Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puntensysteem voor fotohoek ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Puntensysteem voor fotohoek ?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    volgens mij, nomineren de moderatoren en medewerkers voor het HoF.
    grt,bouk.
    Straks ga je je nog moeten (figuurlijk) blootgeven bouk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Straks ga je je nog moeten (figuurlijk) blootgeven bouk .
      Sssst
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Toen ik januari vorig jaar de zoveelste aanmaning/suggestie tot lidmaatschap kreeg van BD, ben ik in mijn pen gekropen en heb een lange mail gestuurd naar de RvB, met de redenen waarom ik niet zou intekenen of waarom ik nog minder foto's ging posten dan voorheen. Denk je dat daar enige reactie op gekomen is? Noegabollen, schnoll, noppes, niets... Ik denk niet dat het hen veel kan schelen wat hun leden denken, nog minder als het van niet-betalende fotografen komt. 't Is zonde, maar 't is zo. Een feit waar ik me intussen heb bij neergelegd.

Succes, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Amai al 17 comments - das meer dan op mijn foto's -

Mijn standpunt is eigenlijk gewoon dat je meer comments nodig hebt dan posts om een aangenaam forum te creeren.
          Dat voorstel zorgt daar ergens automatisch voor - met het aantal punten kan je spelen uiteraard
          Een standbeeld voor Bouk - maar ergens wil ik zijn werk herverdelen onder alle Fotohoek-gebruikers

Mogelijk gaan er mensen afhaken als je teveel verplichtingen oplegt - das een risico.
          Laat maar rijden zeggen sommigen, het verkeer zal zichzelf wel regelen ...
          En het Bestuur is ermee bezig - een hele geruststelling om te weten.
          In elk geval dank om even mee nagedacht te hebben

Groet,
          Peter
          mijn website : klik

Comment

Ja, voor een puntensysteem zijn er al heel wat topics gestart geweest.
            Echter, velen zijn alweer verwijderd zie ik.

De reden waarom er zo vaak achter gevraagd wordt is omdat het een goed systeem is.

Een systeem van louter 'likes' werkt niet voor een fotoforum. Doch, veel andere fora hebben zulk systeem al ingevoerd, en het is tof.
            Het motiveert om leukere, boeiendere berichten te posten, en om kwalitatiever te helpen, want daar krijg je die likes voor. Het geeft een forum een boost.

Jouw puntensysteem zou wel werken.
            Het verplicht mensen zelf mee te werken voor ze zelf ook foto's kunnen posten.
            Each one gives a brick, and each one shares the house.

Om constructievere posts te hebben kan men ook een minimum aantal karakters instellen? Zo heb je niet altijd korte reacties als "vind ik mooi".

Ik zie niet in waarom een puntensysteem het creatieve van de fotograaf zou ondermijnen. Het gaat om commentaren geven, er is geen beperking op je fotografische talenten.

Comment

Er zijn ook te veel subcategorieën, terwijl je een foto kan hebben die in verschillende onderdelen kan geplaatst worden.
              Soms moeilijk te kiezen.

Neem nu een zwart-wit foto, op straat getrokken, met fotogeniek gebouw op achtergrond, en een persoon op voorgrond.

Dat kan passen bij zwart-wit, bij architectuur, bij model, bij mensen en straatfotografie... en afhankelijk van de actualiteit kan het nog bij fotojournalistiek belanden.

In dat geval zal de discussie in jouw topic voornamelijk gaan over het feit dat de foto niet in de juiste categorie staat, en helemaal niet over de foto an sich.
              Dat is al meermaals voorgevallen, en dan spreek ik over waarheidsgetrouwe levensechte situaties en andere gebeurtenissen!

Comment

Misschien is het een idee om alle nieuwe posts ook te tonen in een rubriek "nieuw".
                Dus ik post in beginnershoek maar tegelijk krijgt mijn post ook een link in de rubriek "nieuw".
                Nieuw bevat dan bvb de posts van de laatste 24u (maar die blijven ook bereikbaar via de afdeling waarin het gepost werd)
                heb wel geen idee of dat technisch haalbaar is
                Voor degenen die alles een beetje willen volgen is dat handiger dan alle afdelingen te moeten doorsnuffelen.
                Of de posts zouden in de afzonderlijke rubrieken toch minstens op creatiedatum gesorteerd moeten kunnen worden
                Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  Misschien is het een idee om alle nieuwe posts ook te tonen in een rubriek "nieuw".
                  Dus ik post in beginnershoek maar tegelijk krijgt mijn post ook een link in de rubriek "nieuw".
                  Nieuw bevat dan bvb de posts van de laatste 24u (maar die blijven ook bereikbaar via de afdeling waarin het gepost werd)
                  heb wel geen idee of dat technisch haalbaar is
                  Voor degenen die alles een beetje willen volgen is dat handiger dan alle afdelingen te moeten doorsnuffelen.
                  Of de posts zouden in de afzonderlijke rubrieken toch minstens op creatiedatum gesorteerd moeten kunnen worden
                  Peter
                  Ik snuffel weinig door de forumonderdelen maar klik altijd "nieuwe berichten" aan. Dit voldoet volgens mij aan wat jij nu voorstelt.
                  http://www.smuttynose.nl

Comment

Voor degenen die zoals ik - deze functie niet kenden - 't zit op de dezelfde knoppenbalk als de zoekfunctie - uiterst links.
                    Altijd over gekeken

Dank Olivetti voor het aanwijzen
                    Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                      Ik weet niet of het realiseerbaar is maar een systeem zoals in de BD-challenge uitwerken waarbij een geplaatste foto anoniem blijft bv. tot er een bepaald aantal reacties op gekomen zijn en pas daarna de naam van de maker vrij geven.
                      Ik denk dat er zo misschien verandering in zou komen.

Mvg Yves.
                      Foto's plaatsen met anonimiteit vind ik een geweldig idee . Je mag commentaar geven maar ook een like knopje vind ik best wel interessant. En bijvoorbeeld elke maandag wanneer de HOF plaatjes worden bekend gemaakt ook de namen vrijgeven van alle foto's en de commentaren uitschakelen.

Uit ergernis heb ik hier alle verschillende aan de negeerknop toegevoegd, zalig.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                      X