Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk nóg 5 jaar hè... Mijn huidige W7 pc is 3 jaar ongeveer, tegen dan 8 jaar oud, wie weet werkt hij dan nog en heb ik er al niet vanalles mee uitgespookt of heb ik nieuwe nodig.
    En tegen dan is er wellicht al Windows 11 of hoger...
    Ja, tenzij MS ondertussen van gedacht verandert he .. ;-) .. als het dan al geen W12 is .. je bent dan wel 5 versies achter ... begin al maar te sparen

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ja, tenzij MS ondertussen van gedacht verandert he .. ;-) .. als het dan al geen W12 is .. je bent dan wel 5 versies achter ... begin al maar te sparen
      Vier als ik goed tel, tenzij ik Windows 9 heb gemist...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Vanaf nu zal er alleen Windows 10 zijn, dus geen W11,12....
        Ze zullen, zoals Apple doet met OS X, alleen verbeterde versies
        van Windows 10 uitbrengen.
        Rudi

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Vier als ik goed tel, tenzij ik Windows 9 heb gemist...
          Whatever .. wat verandert het aan het principe of je nu 4, 5 of 6 versies "gemist" hebt ..
          Trouwens .. tel uit je winst ...
          windows-10-mobile-gaat-begin-2018-al-end-of-life

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Ikzelf geef meestal aan eindgebruikers (waaronder familieleden) volgend advies:
            Koop een lege schijf - voor u de upgrade start.
            Maak met windows-backup een backup. Test de VHD met 7zip - restore een paar bestanden en kijk die na of die openen.
            Maak een WindowsRE stick of CD zodat u dat terug kan herstellen (zeker als u geen 2e systeem heeft) - test nadien die stick/cd uit of die opstart.
            Dan verwijdert u alle drivers die nogal direct met hardware omgaan (vb. was hier een disk-optimalisatieprogramma om disks te redden, dat moest er gewoon af of windows 10 bevroor).
            Doe een update van alle softwares die u draait tot op de laatste morzel. Zeker kijken naar de antivirus, en grafische drivers - en omhoog gaan (of verwijderen en nadien herinstalleren).
            Wat u niet meer gebruikt aan software - verwijdert u op een correcte manier.
            Check alle files op virussen.
            --
            En dan kan u overwegen om via windows update de installatie te laten starten.
            Er is uiteraard F8 en safe mode - maar voorkomen lijkt me beter dan moeten genezen - elke crash is er een die voor beschadigde registry's en bestanden kan zorgen.
            We lezen hier horror-verhalen over rollbacks die mislukken - we hebben er zo op 't werk ook binnengekregen (private laptops weliswaar).
            --
            Zelf heb ik nog een windows om via de vpn van't werk binnen te kunnen (dat wordt nu een w10 omdat de VPN het nu aan kan) - met Vista had ik er genoeg van (spontane reboots door windows-update) en binnen het uur zat ik op linux - ik zal nooit meer willen terugkeren (ook al is windows nog altijd als omgeving iets efficiënter men is sterk achteruit aan't boeren door al dat gesleutel aan het control panel e.a. - daar ben ik toevallig gevoelig voor, al kan ik m'n plan trekken met commando's - het is een minder grote draak dan windows 8.1 - maar de laatste goeie windows was Windows NT3.51 - daar zat de grafische driver niet op ring 0 ).

            Zeker aan te bevelen is regelmatig windows-privacy-tools zoals die van O&O en spybot&destroy te laten lopen - omdat microsoft toch wel de kantjes van het bespioneren (cfr. Telemetry ook aanwezig via office) er van afloopt (o.a. door de rapporteringstools te herdopen e.v.a. fraais). Ikzelf heb uiteraard nog verder in 't OS gesneden en alles wat ik niet wil staat gewoon uit. Wonder boven wonder is dat ding vlot blijven draaien. Wat me ook stoort zijn de verplichte updates - ik bepaal dat eigenlijk liever zelf.

            Gratis bestaat niet, u betaalt een prijs, de munt heet privacy - wees u daarvan bewust. Ik stel me toch wel vragen bij het embedden van al die search en voice-toestanden (dezelfde vraag stel ik ook bij Apple en Google - ik weiger dus nog android te gebruiken, wegens te weinig updates door de fabrikanten - en bij Apple en Microsoft weiger ik de stores te gebruiken omdat er geen meerdere aanbieders van zijn... Dus moet ik't allemaal zelf doen - het kan - maar 't kost wel wat meer moeite.

            Dus m'n imagetank projectje loopt nog - dat wordt een raspberry pi + 7" schermpje - omdat de olimex in rook op gegaan is (die had ook sata en een betere stevigere voedingsaansluiting - 't kan zijn dat ik pech had, met een maandagochtendmodelleke...). We doen mee aan crowdfunding voor een bordje dat 5A kan leveren, batterijen ondersteunt en flash. In theorie kan dat ook met windows10 voor IoT - maar... dan moet je veel zelf gaan compileren en schrijven (in python). Geen updates - vandaar de keuze voor debian - voor wat ik het nodig heb is't meer dan genoeg - en ik ga m'n imagetank ook voor browsing e.a. kunnen gebruiken - ik krijg een multi-functional-device voor pakweg 200€, waar ik de volledige zeggenschap over behou - da's toch mooi! Rond IoT is 't interessant te noteren dat er dus python ondersteuning is voor de raspberry en w10 de gratis IoT variant (naam vergeten) - waarbij u vlot de in en uitgangen digitaal en analoog kan bedienen. Mogelijks dus iets voor fotografen-knutselaars met python-kennis?

            Soit ik ga nog wat sleutelen aan m'n scriptjes.

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Kan met veel instemmen, maar NT3.51 was toch voor mij problematisch omdat het (als ik me goed herinner) niet mogelijk was om meer dan stereo sound in en uit te krijgen. Met NT4.0 was dat wel mogelijk en W2K was ook niet slecht. Daarna ben ik naar Linux gegaan omdat ik het gezever met die schijfletters en de problemen die dat geeft beu was.

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                begin met een admin command venster en loop "sfc /scannow" alvoren wat dan ook te updaten eventueel gevolgs door een "dism" test als uw OS dat ondersteunt .. als men daar al niet door geraakt is men al vertrokken voor miserie op voorhand !
                Dikwijls zijn een aantal "manifest" en/of "payload" bestanden beschadigd of ontbreken ze ... Je systeem kan eventueel zonder deze bestanden verder, een upgrade schijnbaar veel minder ...
                Het systeemregister van W8.1/W10 is veel gevoeliger voor cleaners zoals Spybot of Regseeker ... en ik kan Spanik volgen, NT3.5 was bagger ... en W8.1 een draak ? nou moe .. bij een zo kort door de bochten heb ik nogal wat vraagtekens ..

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oh ja, W8 was een draak. Stond op mijn nieuwe laptop en ik heb daar welgeteld 1x in geboot. Kreeg het ding amper uit daarna. Sindsdien draait er Gentoo op. De Asus Vivo heb ik er zelfs niet mee opgestart, direct W7 erop.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Oh ja, W8 was een draak. Stond op mijn nieuwe laptop en ik heb daar welgeteld 1x in geboot. Kreeg het ding amper uit daarna. Sindsdien draait er Gentoo op. De Asus Vivo heb ik er zelfs niet mee opgestart, direct W7 erop.
                    De visuele interface van W8 was misschien een draak, maar het werkte snel en betrouwbaar, zeker 8.1.

                    En NT3.5 was het eerste fatsoenlijke OS van Microsoft, geschreven door oudgedienden van Digital Equipment (Bill Gates vond het welletjes geweest).
                    Heb daar een heel bedrijf op gedraaid ter vervanging van IBM AS400.

                    Niets mis met Windows 7 natuurlijk, maar is het niet een beetje de schrik voor verandering ? (jullie kunnen mijn leeftijd nakijken)

                    PS: Al bij al valt W10 mee, alhoewel ik niet direct voordelen zie tov W8.1. Tot nu toe de enige (vreselijke lullige) bug is dat ik de upgrade gedaan heb 2 dagen voor de cumulatieve update 1511 en om het mogelijk te maken gedurende 1 maand terug te gaan naar het vorige OS kan deze niet geinstalleerd worden, maar hij probeert het elke dag opnieuw.

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      De Asus Vivo heb ik er zelfs niet mee opgestart, direct W7 erop.
                      Dus héél snel naar een trager systeem.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Wel, ge hebt gelukkig nog wat tijd (5 jaar oid) om de kat uit de boom te kijken met W7 ... maar ge zult dan moeten harde €€€ ophoesten om te upgraden ...
                        Tegen 2020 is mijn pc 10 jaar oud. Tegen dan zal ik wel al wel eens aan een nieuwe toe zijn, en daar zal Windows 10 sowieso op staan, of wie weet de opvolger ervan. En dan hoef ik ondertussen geen andere software opnieuw aan te kopen en tegen dan nóg eens te upgraden.

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Had tweetal maand geleden een upgrade naar Windows 10 gedaan op mijn laptop, maar na een 10 tal dagen,
                          was mijn startmenu plots verdwenen. Heropstarten hielp niet. Gelukkig had ik een backup. Zo gebruik ik
                          Windows 7 terug. Zal nog een tijd wachten voor ik Windows opnieuw installeer.
                          Vreemde fout, want had de upgrade op de laptop van mijn dochter ook gedaan en alles werkt nu
                          nog altijd perfect.
                          Rudi
                          Last edited by rudimaes; 10 december 2015, 07:43.

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Ik heb het aangedurfd en al heeeeeeeeel veel spijt van mijn 7 die draaide geweldig ik heb twee keer een slechte opstart gehad en nu staat de laptop reeds 16 uur op en maar draaien en noppes start niet meer op helaas en ik zou er graag nog een beetje info af willen hebben bv fotokes en enkele documenten maar zal niet simpel zijn vrees ik
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                              Ik heb het aangedurfd en al heeeeeeeeel veel spijt van mijn 7 die draaide geweldig ik heb twee keer een slechte opstart gehad en nu staat de laptop reeds 16 uur op en maar draaien en noppes start niet meer op helaas en ik zou er graag nog een beetje info af willen hebben bv fotokes en enkele documenten maar zal niet simpel zijn vrees ik
                              Niet elke fout of slechte opstart ligt aan het operating systeem hé ... er zijn zoveel zaken die een rol kunnen spelen.
                              Defecte hardware, conflicterende software, malware, ... kan met elke computer gebeuren en met elk OK.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                                Had tweetal maand geleden een upgrade naar Windows 10 gedaan op mijn laptop, maar na een 10 tal dagen,
                                was mijn startmenu plots verdwenen. Heropstarten hielp niet. Gelukkig had ik een backup. Zo gebruik ik
                                Windows 7 terug. Zal nog een tijd wachten voor ik Windows opnieuw installeer.
                                Vreemde fout, want had de upgrade op de laptop van mijn dochter ook gedaan en alles werkt nu
                                nog altijd perfect.
                                Rudi
                                Startmenu bestaat toch al jaaaaaren niet meer, als je via Windows 8 was gegaan had je geweten dat er verschillende mogelijkheden zijn om je applicaties op te starten (en rustig het probleem op te lossen).

                                Comment

                                Working...
                                X