Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepersonaliseerde mailbox.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Gepersonaliseerde mailbox.

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Je moet het niet te ver zoeken.
    Momenteel heb je een mailbox + 1 alias en beide adressen wil je behouden.
    Maak (eens je van de miserie af bent dat je geen mailbox kan creëren) een nieuwe mailbox aan "meneer999@provider"
    Eens dit werkt verwijder je de eerste alias en maakt die nieuw aan op je nieuwe mailbox.
    Op die manier kan je beide mailadressen blijven gebruiken (met korte onderbreking tussen het wissen op de ene en aanmaken op de andere).
    Maar dit is uiteindelijk mijn bedoeling. Ik wacht echter nog steeds op antwoord hoe ze mij aan een tweede mailbox gaan helpen. Dit antwoord blijft tot nog toe echter uit... Ze hebben nog tijd tot morgen anders wordt het een andere provider. Man, man, man.. wat een miserie om de klant een simpele dienst te bewijzen. Bij Telenet, provider die ik op mijn praktijd heb gaat dat een beetje vlugger hoor. Hier apprecieert men blijkbaar nog de klant, dergelijke vraag zou zeker niet op zich laten wachten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #47
      Re: Gepersonaliseerde mailbox.

      Bij Telenet konden we gewoon zelf 2 mailboxen bijmaken. Kan je dan met je accountgegevens van Skynet op hun website niet inloggen op je account en daar gewoon een nieuwe mailbox aanmaken?


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

      Comment


      • #48
        Re: Gepersonaliseerde mailbox.

        Oorspronkelijk geplaatst door Lievevd Bekijk bericht
        Bij Telenet konden we gewoon zelf 2 mailboxen bijmaken. Kan je dan met je accountgegevens van Skynet op hun website niet inloggen op je account en daar gewoon een nieuwe mailbox aanmaken?


        Sent from my iPad using Tapatalk
        Dat is juist hetgeen ik al aan het proberen ben van vrijdagavond. Ik kan inloggen op hun website onder "My Proximus", ik kan onze mailbox raadplegen, maar geen nieuwe aanmaken.De persoon die ik deze morgen aan de lijn had van Proximus vond het ook niet normaal dat ik, al ingelogd te zijn, geen mailbox kon aanmaken. Men ging de zaak bekijken.... en mijn kijkt nog steeds...
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Gepersonaliseerde mailbox.

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Dat is juist hetgeen ik al aan het proberen ben van vrijdagavond. Ik kan inloggen op hun website onder "My Proximus", ik kan onze mailbox raadplegen, maar geen nieuwe aanmaken.De persoon die ik deze morgen aan de lijn had van Proximus vond het ook niet normaal dat ik, al ingelogd te zijn, geen mailbox kon aanmaken. Men ging de zaak bekijken.... en mijn kijkt nog steeds...
          Dat is serieus frustrerend zoiets. Hopelijk krijgen ze het toch snel in orde.


          Sent from my iPad using Tapatalk
          Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

          Comment


          • #50
            Re: Gepersonaliseerde mailbox.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Klopt, maar ook de opmerking van on4bam klopt: je moet bij je vrouw dan wel aanvinken in de account-eigenschappen dat de mails op de server van je provider moeten blijven staan, anders komt jouw mail niet meer binnen op jouw PC als je vrouw eerst haar mail checkt. En jij kan dan niet exact dezelfde werkwijze toepassen want dan loopt je mailbox in de kortste keren vol.
            2 mailboxen is op termijn de beste oplossing. Bij Telenet maak je dan een virtuele klant aan en dat is gratis, bij Skynet was dat vroeger betalend,of dat nu ook nog zo is weet ik niet.
            Voor het geval je met regels wenst te werken, werkt prima, maar je moet wel goede afspraken maken omdat in bepaalde gevallen er toch mails voor mevrouw bij meneer zullen terechtkomen. Ik denk hier aan BCC toestanden, maar ook als er een mail aan beiden is gericht zal deze slechts in één van de twee mailboxen terechtkomen. Maar inderdaad, het beste is twee volledig gescheiden mailboxen.


            Willy
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #51
              Re: Gepersonaliseerde mailbox.

              Eindelijk en hopelijk een definitieve oplossing voor een tweede mailbox bij Proximus. Alles blijft niettemin zeer verwarrend. Belgacom, Skynet, Proximus. Ze hebben er een zootje van gemaakt.
              Het kwam er eigenlijk op neer dat je elk product dat je bij huidig provider Proximus hebt, ex-Belgacom dus (voor wat betreft telefoon en mail, skynet), moet registreren wil je een tweede mailbox kunnen aanmaken. Je nieuwe mailbox met bijhorend e-mail adres eindigt nu dus ook niet meer op skynet.be, maar op proximus.be. Als ik echter wil inloggen op de website van Proximus voor het raadplegen van onze mail via , moet ik dat nog steeds doen met een login : ......@skynet.be en een zelfgekozen paswoord. Het inloggen lukt, maar ik kan op die manier nog steeds onze mails niet raadplegen ("mijn emails lezen"), wat nuttig zou zijn als ik niet thuis ben. Telkens krijg ik een "error". Ik vraag mij dus af wie hier nog wijs uitgeraakt...
              Maar goed, ik heb nu dus al een tweede mailbox op mijn privéadres en kan daar voorlopig al mee leven.
              Een verandering met ...skynet.be is ook dat de standaard protocol nu IMAP is ipv POP3. Dit vraagt ook weer wat aanpassing ivm de werkomgeving in Outlook. Er wordt voor je tweede mailbox o.a. een nieuw 'Postvak In' gecreëerd met ook een "trash". Verschil met POP is dat, wanneer je een bericht wil naar de vuilbak verwijzen, dit blijft staan maar dan wel doorstreept. Als je dit dan definitief wil verwijderen moet je dit doen via tabblad "Bestand", "doorgehaalde mails verwijderen".
              Alé, ik vraag mij dan steeds af hoe mensen met wat minder geduld en volledig gebrek aan kennis van al die toestanden dit oplossen...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #52
                Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Eindelijk en hopelijk een definitieve oplossing voor een tweede mailbox bij Proximus. Alles blijft niettemin zeer verwarrend. Belgacom, Skynet, Proximus. Ze hebben er een zootje van gemaakt.
                Het kwam er eigenlijk op neer dat je elk product dat je bij huidig provider Proximus hebt, ex-Belgacom dus (voor wat betreft telefoon en mail, skynet), moet registreren wil je een tweede mailbox kunnen aanmaken. Je nieuwe mailbox met bijhorend e-mail adres eindigt nu dus ook niet meer op skynet.be, maar op proximus.be. Als ik echter wil inloggen op de website van Proximus voor het raadplegen van onze mail via , moet ik dat nog steeds doen met een login : ......@skynet.be en een zelfgekozen paswoord.
                So far so good

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Het inloggen lukt, maar ik kan op die manier nog steeds onze mails niet raadplegen ("mijn emails lezen"), wat nuttig zou zijn als ik niet thuis ben. Telkens krijg ik een "error". Ik vraag mij dus af wie hier nog wijs uitgeraakt...
                Hoe bedoel je? Inloggen lukt maar je krijgt een error???

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Maar goed, ik heb nu dus al een tweede mailbox op mijn privéadres en kan daar voorlopig al mee leven.
                Een verandering met ...skynet.be is ook dat de standaard protocol nu IMAP is ipv POP3. Dit vraagt ook weer wat aanpassing ivm de werkomgeving in Outlook. Er wordt voor je tweede mailbox o.a. een nieuw 'Postvak In' gecreëerd met ook een "trash". Verschil met POP is dat, wanneer je een bericht wil naar de vuilbak verwijzen, dit blijft staan maar dan wel doorstreept. Als je dit dan definitief wil verwijderen moet je dit doen via tabblad "Bestand", "doorgehaalde mails verwijderen".
                Alé, ik vraag mij dan steeds af hoe mensen met wat minder geduld en volledig gebrek aan kennis van al die toestanden dit oplossen...
                Wat je ziet tussen IMAP en POP3 hangt van je mailprg af. Ik krijg in Pegasus Mail geen doorstreepte mails te zien als ik ze wis, die gaan direct naar Trash. Er worden ook geen extra "mailbox in" of wat dan ook gecreëerd, ik maak zelf de nodige folders aan (met filter rules e.d.)


                BTW, ik hoop dat je bij de mailinstellingen gekozen hebt voor SSL zodat alle communicatie geëncrypteerd over en weer gaat.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #53
                  Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Eindelijk en hopelijk een definitieve oplossing voor een tweede mailbox bij Proximus. Alles blijft niettemin zeer verwarrend. Belgacom, Skynet, Proximus. Ze hebben er een zootje van gemaakt.
                  Ze zullen in de leer gegaan zijn bij Microsoft : eerst Hotmail.com, dan Live.com, nu Outlook.com....
                  Daarin houdt Telenet zich iets meer gedeisd: in de oertijd was het pandora.be en dat werkt nu nog altijd naast telenet.be.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #54
                    Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                    Hoe bedoel je? Inloggen lukt maar je krijgt een error???

                    BTW, ik hoop dat je bij de mailinstellingen gekozen hebt voor SSL zodat alle communicatie geëncrypteerd over en weer gaat.
                    Jawel, ik heb dus wel degelijk voor SSL gekozen.
                    Met ''error' bedoel ik dat, als ik ben ingelogd bij Proximus ik via de knop 'email lezen" telkens een error krijg en dus niet op mijn email pagina geraak.
                    Last edited by enero; 4 februari 2015, 13:41.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ze zullen in de leer gegaan zijn bij Microsoft : eerst Hotmail.com, dan Live.com, nu Outlook.com....
                      Daarin houdt Telenet zich iets meer gedeisd: in de oertijd was het pandora.be en dat werkt nu nog altijd naast telenet.be.
                      Pandora werkt uiteraard nog naast telenet, maar ik heb al ondervonden dat je best de twee uiteenhoudt want als je met Pandora ergens bent ingelogd zal dat niet lukken met telenet. Wat mij wel wat normaal lijkt me dunkt. Als je dus de overgang tussen de beide benamingen hebt meegemaakt blijf je dus nog met dit pandora-verleden zitten op bepaalde websites alwaar je bent geregistreerd. Ik vraag mij dan ook af wat dat gaat worden met Proximus : je bent ergens ingelogd met je emailadres, in ons geval voornaam.achternaam@skynet...; achternaam.voornaam@skynet... en nu wordt het plots ...proximus.be ? Toch allemaal een beetje van het goeie teveel mijn gedacht.
                      Met paswoorden is het nog verwarrender. Persoonlijk heb ik er wel verschillende lopen en ik denk zowat iedereen. Als je ze nergens noteert kom je vroeg of laat in de problemen. Jaren geleden kon je met een vrij éénvoudig paswoord je ding doen. Nu moeten er al letters, cijfers (hoofd- en kleine letters) en of andere tekens bijzijn. Ik begrijp natuurlijk wel dat je best een ingewikkeld paswoord neemt, maar zoek maar eens een manier om die allemaal op een veilig manier te onthouden. Programmaatjes, ja, maar als van PC, systeem of laptop verandert, komt de kat weer op koord...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #56
                        Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ... Programmaatjes, ja, maar als van PC, systeem of laptop verandert, komt de kat weer op koord...
                        Dit is misschien het moment om de Paswoord Manager van Kaspersky (nog eens) aan te bevelen (één levenslange licentie.).

                        Werkt ook vanop externe gegevensdragers.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #57
                          Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Dit is misschien het moment om de Paswoord Manager van Kaspersky (nog eens) aan te bevelen (één levenslange licentie.).

                          Werkt ook vanop externe gegevensdragers.
                          Of deze. Voor €0 is het de jouwe
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #58
                            Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                            of je maakt een, door jezelf, makkelijk te onthouden zin met letters en cijfers en leestekens en je gebruikt die dan ook overal, eventueel in combo met een programma- of sitenaam die je dan weer ergens op een voor jou vaste plaats in de zin zet. Ik geef toe dat ik dat voor me zelf ook te ingewikkeld vind.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                              LastPass vult je paswoorden voor jou in. Is gratis voor Windows maar betalend voor Android... (https://lastpass.com/)
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X