Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bancontact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bancontact

    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    en nooit van een overschrijving gehoord?
    Ja, en ?

    Comment


    • #17
      Re: Bancontact

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zoals ik aanhaalde moet ik dan verlof nemen want dat kan hier enkel als je ter plaatse gaat tekenen.
      Je moet alles via internetbankieren doen, maar voor zoiets dom moet je naar de bank.
      Kan je zelf VerSeg.


      U kunt de limiet van uw kredietkaart wijzigen via Belfius Direct Net. U gaat als volgt te werk:
      U gaat naar het menu ‘Kaarten’ - ‘Kaart beheren’.
      Door te klikken op de knop ‘Wijzigen’ komt u in het aanpassingsmenu.

      De 'Basiskaartlimiet' is een maandlimiet van toepassing voor geldopvragingen en betalingen via uw kredietkaart.
      Wanneer u deze limiet wijzigt, dient u erop te letten dat de limiet die u kiest groter is dan 0 en een veelvoud is van 50.

      Tijdelijke limiet - Recurrente tijdelijke limiet:
      Een 'Tijdelijke limiet' is een limiet die maximaal 3 maanden geldig is. U kunt deze bijvoorbeeld verhogen in de periode dat u op vakantie gaat.
      Een 'Recurrente tijdelijke limiet' is een tijdelijke limiet die jaarlijks terugkeert. Zo kunt u bv. invoeren dat uw limiet elk jaar in de maand juli verhoogd wordt. U kunt slechts 1 recurrente tijdelijke limiet ingeven. Indien u deze wijzigt, vervalt de vorige.

      Comment


      • #18
        Re: Bancontact

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Zoals ik aanhaalde moet ik dan verlof nemen want dat kan hier enkel als je ter plaatse gaat tekenen.
        Je moet alles via internetbankieren doen, maar voor zoiets dom moet je naar de bank.
        Mijn RecordBank (dochter van ING dacht ik) kantoor hier is bv. alle dagen open tot 17u30 en de zaterdag van 9 tot 12 uur.
        Ik ken natuurlijk je werkuren niet en ik dacht dat je nogal een eindje moet rijden naar je werk, dus die 17u30 zal nipt zijn vermoed ik.
        En als je zaterdag ook werkt dan schiet er niks meer over natuurlijk.
        En hoe zij met limieten omgaan heb ik nog niet opgezocht (nog niet nodig gehad).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Bancontact

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          hier is gewoon geen enkele bank meer open waar ik terecht kan zonder verlof te nemen.
          Ben reeds een paar jaar bij ARGENTA ..
          Klein kantoorke , afspraak 's avonds mogelijk ..
          Ben een keer om 20u30 mogen komen .. (was voor aankoop en omnium voor nw wagen, was anders mssn ook nie waar , maar soit , de service is top)
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #20
            Re: Bancontact

            Als het geld op de rekening staat, dan kan ik een bankcheque krijgen binnen de 5 minuten in mijn kantoor.
            Dat drukken ze toch gewoon af.

            Nu, om een auto te kopen zou ik het geld gewoon over schrijven. Eventueel schrijf je 1000€ te weinig over, en betaal je dat ter plaatse om iets achter te houden als je verwacht dat er iets niet in orde is.
            Voor een tweedehands auto zou ik met bankcheque werken. Die geef je dan als je de sleutels hebt.

            Comment


            • #21
              Re: Bancontact

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Kan je zelf VerSeg.


              U kunt de limiet van uw kredietkaart wijzigen via Belfius Direct Net. U gaat als volgt te werk:
              U gaat naar het menu ‘Kaarten’ - ‘Kaart beheren’. .
              Had ik niet aangegeven dat het om ING gaat en om een bankkaart, geen kredietkaart?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Bancontact

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik ken natuurlijk je werkuren niet en ik dacht dat je nogal een eindje moet rijden naar je werk, dus die 17u30 zal nipt zijn vermoed ik.
                En als je zaterdag ook werkt dan schiet er niks meer over natuurlijk.
                Kantoor is hier open tot 16u00 en de woensdag zelfs gesloten.
                Zaterdag nooit open.
                Enige latere opening is donderdag ... maar dan moet ge bijna een week wachten.

                Tijd geleden moest ik 2000€ cash hebben, onmogelijk dat de dag zelf te hebben.
                Limiet afgaling is 650 en een tijdelijke aanpassing is ten vroegste de volgende werkdag actief.

                Ik heb in het verleden al eens geprobeerd in een ander kantoor binnen te stappen onderweg naar huis, maar daar kan je niets regelen want het kan enkel in je eigen kantoor.

                Wij hebben ooit dit kantoor gekozen omdat ze de zaterdag werkten, maar dat is al lang verleden tijd.
                Ik vraag ook niet dat die mensen late uren doen, maar als ze de klant alles zelf willen laten doen, dan moet zelf beheren ook mogelijk zijn.

                Het is niet meer van deze tijd om verplaatsingen te moeten doen wat elektronisch ook kan.
                Ik kan zonder mijn gat te lichten een financiering van bijvoorbeeld 30000€ regelen, maar mijn limiet met 1000€ verhogen mag niet.

                De logica ontgaat me een beetje.

                Soit, we trekken onze plan wel ... maar ge hebt geen controle meer over uw eigen geld.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Bancontact

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Als het geld op de rekening staat, dan kan ik een bankcheque krijgen binnen de 5 minuten in mijn kantoor.
                  Dat drukken ze toch gewoon af.
                  Vroeger kon dat ook, nu drie dagen vooraf aan te vragen.
                  Paar maand geleden nog gevraagd.

                  Maar we zijn ondertussen ver aan het afwijken van de originele vraag.
                  Cheques, kredietkaarten, overschrijvingen of cash waren niet de vraag en het antwoord stond al in de eerste twee reacties. 😊
                  Last edited by VerSeg; 1 juni 2015, 23:56.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bancontact

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    Ben reeds een paar jaar bij ARGENTA ..
                    Klein kantoorke , afspraak 's avonds mogelijk ..
                    Ben een keer om 20u30 mogen komen .. (was voor aankoop en omnium voor nw wagen, was anders mssn ook nie waar , maar soit , de service is top)
                    Ik heb ook een rekening bij de Argenta, maar om nu te zeggen dat de service top is....
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bancontact

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Maar dat is om misbruiken te voorkomen.
                      Daarnaast zijn cash betalingen van meer dan 3.000 (?) euro ook verboden.
                      In Italië nog slechter, daar is het maar 1000€, misschien te begrijpen omwille van ... . Onze zoon kocht daar recent een horloge voor mij. Ik had hem voorzien van de nodige cash. Maar omdat ze daar niet meer dan 1000€ cash mogen ontvangen konden ze ook geen factuur geven natuurlijk. Een mens leert dagelijks bij hé. En dat noemen ze dan Europese "gemeenschap".
                      Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat, als ik het was geweest, ik wel een factuur zou gekregen hebben. Maar ik neem het de jeugd niet kwalijk hoor. Mijn ervaring is dat cash nog steeds heel aantrekkelijk is en dat één en ander soms plots wel kan na wat aandringen of kordaat reageren. En zelfs kortingen zijn daardoor aan de orde. Italianen zijn toch wel de laatsten die al die regeltjes "au sérieux" nemen zeker.
                      Last edited by enero; 2 juni 2015, 10:56.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bancontact

                        Denemarken en Zweden willen naar zo'n cashloze maatschappij.
                        Allemaal mooi, mocht het onfeilbaar zijn en 100 % veilig.
                        Maar overtuigd ben ik er nog niet echt van.
                        Straks zie je straatmuzikanten en bedelaars met zo'n pinautomaatje
                        En wat met de Trevifontein in Rome ? Kredietkaart ingooien misschien ...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bancontact

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Denemarken en Zweden willen naar zo'n cashloze maatschappij.
                          Allemaal mooi, mocht het onfeilbaar zijn en 100 % veilig.
                          Maar overtuigd ben ik er nog niet echt van.
                          Straks zie je straatmuzikanten en bedelaars met zo'n pinautomaatje
                          En wat met de Trevifontein in Rome ? Kredietkaart ingooien misschien ...
                          Bedoel je dit? https://www.google.be/url?sa=t&sourc...0ZcUs_Dp7k8fMQ

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bancontact

                            Ja.., zoiets zal dat dan worden. En zo zal de bank er ook weer iets aan verdienen. Wij klagen er allen over dat de banken achter ons met pakken winst weglopen, maar al is dit maar een fake filmpje, de idee hierachter zegt alles. Ik zie mij hier ook al bij één of andere BD'er een objectief of ander accessoire gaan overkopen. Misschien dan eerst eens vragen of de één of de andere zo'n kastje heeft. Dus ook dit banaal handeltje zal uitsterven. Nog meer van Big Brother dus...vadertje staat zal ipv personeel af te danken er nog moeten bij aanwerven.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bancontact

                              Ik heb sinds een paar weken de app van bancontact.
                              Ik gebruik dat om snel iets te betalen aan mijn kinderen. Als die eens bij de do,ter zijn geweest of een boodschap gedaan hebben kan ik dat snel en eenvoudig terug betalen.
                              De app is zo eenvoudig, de ontvanger start de app, en geeft aan hoeveel hij moet krijgen. Ik open de app, druk op betalen, en dan moet ik de QR code op hun GSM scannen, en nadie op bevestigen drukken en code ingeven. Alles is gebakken op 10 seconden.
                              Je moet vooraf wel je rekening aan de app koppelen.

                              Ik geef zakgeld al jaren op de rekening, en loop zelden met meer dan 100€ cash op zak. Dus ja, ik ben een voorstander van plastic.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bancontact

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                                Dus ja, ik ben een voorstander van plastic.
                                Ik ook, maar ik vind het openen van de app van mijn bank en dan in een wip een overschrijving doen naar de bestemmeling nog veel eenvoudiger, zeker als de ontvanger een voor jou bekend iemand is waarvan je de bankrekeningnummer kent . En hij/zij moet dan niet naast mij staan met zijn smartphone in aanslag.
                                Maar de Bancontact app werkt wel degelijk, al eens getest, voor mij vooral interessant als je een persoon iets moet betalen die niet in je lijst met begunstigden staat bij je bank app.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X