Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Condensprobleem binnenkant autoruit - oplossen met luchtontvochtiger ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Condensprobleem binnenkant autoruit - oplossen met luchtontvochtiger ?

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Vroeger had ik eens een nieuw autoraam laten steken door onze officiële Peugeot garage, bleek achteraf dat er bij koude dagen veel condens op m'n ramen zit
    Later heb ik in het nieuwe autoraam eens een klein barstje laten vullen zodat het raam niet verder zou barsten.

Vorige week kocht ik zo'n luchtontvochtiger (bak met zakje korrels) die vocht zou opnemen, na een paar maand zouden die korrels opgelost zijn door de vochtopname en zou het een bak water worden.

Ik heb de bak onder de stoel van de passagierzetel gezet om niet in de weg te staan, in het begin lukte het precies (of geluk door iets minder koud) blijkt dat er nu nog steeds veel condens is.
    In de zak zit dus een klein zakje korrels, dit zakje moet je dus rechtstreeks in de bak leggen (het is niet dat je de korrels in de bak moet gieten dacht ik )

Wat doe ik verkeerd en hoe op te lossen? Ik kan moeilijk zakken korrels op m'n dashbord bij het raam leggen
    Nog andere mogelijkheden?
    Heb zelfde probleem bij auto van miin echtgenote, en nee die heeft geen airco. Gebruik dit nu al 3 jaar en geen last meer van vochtige binnenruimte of natte voorruit. Alleen moet je zeker om de 2 dagen checken of er geen water in de opvangbak staat, anders gulpt dit over de rand bij draaien of remmen.

Heb eveneens kattebakvulling gebruikt maar dit hielp niet.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Comment

Ik heb dit probleem met al mijn auto's gehad, maar eigenlijk heb ik nooit gezocht naar de reden. Ik dacht dat het normaal was...
      Nu, ik heb ook zo'n wateronttrekker in mijn auto gehad maar vond dat niet echt goed. Daarbij, hij viel wel eens om, zodat je het water en die vieze korreltjes in de auto had liggen... Nu maak ik het ook droog snel met de airco, en als het niet snel genoeg gaat, gewoon met een aftrekker!! Maar om de auto te laten drogen laat ik dikwijls de ramen op een kier voor het huis, wanneer de auto in de zon staat. Dat hebt heeeel veel...;

Comment

Als dat nog een auto is waarvan de voorruit of achterruit nog in rubber zitten (nu zijn die gelijmd) zou ik deze laten vervangen want hoogstwaarschijnlijk komt langs daar het water/vocht in de auto.
        Ik heb dat lang geleden voor gehad met mijn VW Golf.
        Altijd water en vocht in de auto bij een regenbui.
        Nieuw rubber aan de voorruit en probleem opgelost.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb zo'n vochtvreter met korrels standaard in mijn wagen staan. Die wordt maar af en toe gebruikt, en ik zit er dan meestal in met natte laarzen, éen of meerdere natte honden, natte jassen etc.
          Kwam ook water binnen via rubbers achterdeur; vervangen, en alles is opgelost.
          Voor wat ik hem nodig heb werkt die vochtvreter goed. Wat wel waar is: hoe warmer de auto staat, hoe beter dat ding vocht opneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Ik heb zo'n vochtvreter met korrels standaard in mijn wagen staan. Die wordt maar af en toe gebruikt, en ik zit er dan meestal in met natte laarzen, éen of meerdere natte honden, natte jassen etc.
            Kwam ook water binnen via rubbers achterdeur; vervangen, en alles is opgelost.
            Voor wat ik hem nodig heb werkt die vochtvreter goed. Wat wel waar is: hoe warmer de auto staat, hoe beter dat ding vocht opneemt.
            Heel logisch hé. Daarom dat veel mensen die in een nieuwbouw soms bouwontvochters plaasen niet tevreden zijn over het resultaat van die toestellen.
            Ze laten na om de ruimte(s) te verwarmen en dan is de hoeveelheid vocht dat die ontvochters uit de muren/lucht halen, abominabel laag.
            Waarom zouden de firma's die bouwontvochters verhuren ook altijd verwarmers/warmtekanonnen verhuren, niet alleen om er nog eens aan te verdienen hoor .

Comment

Kijk hier eens naar:

Ik had vroeger ook dit probleem met een oudere Berlingo. Het principe is hetzelfde, maar omdat het compacter is kan je dit tegen de voorruit leggen. Het neemt het vocht op en als het verzadigd is verkleurt het. Even in de microgolfoven stoppen en het is terug als nieuw. Veel handiger dan die grote bakjes die je nu gebruikt.
              Ik legde dit 's avonds in de auto, tegen de voorruit en 's ochtends geen condens problemen meer. Na twee dagen even de microgolf in en klaar.

Je hebt ze ook in een pinguin versie [emoji12]

Kijk wel zeker eens naar het reservewiel in de koffer. Als daar water in staat, dan zullen vochtvreters niet veel kunnen helpen natuurlijk.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moons83 Bekijk bericht
                Kijk hier eens naar:

Kijk wel zeker eens naar het reservewiel in de koffer. Als daar water in staat, dan zullen vochtvreters niet veel kunnen helpen natuurlijk.

Oei, als daar water in staat denk ik dat het dringend tijd wordt om van wagen te veranderen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Oei, als daar water in staat denk ik dat het dringend tijd wordt om van wagen te veranderen.
                  Komt vaker voor dan je denkt hoor

Comment

Nog ene die kattenbakvulling aanbeveelt: https://www.youtube.com/watch?v=4t4m...s_digest-vrecs
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Allé...

Als daar water staat, dan is er ergens een afdichting defect. Kan van het open dak komen, kofferdeksel,...
                      Vraagt wat zoekwerk, maar eens gevonden is een nieuwe dichting, of een paar gram siliconen al genoeg.

Comment

Working...
                      X