Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke PC kopen bij coolblue ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke PC kopen bij coolbleu ?

persoonlijk ken ik er ook niks van, maar heb al velen horen klagen over hun samengestelde PC's
    nu als je budget 1500 € is zou ik niet twijfelen en vr een Imac gaan, ben ook al meer dan 7 jaar tevreden gebruiker.
    Als je deze aankoopt in een Switch winkel krijg je punten die je kan gebruiker vr een workshop bij hen.
    Ook zeer tevreden van hun uiteg/hulp bij je keuze, ook achteraf zit met een vraag, wordt je goed geholpen.
    Last edited by IngridVD; 27 april 2015, 19:58.
    groetjes Ingrid

Comment

- CPU-koeler: be quiet! Dark Rock Advanced C1, Actieve CPU koeler € 64,90*
      - Grafische kaart: ASUS R7250-OC-2GD3, grafische kaart € 109,90*
      - Processor: Intel® Core™ i5-4460, 3,2 GHz (3,4 GHz Turbo Boost) 1150 processor € 199,90*
      - Voeding: Fractal Design Edison M 550W, 550 Watt voeding € 99,90*
      - Behuizing: Fractal Design Define R4 Black Pearl, behuizing € 99,90*
      - Solid State Drive: Samsung 850 EVO, 250 GB SSD € 114,90*
      - Moederbord: ASUS H97-PLUS, socket 1150 moederbord € 117,90*
      - Harde schijf: Western Digital Black, 3 TB harde schijf: € 189,90*
      - Werkgeheugen: Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen € 139,90*
      - DVD-brander: ASUS DRW-24F1ST, DVD-brander: € 24,99*
      - Prijs totaal zonder assemblage = € 1.162,09*

Bespaar zeker niet op de kast en de CPU koeler. Een goede airflow is erg belangrijk en een stil systeem is geen overbodige luxe.
      U kunt eventueel nog iets besparen op de harde schijf en een Western Digital Green 3 TB (€ 114,90) in plaats van de Western Digital Black 3 TB te steken (€ 189,90).

* = prijzen bij Alternate.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kijk ook anders hier is. Zelf al 2 x een computer besteld en snel geleverd. Zeer interessante prijzen.
        PCs va €199! Gamer PCs va €399! Monster PCs voor enthousiasten va €799! Winkel @Heerlen
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

vroeger stond hier, problemen met lightroom.. photoshop.... nu maken ze al software pc's blijkbaar ??? . zet dit in chit chat , want dit hoort nu wel eens 100% niet hier.
          ps. en telkens dat er weer ene vraagt welke pc, antwoorden er 20.... en uiteindelijk koopt hem toch wat hem op dat moment in de hand valt.
          Nog genen enkele keer gezien ( alhoewel ik daar weinig ga naar zien naar : welke pc ??? ) dat er ene 1 kocht die men hier aanraadde.

Comment

Re: Welke PC kopen bij coolblue ?

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            vroeger stond hier, problemen met lightroom.. photoshop.... nu maken ze al software pc's blijkbaar ??? . zet dit in chit chat , want dit hoort nu wel eens 100% niet hier.
            ps. en telkens dat er weer ene vraagt welke pc, antwoorden er 20.... en uiteindelijk koopt hem toch wat hem op dat moment in de hand valt.
            Nog genen enkele keer gezien ( alhoewel ik daar weinig ga naar zien naar : welke pc ??? ) dat er ene 1 kocht die men hier aanraadde.
            Moderator Note: Awel, voor ne keer geef ik je gelijk, zie. Had deze nog bij Fotobewerking gestaan, dan had ik 'm laten staan. Nu verhuisd van Software naar ChitChat. Meteen ook typo in titel verbeterd: bleu=blue.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: Welke PC kopen bij coolblue ?

En nu nog het&een scherm en kalibratie
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                ...
                Idd ... Scherp(ie) opgemerkt !!

Comment

Ik dacht aan volgende, samengesteld via (www.aios.be) en door hen gemonteerd en geïnstalleerd:

Corsair Carbide Series 100R Silent Edition
                  Corsair Builder Series VS650 650Watt (Voor uitbreiding nadien)
                  Samsung 850 Series Evo 250GB
                  Gigabyte Z97P-D3
                  2x Crucial Ballistix Sport - 8GB - DDR3 - 1600 MHz
                  DVD-RW Samsung SH-224DB/BEBE
                  Intel Core i7-4790
                  Microsoft Windows 8.1 64BIT NL (OEM)
                  Western Digital 2TB Green
                  Totaal 1050€ Incl. BTW (Zonder videokaart maar voor fotoshop (geen 3d) maakt dit niets uit. )

Of om optimaal gebruik te maken van de grafische eigenschappen van CS6 : http://www.nvidia.com/object/adobe-cs6.html

Corsair Carbide Series 100R Silent Edition
                  Corsair Builder Series VS650 650Watt (Voor uitbreiding nadien)
                  Samsung 850 Series Evo 250GB
                  Gigabyte Z97P-D3
                  2x Crucial Ballistix Sport - 8GB - DDR3 - 1600 MHz
                  DVD-RW Samsung SH-224DB/BEBE
                  Intel Core I5-4690
                  Nvidia Quadro K600
                  Microsoft Windows 8.1 64BIT NL (OEM)
                  Totaal 1090€ Incl. BTW

Gratis levering aan huis.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

TS komt van een oude portable met 4GB geheugen, met andere woorden al wat men heden als redelijke desktop kan kopen kan alleen maar een pak beter zijn.
                    Ja het is leuk een super vliegmachine te hebben maar daarom is dit niet voor iedereen noodzakelijk.

Een gekalibreerd scherm lees ik hier ook ... ja, leuk om hebben als men geld genoeg kan uitgeven, al werkt 99% zeker niet op een gekalibreerd scherm en heeft niet iedereen een professionele printer staan.
                    Stel je eerst de vraag in hoe verre je foto's wil bewerken ... voor privé-gebruik, voor publicatie op een website of voor professionele afdrukken, magazines of posterformaat?

Ik zie hier (zoals vaak) nuttige informatie verschijnen, maar er wordt vaak ook overdreven met de minimum specificaties die men opgeeft.
                    Sommige mensen zijn al super tevreden als ze hun HDD vervangen door een SSD en het verschil bemerken.

Gebruik eens een prestatiemonitor en kijk hoeveel je van je machine echt gebruikt ... ik ben er zeker van dat velen zich fameus zouden verschieten.
                    Ik zeg niet dat alles geen enkele nut heeft, maar er wordt vaak ook veel overkill aanbevolen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
                      ...
                      Ik zeg niet dat alles geen enkele nut heeft, maar er wordt vaak ook veel overkill aanbevolen.
                      amen ! :g :g

Comment

En als we dat doortrekken naar auto's, camera's en horloges....
                        Jongens, wat kunnen we geld sparen.

Voor een PC probeer je toch altijd een beetje toekomstgericht te werken. Wat vandaag overkill is, is binnen 2 jaar normaal, en binnen 5 jaar traag.
                        Koop je vandaag op de limiet, dan zit je na 2 software updates op je tanden.

Vraag is alleen hoe ver je gaat met de overkill, en hoe duur het is. 100€ extra voor een beter moederbord of processor... OK
                        Maar 500€ voor een gaming grafische kaart is voor velen ECHT overkill, en je betaalt onredelijk veel.

Koop altijd een stukje onder de "top", dan heb je ook een véél betere prijs kwaliteitsverhouding.

Succes er mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Gebruik eens een prestatiemonitor en kijk hoeveel je van je machine echt gebruikt ... ik ben er zeker van dat velen zich fameus zouden verschieten.
                          Zou ik toch niet altijd zeggen.
                          Heb hier mijn reserve pc geupgrade, zelf nieuwe CPU en RAM bijgestoken.
                          De prestatiemonitor heb ik toen vaak nagekeken.

Die bleef altijd heel normaal, tot je aan fotobewerking doet en vb een RAW foto exporteert naar JPG en hij plots de hoogte in schiet naar 99%.
                          Enfin, je kan je pc dan wel upgraden... maar enige tijd later koop je eens een nieuw fototoestel met veel grotere bestandsgroottes die doorwegen, en het exporteren zal ook weer langer duren. Dan zal je denken dat je pc verouderd is... neen, je fototoestel is te recent

De andere pc die ik momenteel gebruik voor mijn fotosoftware heeft 6 gig ram, en daar kan ik maar enkele foto's tegelijk laten exporteren want anders crasht de software door geheugentekort.
                          Last edited by anonymous; 5 mei 2015, 20:18.

Comment

Heb een screenshot teruggevonden van mijn test-pc, van vorig jaar.

3 Ghz Quad Core processor, 8 Gigabyte RAM.

De prestaties gaan naar 100% wanneer ik in een gratis RAW Processor een bestand exporteer naar JPG:

De foto is aan 16MP normaal gezien, als dat enige nuttige informatie bijdraagt.

Excuses voor de kabouter.
                            Last edited by anonymous; 5 mei 2015, 20:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              En als we dat doortrekken naar auto's, camera's en horloges....
                              Jongens, wat kunnen we geld sparen.

...
                              goh .. als ik zie wat er hier allemaal "aangeraden" wordt (en met welk kostenplaatje!) als er iemand de vraag durft te stellen over welke camera hij/zij zou kopen dan ben ik verbaasd dat er hier niet méér Pulitzer prijswinnars zitten ... .. of 't zit hier vol winnaars van euromillions, wat ook kan natuurlijk !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Zou ik toch niet altijd zeggen.
                                Heb hier mijn reserve pc geupgrade, zelf nieuwe CPU en RAM bijgestoken.
                                De prestatiemonitor heb ik toen vaak nagekeken.

Die bleef altijd heel normaal, tot je aan fotobewerking doet en vb een RAW foto exporteert naar JPG en hij plots de hoogte in schiet naar 99%.
                                Juist ja .. en hoeveel van die 99% is het gevolg van disk I/O ? .. dat zegt dus absoluut niets ... de vraag is zelfs hoe lang is die belasting 99%?

Enfin, je kan je pc dan wel upgraden... maar enige tijd later koop je eens een nieuw fototoestel met veel grotere bestandsgroottes die doorwegen, en het exporteren zal ook weer langer duren. Dan zal je denken dat je pc verouderd is... neen, je fototoestel is te recent

De andere pc die ik momenteel gebruik voor mijn fotosoftware heeft 6 gig ram, en daar kan ik maar enkele foto's tegelijk laten exporteren want anders crasht de software door geheugentekort.
                                Uw PC die crasht onder die omstandigheden ? neem maar aan dat er ergens iets grondigs fout zit ! ofwel met uw instellingen ofwel met uw HW, of met beiden ! disk-swap is al lang uitgevonden hoor!
                                .. en PS .. als uw bestanden gaan "doorwegen" dan heb je idd een "traagheidsprobleem" van disk I/O. 't Is nu eenmaal lastig om een ganse olifant ineens door een dunne gasbuis te trekken vat je ?

Comment

Working...
                                X