Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Een interessant filmpje gevonden over de fabricage van een Breitling.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Een interessant filmpje gevonden over de fabricage van een Breitling.
      https://youtu.be/3zMalJbKYvU
      Zeer goed. Eentje voor de favorieten.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        In het filmpje gaat het grotendeels over de Chronomat die al steeds één van de sterkhouders van Breitling is geweest.
        Hier eentje uit de oude doos, 1997, die ik een paar jaar geleden heb kunnen op de kop tikken. De "Blue Impulse" Limited Edition en een hommage aan een Japanse patrouille jachtvliegers.
        Eigenlijk een vintage, maar nog steeds een favoriet die ik vrij regelmatig om de pols heb.



        Ook het achterdeksel is mooi afgewerkt met het embleem van de patrouille ingegraveerd.

        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Ook een specialleke ... tenminste voor wie het graag hesft. [emoji41]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.



            lijstje met de 20 beste pilotenhorloges (zowel voor militaire als voor burgerluchtvaart). Zeer raar, maar Breitling staat op de laatste plaats.
            Op de derde plaats de AVI-8 Hawker Hurricane (release 2015) . Waar heb ik die naam nog eens gehoord ?

            't Zal wel zijn omdat de lonen van burgerpiloten tegenwoordig zo laag zijn

            edit : 't Is inderdaad gene vette. Ik had minstens het dubbele verwacht.
            Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

            In België verdient een gemiddelde piloot dik 4.000 euro bruto. Voor een ervaren commandant kan dat oplopen tot meer dan 7.000 euro. Beginnende copiloten krijgen min of meer 3.000 euro. Bovendien moeten piloten zelf investeren in hun opleiding. De kostprijs van een vergunning voor een lijnpiloot bedraagt makkelijk 80.000 euro.
            Wat verdient een f16 piloot eigenlijk? Het loon van de F16 piloot verloopt volgens vaste loonschalen van militair personeel en varieert op basis van leeftijd en anciënniteit. Nadat je officier wordt, heb je nog verdere mogelijkheden om door te groeien. Naast de automatische loonsverhoging naarmate je anciënniteit, kan je promotie maken via bevorderingsexamens.


            Bruto maandloon Netto maandloon
            Soldaat of matroos
            basiswedde (beperkte duur) 1902,75 1473,37
            1ste soldaat na 2 jaar dienst (beperkte duur) 1969,87 1503,19
            Onderofficier
            Kandidaat Onderofficier (normale werving/beperkte duur) 1902,75 1473,37
            Onderofficier, 2 jaar in dienst (normale werving/beperkte duur) 2251,76 1601,48
            Officier
            Kandidaat officier, -18 jaar (normale werving) 1141,65 1059,59
            Kandidaat officier, +18 jaar (normale werving) 1522,2 1276,68
            Onderluitenant (normale werving) 2358,99 1653,65
            Na behalen van het Masterdiploma (normale werving) 2948,73 1979,38
            Master, graad soldaat (beperkte duur) 2948,73 1973,60
            Vanaf aanstelling Onderluitenant (beperkte duur) 3032,63 2018,04
            Met een netto maandsalaris van 2018€, zal een F-16 piloot wel andere prioriteiten hebben dan een IWC of een Breitling.
            Die heeft meer dan genoeg aan een G-Shock.
            Last edited by notex; 28 februari 2018, 02:01.

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Hier hebben ze al een andere rangschikking. 't Is natuurlijk afhankelijk van hoe je het ziet. In jouw link spreekt men over Hi Consumption.





              Betekent dus allemaal niet zoveel, als je er maar een aantal functie in vindt die jou als piloot kunnen dienen.
              Ik denk ook niet dat piloten horloges ontworpen zijn voor piloten, maar eerder voor ‘would be’s’. Dikke reclame stunt dus, trouwens zoals alvdie andere sporthorloges. Als piloot heb je trouwens geen tijd om met een horloge bezig te zijn.

              Deze werd ook ontworpen voor piloten van Pan-Am. Enkel gemaakt om tijdsverschillen mee aan te duiden. Eentje met de GMT wijzer en een andere tijd met de bezel. Drie tijdsverschillen dus indien nodig. Blauw voor dag, zwart voor nacht. Meer moet dat niet zijn.



              Zoals je ziet staat de GMT wijzer bij mij steeds op Greenwich Time. In de winter dus 1 uur achter.
              Last edited by enero; 2 maart 2018, 20:59.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik denk ook niet dat piloten horloges ontworpen zijn voor piloten, maar eerder voor ‘would be’s’. Dikke reclame stunt dus, trouwens zoals alvdie andere sporthorloges. Als piloot heb je trouwens geen tijd om met een horloge bezig te zijn.
                Net als heden een Breitling, Rolex, ... ook meer als sierraad dient want de meeste mensen hebben het uur permanent voor hun neus op de GSM, tablet, PC, ... en verder kan men op een ICE watch ook het uur lezen.[emoji1]

                Allemaal één grote pot business, maar een bezigheid en pleziertje voor de klant.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Net als heden een Breitling, Rolex, ... ook meer als sierraad dient want de meeste mensen hebben het uur permanent voor hun neus op de GSM, tablet, PC, ... en verder kan men op een ICE watch ook het uur lezen.[emoji1]

                  Allemaal één grote pot business, maar een bezigheid en pleziertje voor de klant.
                  Het horloge zie ik als juweel, mag dus wat meer waarde hebben, meer kosten. Hier geen ringen, noch andere ornamenten... Trouwens ringen zijn in ons beroep uit den boze. Je kan er mensen mee kwetsen, dus weg die handel... Maar zonder horloge voel ik mij verloren. Kijk ook nooit op mijn smartphone om het uur te kennen. De linker pols vind ik nog steeds dé plaats bij uitstek om dit te doen en je hebt het bovendien altijd bij.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Verwijderd
                    Last edited by VerSeg; 23 mei 2018, 17:28. Reden: Omdat eerlijke goed bedoelde reacties niet aanvaard worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Enkele sfeerbeelden uit de oude doos...(rep en gen)

                      Helaas ondertussen enkele verkocht wegens andere prioriteiten maar we zitten terug op het goede spoor!
                      Tot grote ergernis van de madam


                      Last edited by Bart Bever; 1 maart 2018, 18:22.

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Zijn dit reps?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          2 van de 5 zijn reps.
                          Gokje?

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Net als heden een Breitling, Rolex, ... ook meer als sierraad dient want de meeste mensen hebben het uur permanent voor hun neus op de GSM, tablet, PC, ... en verder kan men op een ICE watch ook het uur lezen.[emoji1]

                            Allemaal één grote pot business, maar een bezigheid en pleziertje voor de klant.

                            Voor mij is het dagelijks gebruik, want ik vergeet mijn gsm te veel 😬😬
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              @ Bart Bever. IK zou zeggen de Hurricane 12 uur, de subdials zitten toch normaal links. En nog een gokje op de zwarte Schaffhausen. Zeer moeilijk op foto, je zou die ook eens moeten kunnen voelen.
                              Last edited by enero; 2 maart 2018, 09:26.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Op de groene trui ligt een Skyland Avenger Black steel, enkele generaties voor de Hurricane. En hij is gen.

                                De IWC 3777 op metalen band en de Panerai zijn reps.
                                Panerai is ook steeds uitkijken wanneer je deze niet nieuw koopt, hiervan zijn enkele superreps in omloop die je 3x binnenste buiten moet keren om ze te onderscheiden. zowel de case als de ingewanden zijn makkelijk te kopieren en het binnenwerk is ook niet complex en zeer betrouwbaar. Maar het is ook weer een redelijk aparte stijl.. Ik vind ze best mooi maar het blijft me niet lang boeien.

                                Groeten!

                                Comment

                                Working...
                                X