Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De techniek achter de Tourbillon is inderdaad heel mooi en uiterst complex.
Het spijtige er aan is dat ze hun doel nooit behaald hebben, namelijk het effect van de zwaartekracht tegengaan op de precisie van het uurwerk zelf. De extra complexiteit leidt meestal tot een minder nauwkeurig uurwerk.
Maar die prijzen hebben niks meer met de kostprijs te maken. Ze vragen gewoon wat de gek of liefhebber er voor wil betalen.
Maar die prijzen hebben niks meer met de kostprijs te maken. Ze vragen gewoon wat de gek of liefhebber er voor wil betalen.
Dat is met vele zaken wel zo, ook met camera's en objectieven.
Ofwel moet men in massa verkopen ofwel moet men iets exclusief verkopen en hopen dat er een cliënteel voor is.
8 maand tot een jaar wachttijd om hier aan te geraken tenzij je bereid bent tot 1K meer neer te tellen op de grijze markt.
Deze blijft mij achtervolgen... Wegens annulatie door een andere klant bij mijn officiële dealer geeft men mij het voorrecht deze vooralsnog te bekomen. Ga ik alvast serieus overwegen. Kan enkel in waarde stijgen.
Gemaakt als herdenking van 50 jaar submariner, aka Hulk. Zeer speciale en een beetje opvallende kleur dus, maar toch zeer mooi en uniek. Kleur verandert naargelang lichtinval door toevoegen van goudstof bij het ontwerpen van de wijzerplaat. Moeilijke beslissing.
Misschien al laten blijken, maar dergelijke horloges zie ik meer als waardevolle objecten en een vorm van investering. Als je ze goed verzorgd blijven die hun waarde houden. Tijdens de werkweek worden die niet of zeer zelden gedragen, hiervoor heb ik nog enkele andere die minder waarde houden. Schade wordt zo ook tot een strikt minimum herleid. En mocht ik ooit honger moeten lijden, zal ik hiermee wel aan een boterham geraken zeker, gezien iedereen daar zijn neus niet voor opsteekt.
Comment