Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airco

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Airco

Heeft er iemand ervaring met het merk “Ariston” op het vlak van Airco’s?

Ik heb hiervoor een mooie offerte gekregen, maar ik kan er heel erg weinig over vinden.

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken3600 Bekijk bericht
      Heeft er iemand ervaring met het merk “Ariston” op het vlak van Airco’s?

Ik heb hiervoor een mooie offerte gekregen, maar ik kan er heel erg weinig over vinden.

Alvast bedankt!
      Ik ga nooit bij een mij onbekend merk in zee, ik koop liever een merk met naam en faam.
      Het zal mij wellicht duurder uitkomen maar dan ben ik van één ding zeker, ik krijg een goede service.
      Het staat u natuurlijk vrij te kopen wat u wilt, meer hou het spreekwoord in gedachte, "goedkoop is .................."
      Hoewel, ik ken dat merk niet en kan/mag dus niet oordelen.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Geef eerst even wat uitleg over je offerte...

Welke regio? (jaja, scheelt soms al enkele 100-en euro's, uit eigen ondervinding)
        Welke unit(s)?
        Hoeveel boringen, afstand tussen binnen- en buitenunit?
        Wie plaatst wat?
        algemene situatieschets?

Vlugge google gedaan:

Als ik dit zie zijn ze zelfs duurder dan mijn Daikins.

Dus graag een woordje uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Vlugge google gedaan:

Afhankelijk hoe je de prijs bekijkt.
          Zijn inclusief 21% BTW ... laat men installeren in een iets ouder huis dan is het maar 6%.
          Enkel de BTW kan al 15% verschil maken. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Vlugge google gedaan:

Deze prijzen zijn abnormaal hoog. Ik ken de Belgische prijzen niet, maar hier in Spanje kost een 12500btu mono split unit van goede kwaliteit (invertor van Panasonic, LG, enz) 675€ inclusief installatie met een buislengte van maximaal 6m. Voor langere buislengte (wat ook extra koelmiddel vereist) is de meerprijs 10€/m. Dezelfde installatie met een Daikin of Carrier is 200 tot 250€ duurder.
            Een airco van het oude type (met compressor en start/stop) kost hier 250€ en voor de installatie vraagt men ongeveer 150€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Deze prijzen zijn abnormaal hoog. Ik ken de Belgische prijzen niet, maar hier in Spanje kost een 12500btu mono split unit van goede kwaliteit (invertor van Panasonic, LG, enz) 675€ inclusief installatie met een buislengte van maximaal 6m. Voor langere buislengte (wat ook extra koelmiddel vereist) is de meerprijs 10€/m. Dezelfde installatie met een Daikin of Carrier is 200 tot 250€ duurder.
              Een airco van het oude type (met compressor en start/stop) kost hier 250€ en voor de installatie vraagt men ongeveer 150€.
              Dan is er toch een groot prijsverschil tussen Spanje en België.
              De prijs dat je aankaart is zowat deze van enkel een binnenunit.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan is er toch een groot prijsverschil tussen Spanje en België.
                De prijs dat je aankaart is zowat deze van enkel een binnenunit.
                Dat is ook zo.. van de zomer in Spanje lagen de Panasonic units (binnen en buiten) in in promo in de grote Carrefour, Net niet aan halve Belgische prijs.
                Daar kijkt ginder ook niemand van op (Iedereen heeft dat toch al) en het is daar een beetje zoals de grabbeltonnen van Aldi en Lidl.

Ik wou zelfs eentje opsturen naar huis (110 euro) maar je vind gewoon niemand die dat thuis wil installeren. Althans, ik heb niemand bereid gevonden. Zelfs met afstand te doen van de garantie. De kans dat er iets aan zulke unit komt is volgens mij bijzonder klein.

Comment

Dat is ook zo.. van de zomer in Spanje lagen de Panasonic units (binnen en buiten) in in promo in de grote Carrefour, Net niet aan halve Belgische prijs.
                  Daar kijkt ginder ook niemand van op (Iedereen heeft dat toch al) en het is daar een beetje zoals de grabbeltonnen van Aldi en Lidl.

Ik wou zelfs eentje opsturen naar huis (110 euro) maar je vind gewoon niemand die dat thuis wil installeren. Althans, ik heb niemand bereid gevonden. Zelfs met afstand te doen van de garantie. De kans dat er iets aan zulke unit komt is volgens mij bijzonder klein.
                  De prijzen die je ziet bij Carrefour, Leroy Merlin of andere Brico's zijn steeds zonder de installatie die ongeveer 150€ kost. De enige reden dat men dit in die magazijnen hier koopt, is dat men zo goed als gratis 2 jaar krediet krijgt.
                  Bij firma's die enkel airco doen, is de prijs inclusief installatie nog lager dan enkel het materiaal bij Carrefour of een brico.
                  Ondanks een milieuwet die je verbiedt om aan de gasleidingen van de AC te werken (als je geen certificaat van koeltechnieker hebt), worden er nog altijd voorgevulde leidingen in diverse lengtes verkocht. In principe kan je nog altijd een binnen-en buitenunit en een voorgevulde leiding kopen. Leidingen aansluiten en bij het aanspannen van de moeren wordt het membraam doorgeprikt. Je hebt dan geen vacuumpomp of vulset met manometers nodig. Deze voorgevulde leidingen zijn echter zeer duur. In de praktijk is er altijd 6m leiding inbegrepen die door de installateur wordt gevacumeerd. Dat is goedkoper dan de voorgevulde buis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    De prijzen die je ziet bij Carrefour, Leroy Merlin of andere Brico's zijn steeds zonder de installatie die ongeveer 150€ kost. De enige reden dat men dit in die magazijnen hier koopt, is dat men zo goed als gratis 2 jaar krediet krijgt.
                    Bij firma's die enkel airco doen, is de prijs inclusief installatie nog lager dan enkel het materiaal bij Carrefour of een brico.
                    Ondanks een milieuwet die je verbiedt om aan de gasleidingen van de AC te werken (als je geen certificaat van koeltechnieker hebt), worden er nog altijd voorgevulde leidingen in diverse lengtes verkocht. In principe kan je nog altijd een binnen-en buitenunit en een voorgevulde leiding kopen. Leidingen aansluiten en bij het aanspannen van de moeren wordt het membraam doorgeprikt. Je hebt dan geen vacuumpomp of vulset met manometers nodig. Deze voorgevulde leidingen zijn echter zeer duur. In de praktijk is er altijd 6m leiding inbegrepen die door de installateur wordt gevacumeerd. Dat is goedkoper dan de voorgevulde buis.
                    Ondertussen volgende webshop gevonden: https://www.ikzalnietspammen.be, zijn iets betere prijzen dan webshop hiervoor genoemd aangezien dit al MET opstart door koeltechnieker incl. is.
                    Wel voornamelijk West- en Oost- vlaanderen gericht, indien je verder in het land wil bestellen gaan de prijzen weer omhoog.
                    Last edited by Laurens; 30 januari 2022, 20:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Baert Bekijk bericht
                      Ondertussen volgende webshop gevonden: https://www.ikzalnietspammen.be, zijn iets betere prijzen dan webshop hiervoor genoemd aangezien dit al MET opstart door koeltechnieker incl. is.
                      Wel voornamelijk West- en Oost- vlaanderen gericht, indien je verder in het land wil bestellen gaan de prijzen weer omhoog.
                      Vandaag speciaal geregistreerd om op een bericht van twee jaar geleden te reageren .
                      Last edited by Laurens; 30 januari 2022, 20:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Baert Bekijk bericht
                        Is dat reclame???
                        Eentje van Daikin (5Kw) koop ik voor nog geen 1.200€….
                        En trouwens, in België moet de opstart gedaan worden
                        door iemand met Certificaat Cat II, ikzelf heb Certificaat Cat I
                        En mag dus installaties met meer dan 3 Kg (H(C)FK's)
                        behandelen.
                        Last edited by Laurens; 30 januari 2022, 20:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Guest17 Bekijk bericht
                          Re: Airco

Onze buitenunit hangt/staat binnen ​​. Want geeft toe, een sieraad aan de gevel of beneden op de grond is dit ding toch niet.
                          Wij hebben dit opgelost met zo'n omkasting.
                          Is netjes en hoef je eigenlijk niets van onderhoud aan te doen. Op een kwartiertje is dit ook geisntalleerd.
                          Wij kozen voor een aluminium omkasting in tegenstelling tot een houten omkasting hoef je dit niet jaarlijks te behandelen e.d.
                          Buitenunit is netjes afgewerkt, beschermd tegen regen, stof, sneeuw e.d. en ik hoef me geen zorgen meer te maken dat één van de kleinkinderen tegen de buitenunit botst met de fiets (de jongste is 5 dus nog wat onwennig op de fiets)

Moderator Note: Zich registreren en onmiddellijk een link naar een commercieel bedrijf plaatsen, is altijd verdacht. Bovendien is dit een oud onderwerp dat weer opgerakeld wordt.
                          Ik heb de link weggehaald, en gun de poster het voordeel van de twijfel.

​​

Last edited by LesC; 28 juli 2023, 10:05.

Comment

Working...
                          X