Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke PC kopen bij coolblue ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke PC kopen bij coolbleu ?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    goh .. als ik zie wat er hier allemaal "aangeraden" wordt (en met welk kostenplaatje!) als er iemand de vraag durft te stellen over welke camera hij/zij zou kopen dan ben ik verbaasd dat er hier niet méér Pulitzer prijswinnars zitten ... .. of 't zit hier vol winnaars van euromillions, wat ook kan natuurlijk !
    Als je een camera met wat glas koopt voor 5000€, dan is een PC van 2000€ peanuts hé.
    Maar als iemand 1800€ uitgeeft aan een Apple is het kot te klein....
    De meesten zijn hier geen sukkelaars hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Als je een camera met wat glas koopt voor 5000€, dan is een PC van 2000€ peanuts hé.
      Maar als iemand 1800€ uitgeeft aan een Apple is het kot te klein....
      De meesten zijn hier geen sukkelaars hé.
      De slimsten lopen er wel niet mee te koop
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        ...
        QED .. beste, veel dagen dat ik mij geen PC van 2K kan veroorloven maar met eentje van 1K blaas ik die van 1k8 toch gewoon uit het water ... tot spijt van wie 't benijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Uw PC die crasht onder die omstandigheden ? neem maar aan dat er ergens iets grondigs fout zit ! ofwel met uw instellingen ofwel met uw HW, of met beiden ! disk-swap is al lang uitgevonden hoor!
          De vraag is natuurlijk: wàt zit er fout.
          Ik had hetzelfde probleem met een nieuw gekochte Acer pc met degelijke build, als met een pc die zelf in elkaar gestoken is en geupgrade naar degelijke componenten.
          Soit, van die laatste kan ik toegeven dat het probleem bij mij kan liggen, maar bij die eerste niet hè

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            De prestatiemonitor heb ik toen vaak nagekeken.
            Die bleef altijd heel normaal, tot je aan fotobewerking doet en vb een RAW foto exporteert naar JPG en hij plots de hoogte in schiet naar 99%.
            Als je een wagen hebt die maximum 160 kan en je rijdt aldtijd schonekes 120 op de snelweg, dan heb je geen probleem.
            Als je één keer op de leeftijd van je wagen in Duitsland gaat rijden waar er geen snelheidsbeperking van toepassing is, dan ga je "misschien" eens de maximum eruit halen en 160 rijden ... dat is geen reden te zeggen dat je wagen niet krachtig genoeg is.
            Je zou met een andere sneller kunnen, maar is het nodig om meer te hebben dan de 100% dat je nu hebt.

Bij een computer is dat net hetzelfde, als 99% van de tijd je processor op 5% draait en slechts bij een bepaalde bewerking de processor kortstondig naar 100% belasting gaat, dan is dat ook geen reden om direct aan te nemen dat die niet voldoet.
            Het hangt er ook vanaf hoeveel dat zoiets voorkomt en hoeveel last je ervan hebt.
            Als de export van die foto iets is dat je drie keer op een week doet en je verliest daardoor een paar seconden, dan is dat geen reden om aan te nemen dat de pc niet voldoet.
            Indien je echter 50 keer per dag langdurig moet wachten omdat de PC over bepaalde bewerkingen lang doet ... dan is het nuttig die prestatiemonitor eens over een langere periode te laten lopen en te zien waar het het probleem zich echt bevindt.
            Het blijft natuurlijk maar een indicator .... maar er zijn veel mensen die direct het geheugen gaan verdubbelen zonder zelfs maar te weten of het geheugen volledig gebruikt wordt.

En de meesten mogen toch eerlijk zijn ... de meeste nieuwe PC's worden gekocht omdat men gewoon eens goesting heeft om een nieuwe te kopen en de prestatieverbeteringen zijn dan gewoon mooi meegenomen.
            Als men PC's op een rijtje zou zetten wanneer ze echt onvoldoende zijn alvorens ze vervangen worden ... ge zou niet echt een lang rijtje hebben.
            Idem met programma's ... zijn al die nieuwe versies noodzakelijk omdat de vorige versie niet meer voldeed?

Ja, ik heb de screenshot met prestatiemonitor gezien ... ongeveer 10 seconden waar die redelijk hoog draait met nog even een dipje in, dus een goede 8 seconden aan 100%.
            Met een nieuwe PC, hoeveel zou je van die 8 seconden kunnen afknijpen denk je?
            Let op, ik zeg niet dat het algemeen niet sneller zal gaan, maar kan het 1500 à 2000€ verantwoorden enkel voor de tijd?
            Ik denk het niet, een mens (mezelf inclusief) wil gewoon af en toe verandering en prestaties worden in de meeste gevallen gewoon gebruikt als excuus om het te verantwoorden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X