Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijkheden wandel gps.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mogelijkheden wandel gps.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord Maurice, ik ben nu momenteel Frankrijk aan het binnen halen.
    Wat bedoel je met andere overschrijven?
    Als ik nu dat .exe bestand binnen heb,hoe zet ik deze dan bv. in BaseCamp? Sorry voor mijn misschien domme vragen,
    maar ik ben totaal een leek in dat soort dingen.
    Ik kan daar bv. kiezen tussen Generic Routable en Generic Routable (new style), wat is daar het verschil?
    haal de mappen van hier, ze zijn net iets beter verzorgd imo ;-)
    http://freizeitkarte-osm.de/garmin/e...countries.html

het bied het voordeel dat er PLUS countries zijn, die hebben een 30-50km meer over de grens ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Overschrijven: Een gedownloade kaart (*.img) heeft altijd dezelfde filenaam. Als je dus Frankrijk als img file op je GPS zet en daarna ook nog bv. Duitsland dan moet je zorgen dat de kaarten een andere filenaam hebben. De standaardnaam (ook voor de garminkaarten) is gmapsupp.img. Heb je dus een gekochte Garmin Topo dan kan je die beter gmapsupp_topo.img o.i.d. noemen zodat je niet toevallig een andere kaart met gmapsupp.img op je GPS zet. Vandaar dat ik steeds een herkenbare naam meegeef.

De EXE file kan je als gewone installatie uitvoeren, de vragen beantwoorden en alles verloopt (normaal) probleemloos.
      Bedankt Maurice Ik zoek het blijkbaar weet te ver....
      Nog een vraagje, in mijn gps zit ook een micro SD kaartje, als ik nu die OSM kaarten nu eens daar op zet,
      dan kan ik toch niets overschrijven in het toestel zelf, is dat dan even bruikbaar?

Sorry Ivan als ik op sommige van je berichten heen heb gelezen, was niet de bedoeling, maar de info komt hier wel snel
      en ben weer met tien dingen tegelijk bezig.

Comment

Nog een vraagje, in mijn gps zit ook een micro SD kaartje, als ik nu die OSM kaarten nu eens daar op zet,
        dan kan ik toch niets overschrijven in het toestel zelf, is dat dan even bruikbaar?
        Bij mij staan de kaarten ook het extra kaartje. Dat is het gemakkelijkst en dan heb ik extra ruimte om mijn geocache files + foto's op het interne geheugen te zetten.

Met het overschrijven bedoel ik dat de filenaam standaard steeds hetzelfde is, zet je meerdere kaarten naar de /Garmin folder op de GPS moeten ze allemaal een andere naam hebben natuurlijk.

In Basecamp zou dat geen probleem mogen zijn. Zoals gezegd heb ik ook nog steeds Mapsource en daar staat elke kaart in zijn eigen subfolder. De structuur van die files is ook anders omdat elke kaart daar in stukjes verdeeld is.

BTW, ik ben ondertussen ook nog met andere dingen bezig op de laptop naast mij en op deze PC in een paar andere tabs van Firefox + nog met andere software...ondertussen hou ik de mails in't oog... Multitasken noemen ze dat
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          BTW, ik ben ondertussen ook nog met andere dingen bezig op de laptop naast mij en op deze PC in een paar andere tabs van Firefox + nog met andere software...ondertussen hou ik de mails in't oog... Multitasken noemen ze dat
          Was dat geen vrouwelijke specialiteit Maurice?

Die link van CasperM lijkt mij ook wel wat hebben, en vrij simpel te gebruiken blijkbaar.

Ik denk dat ik het beet heb, zocht het weer wat te ver......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CasperM Bekijk bericht
            haal de mappen van hier, ze zijn net iets beter verzorgd imo ;-)
            http://freizeitkarte-osm.de/garmin/e...countries.html

het bied het voordeel dat er PLUS countries zijn, die hebben een 30-50km meer over de grens ;-)
            Super Casper lijkt mij ook wel wat hebben, en vrij simpel te gebruiken blijkbaar.

Comment

Ik vind het kaartbeheer (toegang krijgen tot kaarten via paswoorden en serienummer van je GPS) bij Garmin een echte ramp. Ik heb een Zumo en een Oregon GPS en je moet afzonderlijke kaarten aankopen voor beide toestellen als je dat via Garmin doet. Nu is mijn Oregon al behoorlijk oud en vindt slechts heel traag de satellieten. Ik dacht eraan om een nieuw model te kopen. Dat kan ik, maar dan moet ik mijn oud toestel opsturen naar Garmin ter vernietiging om de kaarten die er op staan te deblokkeren en op mijn nieuw toestel te krijgen. Dat kan dan nog enkele weken duren. Dit vind ik echt niet kunnen, daarom ben ik me eerst serieus aan het bezinnen of ik nog een Garmin koop. De kaarten van Garmin zijn echt goed, maar 't is echt geldklopperij.

Dus uitkijken hiervoor!

Groeten,

Riho.
              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                Ik vind het kaartbeheer (toegang krijgen tot kaarten via paswoorden en serienummer van je GPS) bij Garmin een echte ramp. Ik heb een Zumo en een Oregon GPS en je moet afzonderlijke kaarten aankopen voor beide toestellen als je dat via Garmin doet. Nu is mijn Oregon al behoorlijk oud en vindt slechts heel traag de satellieten. Ik dacht eraan om een nieuw model te kopen. Dat kan ik, maar dan moet ik mijn oud toestel opsturen naar Garmin ter vernietiging om de kaarten die er op staan te deblokkeren en op mijn nieuw toestel te krijgen. Dat kan dan nog enkele weken duren. Dit vind ik echt niet kunnen, daarom ben ik me eerst serieus aan het bezinnen of ik nog een Garmin koop. De kaarten van Garmin zijn echt goed, maar 't is echt geldklopperij.

Dus uitkijken hiervoor!

Groeten,

Riho.
                Klopt inderdaad Riho, je vroeger aangekocht kaartmateriaal kan alleen worden over gezet met als voorwaarde vernietiging van het oude toestel Garmin kaarten kunnen namelijk maar aan één toestel tegelijk worden gelinkt.
                Zelfs bij gebruik van een micro SD kaartje van gelijk welk merk, krijgt dat een uniek id dat je er nooit meer af krijgt.
                Wel kan je er de kaarten op vervangen of wisselen, maar dat id blijft er voor altijd op staan, dat om te voorkomen dat je kaarten zou delen of verkopen.

Comment

Klopt inderdaad Riho, je vroeger aangekocht kaartmateriaal kan alleen worden over gezet met als voorwaarde vernietiging van het oude toestel Garmin kaarten kunnen namelijk maar aan één toestel tegelijk worden gelinkt.
                  Voor elk probleem is een oplossing
                  Ik heb voor onze trip naar Japan ooit een officiële kaart gekocht (er was toen nog geen OSM of ik wis er alvast niets van) en Garmin is er in geslaagd om deze kaart te blokkeren door in een nieuwe versie van mapsource extra beveiliging in te bouwen. Gelukkig hebben de makers van de Japanse kaart snel een aangepaste versie van hun kaartmateriaal aangeboden + nieuwe serial.
                  Ook bij een van de laatste updates van de firmware op de Colorado 6** serie zijn ze er in geslaagd om hun legaal gekochte kaarten te blokkeren. De firmware is snel ingetrokken en vervangen maar het bracht toch weer extra problemen mee.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Allé, ik maak reeds wat vorderingen.

Deze morgen DEZE gevonden, telkens met een uitgebreide uitleg en een kaart in PDF bestand.

Comment

Allé, ik maak reeds wat vorderingen.

Deze morgen DEZE gevonden, telkens met een uitgebreide uitleg en een kaart in PDF bestand.
                      hartelijk dank
                      http://www.smuttynose.nl

Comment

Heb dit topic met belangstelling gevolgd. Bedankt voor alle tips.!!

Comment

Batterijen gaan veel langer mee.
                          En een GPS heb je voor 214 euro!!!
                          Kaarten vind je gratis.

mvg
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik ben een leek voor wandel GPSen.

Kan er mij iemand eens verklaren wat de voordelen zijn van een aparte GPS (makkelijk 300-500€) ten opzichte van de smartphone.

De App OnRoute voor nederlandse wandelkaarten is alvast gratis.
                          Ik lees her en der dat één van de voordelen ligt in de batterijduur. Dat kan ik oplossen met een knijpkat of een externe batterij die mijn telefoon kan bijladen.
                          Trouwens, een wandeling van een uur of 4 moet toch lukken met een iPhone of Samsung S4mini.
                          Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                          schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Kaarten vind je toch gratis!!
                            Waarschijnlijk mag ik dat hier niet posten,maar doe dan maar via PM als je meer info wil.

mvg

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht

Dus uitkijken hiervoor!

Groeten,

Riho.

Comment

Ik heb de "gewone" 64 Super machientje!.
                              En tegenwoordig vind je deze voor een zeer mooie prijs.

mvg
                              Iemand ervaring met Garmin 64S ? Schijnt een zeer goede ontvanger te hebben en zuiniger met batterijen dan deze met aanraakscherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                                Heb dit topic met belangstelling gevolgd. Bedankt voor alle tips.!!
                                Voor de liefhebbers van Frankrijk en meer, hier nog een mooie gevonden. http://www.visugpx.com

Comment

Working...
                                X