Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of iMac.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: PC of iMac.

    Met deze heb je nog 700 euro over voor een scherm: http://www.medion.com/be/shop/gaming...510020102.html
    Er zit zelfs waterkoeling in voor de processor, en de "Hot Swap Bay" is erg handig voor als je nog meer opslagruimte nodig hebt voor je foto's.
    Mijn pc heeft ook zo'n Hot Swap Bay, daar heb ik de "fotoschijf" van de vorige computer ingestoken (daar zaten twee harde schijven in, op één van de twee staan alle foto's), en daarmee kon ik bijna meteen verder werken.

    Deze is nog wat sneller, en heeft meer geheugen + opslagruimte, maar dan is er geen geld meer over voor een nieuwe monitor (dan zit je boven je budget).


    Ik gebruik al vele jaren Medion pc's (de eerste was een Windows 98), en tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad, buiten de startknop van mijn andere pc.
    Die krijgt morgen nog een upgrade met een 265GB SSD schijf, want die pc wordt ook nog gebruikt door mijn zoon (de defecte startknop is vervangen door een met een kabeltje, dan moet je niet meer bukken om de pc in te schakelen, de pc staat op de grond, de schakelaar ligt op het bureau).
    Last edited by Black B@ndit; 30 juli 2015, 00:04.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: PC of iMac.

      Heb 14 jaar op Mac gewerkt, dan een tijdje met Linux geprutst en een 6-tal maanden geleden een gaming PC gekocht met Win 8.1.
      Ik ben best wel tevreden met de PC, hoewel ik echt wel OS X mis.
      In elk geval ben ik benieuwd naar Windows 10 en heb vandaag het bericht gekregen dat m'n upgrade klaar staat (maar 'k ga nog enkele dagen wachten op feedback van andere gebruikers).

      Wat heb je van mobiele toestellen ? iPhone/iPad, Android of misschien wel WP ? Indien je iOS hebt, ga dan zeker voor een Mac, de integratie tussen iOS en OS X is fantastisch. Zoniet, ga dan voor je persoonlijke voorkeur.
      Momenteel ben ik tevreden met Windows, maar de kans is groot dat ik in de toekomst terug ga naar Mac. Beetje heimwee, wel.
      In elk geval met jouw budget, the sky's the limit !
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: PC of iMac.

        Grappig met Windows 10....de tegenhanger van Apple iTunes store en de knop om windows zoals bij Mac gerangschikt in kleinere vensters in een overzicht op het scherm te bekijken. Windows begint steeds meer op OS X te lijken. Alle printers bij mij werken zonder teveel gedoe hier. Het start ook een stuk sneller op dan Windows 7.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #34
          Re: PC of iMac.

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Heb 14 jaar op Mac gewerkt, dan een tijdje met Linux geprutst en een 6-tal maanden geleden een gaming PC gekocht met Win 8.1.
          Ik ben best wel tevreden met de PC, hoewel ik echt wel OS X mis.
          In elk geval ben ik benieuwd naar Windows 10 en heb vandaag het bericht gekregen dat m'n upgrade klaar staat (maar 'k ga nog enkele dagen wachten op feedback van andere gebruikers).

          Wat heb je van mobiele toestellen ? iPhone/iPad, Android of misschien wel WP ? Indien je iOS hebt, ga dan zeker voor een Mac, de integratie tussen iOS en OS X is fantastisch. Zoniet, ga dan voor je persoonlijke voorkeur.
          Momenteel ben ik tevreden met Windows, maar de kans is groot dat ik in de toekomst terug ga naar Mac. Beetje heimwee, wel.
          In elk geval met jouw budget, the sky's the limit !
          Vergeet in elk geval de Windows phones.
          De toestellen zijn niet slecht, maar heel wat applicaties worden enkel voor Android en IOS ontwikkeld.
          Dat kunnen kleine dingen zijn, maar af en toe zit daar iets bij wat je wil gebruiken, en dan erger je je daar aan.

          Comment


          • #35
            Re: PC of iMac.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Vergeet in elk geval de Windows phones.
            De toestellen zijn niet slecht, maar heel wat applicaties worden enkel voor Android en IOS ontwikkeld.
            Dat kunnen kleine dingen zijn, maar af en toe zit daar iets bij wat je wil gebruiken, en dan erger je je daar aan.
            Ze werken in elk geval veel beter dan Android toestellen. Ik heb twee Android toestellen, een Moto G foon en een Asus Transformer Pad TF701. Beide hebben lag, schokkerige animatie, blokkeren soms zomaar enkele seconden en de verdere updates zijn ver van zeker. M'n Asus tablet werd geleverd met Android 4 en krijgt sowieso al geen update naar Lollipop, m'n Moto G is sinds de update naar Lollipop traag en nog erger geworden.
            Momenteel probeer ik een budget Lumia 535 met WP8.1, werkt heel goed en soepel. Benieuwd naar WP10, zoniet terug naar iOS.
            Android komt hier niet meer binnen.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #36
              Re: PC of iMac.

              Klopt, Windows phones werken goed, maar wat als de app die je nodig hebt niet bestaat voor je telefoon.

              En dan mag je een Android telefoon van 200€ niet vergelijken met een IOS machien dat 3 keer zo veel kost.
              Een IPhone 4 werkt ookt niet zo vlot een een 6.

              Comment


              • #37
                Re: PC of iMac.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                En dan mag je een Android telefoon van 200€ niet vergelijken met een IOS machien dat 3 keer zo veel kost.
                Op WP heb ik alle apps die ik nodig heb. Het enige wat ontbreekt, is een officiële Google+ app. Maar ik verwacht dat dat op korte termijn zal begraven worden door Google, gezien ze alles aan 't loskoppelen zijn van Google+.

                En specs zeggen niet veel. Het feit dat WP8.1 super draait op een Lumia van 115€ zegt genoeg. En dan mag ik toch wel verwachten dat Android soepel draait op een Moto G die dubbel zoveel kost als m'n Lumia.
                Trouwens, m'n Asus tablet heeft een supersnelle Tegra 4 processor en 2Gb RAM. En nog draait Android niet soepel.
                Zelf nog geen flagship Android foon gehad, maar wanneer ik eventjes 'speel' met toestellen in de mediamarkt, valt me toch op dat ELK WP toestel en ELK iOS toestel supersoepel draait. Wat ik niet kan zeggen van ELK Android toestel.
                Ok, een Galaxy S6 is duidelijk één van de beste, maar toch merk ik hier en daar wat 'hikjes'. Zonder nog maar te spreken van de skins die ze erop zetten en van het feit dat je hoogstwaarschijnlijk slechts recht heb op één hogere Androidversie. De Galaxy S6 bijvoorbeeld, ook verre van een goedkoop toestel, zal nog Android 6 zien verschijnen, maar daarna lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat versie 7 het nog zal halen.
                Android heeft het overgrote marktaandeel, met grote voorsprong, maar hoeveel toestellen draaien nu al Lollipop ? De meeste draaien nog 4 en zelfs nog Android 3.

                In alle eerlijkheid, was ik wel tevreden met m'n Moto G met KitKat, tot Lollipop roet in het eten gooide. Wat het probleem is met m'n Asus tablet (momenteel 4.4.2 dus zelfs nog niet 4.4.4) weet ik niet : aan processorsnelheid of geheugen zal het niet liggen. Misschien zou Lollipop op de Asus dan weer wel goed draaien, maar die komt er sowieso nooit, tenzij ik Cyanogenmod installeer. Maar da's prutsen, en dat wil ik ook niet.

                Wat WP betreft, de apps zijn inderdaad het zwakke punt, maar Windows 10 werd goed onthaald en ik denk dat ze ons met WP10 mobile niet zullen teleurstellen. Ik zal zien wat het met m'n foon doet. Zoniet, back to iOS (en dus nog beetje sparen).
                Last edited by Kaneda; 31 juli 2015, 13:32.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #38
                  Re: PC of iMac.

                  Ben het met je eens.
                  Er zijn hier ook een paar Android phones in huis, en die zijn OK, maar ook niet meer dan dat.
                  Zelf ben ik te gierig om 700€ aan een telefoon uit te geven.
                  Ik heb in de VS een iPhone 5 kunnen overkopen van een collega voor 100$ (met wat gebruikssporen, maar in een hoesje zie ik dat niet), en mijn vrouw heeft een 4 maand oude 2dehands iPhone 5 in nieuwstaat gekocht.

                  Laat me zo stellen, mijn telefoon qua prijs qualiteit onklopbaar, en is dan ook nog de goedkoopste.
                  Aan een goede Macbook kan ik wel mijn geld kwijt. Maar ook daar vind ik de verhouding tussen prijs en gebruikerservaring véél meer dan OK.

                  Comment


                  • #39
                    Re: PC of iMac.

                    @Tommie1 : heb 14 jaar op Mac gewerkt, daarna een tijd met Linux geëxperimenteerd en nu op Windows omdat ik weer wou gamen. Tevreden van Windows, en zeker van 10, maar toch jeukt het om terug te gaan naar OS X.
                    Wat mobiel betreft, ook met iOS gewerkt, we hebben nog een iPad 2 in huis en 2 iPad Mini 2's voor de kids (en ook m'n vroegere iPhone 4S, nu van het vrouwke, en jammer genoeg efkes buitenspel wegens gebarsten display, tot we hem herstellen of een nieuwe kopen). Ik moet toch zeggen dat er qua mobiel niets beter is dan iOS.
                    Maar goed, zoals gezegd, WP10 mobile afwachten en dan hoogstwaarschijnlijk terug naar iOS (hoewel ik eerder een 5S ga kopen ipv een 6 of 6S, zo rijk ben ik nu ook weer niet).

                    Enfin, smaken verschillen, zegt men wel eens
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #40
                      Re: PC of iMac.

                      Ik gebruik al windows vanaf versie 3.0. Ik heb hier bijna alle versies gesleten. Sinds 2 jaar gebruik ik naast mijn windows pc ook een iMac. Het is de bedoeling dat ik de iMac voornamelijk voor fotobewerking gebruik. Een groot nadeel vind ik als je foto's wil uploaden naar internet (bvb voor op Facebook) en je dus in de map afbeeldingen wil bladeren je de grote van de miniaturen niet kan instellen. Deze zijn standaard echt te klein. Ik weet dat je ze in finder wel kan vergroten maar als je daarna wil uploaden zijn ze in dat venster niet mee aangepast. En bij elke foto steeds op de spatiebalk drukken is ook niet echt handig.

                      Op de macbook air kan je wel met je vingers in en uitzomen. dit bedoel ik dus : https://youtu.be/5jHF0p7Ozl4 met de magic mouse op de iMac lukt dit helaas niet.

                      Ik ge beide systemen blijven gebruiken. Beide hebben hun voor en nadelen.

                      mir
                      Last edited by mir; 2 augustus 2015, 17:17.
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #41
                        Re: PC of iMac.

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Een groot nadeel vind ik als je foto's wil uploaden naar internet (bvb voor op Facebook) en je dus in de map afbeeldingen wil bladeren je de grote van de miniaturen niet kan instellen. Deze zijn standaard echt te klein. Ik weet dat je ze in finder wel kan vergroten maar als je daarna wil uploaden zijn ze in dat venster niet mee aangepast. En bij elke foto steeds op de spatiebalk drukken is ook niet echt handig.
                        Finder, ga naar afbeeldingen, en kijk dan eens rechtsonder in dat venster, daar kan je verschuiven qua grootte.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #42
                          Re: PC of iMac.

                          In Finder kan je ze vergroten. Maar als je via een website moet bladeren kan je die niet vergroten.

                          Mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #43
                            Re: PC of iMac.

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            In Finder kan je ze vergroten. Maar als je via een website moet bladeren kan je die niet vergroten.

                            Mir
                            En via welke website is dat dan, en op welke manier doe je de upload? Misschien toch beter een nieuwe draad starten, want we wijken zeer duidelijk af van dit onderwerp.
                            Wil altijd helpen.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #44
                              Re: PC of iMac.

                              Ik ook, maar zoals Lieven zegt: deze vraag hoort niet in deze topic, tenzij dat je een voorbeeld wil geven hoe MacOS en Win verschillen. Verwacht niet dat beide identiek zijn, of op exact dezelfde manier te bedienen zijn.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #45
                                Re: PC of iMac.

                                Ik verwacht hier geen oplossing voor mijn probleem, heb dit reeds in een mac store aangekaart en konden me daar ook geen antwoord op geven. Het is inderdaad een voorbeeld om aan te tonen dat het in elk systeem wel eens niet loopt zoals je wil.

                                En ik had het op een foto uploaden naar Facebook. In het venster dat de iMac dan opent kan je de miniaturen niet vergroten. Misschien een aandachtspuntje bij een volgende release van os X.

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X