Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airco

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Airco

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Leidingen moeten wel door muren... [emoji6]
    Dat zal inderdaad moeilijk anders kunnen, tenzij men bij bepaalde huizen via de oversteek van het dak naar buiten kan.

En misschien kon het bij u niet anders, maar het had wel properder geweest de leidingen achter de airco door de muur te laten gaan, dan waren de leidingen nog iets meer uit het zicht (vooraanzicht).
    En zitten daar geen rubber voetjes (silent bloc) tussen de module en de beugel of zijn ze verstopt in de voet?
    Last edited by VerSeg; 6 augustus 2018, 10:17.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Airco

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat zal inderdaad moeilijk anders kunnen, tenzij men bij bepaalde huizen via de oversteek van het dak naar buiten kan.

En misschien kon het bij u niet anders, maar het had wel properder geweest de leidingen achter de airco door de muur te laten gaan, dan waren de leidingen nog iets meer uit het zicht (vooraanzicht).
      En zitten daar geen rubber voetjes (silent bloc) tussen de module en de beugel of zijn ze verstopt in de voet?
      De reden dat de leidingen in het hoekje naast de unit zijn geplaatst is omdat die laatste anders nog meer vooruit moest komen. Nu zit die dus vrij goed beschermd onder de betonnen oversteek van het dak. Nu, die leidingen vallen voor ons niet op doordat ze aan de grensmuur met de buur zitten.
      Voor die rubber voetjes moet ik eens van dichtbij gaan kijken, maar ik vermoed dat die er wel zitten. In elk geval hoor ik geen trillingen, enkel de van die draait.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De rubbers zitten ertussen, ik zie ze zitten.
        Nog 2 dagen mensen, daarna wordt het koeler buiten...(zeggen ze toch)

Hier van middernacht tot nu 3,1 kW verbruikt. Zal me een worst wezen want het is boven 22°.
        Beneden 25° met een schuifraam dat ongeveer 3x per minuut opengaat door de kids of de hond

Voor de twijfelaars... zelfs mijn vrouw begint het 'nut' van de airco in te zien.
        Niet voor de temperatuur maar omdat ik beter gezind rondloop

Groeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Voor de twijfelaars... zelfs mijn vrouw begint het 'nut' van de airco in te zien.
          Niet voor de temperatuur maar omdat ik beter gezind rondloop
          Yep, ik denk dat dit hier ook de belangrijkste "WAF" is geworden
          Maar ik moet snel handelen: als de hitte weer wat minder is, wordt die "warmte-miserie" al gauw vergeten.....
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

• Airco

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Maar ik moet snel handelen: als de hitte weer wat minder is, wordt die "warmte-miserie" al gauw vergeten.....[emoji57]
            Maar neen, dan kunt ge dat verdedigen door te zeggen dat je heel snel kan bijverwarmen als zij het wat koud krijgt. [emoji41]
            En als het veel regent, om te ontvochtigen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Serieus probleem als hersens teveel opwarmen...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Serieus probleem als hersens teveel opwarmen...
                Die moet men dan wel eerst hebben. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

We dwalen weer af hé mannen

Ik vraag me af of het nog de moeite loont voor ons om zonnepanelen te leggen ? Met in het achterhoofd voor de airco 2 buitenunits en 4 binnenunits.
                  Wij zijn beiden al een stuk in de 50....
                  En er bestaat natuurlijk niet zoiets als een "gemiddeld" verbruik voor de airco. Dit jaar ligt dat hoog, maar volgend jaar hebben we het misschien veel minder nodig...;

Comment

Hey Marc,

Als er budget is zou ik dat gewoon doen.

Mijn ouders zijn een eind in de 60 en hebben sinds vorig jaar ook panelen.
                    En als we 'onze pa' niet direct vinden staat hij weer te lachen naar zijne terugdraaiende meter...
                    Als het een obsessie wordt moeten we binnenkort ingrijpen en hem laten placeren

In onze nieuwbouw zijn ook enkele tekortkomingen... en toevallig die waar ik tijdens onze bezoeken op de bouwfirma extra aandacht heb voor gevraagd.
                    "allemaal berekend meneer, da wordt niemeer gedaan!" -airco...
                    "Maakt u niet ongerust, da's in orde" - 't regent hier genoeg... -waterput

Eenmaal de warmte binnen zit krijg je ze met die isolatienormen natuurlijk ook niet meer buiten..
                    En de regenwaterput van 6000l had ik voor 120 euro meerprijs ook graag in één van 10.000l gezien.

Ach ja, zo is het ook altijd wat natuurlijk.

Groeten!

Comment

Wij hebben de boot van de zonnepanelen al altijd afgehouden omwille van esthetische redenen. Een dak met dure tegelpannen laat je zo maar niet volleggen met van die panelen. Maar goed, zeg nooit, nooit... Met het vooruitzicht van een volgende verwarmingsinstallatie zouden ze ons misschien toch over de streep kunnen trekken. Maar ik zal vooral mijn vrouw moeten overtuigen.
                      Wat een waterput betreft, hier een regenput van 15.000 l., maar met dergelijk weer is ook niet genoeg. Een geboorde put tot op de goeie diepte is misschien nog een betere oplossing, maar daar moet je nu ook al voor betalen aan de staat. En zoiets nadien nog laten doen ???
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wij hebben de boot van de zonnepanelen al altijd afgehouden omwille van esthetische redenen. Een dak met dure tegelpannen laat je zo maar niet volleggen met van die panelen. Maar goed, zeg nooit, nooit... Met het vooruitzicht van een volgende verwarmingsinstallatie zouden ze ons misschien toch over de streep kunnen trekken. Maar ik zal vooral mijn vrouw moeten overtuigen.
                        Wat een waterput betreft, hier een regenput van 15.000 l., maar met dergelijk weer is ook niet genoeg. Een geboorde put tot op de goeie diepte is misschien nog een betere oplossing, maar daar moet je nu ook al voor betalen aan de staat. En zoiets nadien nog laten doen ???
                        Hier van hetzelfdeok dik spijt van geen geboorde put. Maar nu onze gazon laten kapotrijden met zwaar materiaal...neen, dat zie ik niet zitten
                        Anderzijds: als je begint te bouwen, heb je meestal gewoon het geld niet voor al die toeters en bellen. ( die naderhand toch heel zinvol blijken te zijn... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                          Hey Marc,

En als we 'onze pa' niet direct vinden staat hij weer te lachen naar zijne terugdraaiende meter...
                          Als het een obsessie wordt moeten we binnenkort ingrijpen en hem laten placeren
                          Laat hem dan maar volop lachen en genieten. Binnenkort is het gedaan wanneer men een intelligente elektriciteitsmeter heeft geplaatst. Dan kan men heel precies zien hoeveel kWh je uit het net haalt, en hoeveel je erin steekt.

Comment

Hier van hetzelfdeok dik spijt van geen geboorde put. Maar nu onze gazon laten kapotrijden met zwaar materiaal...neen, dat zie ik niet zitten
                            Heb je nu nog een gazon??????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro
                              Heb je nu nog een gazon??????
                              Ja maar hij ziet bruin. Herstelt zich wel vanzelf. Gras is heel sterk.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja maar hij ziet bruin. Herstelt zich wel vanzelf. Gras is heel sterk.
                                Volgens mij hebben ze in de Limburg geen hitte gekend, daarnet door Overpelt, Neerpelt en dergelijke gereden en daar zijn vele wijken waar iedereen perfect groen gras heeft.
                                Ik dacht anders dat ze daar al langer niet mochten sproeien. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X