Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Travel laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Travel laptop

    Dit is ook een gecombineerde tablet/mini laptop, met een harde schijf van 1TB in het toetsenbordgedeelte.
    Minder dan 14" en 2kg:

    Draait op Windows 8.1 en heeft een "AHVA-Display (Advanced Hyper Viewing Angle) goed zicht hoe je het ook bekijkt".
    Er zijn verschillende USB aansluitingen zodat je heel gemakkelijk al je foto's kan over zetten, je kan ze dus ook nog meteen op een externe harde schijf zetten voor meer zekerheid.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Travel laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dit is ook een gecombineerde tablet/mini laptop, met een harde schijf van 1TB in het toetsenbordgedeelte.
      Minder dan 14" en 2kg:

      Draait op Windows 8.1 en heeft een "AHVA-Display (Advanced Hyper Viewing Angle) goed zicht hoe je het ook bekijkt".
      Er zijn verschillende USB aansluitingen zodat je heel gemakkelijk al je foto's kan over zetten, je kan ze dus ook nog meteen op een externe harde schijf zetten voor meer zekerheid.
      ziet er wel leuk uit!

      Ik heb wel een tablet, een ASUS/Google's Nexus 7.
      Maar hoe zou ik op een gewone tablet van SD kaartje naar externe schijf/usb kunnen gaan?
      zoals ik lees en zelf heb geprobeerd(vroeger) is hij zeer moeilijk zelf maar een usb te aanvaarden.

      zoals on4bam zegt, hij heeft geen problemen, maar dat is met extern toetsenbord, als ik dit zou aankopen voor deze tablet, zou het mij dan gemakkelijk lukken ?
      groetjes

      Comment


      • #18
        Re: Travel laptop

        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
        zoals on4bam zegt, hij heeft geen problemen, maar dat is met extern toetsenbord, als ik dit zou aankopen voor deze tablet, zou het mij dan gemakkelijk lukken ?
        Het toetsenbord hoort bij de tablet en is dus geen "third paty". De TF300 werd destijds speciaal gekozen voor de extra aansluitingen en de extra batterij. Met een apart keyboard gaat de extra connectiviteit niet lukken denk ik.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: Travel laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
          Ik heb wel een tablet, een ASUS/Google's Nexus 7.
          Maar hoe zou ik op een gewone tablet van SD kaartje naar externe schijf/usb kunnen gaan?
          zoals ik lees en zelf heb geprobeerd(vroeger) is hij zeer moeilijk zelf maar een usb te aanvaarden.
          Als die tablet voldoende geheugen heeft, dan kan je de foto's eerst van het geheugenkaartje naar de tablet overzetten, en daarna van de tablet naar de externe harde schijf, op voorwaarde dat de tablet met die apparaten wil samenwerken, en dat de tablet voldoende stroom kan leveren om de externe harde schijf te voeden.
          Ik neem aan dat je een compacte externe schijf wil om mee te nemen, het probleem is dat die meestal alleen maar voeding kunnen krijgen via de USB (sommige van die kleine externe schijven hebben wel een aansluiting voor een adapter, maar bij de recentere USB3 schijven heb ik die niet meer gezien, ik heb hier wel nog een oudere liggen waar nog zo'n aansluiting is voorzien).

          De kans dat dat zonder problemen lukt met een tablet is niet zo groot, met een compacte laptop heb je die problemen niet, die werkt wat dat betreft gewoon zoals een grote laptop of computer.
          Als die dan nog 2 USB aansluitingen heeft, dan wordt het nog wat gemakkelijker om de bestanden rechtstreeks over te zetten naar een externe schijf, maar dan zal het waarschijnlijk toch nog altijd sneller gaan als je ze eerst naar de harde schijf van de laptop kopieert.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Travel laptop

            Als je een ultraportable pc wil in de vorm van een tablet kan je overwegen eens te kijken naar de Surface 3.
            Dat toestel heeft echt vette specificaties. Mijn colega heeft er een en ik ben er echt van onder de indruk als informaticus.
            Dat toestel werkt echt soepel, snel en kan zonder problemen de zwaardere programmas aan zoals photoshop,...

            Wat betreft windows 8 of 8.1: installeer de gratis tool "classic shell" en je windows ziet er uit en werkt als een windows 7 met startknop en programmas menu.
            Tegeltjes hoef je nooit meer te zien met die tool.

            Comment


            • #21
              Re: Travel laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Als je een ultraportable pc wil in de vorm van een tablet kan je overwegen eens te kijken naar de Surface 3.
              Dat toestel heeft echt vette specificaties. Mijn colega heeft er een en ik ben er echt van onder de indruk als informaticus.
              Dat toestel werkt echt soepel, snel en kan zonder problemen de zwaardere programmas aan zoals photoshop,...

              Wat betreft windows 8 of 8.1: installeer de gratis tool "classic shell" en je windows ziet er uit en werkt als een windows 7 met startknop en programmas menu.
              Tegeltjes hoef je nooit meer te zien met die tool.
              Surface 3 kost bijna €1000! Mooi, klein en duur..
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #22
                Re: Travel laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Surface 3 kost bijna €1000! Mooi, klein en duur..
                Het topmodel is nog duurder
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Travel laptop

                  1000 € - Voor dat geld heb je een MacBook Air 11" met 128 GB, weegt amper 1080 gram. Is geen Windows, nee.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Travel laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Als je een ultraportable pc wil in de vorm van een tablet kan je overwegen eens te kijken naar de Surface 3.
                    Dat toestel heeft echt vette specificaties. Mijn colega heeft er een en ik ben er echt van onder de indruk als informaticus.
                    Dat toestel werkt echt soepel, snel en kan zonder problemen de zwaardere programmas aan zoals photoshop,...

                    Wat betreft windows 8 of 8.1: installeer de gratis tool "classic shell" en je windows ziet er uit en werkt als een windows 7 met startknop en programmas menu.
                    Tegeltjes hoef je nooit meer te zien met die tool.
                    Bedankt voor de tip!
                    inderdaad wel wat aan de dure kant, maar misschien de vorige versie ? (surface2).
                    we zoeken verder

                    @black bandit, die tablet heeft 32GB (ik denk dat ik nog kan uitbreiden met een 32 of 64Gb, het is een tablet dat ik mag gebruiken van een familie lid).
                    zelf heb ik idd een extern van 1TB met USB3 zonder netstroom, maar ook al duurt het lang en drained het de batterij, ik kan mijn tablet laten opladen op hetzelfde moment, en dus ook die extern.
                    enkel nog een oplossing vinden voor met die tablet data over te zetten, ik hoop echt dat ik niet de android versie moet kraken (of hoe noemen ze dat).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Travel laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      1000 € - Voor dat geld heb je een MacBook Air 11" met 128 GB, weegt amper 1080 gram. Is geen Windows, nee.
                      je kan daar wel makkelijk windows op zetten
                      gewoon ssd opnieuw formateren en via usb of externe dvd speler er windows opzetten

                      Comment


                      • #26
                        Re: Travel laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        je kan daar wel makkelijk windows op zetten
                        gewoon ssd opnieuw formateren en via usb of externe dvd speler er windows opzetten
                        Dat is toch te zot, zou em dan toch onder bootcamp of parallels plaatsen (maar dan komt die aankoop v W7/8 er ook weer bij)/
                        Als TS een windows verkiest zijn er betere opties dan een macbook te kopen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Travel laptop

                          en waarom zou dat?
                          hardware is hardware, ik zie totaal niet in waarom je perse bootcamp of parallels zou draaien als je toch niet met het os van apple wilt werken
                          ikzelf kan totaal mijn draai niet vinden met de software van apple en hun manier van denken en werken
                          de hardware van apple is goed op zich, ik zou totaal niet weten waarom je er niet enkel en alleen windows op zou kunnen draaien of linux of een andere os
                          en zoals gezegd de hardware van apple is goed

                          Comment


                          • #28
                            Re: Travel laptop

                            Surface 3 duur?
                            Als appel uitkomt met een smartphone van 1000 euro dan staat iedereen te springen, er zijn zelfs zotten die er hun slaap voor laten en gaan aanschuiven om er maar eentje te kunnen kopen, en als microsoft een duidelijk meer performant en complex product op de markt brengt aan de zelfde prijs dan kan het weer niet meer? Kom mannen, beetje rationeel blijven e.
                            Ik geeft toe: Appel is de koning in design, maar ook de koning in marketing.

                            Bekijk de specs eens goed.
                            Probeer eens een laptop te vinden met: touchscreen, 2 cameras, connectivity, 2K scherm, core i5, 128G ssd,...
                            Je zal dat niet vinden onder die prijs, zelfs niet bij den aldi.

                            Dan is dat toch een juiste prijs mijn inziens voor de Surface 3.

                            Of het voor jou het ideale toestel is weet ik niet, dat is iets dat je zelf moet bepalen of het past in je verwachtingen.
                            Het is gewoon een idee dat voldoet aan je wensen van hoge rekenkracht, mobiliteit, de fun van een tablet en de compatibilteit van windows.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Travel laptop

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Surface 3 duur?
                              Als appel uitkomt met een smartphone van 1000 euro dan staat iedereen te springen, er zijn zelfs zotten die er hun slaap voor laten en gaan aanschuiven om er maar eentje te kunnen kopen, en als microsoft een duidelijk meer performant en complex product op de markt brengt aan de zelfde prijs dan kan het weer niet meer? Kom mannen, beetje rationeel blijven e.
                              Ik geeft toe: Appel is de koning in design, maar ook de koning in marketing.

                              Bekijk de specs eens goed.
                              Probeer eens een laptop te vinden met: touchscreen, 2 cameras, connectivity, 2K scherm, core i5, 128G ssd,...
                              Je zal dat niet vinden onder die prijs, zelfs niet bij den aldi.

                              Dan is dat toch een juiste prijs mijn inziens voor de Surface 3.

                              Of het voor jou het ideale toestel is weet ik niet, dat is iets dat je zelf moet bepalen of het past in je verwachtingen.
                              Het is gewoon een idee dat voldoet aan je wensen van hoge rekenkracht, mobiliteit, de fun van een tablet en de compatibilteit van windows.
                              Als ik zie waar de Topicstarter hem voor nodig heeft vind ik dit stomweg erg duur. Als je specifiek naar zoiets op zoekt bent is het weer een heel ander verhaal.
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Travel laptop

                                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                                Als ik zie waar de Topicstarter hem voor nodig heeft vind ik dit stomweg erg duur. Als je specifiek naar zoiets op zoekt bent is het weer een heel ander verhaal.
                                Inderdaad, top product, maar té goed voor mij ^^

                                Comment

                                Working...
                                X