De gouden tijden van BD zijn voorbij - dat lijkt me duidelijk.
Er is minder en minder activiteit op het forum denk ik - al zie je nergens statistieken.
We zijn allemaal individueler, men is minder en minder geneigd om commentaar bij een ander te schrijven.
In elk onderdeel van de fotohoek zie je foto's wegzinken met 0 commentaren - wat heel demotiverend is voor de plaatser - die wellicht ontmoedigd afhaakt
Anderzijds zie ik ook mensen die om de haverklap hun eigen rubriek weer naar boven schoppen met een "up" of "aanvullende" uitleg.
Ik weet niet hoe het komt : je zit niet in het juiste vriendenclubje, je hebt ooit ergens op iemands teen getrapt ... of misschien gewoon geen goeie foto ?
Je ziet mensen die elke dag posten en zelf heel karig zijn met comments
Ik weet het, 't is een kwestie van gezond verstand - maar ook ergens een vicieuze cirkel.
Soms moet je een beetje helpen om de vicieuze cirkel te doorbreken
Met een puntensysteem voor de fotohoek bvb
Je krijgt punten door commentaar te plaatsen bij anderen, bvb
De eerste comment op een nieuwe post levert 3 punten op
De volgende comment levert 2 punten
Alle volgende comments geven 1 punt
Een foto plaatsen kost je 10 punten.
Posten in je eigen rubriek om die weer naar boven te schoppen kost je 5 punten
Het idee is dat je een 10 tal commentaren bij anderen moet plaatsen alvorens je zelf een nieuwe post kan openen.
Wiskundig gezien zou iedereen dan aan commentaar moeten geraken
Hoeft niet hoor, maar misschien iets om over na te denken.
Benieuwd om te horen wat jullie ervan denken.
Tis mijn eigen idee - 't zou kunnen dat dit hier al is voorgesteld - dat heb ik niet uitgezocht.
Zalig pasen aan iedereen
Groetjes,
Peter
Er is minder en minder activiteit op het forum denk ik - al zie je nergens statistieken.
We zijn allemaal individueler, men is minder en minder geneigd om commentaar bij een ander te schrijven.
In elk onderdeel van de fotohoek zie je foto's wegzinken met 0 commentaren - wat heel demotiverend is voor de plaatser - die wellicht ontmoedigd afhaakt
Anderzijds zie ik ook mensen die om de haverklap hun eigen rubriek weer naar boven schoppen met een "up" of "aanvullende" uitleg.
Ik weet niet hoe het komt : je zit niet in het juiste vriendenclubje, je hebt ooit ergens op iemands teen getrapt ... of misschien gewoon geen goeie foto ?
Je ziet mensen die elke dag posten en zelf heel karig zijn met comments
Ik weet het, 't is een kwestie van gezond verstand - maar ook ergens een vicieuze cirkel.
Soms moet je een beetje helpen om de vicieuze cirkel te doorbreken
Met een puntensysteem voor de fotohoek bvb
Je krijgt punten door commentaar te plaatsen bij anderen, bvb
De eerste comment op een nieuwe post levert 3 punten op
De volgende comment levert 2 punten
Alle volgende comments geven 1 punt
Een foto plaatsen kost je 10 punten.
Posten in je eigen rubriek om die weer naar boven te schoppen kost je 5 punten
Het idee is dat je een 10 tal commentaren bij anderen moet plaatsen alvorens je zelf een nieuwe post kan openen.
Wiskundig gezien zou iedereen dan aan commentaar moeten geraken
Hoeft niet hoor, maar misschien iets om over na te denken.
Benieuwd om te horen wat jullie ervan denken.
Tis mijn eigen idee - 't zou kunnen dat dit hier al is voorgesteld - dat heb ik niet uitgezocht.
Zalig pasen aan iedereen
Groetjes,
Peter
Comment