Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

    Ik ken persoonlijk een tweetal koppels die een Dorsoo systeem hebben en daar ontzettend tevreden over zijn, zo ver zelfs dat naar hun zeggen op reis gaan soms een marteling is voor hen… In elk geval willen ze blijkbaar nooit nog iets anders…
    Wij hebben er ook al aan gedacht om eens te kijken voor iets wat echt goed ligt en ik ga die Dorsoo toch wel eens testen denk ik , mijn kennissen vertelden me zelfs dat Dorsoo gratis een maand ofzo een bed ter beschikking geeft, ben je niet tevreden nemen ze het gewoon terug ? Een goedkoop systeem zou ik het wel niet noemen maar als het echt een goede nachtrust geeft , tja … ( naar hun zeggen zijn de hoofdkussens van dit merk ook een zegen… )
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #17
      Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Maar als je een beetje logisch nadenkt, dan weet je dat je in de zak gezet wordt.
      Dorso met die pompjes? r u kidding? Een mens is van nature niet plat dus niveleren ze dan maar op grond van lastenverdeling? kweet niet hoe seniel de mensen zijn maar mijn inziens wegen je benen minder dan bv je hoofd of je torso. Je gaat met dat systeem problemen introduceren door te verdelen op basis van gewicht van een lichaamsdeel en niet op basis van massa (wat wel steek zou houden). die natuurlijke houding is behoorlijk onzin bij dat systeem en puur geldklopperij.
      Ik denk dat je het systeem niet goed interpreteert. De hydraulische lattenbodem geven u de nodige opwaartse en correcte ondersteuning van de rug. En dat is vooral van belang voor het lage-rug gedeelte. Daarboven leggen ze nog een speciaal uitgesneden matras, een soft of een medium, dat perfect de bewegingen van de hydraulische lattenbodem volgt. De uitgesneden matraskern zorgt eveneens voor een uitstekende ventilatie. Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat dit het perfecte systeem zou zijn, ik heb hier geen aandelen hoor. Maar het gaat 'm om het principe. Voor een meer medische uitleg verwijs ik graag naar het boek "Rug en bed" van Pascal Mannekens, bij Elsevier/De Tijdstroom. Hier staan tal van systemen beschreven en vooral waar het 'm om gaat. De basis-bed-eigenschappen.
      Ik citeer hier uit het boek : "Conformiteit = bed-eigenschap die aangeeft hoe gelijkmatig het slaapsysteem zich aanpast aan de lichaamsvormen, rekening houdend met gewicht en lichaamsmaten, met als doel een adequate wervelkolomondersteuning."
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

        Neem het voor waar aan of niet, de matras zorgt voor 90 % uw ondersteuning de lattenbodem voor 10%. Hoofdkussen is zeer belangrijk, mijn vrouw is een zeer slechte slaper en wisselt bijn dagelijks van hoofdkussen zonder oplossing; Ik ben een goede slaper en mijn beste kussen was gevuld met de afval van boekweit, te vinden in natuurwinkels.

        Comment


        • #19
          Re: soms moet(en) ik (we) ook nog even slapen. Matras gezocht:

          Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
          Neem het voor waar aan of niet, de matras zorgt voor 90 % uw ondersteuning de lattenbodem voor 10%. Hoofdkussen is zeer belangrijk, mijn vrouw is een zeer slechte slaper en wisselt bijn dagelijks van hoofdkussen zonder oplossing; Ik ben een goede slaper en mijn beste kussen was gevuld met de afval van boekweit, te vinden in natuurwinkels.
          Veel hangt ook af van hoe dik het matras is. Je kan daar dus mee spelen, maar inderdaad heeft het geen zin om een matras van 25 of 30cm op een lattenbodem te leggen. Voor een efficiënte werking van de onderbodem mag het matras dus niet te dik zijn. Daar wordt dus nogal eens de bal verkeerd geslagen. Laat je dus steeds inlichten professionelen en niet enkel door verkopers.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment

          Working...
          X