Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Administratieve rompslomp in la Douce France

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

    In verband met klachten die je kan neerleggen bij kredietmaatschappijen kan ik hier een positieve ervaring met PayPal meegeven.
    Begin november kocht ik een aantal zaken bij een Brits bedrijfje waaraan ik nochtans al had gekocht en waarbij ik betaalde via PayPal. Toen ik na 3 weken en na verschillende mails naar het betreffende bedrijf nog geen waar had binnengekregen, legde ik een klacht neer bij PayPal. 's Anderendaags stond het bedrag al terug op mijn rekening. Zeer goede service dus, ik was ervan verrast.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik heb geleerd in Spanje steeds mijn wagen te huren bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf als daar is bvb. AVIS. Daar heb je nooit problemen mee. Als je de wagen opnieuw gaat inleveren is er een bediende die de wagen bij degelijk controleert en je laat tekenen. Er zijn inderdaad van die maatschappijen die het niet zo nauw nemen met de opvolging van wagens die terug binnenkomen en dat kan je dan voorhebben. Ik neem ook altijd een wagen waarbij ik de 'franchise' afkoop. Dat kost je misschien een 50€ meer, maar toch een supplementaire geruststelling.
      Ik neem ook altijd een verzekering met volledige afkoop van de vrijstelling (10 tot 20€/dag afhankelijk van firma en autoklasse). Desondanks weet ik nu dat in de kleine lettertjes staat dat schade aan het interieur nooit verzekerd is. Ook het tanken van verkeerde brandstof is nooit verzekerd.

      Ik zal die verhuurder nog wel eens te grazen nemen. Ik ruil de nieuwe banden van de huurwagen om met versleten banden van iemand anders. Niet dat ik er een cent rijker van word, maar alleen al de voldoening van de zoete wraak volstaat.

      P.S. Bij inleveren van de auto's wordt er meestal niets gecontroleerd. Zelfs als de werknemers van de verhuurder erbij staan, moet je de sleutels gewoon in een brievenbus deponeren. Begin deze maand nog een A1 gehuurd met 2,5km op de teller. In de garage hebben ze tegen hun zin een papier getekend dat hij in perfecte staat terug is afgeleverd.
      Ik huur regelmatig auto's die dan gebruikt worden door familie of vrienden want ik leen mijn eigen auto's nooit uit (dat zijn mijn heilige koeien die ik door niemand laat berijden).

      Comment


      • #18
        Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik neem ook altijd een verzekering met volledige afkoop van de vrijstelling (10 tot 20€/dag afhankelijk van firma en autoklasse). Desondanks weet ik nu dat in de kleine lettertjes staat dat schade aan het interieur nooit verzekerd is. Ook het tanken van verkeerde brandstof is nooit verzekerd.

        Ik zal die verhuurder nog wel eens te grazen nemen. Ik ruil de nieuwe banden van de huurwagen om met versleten banden van iemand anders. Niet dat ik er een cent rijker van word, maar alleen al de voldoening van de zoete wraak volstaat.

        P.S. Bij inleveren van de auto's wordt er meestal niets gecontroleerd. Zelfs als de werknemers van de verhuurder erbij staan, moet je de sleutels gewoon in een brievenbus deponeren. Begin deze maand nog een A1 gehuurd met 2,5km op de teller. In de garage hebben ze tegen hun zin een papier getekend dat hij in perfecte staat terug is afgeleverd.
        Ik huur regelmatig auto's die dan gebruikt worden door familie of vrienden want ik leen mijn eigen auto's nooit uit (dat zijn mijn heilige koeien die ik door niemand laat berijden).
        Dat zal dan misschien in Spanje zo zijn. Naar Spanje gaan wij niet, en huren er dus ook geen wagen, daar kan ik niet van meespreken.
        Maar wanneer wij in het buitenland een wagen huren is het altijd bij Avis of Hertz en daar staat ook ALTIJD iemand klaar bij het inleveren om de wagen van voor tot achter te controleren.
        (Het zijn ook altijd omzeggen 'nieuwe' auto's)
        Laatste keer op Corsica was de 'controleur' er reeds zelfs om 5u30 's morgens.
        Op Cyprus durven wij huren bij zo'n klein bedrijfje langs de straat... maar dat is omdat wij door omstandigheden die ene bepaalde verhuurder heel goed kennen.
        Vroeger wel reeds problemen gehad met Thrifty, en met Europcar.

        Oeps, het ging hier over 'administratieve rompslomp in La Douce France zeker .

        Comment


        • #19
          Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

          Ondertussen ben ik al wat kalmer (na een leuke wandeling met de hond) maar ik zit toch met die 50Euro kosten in mijn maag.
          Mag dat eigenlijk zomaar? Is dat bij BCC altijd zo?
          Of misschien wel een slimme truuk van mijn bank?
          Ik ga daarover toch verder gaan zulle!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #20
            Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            ........................................
            Of misschien wel een slimme truuk van mijn bank?
            Ik ga daarover toch verder gaan zulle!
            Ik vrees: van de bank.
            Wij hebben (vroeger) vele jaren met creditkaarten gewerkt aan de ontvangerszijde.
            Op die 20 jaar zijn er af en toe fouten gebeurd. Zowel door de klant als door ons.
            Dat is door Visa/Eurocard/Mastercard/Amercian Express altijd snel, hoffelijk en GRATIS opgelost geweest.
            Je moet ze wel niet bedotten.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

              Ik heb ooit een dubbele betaling gehad in een hotel.
              Mastercard gecontacteerd, en die gaven me de tip om eerst eens met dat Hotel te bellen.
              Anders moest ik pok klacht indienen, en een hele rompslomp door gaan.

              Ik heb wel 2 keer moeten bellen, maar ze hebben toch gecrediteerd, en na hun toezegging stond dat bedrag direct terug op mijn rekening.
              Heb je dit ook geprobeerd?

              @ Bouk & Enero : hier net het omgekeerde. Ik haat cash. Ik heb geen cash inkomsten, en zou dus iedere keer geld moeten afhalen om het daarna terug uit te geven.
              Ook zakgeld voor de kinderen etc paaseert hier allemaal via een rekening.
              Ik voel me gewoon ongemakkelijk als ik met meer dan 100€ op zak loop.
              Met kaarten heb je gewoon veel minder kans op verlies of diefstal.
              Ik ben nu een week in het midden oosten onderweg. Nog geen cent cash gebruikt. Ik heb het lokale geld nog niet eens gezien.

              Comment


              • #22
                Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik heb ooit een dubbele betaling gehad in een hotel.
                Mastercard gecontacteerd, en die gaven me de tip om eerst eens met dat Hotel te bellen.
                Anders moest ik pok klacht indienen, en een hele rompslomp door gaan.

                Ik heb wel 2 keer moeten bellen, maar ze hebben toch gecrediteerd, en na hun toezegging stond dat bedrag direct terug op mijn rekening.
                Heb je dit ook geprobeerd?

                .
                Was mijn eerste gedacht hoor. Maar toen de man aan de telefoon Andorriaans sprak heb ik moeten afhaken.
                Die kassabedienden kennen geen frans of engels. Dus dat was al een streep door mijn rekening.
                En verder dacht ik, dat is toch een "service" dat een bank moet geven?
                Geldwolven zijn het ja!
                Heel die historie kost mij dus veel energie, en mijn diesel moet ik ook nog rekenen..., plus daarbovenop 50 euro.
                Het gaat hier over een bedrag van 196,61 euro dat ik moet terugkrijgen.

                Moest ik kunnen, steek ik mijn geld terug in een kous onder de matras. Banken zouden aan mij geen cent meer verdienen!


                Off-topic : zelfs voor een overschrijving naar onze Belgische rekening betaal ik kosten. Per overschrijving : 15,95 euro kosten. Vanuit België naar hier geen cent kosten met IBAN.
                Hier moeten ze voor alles geld hebben.
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #23
                  Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Weet je, bij jullie gaat dat blijkbaar nog rapper dan bij ons. Even ademen en het is erdoor... Enfin, ik denk althans dat het rapper gaat
                  De snelheid heeft niets te maken met het land hoor Pol, ligt zuiver aan het soort verbinding, sommige werken zelfs nog over een gewone telefoon lijn via inbellen vermoed ik.
                  De snelste staan volgens mij bij Auchan in Ronq, zo snel als je het nummer ingeeft is de transactie voltooit, en daar staan bijna 100 cassa's naast elkaar, waarschijnlijk hebben zij een rechtstreekse constante verbinding met BCC.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                    In elk geval beter dan al die dubbelposts hier de laatste dagen.......

                    Comment


                    • #25
                      Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      .................................zo snel als je het nummer ingeeft is de transactie voltooit, en daar staan bijna 100 cassa's naast elkaar, waarschijnlijk hebben zij een rechtstreekse constante verbinding met BCC.
                      Die hebben een eigen database die elke zoveel uur geüpdatet worden.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik heb geleerd in Spanje steeds mijn wagen te huren bij een gerenommeerd autoverhuurbedrijf als daar is bvb. AVIS. Daar heb je nooit problemen mee.
                        Volledig andere ervaring met Avis (Tromso, Noorwegen). Op voorhand geboekt en de auto (buiten de uren) teruggebracht aan de luchthaven. Afrekening gekregen met bovenop het bedrag bij reservatie een goede NOK 560 (€65) "optional services". Mail gestuurd om te vragen wat deze "optional services" dan wel waren, een dag later aangepaste factuur ZONDER "optional services" en terugboeking op de Mastercard. Jammer genoeg geen uitleg wat deze "optional services" dan wel zouden kunnen geweest zijn (gullible tourist tax?).
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Volledig andere ervaring met Avis (Tromso, Noorwegen). Op voorhand geboekt en de auto (buiten de uren) teruggebracht aan de luchthaven. Afrekening gekregen met bovenop het bedrag bij reservatie een goede NOK 560 (€65) "optional services". Mail gestuurd om te vragen wat deze "optional services" dan wel waren, een dag later aangepaste factuur ZONDER "optional services" en terugboeking op de Mastercard. Jammer genoeg geen uitleg wat deze "optional services" dan wel zouden kunnen geweest zijn (gullible tourist tax?).
                          Ja "optional services", volgens mij kan dat van alles zijn hé. Mocht mijn vrouw dergelijke factuur onder handen krijgen, zou zij toch wat uitleg verwachten.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ja "optional services", volgens mij kan dat van alles zijn hé. Mocht mijn vrouw dergelijke factuur onder handen krijgen, zou zij toch wat uitleg verwachten.
                            Ik kreeg door hun manier van handelen (terugboeken zonder te antwoorden op mijn vraag) de indruk dat ze dachten "sh*t, mislukt"
                            Ik wil maar zeggen, een grote internationale speler is geen garantie dat ze niet "foefelen".
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #29
                              Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              ....
                              Ik ben nu een week in het midden oosten onderweg. Nog geen cent cash gebruikt. Ik heb het lokale geld nog niet eens gezien.
                              geloof ik niets van.
                              hoe betaal je daar dan.
                              of kom je alleen in de grote steden waar je kan pinnen.
                              op het platte land en op de markt kan je het vergeten dat pinnen daar gaat alles casch.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Administratieve rompslomp in la Douce France

                                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht

                                ..Off-topic : zelfs voor een overschrijving naar onze Belgische rekening betaal ik kosten. Per overschrijving : 15,95 euro kosten. Vanuit België naar hier geen cent kosten met IBAN.
                                Hier moeten ze voor alles geld hebben.
                                Merkwaardig! En dat voor een land dat tot de eerste kern van de Europese Unie behoorde.

                                On topic: mMisschien vind je hier hulp of advies?

                                Comment

                                Working...
                                X