Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Je kan moeilijk te beweren dat dit horloge een gebrek aan klasse zou hebben. Het heeft wel iets stoers en is een sportief werk dat misschien minder zou passen bij een dressy outfit. Maar toch een mooi horloge. Een paar dagen geleden in Roermond nog een winkel binnengestapt met allerhande accessoires waaronder ook de horloges van dit merk. Had er al ergens van gehoord, maar ken het onvoldoende. Je zag daar ook een aantal accessoires als tassen, valiezen, rugzakken, Zwitserse plooimessen e.d. die ergens gelinkt zijn aan een natuurlijke omgeving. En ook 'Swiss Made', dat zegt ok al wat.
    Last edited by enero; 22 mei 2018, 19:00.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Nog een mooi verhaal van Rolex, de "doctor's watch"!
      Toendertijd speciaal ontworpen met een tweede dial met secondewijzertje onderaan zodat artsen hiermee de polsfrequentie en ademritme konden controleren.

      On behalf of Doctor's Day we want to celebrate the Doctor's Watch. A Rolex Cellini Prince is a watch that earned its nickname for one special reason.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Verwijderd
        Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:05. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Verwijderd
          Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:15. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Speciaal horloge, maar dat excuus van speciaal ontworpen zal wel eerder een marketingstunt zijn mits men met eender welke secondewijzer hetzelfde kan doen.
            Het is er natuurlijk voor bruikbaar en eens iets anders.
            Nee.., je bent er niet, je moet eens de moeite doen om het verhaal te lezen vooraleer daar negatief over te doen. Mijn opmerking "speciaal ontworpen" zal allicht niet de juiste context weergeven, maar het horloge kreeg in elk geval de nickname "doctor's watch" en dat heb ik er niet aan gegeven.
            Misschien nog even herinneren aan het feit dat mijn voorkeur in het aanbod van horloges nogal eens gaat naar deze die een verhaal te vertellen hebben.
            voor mij dus zeker een collectors item.

            "The original Rolex Prince also pre-dated the standardization of centrally-mounted seconds hands, and instead had its seconds hand located on a large sub-dial below the primary time display. The large size of the seconds hand on these early Rolex Prince watches gave them a relatively high degree of legibility; and soon these watches had earned the nickname, “doctor’s watches” due to how their large seconds hands facilitated the timing of short events, such as timing respirations or taking a patient’s pulse "

            Last edited by enero; 23 mei 2018, 15:28.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat idee heb ik enerzijds ook, maar dan heeft men niet dat mooi horloge. [emoji41]

              Beetje hetzelfde verhaal met een mooie (sportieve) wagen ... het is om mee in de file te staan en een goedkope kan hetzelfde.
              Maar een mens leeft maar één keer en met geld alleen wordt men niet gelukkig.
              Met een mooie en of sportieve wagen kan je even goed in de file staan dan met een goedkope. En een sportieve wagen moet daarom niet duur zijn. Niet iedereen gaat ook in de file gaan staan. Er zijn nog wegen, momenten waar files gelukkig nog niet voorkomen. Je moet ze van tijd tot tijd wel eens gaan opzoeken. Mensen kopen auto's waarmee of waarin ze zich goed voelen en er plezier aan beleven. Het is ook niet omdat je maar één keer leeft dat je met geld moet smijten. En inderdaad gelukkig worden met geld doe je niet, maar het is toch een groot comfort.
              Ach ja.., ook een beetje hetzelfde verhaal als met een camera. Er zijn er van 300 en er zijn er van 7000 €. Welnee men heeft dat allemaal niet nodig als men met zijn smartphone ook foto's kan nemen...
              Last edited by enero; 23 mei 2018, 10:18.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Nee.., je bent er niet, je moet eens de moeite doen om het verhaal lezen vooraleer daar negatief over te doen.
                Mijn opmerking "speciaal ontworpen" zal allicht niet de juiste context weergeven ...
                Bij mijn weten heb ik gewoon uw tekst gequote en heb ik ook niets negatief geschreven.
                Als uw tekst niet volledig correct was … is dat mijn fout?

                Misschien nog even herinneren aan het feit dat mijn voorkeur in het aanbod van horloges nogal eens gaat naar deze die een verhaal te vertellen hebben.
                Idem voor mij, vandaar al minstens 45 jaar de interesse in Breitling.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Bij mijn weten heb ik gewoon uw tekst gequote en heb ik ook niets negatief geschreven.
                  Als uw tekst niet volledig correct was … is dat mijn fout?
                  Nee dat is niet uw fout, dit is mijn fout, maar ik durf dat tenminste wel toegeven. Uit ervaring stel ik vast dat jij nog jouw eerste fout moet erkennen. Of misschien maak jij er nooit één, dat kan ook.
                  Last edited by enero; 23 mei 2018, 17:10.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Nee dat is niet uw fout, dit is mijn fout, maar ik durf dat tenminste wel toegeven.
                    Waarom maak je dan steeds verwijten naar mij toe?
                    De laatste dagen snauw je mij plots af en zie je alles negatief.

                    Uit ervaring stel ik vast dat jij nog jouw eerste fout moet erkennen.
                    Dan zal ik de eerste fout toegeven … "Denken dat ik met u oprecht kon zijn en een open mening delen".

                    Of misschien maak jij er nooit één, dat kan ook.
                    Ik zal eens een spiegel kopen.

                    Eindpunt ... ook hier einde verhaal voor mij.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Waarom maak je dan steeds verwijten naar mij toe?
                      De laatste dagen snauw je mij plots af en zie je alles negatief.

                      Dan zal ik de eerste fout toegeven … "Denken dat ik met u oprecht kon zijn en een open mening delen".

                      Ik zal eens een spiegel kopen.

                      Eindpunt ... ook hier einde verhaal voor mij.
                      Eens al uw forumtussenkomsten, recent en minder recent bekijken en er eens "proberen" conclusies uit te trekken. Of m.a.w., zoek eens waar je eens niet aan het langste eind probeert te trekken. Iedereen geraakt zoiets blijkbaar uiteindelijk beu, zelfs diegenen die dagelijks met heel veel inzet en plezier veel geduld aan de dag leggen om mensen bij te staan en te helpen.
                      Die laatste regel is een bijzonder correcte en moedige beslissing.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Indicators of a quality watch are discussed. Indicators include mechanical movements, quartz movements, types of glass, types of metal, smoothness of the movements, and parts of the watch.


                        Explore the best watch brands on the market by price. A detailed guide and timeline to help you step up your watch game.


                        It doesn't matter if you're willing to spend $500 or $5,000, everyone wants to get the best timepiece they can afford.


                        Last edited by enero; 23 mei 2018, 20:13.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Die laatste regel is een bijzonder correcte en moedige beslissing.
                          Dat (voorlaatste) was een hint. [emoji17]

                          Laat ons even terugkomen op de topic-titel: “Voor horlogeliefhebbers”.
                          Horloges zijn er in alle prijsklassen, uitvoeringen, merken, ... niets te gek om te bedenken, net als mensen een uiteenlopende voorkeur kunnen hebben.

                          U verwijt me hier nu dat ik gelijk moet hebben ... een voorkeur, mening of ervaring delen heeft echter niets te maken met gelijk hebben, juist of verkeerd zijn en ik denk dat ik dikwijls genoeg aangekaart heb dat alles een zeer persoonlijk keuze is.
                          Mijn reacties gingen allen over een “product” en/of de eventuele omschrijving ervan, u speelt het nu onterecht op de man.

                          Alle respect dat u een grote Rolex fan bent, maar u kan toch moeilijk verwachten dat iedereen dezelfde voorkeur en/of mening heeft?
                          Mocht dit zo zijn, er zou maar één fabrikant moeten bestaan.

                          U kaartte zelf toch ook aan dat Breitling heden niets deftig meer maakt, dat staat dan toch ook loodrecht tegenover de mening van mensen die ze wel deftig vinden?
                          Moeten we dat dan ook aanzien als gelijk willen hebben?

                          Er zijn veel ergere zaken in het leven om zich druk over te maken. [emoji6]

                          Mvg,
                          Last edited by VerSeg; 24 mei 2018, 03:18. Reden: Ingekort
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat (voorlaatste) was een hint. [emoji17]

                            Laat ons even terugkomen op de topic-titel: “Voor horlogeliefhebbers”.
                            Horloges zijn er in alle prijsklassen, uitvoeringen, merken, ... niets te gek om te bedenken, net als mensen een uiteenlopende voorkeur kunnen hebben.

                            U verwijt me hier nu dat ik gelijk moet hebben ... een voorkeur, mening of ervaring delen heeft echter niets te maken met gelijk hebben, juist of verkeerd zijn en ik denk dat ik dikwijls genoeg aangekaart heb dat alles een zeer persoonlijk keuze is.
                            Mijn reacties gingen allen over een “product” en/of de eventuele omschrijving ervan, u speelt het nu onterecht op de man.

                            Alle respect dat u een grote Rolex fan bent, maar u kan toch moeilijk verwachten dat iedereen dezelfde voorkeur en/of mening heeft?
                            Mocht dit zo zijn, er zou maar één fabrikant moeten bestaan.

                            U kaartte zelf toch ook aan dat Breitling heden niets deftig meer maakt, dat staat dan toch ook loodrecht tegenover de mening van mensen die ze wel deftig vinden?
                            Moeten we dat dan ook aanzien als gelijk willen hebben?

                            Er zijn veel ergere zaken in het leven om zich druk over te maken. [emoji6]

                            Mvg,
                            Bedankt voor uw reactie Freddy. Een eigen mening geven is niet verboden. Maar soms is de manier om het uit te drukken niet altijd even gepast, maar onder volwassenen moeten wij dat "proberen" te relativeren, ok...
                            Wat merken en modellen van horloges betreft, iedereen heeft inderdaad zijn voorkeuren, sommigen hebben er misschien geen, dat is ook hun volste recht. Breitling is nog steeds een horlogemaker die mij blijft aanspreken, alleen, en zoals al aangehaald, de modellen die ze nu maken interesseren mij sedert een tijdje niet meer, en daar ben ik een beetje ontgoocheld in. Maar misschien zien ze stillaan in dat velen hierdoor zijn afgehaakt.
                            en inderdaad ik ben ook een grote fan van Rolex, dit is gegroeid de laatste jaren door mij daar in te verdiepen en ik hun verhaal uniek vind alsook hun kwaliteit en tijdloze modellen. Er zijn er misschien nog die een boeiend verhaal hebben...
                            Anderen die nog steeds mijn aandacht trekken zijn Omega, TAG en Seiko, alhoewel die laatste zoveel modellen op de markt brengt dat daar geen eigenheid meer insteekt.
                            En ik ga mij vooral niet druk maken over horloges...
                            Last edited by enero; 24 mei 2018, 09:17.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              En de top 30
                              Blijkbaar valt Seiko daar nog net in.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                En de top 30
                                Blijkbaar valt Seiko daar nog net in.
                                https://www.thetrendspotter.net/20-t...h-brands-know/
                                En Breguet er net uit?

                                Daar zijn wondermooie uurwerken bij. Maar bij een Roger Dubuis (27) bvb. heb ik toch mijn bedenkingen. ???
                                De Ulysse Nardin (8) vind ik dan wel mooi. (Roze goud hé )

                                Edit: Even rondgeneusd. Dat is niet te betalen (voor mij) :

                                Last edited by Skitch; 25 mei 2018, 21:59.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X