Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnenkort wordt het aanschuiven bij den Aldi...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Binnenkort wordt het aanschuiven bij den Aldi...

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Die van Lampdirect zullen blijkbaar de beste oplossing bieden. Momenteel zitten onze halogeen spots in opbouwmonturen tegen het plafond.Ze zijn 360° draaibaar en ongeveer 180° verstelbaar naar omhoog of omlaag. Aangezien de halogeen spots op zichzelf volledig van glas zijn geven die dus naar alle kanten licht. De geconcentreerde lichtbundel (meestal zo'n een 35°) is bij de meeste spots in de richting van een aantal schilderijen tegen de zijwanden. Er hangen er zo een 15-tal tegen het plafond in onze living maar moeten dus ook hun verstrooide licht bruikbaar maken.
    Onlangs zijn ook alle transformators vervangen en kunnen ook dienst doen voorde led techniek, dus daar moeten wij ons geen zorgen om maken. Onze belangrijkste behoefte blijft dus het verstrooide licht dat mede onze ruime living moet voorzien van voldoende licht. Boven onze eettafel hangt nog een luchter met 10 lampen, maar de overige ruimte moet het hebben van de spots.
    Ik zal ze dus proberen één voor één te vervangen door 7w Leds, naarmate er nog halogeens stuk gaan en dus zien wat het wordt. Bedankt voor de toelichting.
    Je moet eens een paar van die spots met SMD LEDS kopen.
    Niet alleen geven die wat meer licht dan andere, ze spreiden het licht nogal breed uit.

Ik heb ze nog niet in de winkels gezien, maar wel op webshops zoals hier bv. http://www.ledlampendirect.nl/led-gu...gt-35-40w.html

Gewoon eens proberen en kijken of het bevalt met een stuk of 5 lampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Geluidsoverlast is inderdaad ook een probleem, en op een appartement kan je die ook al niet gebruiken (op het terras misschien, maar dan krijg je zeker last van de buren, tenzij je die tijdens de stroompanne uitnodigt op een "black-out party" ).
      of een verlengkabeltje geeft.

Comment

De Nederlandse regering heeft besloten om bij stroomuitval in België gratis stroom aan u te leveren, dus maakt u maar niet ongerust.
        Ik vind wel dat dan de stroom gratis aan de bevolking geleverd moet worden en dat niet een derde partij zich er zich aan gaat verrijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Niet alleen geven die wat meer licht dan andere, ze spreiden het licht nogal breed uit.

Ik heb ze nog niet in de winkels gezien, maar wel op webshops zoals hier bv. http://www.ledlampendirect.nl/led-gu...gt-35-40w.html

Bedankt voor link Tommie, ga er direct eens een 5-tal bestellen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            De Nederlandse regering heeft besloten om bij stroomuitval in België gratis stroom aan u te leveren, dus maakt u maar niet ongerust.
            Ik vind wel dat dan de stroom gratis aan de bevolking geleverd moet worden en dat niet een derde partij zich er zich aan gaat verrijken.
            Hollanders die iets gratis leveren ? Hmmmmm.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Hollanders die iets gratis leveren ? Hmmmmm.
              Ik heb juist een mailtje gekregen dat de distributietarieven voor elektriciteit volgend jaar stijgen, dat zal dan dienen om de "verlangkabel" te betalen om de stroom uit Nederland tot hier te krijgen.
              Ik weet wel dat het eigenlijk over de zonnepanelen gaat waarvoor ze veel te gul geweest zijn met subsidies, ze zijn vergeten dat dat geld ergens vandaan moet komen ("gratis" bestaat niet, maar er zijn er blijkbaar nog die in sinterklaas geloven ).

Hier kan je zien hoeveel je meer moet betalen voor de distributie van gas en elektriciteit vanaf 1 januari 2015: https://www.electrabel.be/nl/particu...ource=infomail
              Hier valt het nog mee, er komt 64 euro bij voor de elektriciteitsdisdributie (dag/nacht tarief), maar er gaat ook 34 euro af voor de distributie van aardgas (ik betaal dan meer aan de distributie dan voor het verbruik van elektriciteit ).
              De klanten van Intergem komen er wel goed vanaf (misschien betalen die op dit ogenblik al meer dan de anderen?).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

En dat allemaal omdat heel uitzonderlijk de stroom eens hier en daar misschien voor 3 uren zou kunnen afgeschakeld worden, en dan hoogstwaarschijnlijk maar één enkele keer, want als je in de groep 6 zit (of is het 1 ?) dan zit die locatie er de volgende keer zeker niet bij.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

250 lumen is volgens mij veel minder dan ééntje van 40w niet
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Zoeen groep maakt veel kabaal zun. Amaai. Dat moeten ze hier in de buurt niet laten draaien savonds of tis direct misere.

Als de stroom uitvalt kan je best voorzien zijn met .... een kaars !! 1000 jaar geleden werkte da ook.
                    En ondertussen kan je voor de warmte bij het vrouwtje in bed kruipen en haar eens goed verwennen, zal je ook wel warm van krijgen.
                    Daar komen dan kindertjes van.... en de economie trekt dan weer aan.... etc etc....

PS: ik hoor op tv dat ze doel 4 gaan opstarten een der deze dagen...
                    En de regering heeft beslist de ander centrales langer in de running te laten....
                    En uit analyse is gebleken dat zowel frankrijk als nederland massas elektriek op overschot hebben.

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze op tv geserveerd wordt.

Conclusie: ik zou geen generator kopen maar een doos kaarsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Zoeen groep maakt veel kabaal zun. Amaai. Dat moeten ze hier in de buurt niet laten draaien savonds of tis direct misere.

Als de stroom uitvalt kan je best voorzien zijn met .... een kaars !! 1000 jaar geleden werkte da ook.
                      En ondertussen kan je voor de warmte bij het vrouwtje in bed kruipen en haar eens goed verwennen, zal je ook wel warm van krijgen.
                      Daar komen dan kindertjes van.... en de economie trekt dan weer aan.... etc etc....

PS: ik hoor op tv dat ze doel 4 gaan opstarten een der deze dagen...
                      En de regering heeft beslist de ander centrales langer in de running te laten....
                      En uit analyse is gebleken dat zowel frankrijk als nederland massas elektriek op overschot hebben.

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze op tv geserveerd wordt.

Conclusie: ik zou geen generator kopen maar een doos kaarsen.
                      Toen je dit schreef xafke draaide doel4 reeds weer op zijn max. capaciteit, is gisteren middag om 1U opgestart om tegen middernacht op zijn max te komen :-)
                      En nu eens kijken hoeveel van de windmolens er weer zullen stil liggen, gans die energie heisa draait gewoon om geld, niets meer niets minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik weet wel dat het eigenlijk over de zonnepanelen gaat waarvoor ze veel te gul geweest zijn met subsidies, ze zijn vergeten dat dat geld ergens vandaan moet komen ("gratis" bestaat niet, maar er zijn er blijkbaar nog die in sinterklaas geloven ).
                        Dat er over gesubsidieerd is geweest is een feit Bart, maar wat zou het gekost hebben als niemand er had gelegd?
                        Om de norm te halen moest België investeren in groene energie of anders zouden er boetes opgelegd worden.
                        Wij hebben er ook liggen, goed voor 5.500 KWh per jaar, en dat op een deftig geïsoleerd huis, mijn werkplaats wordt verwarmd met een warmtepomp, de rest op een combinatie gas elektriciteit, en ik betaal tweemaandelijks nog slechts 73€
                        gas en elektriciteit.
                        Zonnepanelen zijn de beste investering die ik van mijn leven ooit gedaan heb.
                        Vanaf juli zullen wij op onze installatie jaarlijks ongeveer 420€ netvergoeding betalen.
                        Wat zou een nieuwe kerncentrale ons kosten denk je?
                        En het zijn niet de kabels die ons zoveel kosten, maar die bende dikzakken aan de top die iedereen vanalles wijsmaken,
                        reken maar eens wat die ganse heisa rond het stroomtekort heeft gekost aan het ganse land, opmaken van afschakelplannen,
                        zowel per regio als bij de gemeentes, om nog niet te spreken over firma's en winkels die peperdure groepen hebben gekocht.
                        Ik zeg reeds van dag één dat ze van een vlieg een olifant hebben gemaakt, gans ons net is reeds jaren verkocht aan het Franse suez.
                        Zij kunnen zich echt de haos van dergelijke stroomuitval niet permitteren, denk maar eens aan de gevolgen in het verkeer, winkels waar koelingen licht en kassa's uitvallen, liften die blokkeren, plastiek firma's die bv met extruders staan, weet je wat het kost om een grote extruder stil te leggen en nadien te herstarten?
                        Ik heb er nooit maar één letter van gelooft, misschien zie ik het allemaal te simpel, maar na jaren in de industrie heb ik veel gezien en meegemaakt.

Comment

Ha, terug OT zie ik. Van kerncentrale naar LED en terug
                          Toen men enkele jaren terug van de ene dag op de andere besliste om kernenergie versneld en bruusk af te bouwen dacht ik al: "dit kan toch niet, er is nauwelijks iets als vervanging voorhanden".
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Toen je dit schreef xafke draaide doel4 reeds weer op zijn max. capaciteit, is gisteren middag om 1U opgestart om tegen middernacht op zijn max te komen :-)
                            En nu eens kijken hoeveel van de windmolens er weer zullen stil liggen, gans die energie heisa draait gewoon om geld, niets meer niets minder.
                            Daar zou u best eens gelijk in kunnen hebben: kunstmatig een tekort maken om de energieprijzen de hoogte in te jagen. Een truc die vaak is toegepast ook als het om auto brandstoffen ging.

Comment

Ondertussen de LED's bonnen gekregen. Jammer, maar ze spreiden teveel zodat ze geen gezelligheid meer geven. Het licht is ook te koud en 5W is te gering voor ons gebruik. De prijs van Philips van meer dan 5W gaan in de richting van 15€ en meer. Dus nog steeds te duur. Heb ondertussen al een ganse voorraad waar ik helaas niks kan mee doen. De zaak staat blijkbaar toch nog niet op punt. Leve de ouderwetse halogeenspot. Dus liever wat meer verbruik en een gezellig interieur dan een koele kliniek sfeer.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb de meestal GU-10 spots die ik heb vervangen door LED versies. In de living dure van Sylvania (worden zelfs in België gemaakt) van 7.5W, in de slaapkamer goedkopere van Osram van 5.5W.
                                Beide claimen om een vervanger te zijn voor 50W halogeen lampen. De dure zouden in theorie 25 jaar meegaan, de goedkope 15 jaar. Bij beide stellingen heb ik wel mijn twijfels...
                                De kijkhoek is van beide 40°, wat klopt. Maar halogeen spots "lekken" inderdaad licht naar de zijkanten, zodat je je plafond mee verlicht (mijn armaturen zijn volledig open), iets wat die LED-spots helemaal niet doen.
                                De lichtkleur kan je kiezen (hier heb ik voor 2700K gekozen), en de lichtsterkte (zeker van die 7.5W versies) is behoorlijk goed. Het is iets minder dan een 50W halogeen versie maar niet veel.

Die Osramversies kosten een 9 € (bij Conrad), die Sylvania's 3x zoveel... Dus maar hopen dat die inderdaad 25 jaar meegaan ... De bouwkwaliteit van die Sylvania's is wel stukken beter.

Wel zeker zorgen dat je zo'n ledslampen niet in een gesloten armatuur gebruikt. Mijn vader heeft er zo al een 5-tal naar de knoppen geholpen (met zo'n armatuur). Hier is er nog geen enkele gesneuveld.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X