Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bancontact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bancontact

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik heb sinds een paar weken de app van bancontact.
    Probeer met die app eens 10.000€ te betalen ... want daar gaat dit topic over, een groot bedrag betalen. ☺
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      maar ge hebt geen controle meer over uw eigen geld.
      Een gelijkaardig "probleem" wordt hier ergens in een ander topic ook aangekaart...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Probeer met die app eens 10.000€ te betalen ... want daar gaat dit topic over, een groot bedrag betalen. ☺
        Die kan je overschrijven....
        Gelukkig hoef ik niet elke dat 10.000€ te betalen, dus dat mag van mij gerust een minuutje of 2-3 langer duren dan een gewone betaling.

Maar let op, bij sommige banken zit daar ook een limiet. Bij Belfius was dat 20.000€ per week. Als je dan eens iets aan het verbouwen bent, en je krijgt een paar facturen tegelijk binnen, dan ... moet je even bellen om je limiet te verhogen.

Comment

Die kan je overschrijven....
          Gelukkig hoef ik niet elke dat 10.000€ te betalen, dus dat mag van mij gerust een minuutje of 2-3 langer duren dan een gewone betaling.
          Klopt, maar de meesten geven uw goederen pas mee als ge betaald hebt, zeker een voertuig of elektronica.
          En wanneer betaal je? Inderdaad nadat je de goederen gezien hebt.
          Zelfde bank is geen probleem, maar bij een andere bank is dat drie dagen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Trage bank.

Bij gaan overschrijvingen van Belfius naar Keytrade of omgekeerd op 1 werkdag (als je de betaling tijdens de kantooruren invoert).

Als ik een auto koop, dan schrijf ik over. Wat ga je doen als er een kras op staat bij afhaling...
            Ik noteer dat op de afleverbon, en maak een afspraak wanneer dat kan hersteld worden.
            Als je de handelaar niet vertrouwt, dan koop je beter elders.

Bij een particulier zou ik met een bankcheque werken.
            De laatste keer dat we dat gedaan hebben heb ik als volgt gewerkt.
            Auto bekeken en goedgekeurd.
            Verkooppsovereenkomst type TA opgesteld en ondertekend, en direct cash 500€ voorschot op voorwaarde dat ik de papieren mee kreeg.
            Dan verzekering en inschrijving in orde gebracht en plaat aangevraagd.
            2 dagen later bankcheque afgegeven, platen er op en wegrijden.

Comment

En als het om iets meer dan de limiet gaat, waarom niet een deel met je eerste kaart, dan een som met je kaart van een tweede bank, en dan nog een stuk met je kredietkaart...

Mijn bedrijfskredietkaart (waarvan ik de betalingen zelf moet doen), heeft een limiet van 8000€. Daarmee geraak je al ergens.
              Vraag u anders een platina American Express kaart, daarmee heb je geen limiet.

Comment

En als het om iets meer dan de limiet gaat, waarom niet een deel met je eerste kaart, dan een som met je kaart van een tweede bank, en dan nog een stuk met je kredietkaart...
                Simpelweg om volgende reden.
                Stel je moet 10.000€ betalen, je hebt elk (man/vrouw) een kaart.
                Elke kaart heeft een limiet van 5000€ per 7 dagen (standaard) ... als je die 10.000€ dan wil betalen, dan kan je de 6 dagen ervoor en de 6 dagen erna geen enkele betaling meer doen in een winkel, niet tanken, geen boodschappen, niks.
                Vraag u anders een platina American Express kaart, daarmee heb je geen limiet.
                Voor privé-gebruik is dit niet het soort kaart dat je gaat gebruiken en nog minder aanvragen voor een eenmalige betaling.
                En als je vandaag of morgen wil betalen, zo snel heb je die kaart nu ook weer niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ter info: als je regelmatig grote betalingen moet doen en je kan ze doen met een kredietkaart: ik denk dat je bij Beobank probleemloos een kredietkaart kan aanvragen met 10000 euro limiet.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb mijn vorig jaar mijn auto met een overschrijving betaald.
                    Je kan bij de meeste banken de limiet van de bankkaart tijdelijk laten verhogen, maar de limiet zal dan waarschijnlijk nog niet hoog genoeg zijn om er een nieuwe auto mee te betalen.
                    Een bankcheque kan ook een oplossing zijn om grote bedragen te betalen.

De limiet op een bankkaart is eigenlijk ook een deel van de beveiliging, daardoor kunnen ze nooit meer afhalen dan dat bedrag als iemand "per toeval" je kaart en pincode in handen krijgt.
                    Een bankkaart met een heel hoge limiet wordt waarschijnlijk alleen maar toegekend aan klanten die heel veel geld op hun rekening hebben staan...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      De limiet op een bankkaart is eigenlijk ook een deel van de beveiliging, daardoor kunnen ze nooit meer afhalen dan dat bedrag als iemand "per toeval" je kaart en pincode in handen krijgt.
                      Sorry maar dit houdt geen steek.
                      De limiet is standaard 5000€ betalen met de kaart per 7 dagen en 250.000€ overschrijven per dag.
                      Als ze uw kaart en code hebben, dan kunnen ze evengoed een overschrijving doen naar een rekening ergens ver genoeg weg.
                      Als je het niet direct door hebt dat uw kaart weg is, dan is uw geld ook al lang foetsie voor je het beseft.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Sorry maar dit houdt geen steek.
                        De limiet is standaard 5000€ betalen met de kaart per 7 dagen en 250.000€ overschrijven per dag.
                        Als ze uw kaart en code hebben, dan kunnen ze evengoed een overschrijving doen naar een rekening ergens ver genoeg weg.
                        Als je het niet direct door hebt dat uw kaart weg is, dan is uw geld ook al lang foetsie voor je het beseft.
                        Om een overschrijving te doen heb je bij mijn weten, behoudens de kaart + de code, ook nog een gebruikersnummer nodig om dit online te doen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Om een overschrijving te doen heb je bij mijn weten, behoudens de kaart + de code, ook nog een gebruikersnummer nodig om dit online te doen.
                          Niet als je dat via een bankautomaat doet.
                          Indien online bankieren inderdaad ook nog een paswoord.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X