Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

    Ik snap ook de heisa niet rond Win 8.1 en de 'blokkendoos' en niet gebruiksvriendelijk enz.
    Toen wij onze nieuwe laptop kochten en men me vertelde dat W8 er zou opstaan, had ik er zelfs schrik van, gewoon door her en der de "zever" die er over verkocht werd te lezen.
    Nu vind ik het omzeggens, qua gebruik, geen verschil met mijn vroegere XP.
    Ik start wel op in de normale manier, zie de 'blokkendoos', en met één druk op de windowsknop heb je het bureaublad... wat is daar nu mis mee ?
    Tsja, als je op die manier opstart moet je dus wel één keer op één toets drukken om je bureaublad te zien, so what ?
    Op het werk vroeger hadden we ook mensen die om de haverklap reclameerden dat hun PC te traag geworden was.
    Bij het nazien bleek het in de meeste gevallen om een seconde of een paar seconden te gaan... maar een halfuur over bvb. voetbal of koers of weekend l.llen dat was dan weer geen tijdsverlies.
    Alles is relatief zeker .

    PS Ik gebruik ook LibreOffice, waarom ... is gratis, ik heb slechts Word en Excel nodig en die zijn even goed voor mij als die van MSO.
    Ik gebruik ook FF.
    Last edited by Guest17; 8 april 2015, 17:16.

    Comment


    • #62
      Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      . Ik werk met MSOffice for Mac, zonder mail (gebruik Apple mail), maar Outlook is sowieso jaarlijks te betalen, en ik vrees dat toekomstige versies van MSWord en Excel ook per abo zullen zijn.
      Je zal wel goed weten waarom je geen MS Outlook gebruikt zeker Les. Hier nog steeds het zeer vervelende weerkomende probleem dat bij het opstarten van de MBP weer dat kadertje om de hoek komt kijken "Identiteit bijwerken - berichten bijwerken". En dat kan soms lang duren. Soms kan je daardoor ook moeilijk op het net. Dus hoe zeer men beweert dat er een compatibiliteit bestaat tussen Mac en MS, dat blijft nog steeds niet goed. Ergens te verstaan als concurrenten, maar blijft vervelend voor de gebruiker. Overigens het enige wat mij stoort sedert ik deels met Mac werk.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

        "Spartan", de nieuwe Microsoft browser zit in de tweede versie van Windows Technical Preview 10049 en nu reeds in de Windows 10 Technical Preview for phones.
        En nu weer een ander bericht. De updates van Windows 10 zouden gratis blijven gedurende de levensduur van de computer.
        Dus geen abonnement na het eerste jaar gebruik Win 10.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Wel eigenaardig dat hier zo'n spel gemaakt wordt over microsoft die richting abonnementen gaat terwijl Adobe met al zijn foto-gerichte toepassingen niets anders doet en daar nauwelijks over gerept wordt.
          Tja, Adobe PS kost dan ook een veelvoud van Windows. Een Windows aan 100 euro kopen of hem huren aan bv. 40 euro per jaar is wel een serieus verschil. Trouwens, hoeveel zou Microsoft gaan vragen voor de "huur" ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #65
            Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

            Ik heb nu mijn desktop terug met daarop W 8.1 geïnstalleerd. Nu nog Photoshop CS 5 Nederl. er op proberen te installeren.
            Ik schrijf bewust proberen, want op mijn laptop met W 8.1 lukte het niet.
            Of dit met W 8.1 te maken heeft of niet, ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat het op mijn vorige laptop en vroeger op mijn desktop met W XP wel lukte.
            Iemand die denkt te weten hoe dit kan ?

            Comment


            • #66
              Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

              Gene problemen hier met de combinatie Windows 8.1 en CS5.
              (desktop)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Gene problemen hier met de combinatie Windows 8.1 en CS5.
                (desktop)
                Tiens, dan ga ik één van mijn zoons nog eens laten proberen.
                Ik ben een noob en hij is een nerd en van beroep ICTer... en toch slaagde hij er niet in om CS5 op onze nieuwe laptop met W 8.1 te installeren.
                Ben benieuwd. Ik stuur je nog een PB .

                Comment


                • #68
                  Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                  Ik draai CS3 op Windows 8.1

                  Sent from my MI 2S using Tapatalk
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #69
                    Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Tja, Adobe PS kost dan ook een veelvoud van Windows. Een Windows aan 100 euro kopen of hem huren aan bv. 40 euro per jaar is wel een serieus verschil. Trouwens, hoeveel zou Microsoft gaan vragen voor de "huur" ?
                    Het gaat 'm niet over de prijs maar over het concept waarbij de gebruiker compleet geen controle meer heeft over het product waar hij voor betaalt, hoe weinig ook .. vergelijk het maar met de SEPA domiciliering !!

                    Comment


                    • #70
                      Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Het gaat 'm niet over de prijs maar over het concept waarbij de gebruiker compleet geen controle meer heeft over het product waar hij voor betaalt, hoe weinig ook .. vergelijk het maar met de SEPA domiciliering !!
                      Dat is het he.
                      Jaren geleden zei ik al dat onze ENIGE vrijheid (tijdens verkiezingen) het uitbrengen is van onze stem
                      Maar daarna hebben ze ons weer bij ons pietje.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                        Wat ik wel smerig vind van Microsoft is dat ze NU al tot 5 keer toe een slecht werkende "update" aan het pushen zijn naar ALLE windowsversies waarin een "aanbieding" verscholen zit om later "gratis" te kunnen overstappen naar windows 10.
                        Maar er zijn veel "maars" aan.
                        - de UPGRADE naar win10 wordt in uw strot geduwd zonder dat je het wil (of je moet updates service uitschakelen)
                        - de updates zijn alles behalve stabiel. Vandaag kwam mijn buurvrouw om hulp roepen dat haar pc eindeloos vast zat, het bleek om de zogenaamde "mystery Windows patch" te gaan die heel de boel om onstabiel maakte.
                        - de update is een update van een update van een update van een update die nog moet komen (weet een beetje wat je wil e zeg: het stinkt langs alle kanten)
                        - probleem is dat je het niet selectief kan blockeren tenzij je alle KB artikels gaat napluizen want ze komen telkens met een nieuwe fix uit.

                        uit de vele jaren ICT ervaring die ik heb voel ik al aan men ellebogen dat Microsoft echt wil dat je naar win 10 gaat (lees: MOET) en dat is meestal een teken dat het niet snor zit.

                        win 10 komt er eigenlijk ook veel te snel, de betas die nu in omloop zijn werken maar half en ze willen al binnen een paar maand een afgewerkt product in je bord smijten???? als da geen problemen zal geven.....
                        Last edited by xafke; 16 april 2015, 02:16.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Wat ik wel smerig vind van Microsoft is dat ze NU al tot 5 keer toe een slecht werkende "update" aan het pushen zijn naar ALLE windowsversies waarin een "aanbieding" verscholen zit om later "gratis" te kunnen overstappen naar windows 10.
                          Maar er zijn veel "maars" aan.
                          - de UPGRADE naar win10 wordt in uw strot geduwd zonder dat je het wil (of je moet updates service uitschakelen)
                          - de updates zijn alles behalve stabiel. Vandaag kwam mijn buurvrouw om hulp roepen dat haar pc eindeloos vast zat, het bleek om de zogenaamde "mystery Windows patch" te gaan die heel de boel om onstabiel maakte.
                          - de update is een update van een update van een update van een update die nog moet komen (weet een beetje wat je wil e zeg: het stinkt langs alle kanten)
                          - probleem is dat je het niet selectief kan blockeren tenzij je alle KB artikels gaat napluizen want ze komen telkens met een nieuwe fix uit.

                          uit de vele jaren ICT ervaring die ik heb voel ik al aan men ellebogen dat Microsoft echt wil dat je naar win 10 gaat (lees: MOET) en dat is meestal een teken dat het niet snor zit.

                          win 10 komt er eigenlijk ook veel te snel, de betas die nu in omloop zijn werken maar half en ze willen al binnen een paar maand een afgewerkt product in je bord smijten???? als da geen problemen zal geven.....
                          Ja .. ik viel bijna van mijn stoel als ik dit binnen kreeg .. maar het waren toch wel "optional" updates ... ogenschijnlijk is dat gepruts met dat "pushen" alweer terug verdwenen ??

                          Comment

                          Working...
                          X