Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WC bril losmaken :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: WC bril losmaken

    Ik ben er toch bijna 100% van overtuigd dat die rechthoekjes er iets mee te maken hebben, waarom zouden ze er anders zitten?
    Loopt daar geen asje door dat je kan verschuiven of indrukken?

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #17
      Re: WC bril losmaken

      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
      Ik ben er toch bijna 100% van overtuigd dat die rechthoekjes er iets mee te maken hebben, waarom zouden ze er anders zitten?
      Loopt daar geen asje door dat je kan verschuiven of indrukken?



      Mvg Yves.
      Ik zie daar niets zitten, als ik er met een heel klein schroevendraaiertje wat in peuter beweegt de bril wat heen en weer.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #18
        Re: WC bril losmaken

        Zie op de foto op de kopse kant van dat hulsje iets? of is dat gezichtsbedrog?
        Krijg mijn deksel en zitting als het omhoog staat er ook niet uit,
        alleen wanneer ik dat hulsje eraf doe en de clips eronder verwijder komt de zitting en deksel los,
        nog eens proberen met plamuurmes zou ik zeggen.
        Zal anders op een uitnodiging van de vakman (plaatser) uitdraaien vmbm
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #19
          Re: WC bril losmaken

          Bedankt in ieder geval voor jullie pogingen.

          Op de kopse kant zitten kleine ondiepe gaatjes, maar ik denk niet dat die tot iets dienen.

          Met die platsieken dingetjes eraf ziet het er zo uit.

          En het plastieken dingetje op zich ziet er zo uit.

          Anders zal ik in de loop van de week de pot toch eens van de muur moeten halen om te kijken of ik er dan onderin kan. Misschien dat daar toch vijzen zitten.
          En indien niet zal ik eens een mailtje sturen naar de fabrikant.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #20
            Re: WC bril losmaken

            De pot losmaken gaat niet veel opbrengen want de vijsjes zitten onder die gechromeerde ring (zie dat filmpje)
            Nu dat stukje eruit is zou ik nog eens proberen met schroevendraaier dat potje langs die opening eruit te drukken?
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

            Comment


            • #21
              Re: WC bril losmaken

              stomme vraag misschien, maar moet die bril nog opnieuw dienen?
              ja... ik lees nu je vraag pas goed: ja, dus.
              sorry.
              die rechthoekjes zijn normaal gezien bedoeld als borging van een moer oid. dus volgens mij moeten die eruit.

              zitten achter die plastiek dekseltjes geen ringetjes met radiaal gaatjes erin?
              zouden die kunnen dienen om een veertje meer of minder op te spannen waardoor de bril minder of meer neerknalt
              Last edited by dréten; 27 december 2014, 16:28.

              Comment


              • #22
                Re: WC bril losmaken

                Als je het niet los krijgt dan kan je dat heel mooi proper krijgen met een stoom machine. Ge verschiet wat daar onderuit komt.
                Voorwaarde : machine hebben

                Comment


                • #23
                  Re: WC bril losmaken

                  Of een spuitfles van HG met schimmelreiniger


                  John

                  Comment


                  • #24
                    Re: WC bril losmaken

                    In afwachting van een oplossing zal ik (of mijn vrouw) dan maar wat harder ons best doen met poetsen.
                    Net wat cola geprobeerd op de roest en daarmee is ze bijna helemaal verdwenen.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #25
                      Re: WC bril losmaken

                      https://www.dropbox.com/s/gpkqis048i...%2003.png?dl=0
                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      In afwachting van een oplossing zal ik (of mijn vrouw) dan maar wat harder ons best doen met poetsen.
                      Net wat cola geprobeerd op de roest en daarmee is ze bijna helemaal verdwenen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: WC bril losmaken

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        Een beetje een genant vraagje, maar hoe in hemelsnaam krijg ik deze wc-bril los?

                        Het is er eentje van ideal standard, en het toilet is een volledig gesloten pot tot tegen de muur.
                        Er begint wat roest te vormen en ik zou dat ding er eens willen afhalen om grondig te kunnen kuisen.

                        Die pinnen kan je niet indrukken, en langs onder kan ik er nergens aan om iets los te vijzen, tenzij ik de hele pot losmaak misschien, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

                        Zijn er handige harry's hier?
                        Kan je geen foto nemen van de zijkant van de wc-pot? Desnoods gebruik je een spiegeltje om eens langs onder te trekken/kijken.
                        Ik zie onder het chroom gedeelte plat gedrukte zwarte dichtingsringen zitten. Op het eerst zicht zijn die ook niet gelijk plat gedrukt wat wil zeggen dat die langs onder worden aangetrokken. Ben je zeker dat je niet langs achter/onder een een opening/uitsparing zit waar je eventueel je hand kan insteken. Zoals hier boven al eens iemand beschreef kunnen deze aangevezen worden met ofwel een gewone moer in plastic of metaal en ander met een plastic vleugelmoer die je dus met de hand kan aanvijzen.
                        Succes!

                        Comment


                        • #27
                          Re: WC bril losmaken

                          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                          Ik heb er net uit alle macht aan getrokken onder alle mogelijke hoeken van positie van de bril met als enige resultaat dat de hele pot mee beweegt.
                          Wanneer ik je eerste foto (het roest) bekijk vraag ik me af, of het niet zou kunnen dat het geheel daaronder zodanig verroest is dat je het deksel gewoon niet meer los krijgt omdat die pinnetjes of staafjes waarop het deksel schuift eveneens verroest zijn. Die schuiven dan mogelijks niet meer uit het pvc van het deksel omdat ze niet glad meer zijn.
                          Het is een bedenking hé.

                          Comment


                          • #28
                            Re: WC bril losmaken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                            Kan je geen foto nemen van de zijkant van de wc-pot? Desnoods gebruik je een spiegeltje om eens langs onder te trekken/kijken.
                            Ik zie onder het chroom gedeelte plat gedrukte zwarte dichtingsringen zitten. Op het eerst zicht zijn die ook niet gelijk plat gedrukt wat wil zeggen dat die langs onder worden aangetrokken. Ben je zeker dat je niet langs achter/onder een een opening/uitsparing zit waar je eventueel je hand kan insteken. Zoals hier boven al eens iemand beschreef kunnen deze aangevezen worden met ofwel een gewone moer in plastic of metaal en ander met een plastic vleugelmoer die je dus met de hand kan aanvijzen.
                            Succes!
                            Dit is een afbeelding van de volledige wc.
                            Ik denk dat er niets anders gaat opzitten dan 'm van de muur te halen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Wanneer ik je eerste foto (het roest) bekijk vraag ik me af, of het niet zou kunnen dat het geheel daaronder zodanig verroest is dat je het deksel gewoon niet meer los krijgt omdat die pinnetjes of staafjes waarop het deksel schuift eveneens verroest zijn. Die schuiven dan mogelijks niet meer uit het pvc van het deksel omdat ze niet glad meer zijn.
                            Het is een bedenking hé.
                            Dat zou me verbazen, die wc is slechts 2 jaar oud.
                            Het roesten aan die ringen komt waarschijnlijk door het nat kuisen met produkt en niet voldoende afdrogen.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #29
                              Re: WC bril losmaken

                              Neem die foto mee en vraag het aan die gast(en) in de Gamma in Hasselt.
                              Ken je het merk niet van die jaagbak (en pot) enz. ?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: WC bril losmaken

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Neem die foto mee en vraag het aan die gast(en) in de Gamma in Hasselt.
                                Ken je het merk niet van die jaagbak (en pot) enz. ?
                                Het merk is Ideal Standard en het type noemt Connect.
                                Ik heb al vanalles gevonden op het net ivm installatie etc, maar niks over hoe je die bril eraf krijgt
                                Groetjes,
                                Dominic

                                Comment

                                Working...
                                X