Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surround systeem aansluiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Surround systeem aansluiten

    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    Zo heb ik er ook nog een in gebruik.
    Kan je me dan even uitleggen hoe ik enkel mijn geluid van mijn telenet setupbox op dit toestel werkend krijg ?

    Comment


    • #17
      Re: Surround systeem aansluiten

      Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
      Kan je me dan even uitleggen hoe ik enkel mijn geluid van mijn telenet setupbox op dit toestel werkend krijg ?
      Helaas. Heeft men destijds voor mij in orde gebracht.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #18
        Re: Surround systeem aansluiten

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Helaas. Heeft men destijds voor mij in orde gebracht.
        Kan je dan niet even kijken met welke kabel die met elkaar zijn verbonden ?

        Comment


        • #19
          Re: Surround systeem aansluiten

          Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
          Kan je dan niet even kijken met welke kabel die met elkaar zijn verbonden ?
          Door de wijze van opstelling en plaatsing van mijn toestellen kan ik er niet zo direct bij en ga niet alles demonteren om nadien eventueel zelf in de problemen te komen. Helaas.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #20
            Re: Surround systeem aansluiten

            Dan ben je beter dat je niet reageert

            Comment


            • #21
              Re: Surround systeem aansluiten

              Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
              Dan ben je beter dat je niet reageert
              Ik heb alleen in eerste instantie gezegd dat ik er ook zo een heb staan. En als je wil dat het in orde komt haal er dan zoals ik destijds gedaan heb een vakman bij. Geluk verder.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #22
                Re: Surround systeem aansluiten

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Ik heb alleen in eerste instantie gezegd dat ik er ook zo een heb staan. En als je wil dat het in orde komt haal er dan zoals ik destijds gedaan heb een vakman bij. Geluk verder.

                Kort lontje precies ...

                Comment


                • #23
                  Re: Surround systeem aansluiten

                  Het zou heel praktisch zijn, gelijk reeds gevraagd in #2, dat je het merk en type zou vermelden.
                  Op BD weten ze nogal redelijk veel en ik leer ook altijd nog wat bij.
                  Je kan wel niet verlangen dat iemand een glazen bol heeft.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Surround systeem aansluiten

                    De handleiding van het model heb ik halverwege dit item gepost. Daar staat ook de achterkant van het toestel met alle connecties op ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Surround systeem aansluiten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
                      De handleiding van het model heb ik halverwege dit item gepost. Daar staat ook de achterkant van het toestel met alle connecties op ...
                      Sorry, heb ik even over gekeken.
                      Zal een ff kijken ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Surround systeem aansluiten

                        Mijn versterker is rechtstreeks verbonden met de digicorder van telenet via een cinchkabeltje ( tulpstekker ) . Je kan in feite niet missen op de digicorder heb je maar 1 dergelijke ingang rood en wit. Op de versterker heb ik de tv uitgang gebruikt.
                        Geluid en beeld lopen inderdaad niet synchroon als de tv aanstaat maar dat kon ik via een systeem op mijn versterker aanpassen tot beeld en klank wel synchroon lopen. Ik weet niet welke versterker je hebt maar dat aanpassing systeem zit op de meeste surround versterkers.

                        Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #27
                          Re: Surround systeem aansluiten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Faecon Bekijk bericht
                          Er zit een optisch audiocoaxiaal uitgang op. Kan ik dan gewoon een coax - spdif converter gebruiken om zo mijn audio van telenet decoder op mijn surround te krijgen ?
                          Na het bekijken van de handleiding blijkt dat het enkel een Digitale uitgang is, geen ingang.
                          M.a.w. kan je daar niet je Digibox op aansluiten.

                          De enige input is blijkbaar SCART (AV2) ... dus nu nog afhankelijk welke versie van Digibox je hebt.
                          Als je met convertors moet werken, dan kan het zijn dat een deftige convertor meer kost dan wat je installatie nog waard is tenzij cinch nog kan.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Surround systeem aansluiten

                            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                            Je kan in feite niet missen op de digicorder heb je maar 1 dergelijke ingang rood en wit. Op de versterker heb ik de tv uitgang gebruikt.
                            Ik zou dan toch opteren van een "UITGANG" op de Digicorder naar een "INGANG" op de versterker.
                            Als men uitgang en ingang blijft mixen, dan wordt het voor mensen die minder kennis van zaken hebben al zeker een ramp want dan zullen zij nooit klank horen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Surround systeem aansluiten

                              Je kan die optische uitgang van je surround niet aan je decoder aansluiten, want het zijn beide "uitgangen".
                              Je moet een scart van je TN decoder met je scart van je surround verbinden.

                              Als we op je handleiding gaan kijken, is dat de bovenste scart of Nr.2
                              Je kan dan scart Nr.1 aan je TV aansluiten.
                              Vermits alle flatscreens steeds hun naam eer aandoen is er tegenwoordig geen plaats meer voor nog scart te gebruiken.
                              Meestal zit er dan (bij mij toch) een kleiner stekkertje bij, wat naar een scart aansluiting gaat.(of je koopt dat apart)
                              Dit geeft je bij gebruik van DVD en VHS tapes met Dolby Pro-logic perfect geluid.

                              Je TN decoder gaat via de scart geen Dolby surround uitgeven.
                              De oudere sound-systemen, die jij hebt, bezitten wel zo iets gelijk pseudo surround wat een zeker diepte-effect aan het geluid geeft.
                              That's all, I'm afraid

                              Verseg was me net even voor…
                              Last edited by w00ha; 14 mei 2015, 11:49.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Surround systeem aansluiten

                                Allen bedankt.

                                Comment

                                Working...
                                X