Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Administratieve rompslomp in la Douce France

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik ben nu een week in het midden oosten onderweg. Nog geen cent cash gebruikt. Ik heb het lokale geld nog niet eens gezien.
    Dat zal dan niet in Iran zijn, want daar kan je als buitenlander enkel met cash betalen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #32
      Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

      Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
      Merkwaardig! En dat voor een land dat tot de eerste kern van de Europese Unie behoorde.

      On topic: mMisschien vind je hier hulp of advies?
      Dankuwel. Mijn man zal dat eens doorspitten Mijn engels is niet zo goed
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #33
        Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht

        Off-topic : zelfs voor een overschrijving naar onze Belgische rekening betaal ik kosten. Per overschrijving : 15,95 euro kosten. Vanuit België naar hier geen cent kosten met IBAN.
        Hier moeten ze voor alles geld hebben.
        Marie-anne, als dat zo is dan zou ik toch eens serieus met je bank spreken hoor: ik heb ook Franse bankrekeningen, en transfereer regelmatig van ginder naar hier en omgekeerd , en betaal daar geen € kosten voor. Maar je moet wel bic en iban gebruiken, niet hun dom RIB (Relevé d'identité bancaire) systeem. Maar inderdaad is het een echte papierwinkel in het franse bankwezen. PC-banking bv is heel vervelend: je kan zelf geen debiteuren aanmaken, je moet een verzoek richten aan je "conseiller" en dan krijg je een code toegestuurd per SMS; mijn probleem is dat ik waar ik woon in Frankrijk (Lot) geen GSM ontvangst is, dus krijg ik een code per brief toegestuurd.
        PS-1 : cheques zijn nog zo veel in gebruik in Frankrijk omdat de banken wettelijk verplicht zijn een gratis rekening met cheques aan te bieden (voor één keer niet de fout van de bank
        PS-2 : Ik heb ook veel "ambras" gehad met een bank in Frankrijk (CA), en dan ben ik met alles naar een ander bank gegaan: ik zou daar eens mee dreigen in je huidige bank (of een andere "conseiller" vragen) want daar moeten de agentschappen rekenschap afleggen bij het hoofdkantoor.

        Comment


        • #34
          Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

          Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
          Marie-anne, als dat zo is dan zou ik toch eens serieus met je bank spreken hoor: ik heb ook Franse bankrekeningen, en transfereer regelmatig van ginder naar hier en omgekeerd , en betaal daar geen € kosten voor. Maar je moet wel bic en iban gebruiken, niet hun dom RIB (Relevé d'identité bancaire) systeem. Maar inderdaad is het een echte papierwinkel in het franse bankwezen. PC-banking bv is heel vervelend: je kan zelf geen debiteuren aanmaken, je moet een verzoek richten aan je "conseiller" en dan krijg je een code toegestuurd per SMS; mijn probleem is dat ik waar ik woon in Frankrijk (Lot) geen GSM ontvangst is, dus krijg ik een code per brief toegestuurd.
          PS-1 : cheques zijn nog zo veel in gebruik in Frankrijk omdat de banken wettelijk verplicht zijn een gratis rekening met cheques aan te bieden (voor één keer niet de fout van de bank
          PS-2 : Ik heb ook veel "ambras" gehad met een bank in Frankrijk (CA), en dan ben ik met alles naar een ander bank gegaan: ik zou daar eens mee dreigen in je huidige bank (of een andere "conseiller" vragen) want daar moeten de agentschappen rekenschap afleggen bij het hoofdkantoor.
          Het is inderdaad de CA. Ik ga morgenvoormiddag eens duchtig praten daar...
          Mijn vriendin heeft de Banque Postale en daar kan ze zelfs haar overschrijvingen naar buitenland gratis en volledig zelf doen via internet.
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment

          Working...
          X