat ik de omschakeling nog niet gedaan heb.
                  ...

                  Maar al mijn programma's opnieuw installeren? Velen ervan zijn (legale) downloads die ik dan moet weervinden als ze nog bestaan. En dan hopen dat mijn user nog actief is en en ik mijn key nog vind.
                  Het laatste jaar heb ik voor enkele hobbies een hele setup klaargestoomd dat nu eindelijk perfect werkt en op elkaar afgestemd is.
                  Alle instellingen, persoonlijke configuraties, met bijhorende presets, macro's actions, noem maar op.
                  Je kan begrijpen dat ik niet sta te springen om dat allemaal omzeep te halen of terug te installeren.
                  En dan is er nog een andere huisgenoot die de computer gebruikt voor belangrijke zaken, dus die mag niet even enkele dagen 'in panne' liggen.
                  Precies wat ik bedoelde met: "wat rooskleurig"

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Toch nog steeds een goeie reden dat ik de omschakeling nog niet gedaan heb.
                    Nooit als de eersten een nieuwe upgrade doen bij Windows, want dan zijn de bugs er nog niet uit.
                    De eerste testers zijn wel vaker de pineut.
                    'Misschien' dat ik het nog gauw doe in de laatste maand dat het gratis kan, volgend jaar.


                    Maar al mijn programma's opnieuw installeren? Velen ervan zijn (legale) downloads die ik dan moet weervinden als ze nog bestaan. En dan hopen dat mijn user nog actief is en en ik mijn key nog vind.
                    Het laatste jaar heb ik voor enkele hobbies een hele setup klaargestoomd dat nu eindelijk perfect werkt en op elkaar afgestemd is.
                    Alle instellingen, persoonlijke configuraties, met bijhorende presets, macro's actions, noem maar op.
                    Je kan begrijpen dat ik niet sta te springen om dat allemaal omzeep te halen of terug te installeren.
                    En dan is er nog een andere huisgenoot die de computer gebruikt voor belangrijke zaken, dus die mag niet even enkele dagen 'in panne' liggen.
                    Maar hoe verklaar je dan de vele anderen (waaronder ikzelf) die niks geen problemen hebben met W10 ?
                    Blijkbaar ben je beter af wanneer je, zoals ik, helemaal niks van PC's afkent, dan loopt alles op wieltjes.

                    Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat zij die wél problemen hebben met W10, allemaal een heel goede kennis van PC's ed. hebben en er dus ook veel mee 'foefelen' (excuseer me voor het woord, dat kenners wel niet graag zullen horen ) zodat ze ook de meeste problemen ervaren. Ze hebben het blijkbaar alleen aan zichzelf te wijten.

                    Of zie ik dat nu te eenvoudig ?

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Mijn droom:

                      W10 clean installeren>>>>>onbezoedeld register.
                      Daarna mijn software herinstalleren>>>>>en mijn persoonlijke configuraties/instellingen/UI enz. uit W7 voor elk specifiek programma kunnen hergebruiken!

                      Dat zal vermoedelijk een droom blijven.
                      Last edited by dréten; 16 oktober 2015, 14:46.

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Mijn droom:

                        W10 clean installeren>>>>>onbezoedeld register.
                        Daarna mijn software herinstalleren>>>>>en mijn persoonlijke configuraties/instellingen/UI enz. uit W7 voor elk specifiek programma kunnen hergebruiken!

                        Dat zal vermoedelijk een droom blijven.
                        Dré, ik heb hier iets staan uit een nieuwsbrief van Help.nl maar ik denk niet dat ik dat hier openbaar mag plaatsen.
                        Kan die wel even doorsturen als je mij een mailadres stuurt.


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Gewoon op mijn nickname klikken en dan zie je meteen staan hoe je me kan bereiken ;-)

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Regulus heeft weer NIET gelezen wat er staat.

                            Ik heb geschreven dat Windows clean wordt geïnstalleerd en daarna (programma)gegevens worden "gekopieerd".
                            Het oude register staat mee in de Windows.old folder.

                            Over rollback of cleanup heb ik het zelfs nooit gehad.

                            Hardware wordt opnieuw gedetecteerd en waar mogelijk nieuwe drivers gebruikt.
                            Dit neemt niet weg dat er mogelijks geen correcte drivers bestaan voor bepaalde hardware.
                            Ook met een volledig cleane installatie kan je dan in de problemen komen.
                            Ge blaast alweer warm en koud tegelijk, ik heb héél goed gelezen wat ge schrijft maar misschien begrijpt ge zelf uw eigen boodschap niet ? en ge hebt totaal NIET gelezen of begrepen(?) wat IK schrijf .. Wat is het nu eigenlijk wat ge bedoelt? krijgt men een "nieuw" en proper register of niet ? U zou klaar moeten definieeren wat u bedoeld met "gekopieerd"! Als de oude sleutels teruggezet worden ivm de programmas die geinstalleerd zijn dan is dat lood voor oud ijzer omdat W10 in dat geval enkel een "domme" kopie kan maken, inclusief eventuele rommel. .. en nogal wiedes dat nieuwe drivers geinstalleerd worden voor de gevonden hardware, die open deur hoeft ge nu echt niet in te trappen ! Waarom dacht ge dat Microsoft aandringt om te wachten tot men van hun "groen" licht krijgt bij de persoonlijke reservatie van de W10 ugrade .. juist ja ... de fabrikant moet zijn drivers certified W10 compatible verklaren bij MS ... en dat wil nogal eens fout lopen, zeker als men de nieuwere versies van de fabrikant zijn support site geinstallerd heeft, men krijgt dan van MS een "nieuwe" update met de oudere driver en de bestaande wordt netjes overschreven met de oudere versie tenzij men daar op de hoogte van is en dat blokkeert met de geeigende MS software.

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              ..


                              Maar al mijn programma's opnieuw installeren? Velen ervan zijn (legale) downloads die ik dan moet weervinden als ze nog bestaan. En dan hopen dat mijn user nog actief is en en ik mijn key nog vind.
                              ...
                              Als ge u die vraag moet stellen dan is er een goede kans dat uw programmas niet compatibel zijn met W10, idem ditto voor al uw eigen inbreng, tegenwoordig is "backward compatible" een redelijk ijdel woord geworden ... Draaiden ze onder W8.1 dan hebt ge geluk dan draaien ze meestal onder W10 ook. Ben zo aardig wat programmas kwijt gespeeld met de upgrade van W7 (ultimate) naar W8 en zeker naar W8.1 !
                              heb 3 PC's lopen als een zonnetje onder W10 2x desktop en 1x laptop (ASUS) niks geen problemen ... de andere laptop (eveneens ASUS) was 5x, of meer, sterven met als enige solvabele oplossing terug naar de originale setup aka W7 home premium.

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Gewoon op mijn nickname klikken en dan zie je meteen staan hoe je me kan bereiken ;-)
                                Zou nu in uw "boite" moeten zijn aangekomen.


                                Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                                Comment

                                Working...
                                X