Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WC bril losmaken :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: WC bril losmaken

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    Het merk is Ideal Standard en het type noemt Connect.
    Ik heb al vanalles gevonden op het net ivm installatie etc, maar niks over hoe je die bril eraf krijgt
    Kan volgen.
    Dikke sh... als je zelf geen oplossing vindt he
    Heb zo een aantal dagen vast gezeten met een kapotte jaagbak > vlotter stuk enz.
    Zit nu een nieuwe jaagbaak op van Geberit.

    D'r hebben 2 man aan gewerkt.... en ik zelf vooraf.
    Mijn buurman die normaal gezien goed op de hoogte is, kreeg het niet klaar.
    De 2de, een echte goede klusjesman zei me achteraf dat het de 1ste keer was dat hij zoveel "leed" had gehad.
    En ALLES LEEK eenvoudig. Ken je dat?
    Dus de vlotter werkte niet meer en die hoofdafsluiter ook niet. En van de ene dag op de andere.
    En daar heeft iedereen aan geprutst, ik ook > niet op te lossen dus.
    Daarom > nieuwe jaagbak > zaak opgelost.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: WC bril losmaken

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Dit is een afbeelding van de volledige wc.
      Ik denk dat er niets anders gaat opzitten dan 'm van de muur te halen.
      De kans zit er dan dik in bij die modellen, dat je langs achter twee moeren zal zien zitten waar je die flenzen kan lossen.

      Comment


      • #33
        Re: WC bril losmaken

        Veel opties zijn er niet om te weten hoe het er helemaal af kan.

        Het scharnier bestaat uit een plaatje met 2 gaatjes onderin waar een tige in past. De reden is dat de bril op verschillende potten moet kunnen passen.
        Wij hebben hier quasi exact de zelfde bril op een "oude" wc staan.

        Mijn inziens zit die tige dus gewoon door de pot net zoals de oude wcs van 30 jaar geleden.
        In jouw geval zal je dus de boel van de muur moeten halen om er aan te kunnen want losmaken = tige verliezen en je moet de boel dan toch van de muur halen.

        Alternatief (wat ik zeer sterk betwijfel) zou zijn dat de tige getapt of gegoten zit in de pot.

        Comment


        • #34
          Re: WC bril losmaken

          Het antwoord op je vraag zou je hier moeten krijgen: http://www.idealstandard.be/nl/home.html -> Help & Support -> "contacteer ons"
          Ik heb zelf in de PDF bestanden op die website aan het zoeken geweest, maar uitleg over de wc bril heb ik daar niet gevonden (de gedempte wc-bril zou je volgens wat ik gevonden heb heel gemakkelijk moeten kunnen losklikken, maar hoe dat moet heb ik dan weer nergens kunnen vinden).

          De gewone bevestiging die zowat voor elke wc bril gebruikt wordt (met de draadstangen die er door zitten) kan hier niet toegepast worden, want het spoelwater komt onder de bevestiging van de wc-bril in de pot (als het toch over deze wc gaat http://www.idealstandard.be/nl/infor...-cm/e8174.html ).
          Als er daar lange draadstangen door moesten zitten, dan zou er een heel grote kans zijn op lekken.
          Er zal wel een soort plug in zitten die aan de onderkant uitzet als je er een schroef door draait.
          Om daar bij te kunnen moet er eerst de bril af, dan moet het inox afdekplaatje omhoog, en kan je bij de schroef (of schroeven).

          Ik vermoed dat het ook geen roest is rond die bevestigingspunten, want ik denk niet dat ze bij zo'n dure wc gebruik maken van bevestigingsmateriaal dat kan roesten.
          In ieder geval bestaan er wel reinigingsproducten waarmee je dat probleem opgelost krijgt zonder dat de wc bril moet gedemonteerd worden (de meeste producten moet je wat langer laten inwerken, dat helpt gewoonlijk ook).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: WC bril losmaken

            De volledige doc van Ideal Standard. http://www.idealstandard.nl/service-...tructions.html
            ...leeg...

            Comment


            • #36
              Re: WC bril losmaken

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              De volledige doc van Ideal Standard. http://www.idealstandard.nl/service-...tructions.html
              Zo ver was ik ook geraakt, maar waar ik daar ergens informatie kan vinden over die wc-bril, dat weet ik nog niet.
              (Bij de informatie over de "connect" reeks zit die niet, die heb ik gedownload)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: WC bril losmaken

                Heerlijk toch, al 2 pagina's over een WC bril.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: WC bril losmaken

                  Als het de Ideal Standard Connect E 712701 type softclose bril is dan wordt het zoeken makkelijker. Want deze is namelijk niet van bovenaf te monteren, is niet afneembaar voor reinging, en heeft geen doorlopende scharnierpennen volgens de specificaties....zal je waarschijnlijk de hele pot los moeten maken zoals hier al eerder geopperd is...of je zoektocht staken en goed reinigen en niet meer naast de pot "piessen"

                  Comment


                  • #39
                    Re: WC bril losmaken

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Heerlijk toch, al 2 pagina's over een WC bril.
                    grt,bouk.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Als het de Ideal Standard Connect E 712701 type softclose bril is dan wordt het zoeken makkelijker. Want deze is namelijk niet van bovenaf te monteren, is niet afneembaar voor reinging, en heeft geen doorlopende scharnierpennen volgens de specificaties....zal je waarschijnlijk de hele pot los moeten maken zoals hier al eerder geopperd is...of je zoektocht staken en goed reinigen en niet meer naast de pot "piessen"
                    Vanwaar haal je deze informatie?
                    Ik heb even de facturen opgezocht en het is inderdaad de 712701.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #40
                      Re: WC bril losmaken

                      Bij badkamermarkt.nl staat die bril...toen gekeken nder specificaties.
                      Maar eerst gezocht naar ideal standard connect met reservoir....dan zie je een rijtje fotoos staan waaronder die pot van jou en van daaruit verder.

                      Comment


                      • #41
                        Re: WC bril losmaken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Bij badkamermarkt.nl staat die bril...toen gekeken nder specificaties.
                        Maar eerst gezocht naar ideal standard connect met reservoir....dan zie je een rijtje fotoos staan waaronder die pot van jou en van daaruit verder.
                        Inderdaad ik zie het staan.
                        Voila mysterie opgelost. Eigenlijk wel straf dat ik voor zo iets dom die wc moet gaan verschuiven. Daar had ik beter op gelet bij aankoop.
                        Bedankt iedereen voor het helpen zoeken.
                        Sorry bouk, net geen 3 pagina's gehaald
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment


                        • #42
                          Re: WC bril losmaken

                          Ja Bouk, wij belgen nemen poepen serieus Het zijn allemaal betaalde werkuren HAHAHA....

                          PS: dat woord heeft in vlaanderen een ander betekenis.... try google ...

                          Comment


                          • #43
                            Re: WC bril losmaken

                            Kleine waarschuwing omdat ik niet weet of je ervaring hebt met het verwijderen/plaatsen van wc-potten.
                            Door schade en schande helaas ik wel , ben geen loodgieter maar mag af en toe ergens in de familie wat klussen doen.

                            Bij het achteraf terug vastvijzen van de wc-pot en/of het waterreservoir niet tot het uiterste vast zetten. Porselein geeft je geen waarschuwing . Het is krak en kapot .

                            Hopelijk krijg je de vijzen waarmee de pot is vastgeschroefd nog goed los. Die durven al heel vlug door corrosie zodanig vast komen te zitten dat je al vlug de schroefkop kapot maakt.
                            Ik spuit er nu een dag op voorhand een product op om het losschroeven te vergemakkelijken.

                            Bij het afnemen van het waterreservoir goed opletten dat je de dichtingsring niet verliest en dat je die nauwkeurig terugplaatst om lekken tussen het waterreservoir en de pot te vermijden.

                            En een of ander deksel om de afvoerpijp af te sluiten terwijl je aan de pot bezig bent. Geurtjes nietwaar.

                            mvg
                            Marc
                            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                            M.v.g. Marc

                            Comment


                            • #44
                              Re: WC bril losmaken

                              kwestie van oude topics nog is op te rakelen, als mensen zoeken hoe ze bril losmaken:

                              Achteraan op de scharnieren zitten telkens 1 schroefje, die je met een inbus sleutel van 2,5mm kan losdraaien.
                              Daarna kan je de bril gewoon optillen.

                              ik heb zelf een Ideal Softclose waarbij dit zo werkt.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment


                              • #45
                                Re: WC bril losmaken

                                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                                kwestie van oude topics nog is op te rakelen, als mensen zoeken hoe ze bril losmaken:

                                Achteraan op de scharnieren zitten telkens 1 schroefje, die je met een inbus sleutel van 2,5mm kan losdraaien.
                                Daarna kan je de bril gewoon optillen.

                                ik heb zelf een Ideal Softclose waarbij dit zo werkt.
                                Zou je daar eventueel eens een foto van kunnen plaatsen? Want ik zie nergens een schroefje dat ik kan losdraaien, tenzij ik misschien het hele spel van de muur haal.
                                Groetjes,
                                Dominic

                                Comment

                                Working...
                                X