Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
    Ikke! ;-)
    Alles vlekkeloos verlopen.
    Alleen was na de upgrade Kaspersky "verdwenen".
    Met een herinstallatie was alles terug onder controle! ;-)
    Hier van 't zelfde laken een broek, KIS 2015 was plots verdwenen maar na wat opzoekwerk toch KIS 2016 opnieuw geïnstalleerd gekregen,
    weliswaar een Engelstalige versie want de Nederlandstalige versie komt pas per 1 september op de markt.

    Mijn desktop PC draaide Win7 en heeft de upgrade naar Win10 doorstaan, mijn notebook laat ik nog eventjes op Win8.1 draaien
    omdat ik toch nog een aantal kinderziektes heb ontdekt met Win10.


    en ik hoor sommige nu al denken; och god, 't (kreng) is terug online...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Loopt als een trein op mijn desktop, o,o problemen gehad en niets dat niet verder werkte.
      Voor mijn laptopje sta ik nog steeds in de wacht DEZE ?
      Last edited by Guest42; 12 augustus 2015, 06:56.

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Loopt als een trein op mijn desktop, o,o problemen gehad en niets dat niet verder werkte.
        Voor mijn laptopje sta ik nog steeds in de wacht DEZE ?
        Toshiba gehad Geert. Was er toch niet zo denderend tevreden van. Een paar batterijen moeten laten vervangen na, volgens mij toch, te korte periode en die zijn niet goedkoop.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Toshiba gehad Geert. Was er toch niet zo denderend tevreden van. Een paar batterijen moeten laten vervangen na, volgens mij toch, te korte periode en die zijn niet goedkoop.
          Ik heb een Dell Inspiron versleten, maar toch ook twee batterijen moeten kopen, dus drie batterijen op ongeveer 7 jaar.
          Nu heb ik een Asus, maar die is nog te nieuw om nu reeds een oordeel te kunnen vellen over de batterijen.
          Maar buiten de batterijen, ben/was ik van beide heel tevreden (ben wel een noob op gebied van IT, dus pruts ik er nooit in, misschien daardoor dat ik tevreden ben ?)

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Nadat de laptop op 8 Aug. naar Windows 10 overgeschakeld is, was het vandaag de beurt aan deze PC.
            Deze ochtend een berichtenvenster gekregen dat Windows 10 klaar stond.
            Nadat ik al de bestanden (450Gig aan foto's en Video's) op een, (één van de...) back-up gezet heb de upgrading gestart.
            Tot nu is alles probleemloos. Even het geluid van de schermluidsprekers naar de externe luidsprekers moeten overschakelen.
            De privacy instelling nogal wat verstengd.
            Tot nu toe is alles OK.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Nadat de laptop op 8 Aug. naar Windows 10 overgeschakeld is, was het vandaag de beurt aan deze PC.
              Deze ochtend een berichtenvenster gekregen dat Windows 10 klaar stond.
              Nadat ik al de bestanden (450Gig aan foto's en Video's) op een, (één van de...) back-up gezet heb de upgrading gestart.
              Tot nu is alles probleemloos. Even het geluid van de schermluidsprekers naar de externe luidsprekers moeten overschakelen.
              De privacy instelling nogal wat verstengd.
              Tot nu toe is alles OK.
              Sinds Windows XP heb ik altijd een fysieke scheiding gemaakt tussen partitie voor het besturingssysteem en de bestanden. Ik plaatste altijd de bestanden en zelfs de desktop naar een andere partitie. Hierdoor kan ik na een crash of een vastloper gewoon de image terugzetten op de eerste partitie waarop het besturingsysteem gezet is. Doordat ook de desktop fysiek op een andere partitie staat (mensen hebben vaak de neiging om allerlei mappen en bestanden lukraak op de desktop te smijten en bij een herinstallatie worden deze uiteraard gewist). Op de besturingssysteem/programma's-partitie werd nooit data opgeslagen, zodat je hiervan regelmatig heel snel een backup-image kan maken, die heel snel teruggezet kan worden als een virus/malware het besturingssysteem om zeep heeft geholpen en de data staat netjes geïsoleerd van het OS. Het enige wat je nog moet doen is van de bestandenpartitie regelmatig backups te maken op een externe drager.

              Als je 450 GB data eerst met backuppen, omdat je je niet zeker was of de installatie de gehele partitie (OS en bestanden) naar de vaantjes zou kunnen helpen, dan is het misschien beter om je harde schijf op te splitsen naar in 3 partities: besturingssysteem, Mijn Documenten en een verborgen partitie ter grootte van de eerste (besturingssysteem), waarop je regelmatig een Acronis of Ghost image zet. de partitie met data kan je via Windows backup automatisch in de achtergrond laten backuppen op een externe HD.

              Deze werkwijze heeft mij in het verleden heel veel tijd gespaard door al in het begin van de installatie dit goed aan te pakken en in geval van calamiteiten is het in een mum van tijd teruggezet door een opstart te gebruiken die Acronis of Ghost laadt en dan de image in een half uur terugzet zonder verlies van data.

              Ook bij mijn iMac heb dit gedaan door de home directory (met de bestanden) fysiek af te scheiden van het besturingssysteem door het op een andere partitie te zetten.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                Sinds Windows XP heb ik altijd een fysieke scheiding gemaakt tussen partitie voor het besturingssysteem en de bestanden. Ik plaatste altijd de bestanden en zelfs de desktop naar een andere partitie. Hierdoor kan ik na een crash of een vastloper gewoon de image terugzetten op de eerste partitie waarop het besturingsysteem gezet is. Doordat ook de desktop fysiek op een andere partitie staat (mensen hebben vaak de neiging om allerlei mappen en bestanden lukraak op de desktop te smijten en bij een herinstallatie worden deze uiteraard gewist). Op de besturingssysteem/programma's-partitie werd nooit data opgeslagen, zodat je hiervan regelmatig heel snel een backup-image kan maken, die heel snel teruggezet kan worden als een virus/malware het besturingssysteem om zeep heeft geholpen en de data staat netjes geïsoleerd van het OS. Het enige wat je nog moet doen is van de bestandenpartitie regelmatig backups te maken op een externe drager.

                Als je 450 GB data eerst met backuppen, omdat je je niet zeker was of de installatie de gehele partitie (OS en bestanden) naar de vaantjes zou kunnen helpen, dan is het misschien beter om je harde schijf op te splitsen naar in 3 partities: besturingssysteem, Mijn Documenten en een verborgen partitie ter grootte van de eerste (besturingssysteem), waarop je regelmatig een Acronis of Ghost image zet. de partitie met data kan je via Windows backup automatisch in de achtergrond laten backuppen op een externe HD.

                Deze werkwijze heeft mij in het verleden heel veel tijd gespaard door al in het begin van de installatie dit goed aan te pakken en in geval van calamiteiten is het in een mum van tijd teruggezet door een opstart te gebruiken die Acronis of Ghost laadt en dan de image in een half uur terugzet zonder verlies van data.

                Ook bij mijn iMac heb dit gedaan door de home directory (met de bestanden) fysiek af te scheiden van het besturingssysteem door het op een andere partitie te zetten.
                Zouden er écht nog zijn die dit niet doen !?!?

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Zouden er écht nog zijn die dit niet doen !?!?
                  Ik doe het alleszins wel….. Zelfs een extra copie van gegevens en dokumenten zowel op externe HD als op een ftp server. Alles automatisch met het programma Syncback Pro..
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Zouden er écht nog zijn die dit niet doen !?!?
                    Skitch blijkbaar niet...die moest 450 GB data backuppen voordat hij aan de update begon. Overigens is dit ook niet vanzelfsprekend met kant-en-klare laptops/notebooks. Daar staat het besturingsysteem gewoon op 1 enkele partitie (wel een hidden restore-partitie, maar die reset gehele boel, waardoor de gehele partitie met OS en data wordt gewist). Het eerste wat ik doe met dit soort dingen is gewoon de boel volledig eraf smijten en opnieuw en logisch indelen en installeren.
                    Last edited by stefaand; 15 augustus 2015, 09:27.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Skitch blijkbaar niet...die moest 450 GB data backuppen voordat hij aan de update begon.
                      Op mijn PC heb ik een extra harde schijf. Opgebouwd op de kast (Medion- Aldi). Daar zitten alle bestanden in, de D: partitie.
                      We zitten in de helft van de maand en ik was aan het back-uppen. Van de D: naar twee externe harde schijven. IK doe (bijna... ) elke maand een grote back-up.
                      'k Heb dus alles drie keer, op drie verschillende schijven.
                      Op de C: partitie staan de programma's.
                      En terwijl ik aan het back-uppen was floept het venster van Windows 10 open.
                      Na het back-uppen heb ik dan Windows 10 geïnstalleerd.

                      Op de laptop staat alles op 1 schijf. Die is zo gekocht. Er zit maar 1 schijf in.
                      Ik zal eens met mijn hoed rondkomen om een laptop te kunnen kopen met twee schijven.
                      Het is niet altijd gebrek aan intelligentie. Het is vooral gebrek aan € middelen.
                      Last edited by Skitch; 15 augustus 2015, 09:39.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Zouden er écht nog zijn die dit niet doen !?!?
                        Hier en daar nog ene hé!
                        Ik vind software iets verschrikkelijks.

                        We besteden veel te veel tijd aan de software van de PC i.p.v. met de dingen die we met die PC willen doen.

                        Het te vergelijken met auto rijden in de jaren '50 van vorige eeuw.
                        Als je op vakantie ging had je nodig : vier reserve bougie's, een jerrycan water voor de radiator, rustinnekes voor de banden, een joint de culasse, een stel v-riemen voor de dynamo,
                        een rolletje plakband en ijzerdraad, een pakje kauwgom, een koffer met gereedschap, enkele blikken motorolie, een potteke vet, enz...

                        Als er nog plaats was kon je ook nog een valies mee hebben.
                        Last edited by Skitch; 15 augustus 2015, 10:39.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Het te vergelijken met auto rijden in de jaren '50 van vorige eeuw.
                          Als je op vakantie ging had je nodig : vier reserve bougie's, een jerrycan water voor de radiator, rustinnekes voor de banden, een joint de culasse, een stel v-riemen voor de dynamo,
                          een rolletje plakband en ijzerdraad, een pakje kauwgom, een koffer met gereedschap, enkele blikken motorolie, een potteke vet, enz...

                          Als er nog plaats was kon je ook nog een valies mee hebben.
                          ... + een wegenkaart. Die was tenminste echt te vertrouwen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Op mijn PC heb ik een extra harde schijf. Opgebouwd op de kast (Medion- Aldi). Daar zitten alle bestanden in, de D: partitie.
                            We zitten in de helft van de maand en ik was aan het back-uppen. Van de D: naar twee externe harde schijven. IK doe (bijna... ) elke maand een grote back-up.
                            'k Heb dus alles drie keer, op drie verschillende schijven.
                            Op de C: partitie staan de programma's.
                            En terwijl ik aan het back-uppen was floept het venster van Windows 10 open.
                            Na het back-uppen heb ik dan Windows 10 geïnstalleerd.

                            Op de laptop staat alles op 1 schijf. Die is zo gekocht. Er zit maar 1 schijf in.
                            Ik zal eens met mijn hoed rondkomen om een laptop te kunnen kopen met twee schijven.
                            Het is niet altijd gebrek aan intelligentie. Het is vooral gebrek aan € middelen.
                            Dat hoeft niet: gewoon de bestaande schijf in meerdere partities verdelen. Zo doe ik het ook altijd: goedkoop en effectief. Hierdoor mag je besturingsysteem-partitie gewoon naar de ****** worden geholpen door een virus of zo en dan zet je enkel de backup van je besturingssysteem terug en staan je data veilig op je andere partitie.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Dat hoeft niet: gewoon de bestaande schijf in meerdere partities verdelen. Zo doe ik het ook altijd: goedkoop en effectief. Hierdoor mag je besturingsysteem-partitie gewoon naar de ****** worden geholpen door een virus of zo en dan zet je enkel de backup van je besturingssysteem terug en staan je data veilig op je andere partitie.
                              Dank voor de tip.
                              Ik zal dat eens doen als ik de PC moet herinstalleren. (Noodgedwongen....)
                              Dat splitsen is een hele hoop werk, en PC's vertroetelen is nu niet direkt mijn hobby.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Zouden er écht nog zijn die dit niet doen !?!?
                                Ja, nog veel meer mensen dan je zou denken.
                                Mvg,
                                Rudy Mas
                                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                                Comment

                                Working...
                                X