Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    m'n laptop met win 8.1 upgraden lukt niet. De download blijft steken op 5,9GB
    gisteren nog tot 01h30 geprobeerd om de boel te forceren, maar niets. Ook niet via usb. Something happened. Nu start ik hem weer op, laat ccleaner eens grondig kuis houden in bestanden en register. Vervolgens usb stickje weer aangesloten en nu is hij van de eerste keer beginnen upgraden.

    Comment


    • #77
      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Tweede upgrade hier succesvol gelukt, geen enkel probleem buiten opnieuw weer het qwerty toetsenbord bij de eerste opstart.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #78
        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Wat een gehannes toch.
        Als dit overal zo gaat zijn dit echt geen goede punten voor Micrsoft.

        Comment


        • #79
          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Klopt volledig, maar dan hebben ze er ook alle nut bij dat als je de ISO bezit dat je die op zoveel mogelijk PC's gaat gebruiken zodat die niet meer moeten downloaden.
          En laat het nu net die ISO zijn dat ook niet werkt. 😴
          Er klopt dus echt iets niet in heel de opzet.
          Ik heb hier de ISO's aangemaakt voor Windows 10 Home (32/64bit - US), Windows 10 Pro (32/64bit - US) en Windows 10 Pro (32/64bit - NL) via die tool van Microsoft, en deze werken alle drie. (Ik heb ze dan ook alle drie moeten gebruiken voor diverse systemen te updaten.)

          Wel is er een probleempje geweest met de activatie procedure bij 1 van de toestellen, maar die is uiteindelijk ook geactiveerd geraakt. Ik denk dat de servers op dat moment zoveel aanvragen kregen dat ze die niet allemaal konden verwerken. Ik kreeg ook een melding op dat moment dat ik mijn Internet toegang moest controleren.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #80
            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Ik ben een absolute noob opgebied van computer, maar ik heb toch de update van W8.1 naar W10 weten te installeren, het moet dus wel kinderspel zijn, anders was het me zeker niet gelukt .

            Ik heb gisteren de reservatie doorgevoerd.
            Deze morgen had ik reeds de melding dat ik W10 kon downloaden, wat 23 minuten duurde.
            Dan kreeg ik de melding 'Klaarmaken voor installatie' (of iets dergelijks) wat ongeveer 35 minuten duurde.
            Dan begon de update, maar die liep zo verschrikkelijk traag dat wij vertrokken zijn terwijl alles aan het lopen was.
            Bij thuiskomst een paar uur later bleek alles OK.

            Mijn enige vraag is : ik zie dat er nu een map aangemaakt is 'Windows old', mag ik die gewoon verwijderen of laat je beter staan ?????
            Last edited by Guest17; 1 augustus 2015, 14:17.

            Comment


            • #81
              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Zo het is nu ook gelukt op mijn 2 PC's...moest blijkbaar de juiste taal kiezen. Ik had een engelstalige versie met een NL language pack bovenop geïnstalleerd....je moet dan de engelstalige upgrade installeren en hij behoudt dan automatisch de NL-interfacetaal.
              FYI .. dat is nooit anders geweest .. en de automatische update detecteert dat vanzelf ... maar al die haastige mensen OMG !

              Comment


              • #82
                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                @ djivan
                Die map heb je nog nodig als je terug wil naar de vorige versie. Dat lukt via windows 10 zelf binnen de 30 dagen, schijnt het (zie post 19).
                Het schijnt ook dat de map door W10 wordt gewist na die dertig dagen.

                Comment


                • #83
                  Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  djeezes mina wat een hoop geleuter hier weeral .. is er nu werkelijk één zinnig ziel die denkt dat MS in 3 DAGEN tijd, 500 MILIOEN gebruikers kan updaten en allemaal met perfect werkende 3rd party drivers ... get a grip ! and a life !

                  Comment


                  • #84
                    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    @ djivan
                    Die map heb je nog nodig als je terug wil naar de vorige versie. Dat lukt via windows 10 zelf binnen de 30 dagen, schijnt het (zie post 19).
                    Het schijnt ook dat de map door W10 wordt gewist na die dertig dagen.
                    OK, heel erg bedankt voor de info .

                    Comment


                    • #85
                      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      djeezes mina wat een hoop geleuter hier weeral .. is er nu werkelijk één zinnig ziel die denkt dat MS in 3 DAGEN tijd, 500 MILIOEN gebruikers kan updaten en allemaal met perfect werkende 3rd party drivers ... get a grip ! and a life !
                      Het is natuurlijk toch wel jammer dat veel gebruikers met problemen geconfronteerd worden en dit hen er weer eens op wijst dat windows-installaties niet het meest gebruiksvriendelijk zijn.
                      Temeer daar er steeds van werd uitgegaan dat ms het nieuwe os in verschillende fases naar de pc zou overbrengen en dat op 29/7 enkel een finaal bestand moest gedownload worden dat alles wel even in orde zou brengen. Pc-gebruikers zijn verwent, want ze zijn gewoon dat een update van het os van hun iphone probleemloos gebeurt.

                      In mijn ogen heeft ms een unieke kans laten liggen om professioneel en gebruiksvriendelijk over te komen.

                      Peter

                      Comment


                      • #86
                        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        BLIJKBAAR BLIJKT DIT TOCH NIET VOOR IEDEREEN TE WERKEN!

                        Gezien op facebook -hln


                        1: hit win+r
                        2: enter "regedit"
                        3: go to "computer\hkey_local_machine\software\microsoft\wi ndows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OsUpgrade
                        4: left click mouse over new
                        5: add a "dword (32 bit) value"
                        6: name it "AllowOSUpgrade" case sentitive
                        7: left click hit modify
                        8: set value data as "1" and base as "Hexadecimal"
                        9: Check for upgrades

                        Het wijzigen van het register is niet zonder risico en alleen aangewezen voor ervaren gebruikers.

                        Ik hou jullie op de hoogte

                        Peter
                        Last edited by Heembeek; 2 augustus 2015, 20:26.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Dit is toch een grap hoop ik.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Y
                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Deze methode lijkt te werken om een download te forceren:
                            Gezien op facebook -hln


                            1: hit win+r
                            2: enter "regedit"
                            3: go to "computer\hkey_local_machine\software\microsoft\wi ndows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OsUpgrade
                            4: left click mouse over new
                            5: add a "dword (32 bit) value"
                            6: name it "AllowOSUpgrade" case sentitive
                            7: left click hit modify
                            8: set value data as "1" and base as "Hexadecimal"
                            9: Check for upgrades


                            Ik hou jullie op de hoogte

                            Peter
                            Installatie geslaagd.

                            Succes

                            Peter

                            Comment


                            • #89
                              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik ben een absolute noob opgebied van computer, maar ik heb toch de update van W8.1 naar W10 weten te installeren, het moet dus wel kinderspel zijn, anders was het me zeker niet gelukt .

                              Ik heb gisteren de reservatie doorgevoerd.
                              Deze morgen had ik reeds de melding dat ik W10 kon downloaden, wat 23 minuten duurde.
                              Dan kreeg ik de melding 'Klaarmaken voor installatie' (of iets dergelijks) wat ongeveer 35 minuten duurde.
                              Dan begon de update, maar die liep zo verschrikkelijk traag dat wij vertrokken zijn terwijl alles aan het lopen was.
                              Bij thuiskomst een paar uur later bleek alles OK.

                              Mijn enige vraag is : ik zie dat er nu een map aangemaakt is 'Windows old', mag ik die gewoon verwijderen of laat je beter staan ?????
                              Als je zeker bent dat je niet terug gaat naar je vorige versie, dan mag die weg, maar ga hem niet gewoon wissen.

                              Het beste doe je dit volgens de Disk Cleanup methode. (Rechtsklikken op je harddisk, Properties, en dan Disk Cleanup. Als hij klaar is met scannen, klikken op Clean up system files. Dan gaat hij opnieuw scannen en als hij dan klaar is, in dat lijstje alles aanduiden wat je wilt verwijderen van je harddisk. Dit is de beste methode om je oude windows bestanden van je HD te verwijderen.)

                              Sorry, ik ken de Nederlandse benamingen niet, maar je zou het er toch moeten kunnen afleiden, hoop ik.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • #90
                                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                djeezes mina wat een hoop geleuter hier weeral .. is er nu werkelijk één zinnig ziel die denkt dat MS in 3 DAGEN tijd, 500 MILIOEN gebruikers kan updaten en allemaal met perfect werkende 3rd party drivers ... get a grip ! and a life !
                                Een ISO is een ISO en zou op elke PC in dezelfde taal moeten werken en dus voor iedereen hetzelfde zijn.
                                Waarom zet MS er anders bij "Downloaden om op een andere PC te installeren"?
                                Zo proberen ze te voorkomen dat elke PC de download moet doen, echter lukt het om de een of andere reden niet bij iedereen.

                                Of denk je dat je nu weer het warm water uitgevonden hebt met uw onvriendelijke opmerkingen?
                                Last edited by VerSeg; 2 augustus 2015, 00:49.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X