Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Dat het zover gaat kan ik mij amper voorstellen. Dit is toch je patroon bestelen. Mensen die zoiets doen zijn tot veel in staat, mijn, gedacht.
    Gebeurt meer dan je zou denken. Die controle van gemiddeld verbruik is standaard procedure voor zover ik weet.

    Comment


    • #17
      Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Dat het zover gaat kan ik mij amper voorstellen. Dit is toch je patroon bestelen. Mensen die zoiets doen zijn tot veel in staat, mijn, gedacht.
      Ik moet me dat niet voorstellen, ik heb het meegemaakt. Ik zat wel aan de 'controlerende' kant, want ik heb nooit een firmawagen gehad, vandaar dat ik de controles nauwgezet in het oog hield.
      Betreffende is gewoon door de mand gevallen wanneer de firma zelf pompen plaatste en iedereen verplicht was op het bedrijf te tanken.
      De betreffende tankte per week ook steevast zeker één keer tijdens het weekend .

      Het is inderdaad je baas bestelen, maar ik heb mijn baas/eigenaar van het bedrijf meermaals horen zeggen dat hij wel hééél naïef zou zijn om te denken dat, wanneer iemand van het personeel een paar emmers zand, of een zak cement, of, of, of..... thuis nodig had, ze dit in de doe-het-zelf-zaak zouden gaan kopen. Zolang het binnen de perken bleef had hij daar dus geen probleem mee, ook al was het in feite diefstal.
      Hij had wel liever gehad dat ze het gewoon vroegen, dan hadden ze het ook gekregen, maar de meesten vroegen het niet.

      Comment


      • #18
        Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

        Zo is het in veel bedrijven, zolang je geen afgewerkte, verkoopbare producten meeneemt en het binnen de perken blijft ga je daar niets over horen. Soms zijn er zelfs officiuese afspraken daaromtrend. Maar het blijft diefstal en als ze ooit een reden nodig hebben, dan is die snel gevonden. Zelfs een balpen op zak steken of via het netwerk naar deze site surfen is voldoende.

        Comment


        • #19
          Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

          Dieven horen niet thuis op de werkvloer.
          Nog erger wordt het als er van eigen collega's wordt gestolen, ook al meegemaakt.
          Als baas kan je uiteraard een aantal zaken uitwerken om dieven te ontmoedigen, maar het blijft een plaag in sommige sectoren: http://www.jobat.be/nl/artikels/belg...-miljoen-euro/
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

            Het is inderdaad je baas bestelen, maar ik heb mijn baas/eigenaar van het bedrijf meermaals horen zeggen dat hij wel hééél naïef zou zijn om te denken dat, wanneer iemand van het personeel een paar emmers zand, of een zak cement, of, of, of..... thuis nodig had, ze dit in de doe-het-zelf-zaak zouden gaan kopen. Zolang het binnen de perken bleef had hij daar dus geen probleem mee, ook al was het in feite diefstal.
            Hij had wel liever gehad dat ze het gewoon vroegen, dan hadden ze het ook gekregen, maar de meesten vroegen het niet.
            Ja.., in dit geval zal de laatste schakel, de klant dus, die emmertjes zand en cement wel betaald hebben. 't I zo een beetje zoals bij de winkeldiefstal. In de verkoopprijs zit ook al een verlies tgv diefstal verwerkt.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

              Tesla maakt het opladen van de auto wel erg leuk om zien.

              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #22
                Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Tesla maakt het opladen van de auto wel erg leuk om zien.

                https://youtu.be/uMM0lRfX6YI
                De reacties onder het filmpje zijn ook leuk.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De reacties onder het filmpje zijn ook leuk.
                  Die zijn prachtig.
                  De marketing stunt van Elon Musk schijnt goed gelukt te zijn.
                  Met 36 seconden video.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                    Een paar weken geleden ben ik toevallig aan de praat geraakt met een persoon met een Tesla S.
                    Op zijn firma hebben ze eens gemeten en berekend wat dat ding verbruikt aan elektriciteit uit het net en aan dagtarief.
                    Gebruik van airco en dat soort dingen ingeschakeld, en af en toe eens flink op het pedaal drukken (waar die auto trouwens om vraagt)
                    Gemiddeld haalt hij met dat ding een afstand van amper 120 Km ipv. de méér dan 500 Km die ze aangeven........
                    Er steekt bij hem een batterij in van 90 Kw, om deze te laden hadden ze daar een teller tussen gezet, gemiddeld verbruik
                    (bij zijn manier van gebruik) 25€ per 100 Km
                    Die man zou er niet om liegen denk ik, en blijkbaar was de reden dat hij een Tesla S heeft gekocht niet voor het verbruik
                    of het milieu, maar gewoon een liefhebber van mooie wagens waar hij graag over praat.
                    Hij wist mij te vertellen dat zijn Tesla qua verbruikskost per Km ongeveer hetzelfde verbruikt als zijn Mercedes 63AMG.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                      Als je die accu van 90KWh leeg maakt op 120km, dan ben je wel redelijk vlot aan het doortrekken.
                      Maar als je de "Insane mode" (van een bepaald Tesla model) geregeld gebruikt, dan krijg je de accu waarschijnlijk nog sneller leeg https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8 ...

                      Als je er over leest, dan zouden elektrische wagens een heel stuk goedkoper (wat verbruik betreft) moeten zijn per kilometer (maar de aankoopprijs + de huur/slijtage van de accu's zorgen voor een heel ander kostenplaatje op langere termijn).
                      Maar in de praktijk kan dat verbruik dan blijkbaar ook wel flink tegenvallen (daar zal het "gewicht van de rechtervoet" daar wel een heel grote rol in spelen, met een lichtere voet zal je wel meer kilometers kunnen afleggen voor de accu leeg is).
                      Als je een Tesla S kan betalen, dan maakt het niet veel uit hoeveel die verbruikt, maar als je per laadbeurt telkens maar 120km kan afleggen, dan maakt dat die wagen toch een stuk minder praktisch in gebruik.
                      Dan zal je die dikwijls laten staan en een andere auto gebruiken waarmee je wel een stuk verder geraakt zonder dat je tussenstops van meerdere uren moet maken om de accu te laden.

                      De laatste keer dat ik getankt heb met mijn wagen heb ik het verbruik nog eens uitgeteld, die kost 7,136 Euro per 100km aan benzine (met 47,65 liter Super 95 heb ik 920,1km afgelegd dat kostte 65,66 Euro).
                      Maar mijn Dacia Logan MCV heeft geen "Insane Mode"...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je die accu van 90KWh leeg maakt op 120km, dan ben je wel redelijk vlot aan het doortrekken.
                        Maar als je de "Insane mode" (van een bepaald Tesla model) geregeld gebruikt, dan krijg je de accu waarschijnlijk nog sneller leeg https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8 ...
                        Inderdaad Bart, aan zijn uitleg te horen gaf hij wel dagelijks een paar van die demo's van hoe snel dat ding van 0 naar 90 Km/h trok, zal er dus ook wel mee te maken hebben.
                        En die airco eist ook zijn deel.

                        Mijn Subaru (benzine) staat sinds het laatste onderhoud op gemiddeld 7 liter (display) aan de pomp gerekend is dat in werkelijkheid 7,2
                        op lange afstanden en bij een rustig rijgedrag krijg ik dat tot 6,2 maar minder lukt niet, en continue aan 130 Km/h zoals door Frankrijk
                        komt het werkelijk verbruik op 7,5 L/100KM.
                        Wat wel opvalt, is als ik in Frankrijk E10 tank, is dat het verbruik aanzienlijk zakt, niet tegenstaande dat deze benzine met 10% Ethanol
                        minder joules bevat, ik ben op Google eens mijn licht gaan opsteken hoe dat kan, en een aanvaardbare uitleg was dat bij de verbranding
                        van die 10% Ethanol daar wat zuurstof en waterstof vrijkomt die de verbranding van het aandeel benzine een stuk rendabeler zou maken,
                        wat voor mij geloofwaardig over komt, daar het verbruik gemakkelijk 0,5 liter zakt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geen verhaal van vandaag dus, elektrische auto's.

                          Denk dat een electrische auto vooral voordelen heeft als je veel in het stad rijdt of in de file staat. Anders heb ik er nog niet veel voordeel aan gevonden.

                          Comment

                          Working...
                          X