Ik heb hier hetvolgende voor en zou even jullie advies willen.
Op 10 januari 2015 boek ik een hotel in Dusseldorf voor 3 nachten (Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord) van 24 maart tot 27 maart dit jaar. Ik boek dit via Booking.com. Onmiddellijk krijg ik een reserveringsbevestiging zoals gebruikelijk. Ik betaal via MasterCard. De volgende maand (zo ongeveer half februari) krijg ik een rekeninguitreksel (zou niet weten hoe dit anders te noemen) van Mastercard in de brievenbus. Hier staat dat op 15/01/2015 met als omschrijving 'booking.com...'er 235 Euro van mijn rekening gaat gehaald worden. Het gebeurd wel vaker dat sommige hotels de kosten al op voorhand van mijn rekening halen. Deze keer stond er als omschrijving wel degelijk booking.com voor en niet de naam van het hotel. Maar omdat er exact 235 Euro van mijn rekening ging gehaald worden en dit exact hetzelfde bedrag is dat ik verschuldigd was aan Holiday Inn veronderstelde ik dat dit geld voor de Holiday Inn was. Er stond ook nog een ander hotel tussen, ook via omschrijving 'Booking.com etc' en dan een bedrag erachter van ik geloof 109 Euro. Dit kon ook kloppen want de maand erop in Frankfurt had ik een hotel geboekt en dit voor het correcte bedrag. Dus aangekomen in Frankfurt geen problemen gehad, ingechecked, geen kredietkaart moeten afgeven gewoon 's avond gaan slapen en de volgende dag uitgechecked en zonder ontbijt terug trein op en naar huis. Niemand zei u heeft al betaald of dit of dat... maar mijn geld was dus vorige maand al van mijn rekening getrokken. So far so good. Maar u hoort mij al komen. Ik arriveer in Holiday Inn in Düsseldorf. Bij het inchecken vragen ze mijn Mastercard. Ik kreeg lichtjes argwaan maar liet dit varen. Ik gaf mijn Creditcard af maar heb geen code of iets dergelijks moeten ingeven. Ik dacht dit is een waarborg voor als ik iets stuk maak in het hotel of ik drink de minibar leeg ofzoiets of ik rook op de kamer... dan kunnen ze die kosten nog mij aanrekenen achteraf.
Bij het uitchecken gebeurd wat ik vreesde. De dame (zeer vriendelijk allemaal dat moet ik toegeven) vertelde me dat ik alles nog moest betalen. Ik was er voor 80% van overtuigd dat dit niet was en gaf dit ook zo aan. Waar is het bewijs dan zei ze? Ik zeg dat ik dat nog thuis had liggen. Nu is het zo dat ik mijn afschriften van mijn Mastercard een maand bewaar. De maand erop schrijf ik alles over met de hand wat reeds betaald is voor dingen waar ik nog recht op heb in de toekomst. Zo is er ook vorig jaar een 400-tal Euro van mijn rekening gegaan voor een hotel waar ik nu in juli pas naartoe ga (ja soms ben ik er bijna een jaar op voorhand bij om iets te boeken). Jullie moeten me dan maar op mijn woord geloven maar op mijn afschriften van Mastercard stond wel degelijk een bedrag met een minnetje erachter en het totaal van alles wat ik uitgeef aan verrichtingen die ik via mastercard op internet doe gaat ook effectief van mijn rekening. Ik zorg ervoor dat mijn rekening altijd aangezuiverd is.
Enfin, ik neem contact op met het hotel en booking.com.
Ik copy-past mijn bevestigingsmail met wat hieronder staat:
Hieruit denk ik precies dat dit een bewijs is dat wel degelijk dat bedrag van mijn kaart is getrokken.
Ik krijg een e-mail terug van de dame in kwestie (van Holiday Inn, dezelfde die me heeft aangerekend) met dat ik een copij of een dubbel of screenshot van mijn rekeningafschrift dat in februari in mijn brievenbus zat moet binnendoen als bewijs en dat bovenstaande e-mail niet voldoende is.
Mijn conclusie: hou al uw afschriften langer dan een half jaar bij (dom dom van mij om dit de volgende maand weg te gooien). Wetende dat ik voor een ander hotel in de toekomst meer dan 400 Euro betaald heb en dat die ook kunnen beweren dat ze mijn geld nog niet gehad hebben.
Mijn Argenta bank kantoor is door de week bijna uitsluitend in de namiddag of overdag open (ik moet dan meestal werken). Ik ga nu mijn moeder moeten sturen om een screenshot of een duplicaat van mijn afschriften te vragen waarin die 235- staat. En dan is het nog maar te hopen dat ze willen geloven dat die 235 Euro bedoeld is voor Holiday Inn en niet voor één of andere Mercure hotel dat ook exact 235 Euro kostte want er stond wel degelijk booking.com als omschrijving en niet de naam van het hotel.
Het kon ook zijn dat dit een pré autorisatie was of zoiets maar ik herinner mij dit niet. Volgens mij stond er echt wel een minnetje achter dit bedrag en kan ik dit uit bovenstaande e-mails afleiden.
In het vervolg gewoon mijn rekeninguitreksels meenemen naar het hotel zeker.
Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met Booking.com want die moeten toch ook kunnen zien wanneer ze dat van mijn rekening hebben gehaald. Booking.com is een soort van touroperator in mijn ogen en zou toch ook eens iets mogen regelen vind ik. Ik vind het beetje sneu dat ik nu naar Argenta moet fietsen wanneer ik vrij ben of mijn moeder ga moeten sturen en dan hopen dat ze dat nog kunnen recupereren en willen doorfaxen of e-mailen en dan moet ik dat naar het hotel sturen en als ze mij geloven krijg ik die 235 Euro direct terug gestort.
Conclusie: smijt niet te gouw uw afschriften van Creditcards weg, dom van mij. Ik ben ontroostbaar
Iemand dit al eens meegemaakt? Nog iemand met deze ervaringen? Ik ben nochtans iemand die altijd alles correct bijhoud. Mijn uitreksels van mijn 'gewone bankkaart' hou ik jaren bij en als ik iets moet betalen ga ik onmiddellijk naar de bank, ik heb nergens schulden.

Eerlijkheidshalve gebied het mij te zeggen dat ik gemiddeld 20 verschillende boeking maak via Booking.com per jaar en dit reeds de laatste 3 jaar (dus gemiddeld een 60-tal boekingen) en nog nooit ervoor problemen gehad... en nu dit
Op 10 januari 2015 boek ik een hotel in Dusseldorf voor 3 nachten (Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord) van 24 maart tot 27 maart dit jaar. Ik boek dit via Booking.com. Onmiddellijk krijg ik een reserveringsbevestiging zoals gebruikelijk. Ik betaal via MasterCard. De volgende maand (zo ongeveer half februari) krijg ik een rekeninguitreksel (zou niet weten hoe dit anders te noemen) van Mastercard in de brievenbus. Hier staat dat op 15/01/2015 met als omschrijving 'booking.com...'er 235 Euro van mijn rekening gaat gehaald worden. Het gebeurd wel vaker dat sommige hotels de kosten al op voorhand van mijn rekening halen. Deze keer stond er als omschrijving wel degelijk booking.com voor en niet de naam van het hotel. Maar omdat er exact 235 Euro van mijn rekening ging gehaald worden en dit exact hetzelfde bedrag is dat ik verschuldigd was aan Holiday Inn veronderstelde ik dat dit geld voor de Holiday Inn was. Er stond ook nog een ander hotel tussen, ook via omschrijving 'Booking.com etc' en dan een bedrag erachter van ik geloof 109 Euro. Dit kon ook kloppen want de maand erop in Frankfurt had ik een hotel geboekt en dit voor het correcte bedrag. Dus aangekomen in Frankfurt geen problemen gehad, ingechecked, geen kredietkaart moeten afgeven gewoon 's avond gaan slapen en de volgende dag uitgechecked en zonder ontbijt terug trein op en naar huis. Niemand zei u heeft al betaald of dit of dat... maar mijn geld was dus vorige maand al van mijn rekening getrokken. So far so good. Maar u hoort mij al komen. Ik arriveer in Holiday Inn in Düsseldorf. Bij het inchecken vragen ze mijn Mastercard. Ik kreeg lichtjes argwaan maar liet dit varen. Ik gaf mijn Creditcard af maar heb geen code of iets dergelijks moeten ingeven. Ik dacht dit is een waarborg voor als ik iets stuk maak in het hotel of ik drink de minibar leeg ofzoiets of ik rook op de kamer... dan kunnen ze die kosten nog mij aanrekenen achteraf.
Bij het uitchecken gebeurd wat ik vreesde. De dame (zeer vriendelijk allemaal dat moet ik toegeven) vertelde me dat ik alles nog moest betalen. Ik was er voor 80% van overtuigd dat dit niet was en gaf dit ook zo aan. Waar is het bewijs dan zei ze? Ik zeg dat ik dat nog thuis had liggen. Nu is het zo dat ik mijn afschriften van mijn Mastercard een maand bewaar. De maand erop schrijf ik alles over met de hand wat reeds betaald is voor dingen waar ik nog recht op heb in de toekomst. Zo is er ook vorig jaar een 400-tal Euro van mijn rekening gegaan voor een hotel waar ik nu in juli pas naartoe ga (ja soms ben ik er bijna een jaar op voorhand bij om iets te boeken). Jullie moeten me dan maar op mijn woord geloven maar op mijn afschriften van Mastercard stond wel degelijk een bedrag met een minnetje erachter en het totaal van alles wat ik uitgeef aan verrichtingen die ik via mastercard op internet doe gaat ook effectief van mijn rekening. Ik zorg ervoor dat mijn rekening altijd aangezuiverd is.
Enfin, ik neem contact op met het hotel en booking.com.
Ik copy-past mijn bevestigingsmail met wat hieronder staat:
Code:
Kamerinformatie Deze tweepersoonskamer is voorzien van airconditioning en een bank. Naam reiziger xxx Wijzig naam van de gast Aantal gasten 1 volwassenen, 2 Kinderen (tot 12 jaar) Wijzig aantal gasten Maaltijden Ontbijt is inbegrepen bij de kamerprijs. Betaling U heeft uw reservering betaald met MasterCard voor het bedrag van EUR 235.00. Uw reservering is bij deze bevestigd. Annuleringsvoorwaarden Let op: bij annulering, wijziging of in het geval van een 'no-show' zult u geen restitutie voor uw reservering krijgen. U kunt deze reservering niet gratis annuleren. Speciale Verzoeken Upper-storey room request: this booker requests upper-storey room(s) - based on availability You have a booker that would prefer a quiet room. (based on availability) Reserveringsvoorwaarden Parkeren Privé parkeren is mogelijk bij de accommodatie. Reserveren is niet noodzakelijk. Parkeerkosten: EUR 10 per dag. Internet WiFi is beschikbaar in het gehele hotel. Deze service is gratis. Toon alle reserveringsvoorwaarden Hulp nodig met uw reservering? Contact met accommodatie Telefoon: +49211687740 Uw boeking beheren U kunt uw reservering online bekijken of wijzigen, op elk gewenst moment. E-mail de klantenservice Ondersteuning in het Nederlands: 027 00 67 00 Ondersteuning in het Frans: 027 00 66 51 Vanuit het buitenland of Duitsland: +31 70 770 3884 Factuur voor uw administratie Uw gegevens Naam: xxx Adres: xxx xxx xxx E-mail: xxx Datum: 10 jan 2015 Betaalmethode: MasterCard Kaartnummer: **** **** **** xxx Reserveringsgegevens Hotelnaam: Holiday Inn Express Duesseldorf City Nord Adres: Mercedesstrasse 14 Düsseldorf, Duitsland 40470 Reserveringsnummer: 793195952 Betalingsreferentie: 62117-013796754118 Verblijfsperiode: dinsdag 24 maart 15 - vrijdag 27 maart 15 Bedrag: € 235
Hieruit denk ik precies dat dit een bewijs is dat wel degelijk dat bedrag van mijn kaart is getrokken.
Ik krijg een e-mail terug van de dame in kwestie (van Holiday Inn, dezelfde die me heeft aangerekend) met dat ik een copij of een dubbel of screenshot van mijn rekeningafschrift dat in februari in mijn brievenbus zat moet binnendoen als bewijs en dat bovenstaande e-mail niet voldoende is.
Mijn conclusie: hou al uw afschriften langer dan een half jaar bij (dom dom van mij om dit de volgende maand weg te gooien). Wetende dat ik voor een ander hotel in de toekomst meer dan 400 Euro betaald heb en dat die ook kunnen beweren dat ze mijn geld nog niet gehad hebben.
Mijn Argenta bank kantoor is door de week bijna uitsluitend in de namiddag of overdag open (ik moet dan meestal werken). Ik ga nu mijn moeder moeten sturen om een screenshot of een duplicaat van mijn afschriften te vragen waarin die 235- staat. En dan is het nog maar te hopen dat ze willen geloven dat die 235 Euro bedoeld is voor Holiday Inn en niet voor één of andere Mercure hotel dat ook exact 235 Euro kostte want er stond wel degelijk booking.com als omschrijving en niet de naam van het hotel.
Het kon ook zijn dat dit een pré autorisatie was of zoiets maar ik herinner mij dit niet. Volgens mij stond er echt wel een minnetje achter dit bedrag en kan ik dit uit bovenstaande e-mails afleiden.
In het vervolg gewoon mijn rekeninguitreksels meenemen naar het hotel zeker.
Ik heb ondertussen ook contact opgenomen met Booking.com want die moeten toch ook kunnen zien wanneer ze dat van mijn rekening hebben gehaald. Booking.com is een soort van touroperator in mijn ogen en zou toch ook eens iets mogen regelen vind ik. Ik vind het beetje sneu dat ik nu naar Argenta moet fietsen wanneer ik vrij ben of mijn moeder ga moeten sturen en dan hopen dat ze dat nog kunnen recupereren en willen doorfaxen of e-mailen en dan moet ik dat naar het hotel sturen en als ze mij geloven krijg ik die 235 Euro direct terug gestort.
Conclusie: smijt niet te gouw uw afschriften van Creditcards weg, dom van mij. Ik ben ontroostbaar

Iemand dit al eens meegemaakt? Nog iemand met deze ervaringen? Ik ben nochtans iemand die altijd alles correct bijhoud. Mijn uitreksels van mijn 'gewone bankkaart' hou ik jaren bij en als ik iets moet betalen ga ik onmiddellijk naar de bank, ik heb nergens schulden.

Eerlijkheidshalve gebied het mij te zeggen dat ik gemiddeld 20 verschillende boeking maak via Booking.com per jaar en dit reeds de laatste 3 jaar (dus gemiddeld een 60-tal boekingen) en nog nooit ervoor problemen gehad... en nu dit

Comment