Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb een Asus Transformer TF701 met Android besturingssysteem, over de technische kwaliteiten ben ik heel tevreden (zeker over het beeldscherm), maar het besturingssysteem vind ik een stuk minder...
Nu verkopen ze die ook met Windows, dat lijkt mij een heel stuk beter.
Als je die wil gebruiken om foto's over te zetten naar een externe harde schijf, dan moet je wel in die tablet een micro-SD kaartje steken waarop je de foto's eerst kan kopiëren, en dan kan je ze op de harde schijf zetten.
Je hebt dan ook een geheugenkaartlezer nodig, of je moet de camera aansluiten om de foto's naar de tablet over te zetten.
Als er meer dan 1 USB aansluitingen zijn, dan kan je de bestanden meteen naar de externe schijf kopiëren, dan heb je geen intern geheugen nodig in de tablet.
Compacte laptops hebben gewoonlijk meer dan 1 USB aansluiting, en ook een harde schijf, zodat je daar al meteen een kopie van de bestanden kan zetten, met een tablet heb je die mogelijkheid niet omdat het interne geheugen daarvoor te beperkt is.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik heb een Asus Transformer TF701 met Android besturingssysteem, over de technische kwaliteiten ben ik heel tevreden (zeker over het beeldscherm), maar het besturingssysteem vind ik een stuk minder...
Beeldscherm is goed, maar da's ook het enige. Android 'lagt' verschrikkelijk, batterij is geen cent waard (firmware update zou dit kunnen verbeteren maar Asus laat dit toch wel nog recente toestel nu al vallen). Afblijven...
ik zat te kijken voor de T100TAM versie met windows. deze heeft 500GB opslagruimte extra, ziet er goed uit! ook USB 3.0
Jammer voor die dingen van android te horen :/ zou windows eens stuk beter zijn?
Beeldscherm is goed, maar da's ook het enige. Android 'lagt' verschrikkelijk, batterij is geen cent waard (firmware update zou dit kunnen verbeteren maar Asus laat dit toch wel nog recente toestel nu al vallen). Afblijven...
Ik heb geen enkel probleem met de accu, die loopt niet op een paar dagen leeg (zelfs als ik die een paar weken niet gebruik dan is dat maar amper te zien).
De tablet wordt wel altijd helemaal uitgeschakeld (aan/uit knop wat langer ingedrukt houden, dan kan je kiezen om die in stand-by te zetten, of om die helemaal uit te schakelen).
Als die in stand-by staat, dan blijft de wifi continu werken, en komen de e-mails binnen, dat wil zeggen dat de processor op een of andere manier toch nog altijd een het werk is, en dat kost energie.
In het begin was die erg traag als ik daarmee op het internet ging, maar dat lag aan Tapatalk, toen dat programma er op stond reageerde zelfs het aanraakscherm hééél traaag.
Elke keer dat ik met die tablet op dit forum kom, dan krijg ik telkens weer een pagina dat ik die Tapatalk "moet" installeren.
Dat doe ik dus heel zeker nooit meer, want dat is echte rotzooi.
Zonder die Tapatalk kan ik ook alles zien op dit forum, ik begrijp dus echt niet waarom ik dat nodig zou hebben.
Gooi die Tapatalk (die waarschijnlijk op jouw tablet staat) er af, en je merkt meteen het verschil.
Die Asus reageert dan meteen op elk commando, zonder een merkbare vertraging.
Dat is hier toch het geval.
Ik heb geen enkel probleem met de accu, die loopt niet op een paar dagen leeg (zelfs als ik die een paar weken niet gebruik dan is dat maar amper te zien).
De tablet wordt wel altijd helemaal uitgeschakeld (aan/uit knop wat langer ingedrukt houden, dan kan je kiezen om die in stand-by te zetten, of om die helemaal uit te schakelen).
Als die in stand-by staat, dan blijft de wifi continu werken, en komen de e-mails binnen, dat wil zeggen dat de processor op een of andere manier toch nog altijd een het werk is, en dat kost energie.
In het begin was die erg traag als ik daarmee op het internet ging, maar dat lag aan Tapatalk, toen dat programma er op stond reageerde zelfs het aanraakscherm hééél traaag.
Elke keer dat ik met die tablet op dit forum kom, dan krijg ik telkens weer een pagina dat ik die Tapatalk "moet" installeren.
Dat doe ik dus heel zeker nooit meer, want dat is echte rotzooi.
Zonder die Tapatalk kan ik ook alles zien op dit forum, ik begrijp dus echt niet waarom ik dat nodig zou hebben.
Gooi die Tapatalk (die waarschijnlijk op jouw tablet staat) er af, en je merkt meteen het verschil.
Die Asus reageert dan meteen op elk commando, zonder een merkbare vertraging.
Dat is hier toch het geval.
Tapatalk staat er niet op, en ik schakel de tablet altijd uit (zoals je zegt, power knop twee seconden indrukken en dan shut down). Sorry, was vroeger een Apple fanboy, nu niet meer, maar als ik de oude iPad2 van m'n vrouw vergelijk met dit POS van Asus... Liever geen tablet dan dit.
Volgende week zaterdag (16/5) bij den Aldi: http://nl.aldi.be/aldi_multitouchnot...698_19273.html
Daar zit alles in wat je nodig hebt om je vakantiefoto's op te slaan en te bekijken (zelfs een IPS scherm, en een harde schijf van 500GB, 2x USB2 + 1x USB3, HDMI...).
Ik gebruik hier al Medion pc's vanaf Windows98, dat is dus al vele jaren, en tot nu toe is er nog nooit eentje defect geraakt (behalve de "startknop" bij de computer die nu door mijn zoon wordt gebruikt, die knop heb ik vervangen door een "remote" knop, dat is zelfs nog iets handiger, want die ligt naast het beeldscherm, de pc staat op de grond, je moet dus niet bukken om die pc in te schakelen).
Toen ik mijn eerste Medion pc kocht moest je s' morgens vroeg gaan aanschuiven voor de winkel open ging, waarschijnlijk krijg je nu wel iets meer tijd, maar als je die wl, dan is het toch veiliger om die zo vroeg mogelijk te gaan halen.
Je krijgt op alle Medion spullen 3 jaar garantie, en als die niet voldoet, dan mag je die binnen een bepaalde tijd zelfs terug naar de winkel brengen (probeer dat maar eens in een andere winkel).
De XP computer is probleemloos blijven draaien (dat was mijn tweede Medion pc, die is meer dan 10 jaar gebruikt), maar uiteindelijk heb ik die moeten vervangen omdat er problemen kwamen doordat Windows geen updates meer uitvoerde, de computer zelf werkte nog altijd.
Ik blaas wel af en toe het stof uit de computer zodat die niet te warm wordt (daarbij mag je niet vergeten om de ventilatortjes te blokkeren terwijl je er met perslucht door blaast).
Volgende week zaterdag (16/5) bij den Aldi: http://nl.aldi.be/aldi_multitouchnot...698_19273.html
Daar zit alles in wat je nodig hebt om je vakantiefoto's op te slaan en te bekijken (zelfs een IPS scherm, en een harde schijf van 500GB, 2x USB2 + 1x USB3, HDMI...).
Wel een Celeron processor. Die waren, vroeger alleszins, toch echt wel kneusjes, ik weet niet of ze nu beter zijn. Alvast moedig van Intel om die "beladen" soortnaam te blijven gebruiken.
Wel een Celeron processor. Die waren, vroeger alleszins, toch echt wel kneusjes, ik weet niet of ze nu beter zijn. Alvast moedig van Intel om die "beladen" soortnaam te blijven gebruiken.
Het is dan ook een low-budget laptop, voor die prijs kunnen ze er geen i7 in steken.
Een snellere processor heeft meer stroom nodig, dan heb je een grotere accu nodig, meer koeling..., dan heb je iets helemaal anders, en de prijs zal dan ook een flink stuk hoger zijn.
Voor een i7 laptop met een IPS scherm moet je meer dan 1000 euro rekenen, ik heb zelfs 1500 euro betaald voor zo'n laptop, maar daar zit dan wel 16GB RAM in, 265GB SSD, en een heel goede grafische kaart.
Voor wat die laptop moet dienen (foto's opslaan en bekijken tijdens een reis) zal die goedkope Medion een stuk handiger zijn dan een veel grotere en zwaardere met een snellere processor, en alle dure hardware die daar bij hoort.
Comment