Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotel dubbel betaald?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hotel dubbel betaald?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    In principe moet men alle bankafschriften en andere bankdocumenten 5 jaar bewaren, hotelrekeningen 6 maand en andere facturen (aanbevolen) best tot 10 jaar.

Verder is het anders ook wel mogelijk om bij Visa/Mastercard een dubbel te bekomen van uw afrekening en bij de bank dubbels van rekeningafschriften.
    Het zou dus toch perfect mogelijk moeten zijn om alles te kunnen bewijzen.

En kleine tip ... als je vooraf iets betaalt, dan neem je best dat bewijs altijd mee om ter plaatse niet voor onaangename verrassingen te staan zoals nu.

Edit: Nog een vraag ... ben je zeker dat de hotelkosten ook effectief van je rekening gegaan zijn of zullen gaan en niet enkel op je Mastercard aangerekend werden?
    Normaal kan het nog niet van de rekening zijn als de afrekening pas binnen twee weken komt.
    Zelf ooit al gehad dat ze een bedrag "blokkeren" tot de kamer volledig opgekuist is en ze ook zelf de bedragen ontvangen hebben van het reisbureau, dan deblokkeren ze het geld terug.
    Ik zeg niet dat het bij u zo is, maar het zou wel kunnen.
    Hotelrekeningen bewaar ik altijd minstens een jaar. Andere facturen ook langer, bankafschriften van belfius ook jaren maar die afschriften van mastercard slechts een maand tot de volgende afschriften daar zijn. zeer dom en waarom ik dit nooit heb bijgehouden weet ik zelf niet een les voor in het vervolg zeker

mijn hotelkosten die de eerste keer zijn aangerekend zijn effectief enkele dagen later van mijn rekening afgetrokken. dit is bevestigd door booking.com
    mijn tweede aanrekening zal waarschijnlijk binnen 2 weken van mijn rekening gaan, maar daar moet ik nog twee weken op wachten maar ik ben vrij zeker dat dit zal gebeuren omdat de hotelmedewerkster duidelijk was dat alles nog moest betaald worden (en dat factuur van de betaling heb ik gelukkig nog in mijn handen).

Nu heb ik impulsief dat ik ben in mijn eerste post mijn naam en adres laten staan alsook de nummer van mijn mastercard (dit was wel xxxx xxxx xxxx en dan een nummer dus niet mijn volledige nummer). mijn pincode stond er niet bij.
    Nu ben ik beetje ongerust dat iemand met slechte gedachten heeft meegelezen en dat ze nu helemaal mijn bankkaart gaan plunderen? dat zal wel niet zeker? ik zit mezelf weer op te stoken
    Last edited by StevenVH; 29 maart 2015, 13:38.

Comment

bij het betalen van je rekening in het hotel zou je een kwintantie moeten gekregen hebben. Mail daar een copy van naar het bookingskantoor.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

altijd je rekeninguittreksels van kredietkaarten bijhouden. (als je op internetbankieren zit, kan je in de meeste gevallen je uittreksels downloaden en op je pc bewaren. je zou dan ook je uitgaven per kredietkaart kunnen raadplegen van zodra ze geboekt zijn, maar ja... )
        hier wordt alles onder informatorische vorm bewaard.

hoe dan ook: je kan altijd aan mastercard een bewijs van de twee betalingen vragen.

Comment

Misschien toch eens dat internetbankieren van Argenta beginnen gebruiken. Daarmee kan je enkele dagen na de betaling met je masterkaart nakijken hoe het verloop is op die kaart.
          Je hoeft dus helemaal die afrekening van je kredietkaart niet af te wachten om te weten welke betalingen volgende maand zullen afgerekend worden...
          Internetbankieren via zo'n "bakje" is perfect veilig. Zonder zo'n bakje is dat heel wat minder...

Dat een hotel je niet gelooft als je geen bewijs hebt van de betaling vind ik redelijk logisch : die mannen hebben al genoeg trucken van de foor meegemaakt...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Dat een hotel je niet gelooft als je geen bewijs hebt van de betaling vind ik redelijk logisch : die mannen hebben al genoeg trucken van de foor meegemaakt...
            Ik heb nog nooit mijn rekeninguitreksels meegenomen naar een hotel als bevestiging van betaling. Ik zou denken anno 2015 dat zij met hun ogen op hun computer kijken dat dat al betaald is. Dat daar en waarschuwing achter mijn naam staat of een rood bolletje of iets dergelijks ik weet niet hoe booking.com dit communiceert... Of ik zou op zijn minst denken dat booking.com doorstuurd dat xxx al betaald heeft. In 10tallen andere gevallen van voorafbetaling nooit problemen gehad. Zelfs in schimmige 1ster hotels nooit problemen gehad of laat staan rekeninguitreksels waar nog tal van andere privé dingen tussen staan die ik gekocht heb waar een ander niet hoeft naar te kijken moet voorleggen om te bewijzen. Daarbij heb ik mijn bevestigingsmail meegenomen. Deze heb ik daarna nog eens terug achterna ge-emaild maar dit was geen bewijs zeiden ze... dan weet ik het ook niet meer.

Comment

Eigenlijk zijn dat toch opeenvolgende probleempjes die perfect te voorkomen zijn.
              Je reserveert op booking en betaald, daarvan kan je al een print maken. Je krijgt een bevestigingsmail van booking waar ook op staat dat er betaald is of in sommige gevallen dat je ter plaatse moet betalen. Ook die mail kan je meenemen, geprint of op smartphone/tablet/laptop.

Als ik een bewijs (mail van booking) heb dat ik betaald heb dan ga ik in eerste instantie weigeren om in het hotel nogmaals te betalen. Dringen ze aan (nog niet betaald door booking, kan gebeuren) dan betaal ik MITS ze een papier waarop hun bewering staat (ondertekend door de verantwoordelijke) en een betaalbewijs meegeven.
              Als ik ze een betaalbewijs (mail) van booking kan voorleggen dan moeten ze dat maar onderling uitvechten. Not my problem

Deze dingen zijn niet nieuw en gebeurden tientallen jaren terug (1970') ook al. Ik herinner mij een Spaans hotel dat betaling vroeg voor een verblijf van 2/3 weken (serieuze som dus) waarvoor mijn ouders de volledige som betaald hadden aan het reisbureau maar, naar we later vernamen, deze het hotel nog niet hadden betaald. Het heeft toen wat voeten in de aarde gehad maar na een paar telexen/telefoons over en weer moest er ineens niet meer betaald worden en kregen we excuses + drankje in de bar voor het "misverstand".

Wij nemen alle e-mails en screenprints van vluchten, hotels, huurwagens, excursies of wat dan ook altijd mee op vakantie en zo nu en dan hebben we deze al nodig gehad als er iets mis liep (hogere prijs aanrekenen dan opgegeven, reservatie verkeerd genoteerd). Korte babbel, vriendelijk blijven maar kordaat en tot vandaag is het altijd perfect opgelost.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Als ik ze een betaalbewijs (mail) van booking kan voorleggen dan moeten ze dat maar onderling uitvechten. Not my problem
                Vind ik er ook van. Booking.com heeft de bewijzen dat ik betaald heb en zij hebben de bewijzen dat ik een tweede keer betaald heb. Ik had nooit dat papier mogen tekenen. Ik kroop in mijn schelp.

Anyway, ik ga maandag voor internetbankieren zien. Als het moet dan moet het.

Maar als een bevestigingse-mail waarin staat dat het betaald is en booking.com heeft bewijzen waarin alles staat dat ik betaald heb wel dan zouden ze eigenlijk zelf de koppen bij elkaar moeten steken.

Comment

Een tijdje terug heb ik iets moeten opzoek over de wettelijke verjaringstermijnen. Als je ziet welke termijnen er bestaan, weet je ook zo een beetje hoe lang je iets moet bijhouden. Voor r ekeninguittreksels is dat 5 jaar, maar beter nog is 10 jaar. Die 5 jaar is al lang achterhaald omdat de fiscus (elastingen, Registratie, ...) ondertussen meer jaren (dan 5) uit het verleden kan onderzoeken. Als je dan niets meer (in je voordeel) kan bewijzen ....

En inderdaad, Verseq, hotelrekeningen moet je minstens 6 maanden bijhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                    Ik heb nog nooit mijn rekeninguitreksels meegenomen naar een hotel als bevestiging van betaling. Ik zou denken anno 2015 dat zij met hun ogen op hun computer kijken dat dat al betaald is. Dat daar en waarschuwing achter mijn naam staat of een rood bolletje of iets dergelijks ik weet niet hoe booking.com dit communiceert... Of ik zou op zijn minst denken dat booking.com doorstuurd dat xxx al betaald heeft. In 10tallen andere gevallen van voorafbetaling nooit problemen gehad. Zelfs in schimmige 1ster hotels nooit problemen gehad of laat staan rekeninguitreksels waar nog tal van andere privé dingen tussen staan die ik gekocht heb waar een ander niet hoeft naar te kijken moet voorleggen om te bewijzen. Daarbij heb ik mijn bevestigingsmail meegenomen. Deze heb ik daarna nog eens terug achterna ge-emaild maar dit was geen bewijs zeiden ze... dan weet ik het ook niet meer.
                    Als je boekt bij Booking, krijg je een bevestiging. Als je betaal via Mastercard, krijg je een kwitantie (van Ogone). Dit gebeurt onmiddellijk via mail. Dat druk ik af en neem ik mee naar het hotel. Discussie? Hier is de boeking en het bewijs van betaling!.

Ooit één keer een probleempje gehad. Hotel kamer met zeezicht geboekt en betaald, ter plaatse een kamer met landzicht gekregen. Toen heb ik gezwaaid met de bevestiging van de boeking waarop duidelijk de meerprijs voor zeezicht stond vermeld. 't Was rap geregeld

Comment

Zelfs in schimmige 1ster hotels nooit problemen gehad of laat staan rekeninguitreksels waar nog tal van andere privé dingen tussen staan die ik gekocht heb waar een ander niet hoeft naar te kijken moet voorleggen om te bewijzen.
                      Rekening uittreksels zijn niet nodig. Betaalbewijzen daarentegen.

En wees maar gerust, internetbankieren is veilig zo lang je niet reageert op mails dat er iets veranderd is bij je bank en je opnieuw moet inloggen (via de link in de mail).
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Verseg heeft gelijk denk ik.
                        Voila, daar komt het in de meeste topics wel op neer ;-)

Comment

Werken op de oude manier is je volste recht. Probleem is dat ze er nu geld voor beginnen te vragen daar waar internetbankieren bij Argenta en zo gratis is.
                          Enkel de grootbanken vragen daar nu ook al geld voor zei het beperkt.

Maar je maakt een klein foutje (zoals het niet bij de hand hebben van de booking als je bij het hotel aankomt)
                          Je weet toch dat als je ergens iets komt afhalen wat vooraf betaald is dat je daarvan bewijs moet voorleggen?
                          En je hebt geen archief van je borderellen.

Laat dat nu net de "oude methode" zijn.

Geen stress, je moet praten met Mastercard.
                          Maar Mastercard is eigenlijk een productnaam die voor Belgie beheerd wordt door de firma Atos Worldline.
                          Dus je moet ofwel bij je bank ofwel bij Atos Worldline zijn met je klacht.

Vraag een duplicaat van je vorig borderel en wacht de nieuwe af.
                          Zie je de dubbele boeking staan neem je terug contact op met Mastercard en dan kan je hun je argumentatie voorleggen.

Heb even zitten opzoeken voor jou.
                          Krijg je maandelijks een borderel van Argenta of van Atos Wordline?

Stuurt Argenta die naar jou dan moet je bij hen een duplicaat aanvragen.

Krijg je de uitgavenstaat toegestuurd van Atos Wordline dan kan je bij Atos Worldline een duplicaat aanvragen link naar de site van Atos Worldline die de meeste kaarten beheerd in Belgie

Comment

Ik heb het ganse verhaal gelezen en heb toch wel enkele bedenkingen. Ook ik heb een een soortgelijke ervaring in 2013 gehad, maar alles is in orde gekomen.
                            Je hebt een afrekeningsstaat van Mastercard gekregen; dit is niet gelijk aan de debitering van je lopende rekening.
                            Tot dusver weten we eigenlijk niet of dit bedrag daadwerkelijk van je rekening is gegaan. Of zelfs 2 x zoals je laat verstaan.

Je omschrijft Booking.com als een soort touroperator en dat zij dit bedrag op hun rekening krijgen.
                            Niets is minder waar, de transacties gebeuren nog altijd met het hotel zelf. Booking.com krijgt een commissie omdat zij via hun website de boekingen faciliteren.
                            Booking.com kan dus niet zien of dit geld al dan niet van je rekening is gegaan.

Mastercard kan een fout kunnen hebben begaan, maar dan is het aan jou om aan te tonen dat dezelfde boeking 2x van je rekening is gegaan.
                            Argenta kennende zal deze weinig of niets ondernemen in het bemiddelen met Credit Card bedrijven, de klacht kan je zelf online indienen vergezeld van de nodige bewijsstukken.

Groter is evenwel de kans dat het hotel zelf verantwoordelijk is voor de dubbele aanrekening; probeer eerst met hen contact op te nemen.
                            Indien dit niet lukt kan je gebruik maken van de diensten van Booking.com. Zij zijn zeer begaan met hun klanten en zullen je zeker proberen te helpen.
                            Zij beschikken bovendien over de nodige druk mocht het hotel in kwestie niet willen reageren. Een hotel kan het zich niet veroorloven om door booking.com te worden uitgesloten, wees daar maar zeker van.

Concreet; zorg eerst dat je weet wat er daadwerkelijk van je rekening is gegaan en verzamel alle uittreksels (het Argenta kantoor kan deze normaal gezien oproepen).
                            Indien blijkt dat er daadwerkelijk een dubbele afname is gedaan, neem dan eerst contact op met je hotel en Mastercard. Indien het hotel niet reageert, schakel dan booking.com in.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dear Mr. xxx,

thanks a lot for your kind mails.

I had contact booking.com in your matter. I have to apologize for the inconvenience, because you are right. Booking. com charged you and we also. I’m very sorry for that mistake and I totally understand your frustration.

My team member couldn’t saw that during the check out. The same to me until the call with booking.com. I had refund the total amount to your bank account.

Please let me apologize once again for that mistake.

Mit freundlichen Grüßen
                              het komt dus allemaal in orde denk ik. ik ben in blijde verwachting van 235 Euro.

ik weet niet wie hier de zwarte piet naar wie aan het doorschuiven is, ik ben echter geleerd. Ik ga via internet duplicaten aanvragen en dit goed bewaren (voor mijn part voor jaaaren). En ik neem ze mee naar het hotel als bewijs.
                              Indien ze moeilijk doen moeten ze maar met booking.com communiceren.

Iedereen bedankt voor het helpen meedenken en de tips

Comment

Ik heb er de e-mails van booking eens op nagekeken en ik heb gezien dat we geen enkele van die reserveringen op voorhand betaald hebben. Op elke e-mail staat duidelijk:

You'll pay when you stay at ******
                                City tax (€ 2.50 per person per night) not included
                                Please note: additional supplements (e.g. extra bed) are not added to this
                                total.
                                The total price shown is the amount you will pay to the property.
                                Booking.com does not charge any reservation, administration or other fees.
                                Nu is het wel zo dat we vergelijken tussen booking en de eigen site van een hotel of B&B. Zijn de voorwaarden gelijk dan reserveren we rechtstreeks, bieden ze bij booking "iets meer" (meestal gratis annulering) dan reserveren we via booking.
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X