Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agenda's synchroniseren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Agenda's synchroniseren

    Allez, al een maand of 9 nu overgeschakeld van Apple naar Windows...
    Op aperture na, nog gene second beklaagd. echt... ja echt...

    We hebben een aantal computers thuis, en 2 smartphones, en ik wil daar agenda's op syncen. Overal staat office 2010 ( geen exchange )

    PC's zitten niet in netwerk, ik ken daar voorlopig nog niets van.

    Bv. Mijn vrouw zet iets in de agenda op haar laptop, en ik iets op mijn pc, en dat moet bij beide verschijnen. En dan dan ( vooral ) ook op onze telefoons.

    klinkt simpel, is het waarschijnlijk ook , maar ik krijg het niet in orde... Heb op alle pc's in outlook dezelfde account staan, met zelfde paswoord, soms lukt het dan, soms lukt het niet... etc etc.. al geprobeerd via Google agenda, etc... maar het is en blijft klooien.

    Ik wil, als ik met mijn telefoon op wifi zit ergens, dat mijn agenda gesynced wordt. etc etc...

    Ik vraag teveel zeker ?

  • #2
    Re: Agenda's synchroniseren

    Wat je vraagt is bij uitstek een taakje voor Outlook, maar dan wel MET exchange. Outlook is nog altijd de client versie van exchange, en moet je eigenlijk ook daarvoor gebruiken.
    Voor de "huis tuin en keuken" toepassingen (want voor thuis is exchange volledige overkill), zal je eerder moeten naar een cloud toepassing gaan en dan zou die Google agenda eigenlijk de beste keuze moeten zijn.

    Ik gebruik thuis evengoed outlook 2010, maar dan wel met 1 account. Om meerdere accounts te mixen is het niet de beste oplossing.

    Je kan natuurlijk overgaan om voor beide slechts 1 agenda te gebruiken : en die kan je perfect op meerdere smartphones synchroniseren. Maar het blijft klooien... .

    Ik weet eigenlijk niet of er betere webdiensten zijn die zich specifiek richten op agenda gebruiken voor meerdere accounts. Ik dacht dat die Google versie een van de betere was, maar blijkbaar niet...
    Je hebt natuurlijk ook de microsoft versie (de vernieuwde Hotmail : outlook.com). Daar heb je evengoed een agenda, maar voor zover ik weet werkt die ook maar voor 1 account, en niet in een "mix"-formule.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Agenda's synchroniseren

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik gebruik thuis evengoed outlook 2010, maar dan wel met 1 account. Om meerdere accounts te mixen is het niet de beste oplossing.

      Je kan natuurlijk overgaan om voor beide slechts 1 agenda te gebruiken : en die kan je perfect op meerdere smartphones synchroniseren. Maar het blijft klooien... .
      Ik heb op alle pc's dezelfde account staan, en zelfs dàn werkt dat niet goed..

      Heb net eens gekeken wat exchange kost, dat is wel heel duur... tedju....

      Comment


      • #4
        Re: Agenda's synchroniseren

        Als het enkel voor de agenda is zou ik kiezen voor google calendar.
        Anders zal je moeten kijken voor een icloud look-a-like zoals owcloud
        Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

        Comment


        • #5
          Re: Agenda's synchroniseren

          Outlook.com kan een oplossing bieden met een Microsoft account.



          Microsoft Ondersteuning is er om u te helpen bij uw gebruik van Microsoft-producten. Vind artikelen met instructies, video's en training voor Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface en meer.
          Last edited by VerSeg; 7 november 2013, 21:28.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Agenda's synchroniseren

            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Ik heb op alle pc's dezelfde account staan, en zelfs dàn werkt dat niet goed..

            Heb net eens gekeken wat exchange kost, dat is wel heel duur... tedju....
            Die exchange is bedoeld voor bedrijven. En eigenlijk geldt hetzelfde voor die office-suite. Professionele software is inderdaad duur...
            Maar als het toch gaat over 1 account, dan zou ik eens proberen met die outlook.com versie : daar zit evengoed een agenda in. De nieuwe versie van office (die 365) werkt ook beter samen met de "cloud", maar hoe goed die een agenda synchroniseert heb ik helaas geen gedacht van. Persoonlijk gebruik ik mijn smartphone eigenlijk veel te weinig. Het enige wat ik synchroniseer, dat zijn mijn emails (via IMAP). Maar normaal zou het moeten lukken om die outlook.com te synchroniseren met de standaard android agenda...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Agenda's synchroniseren

              hier doen we het via een google calender op gmail account.
              werkt best goed
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Agenda's synchroniseren

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                hier doen we het via een google calender op gmail account.
                werkt best goed
                Werkt best wel goed maar Google heeft activ sync gestopt waardoor men zonder externe tool de agenda niet kan bewerken vanuit Outlook (Office) en synchroniseren.

                De concurrentie is nu Microsoft met hun Outlook.com ... werkt met Exchange settings in uw Outlook, werkt in de standaard mail en kalender applicatie van een smartphone en je hebt geen externe tools meer nodig om te syncen met Outlook (Office).

                Op alle toestellen dezelfde mail, dezelfde kalender, dezelfde afspraken, ... werkt prima zonder geleuter.
                Gmail was heel goed en werkt nog steeds prima, maar spijtig dat ze activ sync of Exchange settings weggelaten hebben en daardoor de implementering in Outlook (Office) niet zo goed is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Agenda's synchroniseren

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Maar normaal zou het moeten lukken om die outlook.com te synchroniseren met de standaard android agenda...
                  In Android ...

                  Instellingen => Accounts => Account toevoegen => Outlook.com => gebruikersnaam en paswoord invullen => bij synchronisatie de agenda/kalender aan zetten (normaal standaard).
                  In Android Agenda => Toon agenda's => zien dat die van Outlook.com actief staat.

                  Doe dit vanuit "Accounts" in de instellingen van Android, niet via "Account toevoegen" in de e-mailapplicatie want dan riskeer je dat de mail wel zichtbaar is maar de kalender ontbreekt.
                  Edit : Kies voor Microsoft Exchange ActiveSync als type.

                  Om een agendapunt bij te maken
                  Datum selecteren in kalender, op + klikken, naam van gebeurtenis en datum en zo invullen en kiezen voor Outlook.com agenda en opslaan.
                  Komt dan automatisch na een korte tijd in de agenda's van alle toestellen waar dezelfde account op staat, mogelijks moet je eens manueel synchroniseren (zenden/ontvangen) om het sneller te laten gaan.
                  Last edited by VerSeg; 11 november 2013, 12:46.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Agenda's synchroniseren

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Ik heb op alle pc's dezelfde account staan, en zelfs dàn werkt dat niet goed..

                    Heb net eens gekeken wat exchange kost, dat is wel heel duur... tedju....
                    exchange online ( 365 versie basis) 39 € / jaar.
                    b.
                    Bijna niks meer....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Agenda's synchroniseren

                      Oorspronkelijk geplaatst door benbits Bekijk bericht
                      exchange online ( 365 versie basis) 39 € / jaar.
                      b.
                      Microsoft account zoals hierboven aangehaald, zelfde mogelijkheden voor persoonlijk gebruik en 0€ per jaar.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Agenda's synchroniseren

                        http://productforums.google.com/foru...B1-25-false%5D

                        Misschien werkt dit wel.

                        Comment

                        Working...
                        X